Se indlæg
 Udskriv debat
StaZi.
Namprik
Nu har jeg faaet et par pb'er gode som onde, mest gode.

Hva' har folk ondt i roven af, jeg er fp'er 47 aar har hus, bil og kone, jeg / vi tjener lidt moent ved siden af...og ?

Jeg har arb. till. osv, men maa selvfoelgelig kun tjene lidt, men hva' min kone tjener kommer ikke DK ved.

Jeg mister ca. 4 k. ved at bo her ud af min pens, fair ? Nej.

Hvis folk har ondt i roeven og vil plapre loes til de DK myndigheder, saa er mit tlf +86-557 2847 i vil faa et horn af den anden verden........

Dette er ikke for at lave ballade, blot et input for at faa et output...TAK.
Redigeret af Namprik d. 20/10-2010 11:39
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
thaikurt1
Kære Namprik.

Jeg kunne aldrig finde på at melde andre til myndigheder i Danmark.

Med desværre er der også person der gør det er gerne anonymt

Man har få venner med mange bekendtskab. når man bo i thailand.

Venner kan man fortælle meget men med forbehold da selv gode venner kan være den person
som melde dig

Bekendtskab skal man holde tre skrid fra livet.

Sådan er danskerne også især hvis der bo mange danskerne.i nærheden af hinanden .
Redigeret af thaikurt1 d. 20/10-2010 12:29
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
keniko
Hmmmmmmmmmm!!

[img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002048B.gif[/img] is not a valid Image........[img]http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020060.gif[/img] is not a valid Image.....

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Djan
Du kan vel bare lade være med at nævne det i halvdelen af de tråde, du skriver i..
Langt de fleste er ret ligeglade med din økonomiske situation.
Men når du nævner den igen og igen, så får du en reaktion.

thaikurt1
Skal der ikke mere til at nogen reaktioner.

Jeg tro mere på at en blevet sur på Namprik over et svar at person så vil hævne sig..

Der er jo nogen der ikke tåler et svar på den måde at Namprik svare på lige ud af landevejen og ikke pakken ind i fin ord og sætninger.

Lad os kalde en spade for en spade.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
chaingmai
jam en de kan da kun melde dig, hvis du har gjort noget forkert ikke?Angel

Big-Viking
Janteloven lever i bedste velgående. Længe leve den. Uden den ville mangen et menneske sgu have et kedeligt liv.fuck U

Funnyboy
Sådan lige et lille sidespring fra tråden måske???

Må man slet ikke tjene penge når man er på pension og bor i udlandet?
Hmm. Troede egentlig at reglerne på det plan var ens om man boede i DK eller andre steder at man måtte tjene lidt over 50K om året inden der blev trukket noget i ens pension så længe man bare oplyser om det til skvat.

Om man så har tilladelse til at arbejde i det land man bor i er vel ikke skvats problem at rode i det eller?

Og at 50.000 dansk er 250.000+ i thailand gør vel ikke skatten større eftersom vi arbejder i kroner i danmark og ikke bath.
Så hvis man kan køre en lille forretning i Thailand og tjene 250.000 bath og stadig få sin pension fra danmark kan altså ikke bringe mit pis i kog.

Jeg ville da helt klart gøre nøjagtig det samme hvis jeg havde muligheden for det.

Og det er vel i sidste ende også op til skvat at kunne bevise at man har tjent pengene før man kan blive beskattet af dem eller?

DKPete
Enig Funnyboy - fuck Janteloven - synes det er fedt når det går folk godt ude i verden.....

alkenbo
Jah, men hvis det var en perker i Danmark så var helvede løs.
Tvangsdeportering til nærmeste muslimske land.
Jeg er ligeglad med jeres forhold til skat og lieglade med multi-
kulturelle medborgere, bare de ikke bor som naboer til mig.
Er Danmark og vi danskere ikke bare vididunderlige, moral er godt
dobbeltmoral dobbelt så godt.

Gokinok
Joh, man er vel sig selv nærmest, perle eller blåøjet pensionist i Vestjylland der kører en gammel Skoda med en Brenderup trailer hægtet på, og laver små fiffige forretninger!

Synes bare hele Danmark, og mange "mæ-hæ´er" der vil bræge i kor, er ved at gå fuldstændig fra koncepterne over de smuler og småting, nogle rager til sig fra de fede, rige og velnæredes bord.

Lad folk passe sig selv, og såvidt muligt (!) forsøge at overholde nogle skatteregler som ikke engang Skat´s egne folk kan finde hoved eller hale i!

Førtids- og gammelmandspension:

Der MÅ gerne tjenes penge ved siden af, og selvfølgelig da også i udlandet, men harmen blandt danskere skyldes vel hovedsageligt de historier EB har bragt med Irakiske parlamentsmedlemmer på førtidspension der samtidig hævede millionhyre i Irak.

Sjovt så hurtigt man bliver rask når et fedt job lokker i hjemlandet?

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 20/10-2010 16:47

Namprik
Vi lever alle kun en gang, penge eller ej, de er gode at have, man kan jo pgsaa hjaelpe en fattig hvis man raad har. ( Det goer jeg/vi )

Ang. FP. saa maa man stadig tjene lidt til egen lomme, men jantaloven den spiller, hva' med at folk fulgte deres egen naerringsvej og lukkede og lad oZ under palmen nyde det, svaert at se for folk med den blegfede overvaegtige kvinde i DK, misundelse er grim, fy for satan. !

Tak for svar/output :-)

สวัสดีทุกๆคนขอบคุณ ที่ทุกคนนึกถึงผมบางครั้ง ผมอยู่ไกลจากเดนมาร์ก และคิดถึงเดนมาร์ก แต่ผมจะอยู่ที่เมืองไทยต่อไป
Redigeret af Namprik d. 20/10-2010 16:51
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Anonym Bruger
Sikke dog en omgang selvfremhævende og navle pillende bræk. Jeg kan godt forstå at folk får ondt i røven over den type folk som ikke kan noget som helst i DK og så lige pludseligt sagtens kan arbejde i et andet land. Vi har et ord for den slags mennesker her i landet og det er ”sociale bedragere”.

Jeg har intet imod at du klarer dig godt i Thailand, fint for min skyld måtte du gerne tjene millioner af kr hver eneste måned. Men jeg har noget imod at du bedrager det danske velfærds system og ligefremt sidder og praler med det. Du skriver at du handler aktier i din kones navn og må jo være fordi du ved at indtægten fra dette ville blive modregnet i din pension. Dermed snyder du bevist. Men for mig er det ikke så meget indtægten du får men arbejdsevnen der er issue. Hvis du kan arbejde 1 timer om ugen til 1000 kr i timen så fint, men hvis du kan arbejde 20 timer til 50 kr i timen så er der noget galt med at du er på pension. (bemærk begge senarier giver samme årsindtægt). En førtidspension er jo til folk uden arbejdsevne og har man arbejdsevne skal man naturligvis ikke have pension.

Man må håbe at din socialrådgiver ikke læser med for du har det med at udlevere ALT om din økonomi. (dette er ikke en trussel bare en konstatering)

Funnyboy
Jeg sys da egentlig det er fint nok at der kan sidden en iraker eller afrikaner eller en anden uanset hvor i verden de kommer fra som har boet i DK i mange år og betalt skat i mange år også at han kan få pension her i landet. Også selv om han flytter hjem til sig eget land når han får pensionen.
Reglerne skal være ens for alle.

Jeg syntes til gengæld IKKE det er iorden at en person fra et andet land kan komme her op og hæve sin pension i et par år og så ta hjem til sit eget land med pensionen. Der må være en minimumstid man skal ha boet her i landet og betalt skat før man kan ta den med ud af landet. Og den skat man betaler af sin pension den skulle ikke tælle med.

Og jeg syntes SLET ikke det er iorden at man kan hæve pension som udlænding her i landet og så ha et velbetalt job i sit hjemland.
Har man et velbetalt job i sit hjemland havde man nok ikke nogen grund til at flytte her til landet i første omgang.

Men hvis der skulle være en udlænding der har boet her i landet i måske 10-15 år som får pension og flytter til sit eget hjemland med den og han åbner en lille forretning og tjener lidt ekstra på den måde det kan heller ikke bringe mit p.s i kog. Så længe han ikke tjener meget mere end hvad der er lovligt før det vil gå ud over hans pension.

Jeg siger nu heller ikke nej til at tjene 500 sort ved at gøre en bekendt en tjeneste.
Men ku jeg nu tjene 1 million ekstra sort ville jeg da klart opgive det til skat også selv om jeg vidste at det ikke havde nogen mulighed for at finde ud af det.

Jeg syntes der er stor forskel på om det er småpenge "50-100.000 om året" man tjener ekstra sort eller en kæmpe millionhyre som de Iraker der var i avisen.

Gokinok
Funnyboy skrev:
Jeg sys da egentlig det er fint nok at der kan sidden en iraker eller afrikaner eller en anden uanset hvor i verden de kommer fra som har boet i DK i mange år og betalt skat i mange år også at han kan få pension her i landet. Også selv om han flytter hjem til sig eget land når han får pensionen.
Reglerne skal være ens for alle.

Jeg syntes til gengæld IKKE det er iorden at en person fra et andet land kan komme her op og hæve sin pension i et par år og så ta hjem til sit eget land med pensionen. Der må være en minimumstid man skal ha boet her i landet og betalt skat før man kan ta den med ud af landet. Og den skat man betaler af sin pension den skulle ikke tælle med.

Og jeg syntes SLET ikke det er iorden at man kan hæve pension som udlænding her i landet og så ha et velbetalt job i sit hjemland.
Har man et velbetalt job i sit hjemland havde man nok ikke nogen grund til at flytte her til landet i første omgang.

Men hvis der skulle være en udlænding der har boet her i landet i måske 10-15 år som får pension og flytter til sit eget hjemland med den og han åbner en lille forretning og tjener lidt ekstra på den måde det kan heller ikke bringe mit p.s i kog. Så længe han ikke tjener meget mere end hvad der er lovligt før det vil gå ud over hans pension.

