Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Skat i Thailand.
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 15:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Hej, Jeg skal måske arbejde i Bangkok og vil i den forbindelse høre hvilke erfaringer de af jer der bor/arbejder i Thailand har med med skat i Thailand og Danmark. Er det ligesom med "sømandsskat", at hvis man er bortrejst f.eks. 6 mdr. betaler man kun skat i udlandet eller hvordan? Mvh High-tower |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 18/09-2005 16:51
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Arbejder du i Thailand skal du betale skat i Thailand, uanset hvem arbejdsgiveren er. De eneste der der frataget fra denne regel er diplomatisk personale og medlemmer af andre landes vaebnede styrker der er stationerede her. Skatten er progressiv som I Danmark. Nu ved jeg ikke hvad du skal lave eller forventer at komme til at tjene, men du kan forvente en skat paa mellem 5 og 10% af din indtaegt, Naar din arbejdstilladelse er i orden vil din arbejdsgiver normalt soerge for at du faar et skattekort. Skatten er som i Danmark kildeskat. Der indeholdes for det meste for meget i skat og den overskydende skat tilbagebetales normalt i Juni maaned det efterfoelgende aar.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 17:40
|
Lige et par tillæges spørgsmål: ![]() Hvis det er en dansk arbejdsgiver med en lokation i Thailand, er det så den danske arbejdsgiver der indeholder skat? Hvad er i øvrigt mest hensigts mæssigt, at have konto i DK eller Thailand? Jeg har hørt at de Thailandske banker kan være lidt træge hvis man ønsker at udføre større beløb. Mvh High-Tower |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2005 17:47
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er intet i vejen med Thai-banker, måske en dag eller to langsommere... Man betaler skat i det land, man bor. Jeg forstår ikke, hvad du mener med dansk arbejdsgiver i Thailand? Det lyder ikke lovligt, bortset fra hvis det er AP Møller-Mærsk eller lignende. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 18/09-2005 17:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Soemandsskat har ikke eksisteret i mange aar og er derfor uinteressant Der var dengang en ordning for ingenoerer som arbejdede i udlandet over 6 md. og i mange aar forsoegte soemandsforbundene/ foreningerne at faa reglerne aendret til disse![]() Men det er historie nu Nu er de under DIS regler og den danske stat har altid kraevet skat af folk som arbejder paa danske skibe/ boreplatformer Kun hvis skibene var under f.eks Liberia flag betalte man ikke skat men skulle selv opgive sin indtaekt til kommunen Folk som ikke havde meldt flytning fik bagefter ofte store skatteregninger![]() Nu skriver du ikke noget om dit arbejde eller hvem din arbejdsgiver er saa det er lidt vanskeligt at raadgive Der er en skatteaftale mellem Danmark og Thailand men thailandske myndighederne opgiver vist ikke smaa indkomster til Danmark![]() http://www.erhver...40#i102436 Jeg forstår ikke, hvad du mener med dansk arbejdsgiver i Thailand? Det lyder ikke lovligt, bortset fra hvis det er AP Møller-Mærsk eller lignende. Hilsen, Robert Er enig
Redigeret af MisterM d. 18/09-2005 17:56 |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 18:20
|
Tak for svarene ![]() Det handler om en dansk virksomhed som har et sattelit kontor i Thailand. Så jeg antager at (hvis det bliver aktuelt) at jeg kommer til at få en dansk kontrakt, men skal bo og arbejde i udlandet. Jeg har læst lidt på told og skat, og er kommet frem til at når man bor og opholder/arbejder i Thailand må det være den Thailandske indkomst skat man skal betale. Og bare rolig Robert, det er HELT lovligt! ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 18/09-2005 19:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej heitover PAS PÅ skat i udlandet er lige så svært som at få udlændinge hjem og jeg troe ikke at du kan finde nogen her der gode nok til at råde dig vil i hvertfald ikke råde dig til detr da det kan koste dig mange penge har arbejdet i udlandet i 8 år som montør og har hørt manghe ting både om danske regler kontra uden lanske der er feks en regel der heder 1/2 ude feks med ude penge og skattefradrag hvis ikke du er hjemme nøjaktig d.d dato mister du det og kan få en stor skattegæld bare et godt råd for tør heller ikke råde dig på anden måde end jeg har gjort ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2005 19:16
|
Hej, Satelit-kontor i Thailand er ulovligt, men der er mulighed for enten en Branch, et Rep. Office, eller et Regional Office, og i så fald skal du have en arbejdstilladelse, og den kræver, at du betaler skat i Thai Kingdom. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 19:40
|
Hej Robert, Nu var det ment som en talemåde med sattelit-kontor, men jeg tror der er tale om et regional office. Arbejds tilladelsen er jeg med på. Nu må vi se om det bliver til noget, men spændende er det jo. Men tak for svarene aligevel. Mvh High-Tower |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 18/09-2005 20:20
|
rolan skrev: hej heitover PAS PÅ skat i udlandet er lige så svært som at få udlændinge hjem og jeg troe ikke at du kan finde nogen her der gode nok til at råde dig vil i hvertfald ikke råde dig til detr da det kan koste dig mange penge har arbejdet i udlandet i 8 år som montør og har hørt manghe ting både om danske regler kontra uden lanske der er feks en regel der heder 1/2 ude feks med ude penge og skattefradrag hvis ikke du er hjemme nøjaktig d.d dato mister du det og kan få en stor skattegæld bare et godt råd for tør heller ikke råde dig på anden måde end jeg har gjort ![]() Giver Rolan ret ![]() I forhold til det danske skattenvaesen er pigerne i Pattaya de rene engle ![]() Find en virkelig god skatteraadgiver ![]() Den sidste maaned har jeg faaet flere Girokort paa skyldig skat som overstiger min Pension Naeste maaned tager jeg til Danmark for at faa stoppet dette vanvid![]() Jeg haaber at pensionister som har taenkt sig at rejse til Thailand vil Laese om mine problemer saa de kan undgaa samme problemer ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/09-2005 11:40
|
Fik svar fra kommunen, at jeg skulle se bort fra alle Girokortene ![]() Det er da et fremskridt og det er en dansk raadgiver jeg har faaet ![]() Nu lyder det mere fornuftigt ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/09-2005 15:47
|
Hej high-tower, Okay, hvis du har/får arbejdstilladelse, SKAL du betale skat i Thailand, siger loven i Thailand. Dobbetbeskatningsaftalen gør så, at du ikke skal betale i DK. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 20/09-2005 20:46
|
|
kronberg nu er du ved at råde manden forkert alt efter hvor længe han er i thailand skal han også betale skat til danmark de fratrækker bare den skat han betaler til thailand jeg vil igen fraråde folk at råde andre. at råde folk om udenlansk skat da man kan være årsag til at andre taber penge jeg syntes man skal råde folk til at undersøge om de eventuelle ting man skriver om ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 20/09-2005 20:49
|
|
glemte lige at skrive reglerne ændre sig hele tiden |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/09-2005 15:53
|
Kaere Rolan. Jeg er glad for at sige det nu er dig der er ved at raadgive forkert.. Hvis der er noget jeg har fuld viden om saa er det den Thailandske skattelovgivning og den dobbelt beskatningsaftale der er mellem Danmark og Thailand siger helt klart at der skal betaleas skat i det land hvor pengene er tjent. Jeg kunne godt give dig den helt noejagtige ordlyd i jurist sprog, men det er der nok ikke mange der vile fatte meget af. Maaske er det et saakaldt Dansk firma High- Tower skal arbejde for, men i realiteten er det et Thailandsk firma da det med garenti er registreret her som et Thailandsk selskab. Er dette ikke tilfeldet ville det slet ikke have lov til at opperere her. Det vil sige manden er ansat i et Thailandsk firme i Thailand, modtager sin loen i Thailand og arbejder under Thailandsk lov. Der er ingen tvivl over hovedet. Det er Thailandsk skat og kun Thailandsk skat. Det jeg tror du taler om er at folk der er udsendt i et kortere tidspunkt for at udfoere en enkelt opgave for et Dansk firma og som reelt er bosidende i Danmark. Jeg gaar selvfoelgeligt ud fra at High_Tower framelder sin addresse i Danmark opg reelt flytter til Thailand. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/09-2005 16:52
|
|
hej clyde jeg ved ikke om du misforstod mig jeg ved godt han skal betale skat i thailand men derud over kan han alt efter regler periode og mange andre tingogså blive opkrevet i dk men jeg ved det ikke forde reglerne ændre sig ofte ihvert fald da jeg rejste ved godt at arbejder og bor man i thailand og andre lande betaler man skat til dette land ja du har ret med hensyn til korte perrioder at det er hvist det værste da der er en skærigs dato kender flere som har faldet for den forde de trode de var sikre da de havde spurt andre og ikke skatte væsenet nu uddyber han det jo ikke helt så der er ikke nogen der kan råde ham og som jeg skriver ændre reglerne sig hele tiden på 1-1/2 år har jeg kørt med 3 forskellige ude satser pgr af nye regler jeg kom hjem fra norge arbejde for et norsk firma men var kommet til skade fik revalidering fra norge sad hos skatte væsenet og snakkede og så spør hun hvor føler du dig så mest knyttet til jeg er jo dansk så hjertet er jo også i dk det skulle jeg aldrig havde sagt for det skrev hun ned at betale hele skatte året tibage 35 % til norge og op til høj skat i dk derfor skriver jeg det |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/09-2005 17:01
|
Nej Roland, jeg misforstod dig ikke og det jeg siger er at han under ingen omstendigheder kan blive afkraevet skat i Danmark efter den dobbelt bestatnings aftele der et mellem Danmark og Thailand.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/09-2005 17:15
|
|
jeg kender ikke til skatte regler her og nu om du har ret eller ej aner jeg ikke men du kender jo til thailand |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/09-2005 17:34
|
Du kan finde aftalen mellem Danmark og Thailand her: http://www.retsin...9990000764 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/09-2005 18:03
|
Hej, Præcis, det er ulovligt at arbejde i Thailand uden arbejdstilladelse. Og når man har arbejdstilladelse, skal man betale skat. Og så er der en dobbetbeskatningsaftale. Og jo, klart, man skal da altid undersøge alting selv, og ikke bare lytte til folk på Internettet. Det er logik for perlehøns. Og jeg forventer, når jeg siger noget, at folk selv tager ansvar og dobbeltjekker. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Der var dengang en ordning for ingenoerer som arbejdede i udlandet over 6 md. og i mange aar forsoegte soemandsforbundene/ foreningerne at faa reglerne aendret til disse
Nu er de under DIS regler og den danske stat har altid kraevet skat af folk som arbejder paa danske skibe/ boreplatformer