Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Køb af ny bærbar i Thailand.
|
|
|
Lagt på d. 23/10-2010 16:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg vil købe en ny bærbar PC, men kan godt tænke mig at høre om jeres erfaring med diverse mærker. Min sidste bærbar var en Dell, og den var jeg ikke tilfreds med, så Dell køber jeg ikke igen. Jeg har i denne omgang set på Acer, Asus, HP, Lenovo, Sony Vaio, Samsung og Toshiba. Lenovo har tre års garanti på de dyreste Thinkpad modeller, og Asus har to års garanti, de øvrige har vist alle kun et års garanti. Jeg synes ikke, det er svært at finde ud af, hvad den skal indeholde, der kan man jo gå efter det bedste, ens pengepung kan betale. Næ, det, som er nærmest umuligt at vurdere ved en ny bærbar, er de mekaniske egenskaber på længere sigt. Altså, virker tastaturet også godt efter et eller to års flittig brug, hvad med skærmens hængsling til computeren, museknapper m.m. ? Hvad er jeres erfaringer med diverse mærker ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/10-2010 16:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Vi har hidtil købt bærbare i Føtex og Bilka i prisklassen 5.000. De har vist sig fine til internet, youtube og den slags. Hvis behovet er i gaming afdelingen, så skal man nok et par klasser op, hvis man skal kunne klare de nyeste spil. ![]() |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 23/10-2010 17:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Frank skrev: Vi har hidtil købt bærbare i Føtex og Bilka i prisklassen 5.000. De har vist sig fine til internet, youtube og den slags. Hvis behovet er i gaming afdelingen, så skal man nok et par klasser op, hvis man skal kunne klare de nyeste spil. ![]() Jeg var ikke klav over at Føtex og Bilka hade afdelinger i Thailand Come As You Are
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/10-2010 17:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Nirvana skrev: Frank skrev: Vi har hidtil købt bærbare i Føtex og Bilka i prisklassen 5.000. De har vist sig fine til internet, youtube og den slags. Hvis behovet er i gaming afdelingen, så skal man nok et par klasser op, hvis man skal kunne klare de nyeste spil. ![]() Jeg var ikke klav over at Føtex og Bilka hade afdelinger i Thailand Ha-ha - ja men så ved du det nu. ![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 23/10-2010 17:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
hn skrev: Jeg vil købe en ny bærbar PC, men kan godt tænke mig at høre om jeres erfaring med diverse mærker. Min sidste bærbar var en Dell, og den var jeg ikke tilfreds med, så Dell køber jeg ikke igen. Jeg har i denne omgang set på Acer, Asus, HP, Lenovo, Sony Vaio, Samsung og Toshiba. Lenovo har tre års garanti på de dyreste Thinkpad modeller, og Asus har to års garanti, de øvrige har vist alle kun et års garanti. Jeg synes ikke, det er svært at finde ud af, hvad den skal indeholde, der kan man jo gå efter det bedste, ens pengepung kan betale. Næ, det, som er nærmest umuligt at vurdere ved en ny bærbar, er de mekaniske egenskaber på længere sigt. Altså, virker tastaturet også godt efter et eller to års flittig brug, hvad med skærmens hængsling til computeren, museknapper m.m. ? Hvad er jeres erfaringer med diverse mærker ? Jeg har haft en Acer som jeg ikke var glad for, den holdt kun 2 år Har nu haft en Toshiba i 3 år, og den kører fantastisk endnu |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/10-2010 17:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Du får lige et forsigtigt input her... Har prøvet forskellige mærker. De sidste 4 år dog kun Ibm/Lenovo. Årsag...Aldrig problemer! De problemer der har været, har jeg selv været skyld i. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 23/10-2010 17:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Har nu selv haft Acer Travelmate i adskillige år, det eneste der har været med den var et "træt" batteri. Købte for 2 år siden en stor Acer PC til datteren, da hun går på skole i Udon Thani, og den har også virket upåklageligt.--MEN det er ikke billigere i Thailand. Venligst AL 48 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/10-2010 18:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
goldwing skrev: hn skrev: Jeg vil købe en ny bærbar PC, men kan godt tænke mig at høre om jeres erfaring med diverse mærker. Min sidste bærbar var en Dell, og den var jeg ikke tilfreds med, så Dell køber jeg ikke igen. Jeg har i denne omgang set på Acer, Asus, HP, Lenovo, Sony Vaio, Samsung og Toshiba. Lenovo har tre års garanti på de dyreste Thinkpad modeller, og Asus har to års garanti, de øvrige har vist alle kun et års garanti. Jeg synes ikke, det er svært at finde ud af, hvad den skal indeholde, der kan man jo gå efter det bedste, ens pengepung kan betale. Næ, det, som er nærmest umuligt at vurdere ved en ny bærbar, er de mekaniske egenskaber på længere sigt. Altså, virker tastaturet også godt efter et eller to års flittig brug, hvad med skærmens hængsling til computeren, museknapper m.m. ? Hvad er jeres erfaringer med diverse mærker ? Jeg har haft en Acer som jeg ikke var glad for, den holdt kun 2 år Har nu haft en Toshiba i 3 år, og den kører fantastisk endnu Jeg har faktisk en bærbar Toshiba fra 1998, der stadig virker... Dog er CD-drevet gået i stykker. Den var god og stabil, og når jeg var på hotel, behøvede jeg ikke at være bange for, at den blev stjålet, da den var gammel. Jeg brugte den som rejse-PC indtil november 2009, altså 11 år... Nuvel, jeg er gået over til notebooks, da de er mindre og nemmere at slæbe med rundt omkring. Her er det Samsung, men den er jeg ikke tilfreds med, men det er måske fordi den kører på Intel Atom... Aktuelt køber vi Compaq (HP) bærbare og stationære til firmaet, når der skal skiftes ud. Dog er jeg utilfreds med skærmen på vor bærbar Compaq, der ikke er god i dagslys, og da prisen var langt over det dobbelte af min Samsung notebook, forventede jeg, at skærmen ikke var et spejl. Selv min gamle Toshiba virker direkte under solen. C&C Travel, der er i samme bygning, som os, kører HP. Ellers har jeg bemærket, at visse professionelle IT-folk i Thailand benytter Lenovo, som bærbar. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/10-2010 18:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Havde en Acer i 4 år, med defekte låg-hængsler som blev holdt fast med lim! Købte en MSI GT 740 først på sommeren, den røg retur, for meget billig plastik og en ventilator der larmede som et fly... Nå, så ku´jeg ligeså gå efter "kampvognen" ! [img]http://www.tech2day.com/wp-content/images10/asus-g73jh-xi-gaming-laptop.jpg[/img] is not a valid Image. Den klarer det hele, og lidt mere... ![]() http://www.xoticp...-2731.html Dr. Tech. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 23/10-2010 18:35 |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/10-2010 18:53
|
|
Frank skrev: Nirvana skrev: Frank skrev: Vi har hidtil købt bærbare i Føtex og Bilka i prisklassen 5.000. De har vist sig fine til internet, youtube og den slags. Hvis behovet er i gaming afdelingen, så skal man nok et par klasser op, hvis man skal kunne klare de nyeste spil. ![]() Jeg var ikke klav over at Føtex og Bilka hade afdelinger i Thailand Ha-ha - ja men så ved du det nu. ![]() Ku´man få adressen, Frank ? ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/10-2010 19:16
|
|
DK skrev: Du får lige et forsigtigt input her... Har prøvet forskellige mærker. De sidste 4 år dog kun Ibm/Lenovo. Årsag...Aldrig problemer! De problemer der har været, har jeg selv været skyld i. Det er også det indtryk, jeg har fået af Lenovo, når jeg har søgt oplysninger på nettet. Jeg har flere gange læst herinde, at computere ikke er billigere i Thailand end i Danmark, men jeg har fundet en Thinkpad T 410 til ca. 40.000 Baht med ca. samme indhold som denne i DK: http://www.edbpri...id=4211475 Den i DK koster 11.720 kr, ca. 64.460 Baht ved kurs 5,5 . Forskellene er, at den i DK har 4GB ram mod 2 GB i TH, 320GB harddisk mod 500 GB i TH, i DK har den Windows 7 Professional, I TH ingen Windows, men en Original koster så vidt jeg ved ca. 5.000 Baht, så så vidt jeg kan se er denne Thinkpad model noget billigere i Thailand. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/10-2010 19:22
|
|
Ja, det er ikke altid det er billigere i Dk... Der kan købes meget godt RAM, harddisk og OS for 24.460 THB! Dr. Gonzo |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/10-2010 19:37
|
|
Gokinok skrev: Havde en Acer i 4 år, med defekte låg-hængsler som blev holdt fast med lim! Købte en MSI GT 740 først på sommeren, den røg retur, for meget billig plastik og en ventilator der larmede som et fly... Nå, så ku´jeg ligeså gå efter "kampvognen" ! [img]http://www.tech2day.com/wp-content/images10/asus-g73jh-xi-gaming-laptop.jpg[/img] is not a valid Image. Den klarer det hele, og lidt mere... ![]() http://www.xoticp...-2731.html Dr. Tech. Gonzo Den lyder også interessant ! Har du købt nøjagtig den model, du linker til ? Hvor har du købt den, og hvad kostede den, var der Windows med ? |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/10-2010 20:03
|
|
Ja, det er den samme model... Købt hos Proshop, her lidt at sammenligne med: http://www.pricer...ign-Priser Windows 7 Ultimate 64 bit følger med. En anmeldelse, på udenlandsk: http://www.notebo...+g73+g73jh Der er et par minusser, småting synes jeg... Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 23/10-2010 20:12 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 23/10-2010 23:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej HN På dit spørgsmål om hvilken PC man skal købe, så beror det helt på det behov man har. Selv købte jeg for ca. 6 måneder siden en Acer - Emachines G750. - Den har jeg virkelig været meget glad for. Jeg har til dato ikke haft nogen problemer på nogen måde. Dog har jeg sat lidt flere Ram i - så jeg nu er oppe på 4 GB Ram – hvilket er PCéns maksimum kapacitet. Omregnet i danske kroner, så gav jeg ca. 3800 for den. Den har en indbygget trådløs Internet opkobling som fungerer upåklageligt via Windows 7. Den kan også læse div. Smart Card gennem et indtag på frontsiden. Det eneste minus ved Acer – Emachines G750 er at den kun har 2 USB indgange. Så bruger man trådløs mus i den ene USB indgang, og højtaler eller printer i den anden er man lidt låst. Ellers er det en ganske god og stabil PC, som jeg varmt kan anbefale! Hilsen Rasmus PS: Glemte lige også at fortælle at den har et indbygget Webkamera - dog uden mikrofon! Redigeret af Rasmus d. 24/10-2010 00:08 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/10-2010 02:56
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Købte en Samsung for 2 år siden, laptop, har desværre ikke dvd drev men cam, fungerer ferfekt til mine rejser. trådløs osv. 3000 kr., Bundkortet røg desvære men alt var på billeder, breve, ansøgninger da jeg fik den tilbage inden for garantien. Måske et dårligt køb, men den fungerer. Da jeg fik den tilbage havde de sat exstra ram i og fik næsten en ny pc. Køber helst ikke på nettet, har haft dårlige oplevelelser med det.
Redigeret af natty d. 24/10-2010 03:00 |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 24/10-2010 03:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Har selv en Acer men ville vælge ASUS hvis jeg var dig. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 24/10-2010 04:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Vælg en lenovo Thinkpad, ikke en af de billige. R, G modeller. Jeg har selv en T410s nu, samt en X200 det er altså noget der duer. men i Thailand er der altså 1 ting som kan være lidt vigtig, pga støv og lort, det er en god ide hvis den maskine du køber er let at komme til blæseren så du kan rense den. Mange maskiner i dag er bygget så du kan løsne en plade i bunden hvor du har ram osv. men dem der er klogt nok konstrueret får du også adgang til blæseren så den kan renses. Det er altså med til at holde computeren i live hvis den ikke er fyldt med lort, og ender med at brænde sammen. Helligaben. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/10-2010 04:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
hn skrev: DK skrev: Du får lige et forsigtigt input her... Har prøvet forskellige mærker. De sidste 4 år dog kun Ibm/Lenovo. Årsag...Aldrig problemer! De problemer der har været, har jeg selv været skyld i. Det er også det indtryk, jeg har fået af Lenovo, når jeg har søgt oplysninger på nettet. Jeg har flere gange læst herinde, at computere ikke er billigere i Thailand end i Danmark, men jeg har fundet en Thinkpad T 410 til ca. 40.000 Baht med ca. samme indhold som denne i DK: http://www.edbpri...id=4211475 Den i DK koster 11.720 kr, ca. 64.460 Baht ved kurs 5,5 . Forskellene er, at den i DK har 4GB ram mod 2 GB i TH, 320GB harddisk mod 500 GB i TH, i DK har den Windows 7 Professional, I TH ingen Windows, men en Original koster så vidt jeg ved ca. 5.000 Baht, så så vidt jeg kan se er denne Thinkpad model noget billigere i Thailand. Lenovo 410, findes også i en S-udgave til Kr. 15.495.- Eller I-udgave til Kr. 10.000.- Check den her http://www.laptop...2528a507b4 Du skal inden køb her i Thailand, gøre dig klar på om du kan leve med de manglende, æ, ø, og å. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/10-2010 06:49
|
|
Tak for svarene indtil nu. Inden jeg startede tråden har jeg selvfølgelig været ude i butikkerne og set på bærbare, - mange ! Og efter nogle timers kiggeri kan det blive lidt svært at skelne mellem de forskellige mærker og modeller, så derfor tog jeg hjem og skrev det første indlæg i denne tråd. Min foreløbige konklusion er, at jeg vil kigge nærmere på Asus, Lenovo og Toshiba. Det er ikke et problem for mig, at der ikke er dansk tastatur, efter mange års brug af computer ved fingrene, hvor æ, ø og å findes. På hjemmecomputeren, jeg skriver på nu, er installeret Xp Professional engelsk udgave samt thai og dansk sprog, som man enkelt skifter imellem, det fungerer fint. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.