Jeg siger nu heller ikke nej til at tjene 500 sort ved at gøre en bekendt en tjeneste.
Men ku jeg nu tjene 1 million ekstra sort ville jeg da klart opgive det til skat også selv om jeg vidste at det ikke havde nogen mulighed for at finde ud af det.

Jeg syntes der er stor forskel på om det er småpenge "50-100.000 om året" man tjener ekstra sort eller en kæmpe millionhyre som de Iraker der var i avisen.

Der ER en minimumstid, den er 10 år, og den regel er lavet lige nøjagtig for at begrænse det du nævner...

Desværre rammer den så danskere der har været på Grønland f.eks., idet det betragtes som udlandsophold!

Masser af den slags totalt uretfærdige forhold, men det er jo tendensen, jo mere snyd og p*s og papir, jo flere begrænsninger...

Det startede for år tilbage da indvandrere begyndte at misbruge iværksætterordningen, som var ganske udmærket til at starte små virksomheder op med, men det ku´ de bonderøve og snydetampe jo ikke finde ud af, der skulle scores kassen ved alle mulige fif og tricks, og så forsvandt den ordning...

Alle de andre goder og vort sociale sikkerhedsnet - "Flexicurity", som er unikt i verden og gør virksomheder ekstremt omstillingsparate - vil også forsvinde i den nærmeste fremtid.

De der harmes her på siden over f.eks. Namprik, kan sove ganske roligt, om få år skal der ikke betales en rød øre til nogensomhelst, så er systemet nemlig kollapset.

Doc Gokinok
Redigeret af Gokinok d. 20/10-2010 19:26

Djan
Funnyboy

For at få fuld folkepension skal man have boet i Danmark i 40 år fast..
Være dansk statsborger.
Ellers får man en brøkpension.

Dette gælder også for førtidspensionister:

Eksempel 2: Brøkpension for førtidspensionister

"Du er netop fyldt 40 år og får førtidspension. Du har boet i Danmark i fem år i en periode, efter du blev 15 år, og indtil du fik pensionen.

Fem år svarer til 60 måneder.

De 60 måneder dividerer du med 4/5 af antallet af måneder, der er gået, fra du fyldte 15 år, og indtil du går på pension. Du er 40 år, når du går på pension, og trækker 15 år fra. Det giver 25 år, som svarer til 300 måneder. 4/5 af 300 måneder er 240 måneder.

60 måneder divideres med 240. Det giver en brøk på 0,25. Resultatet er mindre end 1, og du har ikke ret til fuld pension. Der rundes ned til nærmeste antal fyrretyvendedele af fuld pension. "

https://www.borge...sion.aspx?

Redigeret af Djan d. 20/10-2010 19:32

Djan
De der harmes her på siden over f.eks. Namprik, kan sove ganske roligt, om få år skal der ikke betales en rød øre til nogensomhelst, så er systemet nemlig kollapset.

Ja, og Jorden går under i 2012...

Gokinok
Yep, vi er enige!

http://www.decemb...world.com/

Bvdrrrrrr

Doc Gokinok

alkenbo
Ja hvis man tror på storken, påskeharen og julemanden så er her mere
af samme skuffe, et link til Wiki
http://en.wikiped..._collision

Redigeret af alkenbo d. 20/10-2010 20:04

Jay
Der er en hårdfin grænse mellem jantelov og ondt i røven..

Det betyder ikke så meget for de fleste om hr. jensen køber lidt ekstra toldfrit el. klipper naboens hæk i ny og næ...det kan vi vel alle blive enige om?

men når Told og Skat kan stoppe 75 passager på én flylanding fra Syrien og Irak, hvor de egentlig burde stå til rådighed el. uddanne/dygtiggøre sig til fordel for udviklingen i landet...så bliver man da lidt varm i betrækket....godt nok er det "stasi" og kan virke som om folk har ondt i røven...men befolkningen er ikke så hæderlig længere...moralen halter og egoismen vokser...den tid med solidaritet er forbi, det er samfundsudviklingen og måden reglerne er bygget op på....derfor må regeringen lave disse tiltag for at sikre den smule retfærdighed der er tilbage...og sålænge man overholder loven nogenlunden så kan man vel være ligeglad? overholder man ikke loven, må man leve med frygten for at blive opdaget el. stukket af en som man troede var en kammerat...det er en del af gamet..

jeg har altid haft et lidt ømt forhold til førtidspensionen, men ved også at det ikke længere er så nemt, desuden varsler der reformer på det område....nå dette så er sagt kan jeg egentlig godt forstå at når man nu har fået FP efter reglerne, så gider de færreste at ligge og se DVD film hver dag..om man sidder og handler lidt aktier osv. i konens navn er for mig ligegyldigt...det er alligevel ikke der kernen i problemet ligger..

Jay
Redigeret af Jay d. 20/10-2010 20:39

Spring til debat: