Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af computer i Thailand? Kan det betale sig?
qm
Min pc er døende og jeg skal rejse til Thailand om 14 dage. Kan det betale sig at købe en maskine derude? Hvordan med priser og hvad med garanti?

jesperfrb
Nej, det kan det ikke! Bare tanken på garanti, så skal du selv møde op, med din håndskrevene kvittering! PC`er i DK, koster ca det samme!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

thaikurt1
Det er noget andre hvis du bo her så kan det godt betale sig.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
jesperfrb
Ja selvføligelig, hvis man bor i Thailand, ellers sidder man jo med samme problem, PC´en er købt i DK, og skal afleveres i DK. Worldwide garanti, forget it!

Priserne er ca de samme! Hvis man gider lede lidt!
Har selv købt både pc og tv på nettet i DK, god pris!

huratho
Hej
Jeg er næsten enig med Jesper, dog ikke på garantien. Vi købte en HP og har hen af vejen haft lidt problemer. HP folkene kommer her og forsøger om de kan udbedre problemet her ellers tager de den med og afleverer den igen. Når så vi spørger "hvad koster det" er svaret altid "ingenting" og nu er den 4 år og de kommer bare.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Namprik
#2 Helt enig ( + en mulig afgift i DK )

#3 Aarets skarpeste svar.Hammer

#5 Skru' bissen paa !
Redigeret af Namprik d. 15/09-2010 13:21
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
jesperfrb
huratho skrev:
Hej
Jeg er næsten enig med Jesper, dog ikke på garantien. Vi købte en HP og har hen af vejen haft lidt problemer. HP folkene kommer her og forsøger om de kan udbedre problemet her ellers tager de den med og afleverer den igen. Når så vi spørger "hvad koster det" er svaret altid "ingenting" og nu er den 4 år og de kommer bare.
Hilsen Hugo

Så har jeg ikke udtrykt mig korrekt!
For garantien viker fint i Thailand, har selv købt batteri til min egen bærbar fra DK, det passede så ikke, fik et med dobbelt så stort kappacitet for samme pris, for det var deres fejlGrin.
Har købt en laptop til brug i Thailand, har der været noget galt er jeg bare gået til butikken, og de har klaret det!

Men man skal ikke regne med at garantien virker i DK.
Har købt et ægte dyrt Seiko ur i Th, men modellen har ikke været solgt i eruopa, så 0 garanti, selv om worldwide garantibevis er ved lagt og stemplet! De påstår ikke at det ikke er ægte, men er en gammel model der må have ligget
på lager længe!Hmmmmmm

Tror ikke man får lavet en PC´er i Thailand der er købt i DK, eller omvendt!
Redigeret af jesperfrb d. 15/09-2010 14:06

Jeg har laptop Acer TravelMate 5510, købt i Danmark, repareret for et par år siden i Pantip Plaza.

jesperfrb
OK, men var det på garrantien, eller måtte du betale for det?

sank
Smile Ja der er også det med Æ Ø Å og prismæssigt er der ikke meget at spare Smile

Jeg måtte selv betale, jeg husker ikke prisen, men det var under 1.000 Bath.

huratho
Hej
ÆØÅ er ingen problem på en thai indkøbt PCer. Det er bar et spørgsmål om at lave den om. Dette indlæg er skrevet på en PCer købt i Chiang Mai
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Peder1968
qm skrev:
Min pc er døende og jeg skal rejse til Thailand om 14 dage. Kan det betale sig at købe en maskine derude? Hvordan med priser og hvad med garanti?

Hvis du køber en PC på tilbud her i Danmark vil der ikke være noget sparet at købe den i Thailand. Hvis du ikke har meget forstand på PC'er kan du meget vel komme til at stå med en gammel model af en eller anden bambus PC. Sad

Hvis du alligevel køber en i Thailand, så køb en mærkevare PC med WW garanti.

TG950
hvis du/i køber en pc/laptop med udenlandsk tastetur så er her en nem måde at skrive æ ø å på
se venligst nedenstående.

Med Alt Tasten og de tal på numerisk tastatur kan man på en udlansk keyboard fremvise danske bogstaver

Alt 134 = å

Alt 143 = Å

Alt 145 = æ

Alt 146 = Æ

Alt 155 = ø

Alt 157 = Ø

altså tryk på Alt indtast Nr. og slip Alt tasten, såre simpel prøv selv ved lejlighed.

meget udenfor tråden undskyld Shock

Redigeret af TG950 d. 15/09-2010 19:05
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Payanak
Det kan ikke svare sig at købe pc i Thailand, bl.a. fordi man som regel ikke får (original)Windows med som standard. Det gør man i Dk, men til samme pris som den uden i Th.

Dansk tastatur opnår man, blot ved at tilføje danske fonts.

Peder1968
og ved at sætte nogle klistermærker på med Æ Ø Å Grin

bentmj
I novenber bliver min datter i Thailand 12 år hvilket vi skal fejre i Hua Hin med stor fødselsdagsfest.
Vi har lovet hende en bærbar pc i fødselsdagsgave og da jeg var i Thailand i april kiggede vi på priser i Big C i Surin og jeg kunne se at der ikke er den store forskel mellem DK og Thaipriser på pc.

Vi skal jo også have banket noget internet i hendes pc, og derfor spørger jeg lige hvad der er billigst, bedst og nemmest at købe af internet til sådan en lille pige??

chilis
Hej.
Nej det kan ikke betale sig at købe computer i Thailand. Alt så noget teknik er faktisk dyrt i T.
Bor I der, Vi gør tit.
Det er også dyrt at komme på internet.
Hilsen Chilis.

Payanak
Peder1968 skrev:
og ved at sætte nogle klistermærker på med Æ Ø Å Grin

Hvis du sætter klistermærker på tasterne, så kan du ikke se hvad der står nedenunder, og
det kan være et problem, hvis man skifter mellem flere sprog...
Lær at huske hvor de par danske taster sidder og undgå klistermærkerne.

Payanak
TG950 skrev:
hvis du/i køber en pc/laptop med udenlandsk tastetur så er her en nem måde at skrive æ ø å på
se venligst nedenstående.

Med Alt Tasten og de tal på numerisk tastatur kan man på en udlansk keyboard fremvise danske bogstaver

Alt 134 = å

Alt 143 = Å

Alt 145 = æ

Alt 146 = Æ

Alt 155 = ø

Alt 157 = Ø

altså tryk på Alt indtast Nr. og slip Alt tasten, såre simpel prøv selv ved lejlighed.

meget udenfor tråden undskyld Shock

Den metode kan være god nok, hvis man benytter en internetcafe. På sin egen pc vil
man hurtigt blive lang i ansigtet hvis man skal bruge den fidus.

Spring til debat: