Se indlæg
 Udskriv debat
Dette er thailand
thaikurt1
Der var en kort udbrud af harmoni i Thailands regeringskoalition i sidste uge, men for en gangs skyld tog politik en bagsædet i Thailand.

Find ud af, hvad den store historie var i sidste uge ved at læse her
...

Efter raserianfald og shenanigans i den foregående uge, var der en lidt mere harmoni i Thailands regeringskoalition i sidste uge med Bhum Jai thailandske part åbenlyst udtrykker sin fulde støtte til charteret ændringsforslag forfatningsreform udvalget.

Stadig føler en smule til venstre ud, spillede Phuea Pandin part sværere at få, dog.

Den lille bror i koalitionen meddelte, at det ikke var enig i alle punkter af de foreslåede ændringer.

I mellemtiden, sagde figur thailandske Pattana, som blev taget på sengen på bagsiden af klassen, at det ikke havde en mening endnu, men det ville drøfte spørgsmålet på hjemmet og bringe sit svar til den næste klasse.

Imidlertid var den virkelige historie om den sidste uge ikke er relateret til vore sædvanlige emner af politik og grådighed - i hvert fald ikke før du ser lidt nærmere.

De fleste af sidste uges overskrifter var afsat til de ødelæggende oversvømmelser,der fortsatte med at skabe ravage i hele Nordsøen, det nordøstlige og centrale dele af landet.

Ved udgangen af den uge havde dødstallet hit præcis 100 med næsten 3og en halv million mennesker og mere end 1 million husstande er direkte berørt af den stigende vande. Skader på veje blev anslået på 7,9 milliarder baht,mens 5.300 tusind RAI (1 RAI er 1.600 m2) på landbrugsjord er blevet oversvømmet, og hundreder af skoler og virksomheder var blevet oversvømmet.

Den endelige omkostninger forbundet med skader på liv, ejendom og økonomien er sikker på at stige i de kommende uger.

Mens kraftige regnskyl er ikke noget nyt i denne del af verden, og oversvømmelser er årlige begivenheder, dette års syndflod vil sandsynligvis være den værste i årtier.

Men er det virkelig bare et naturligt fænomen? Mens regnen er blevet tungere og mere vedholdende i Thailand end i de seneste år, er problemet helt sikkert blevet forværret af menneskeskabte faktorer.

I Korat, hvor oversvømmelserne har været særlig alvorlig, har udviklingen af nye veje, boligblokke og feriecentre ramt naturlig dræning strømme og væskeophobning områder.

I den centrale region, oversvømmes dræning af de enorme, som Suvarnabhumi Lufthavn blev bygget har bidraget til oversvømmelse længere inde i landet og opstrøms i Ayutthaya-provinsen.

Selv om de fleste af Bangkok har hidtil været forskånet på grund af en række forebyggende foranstaltninger, der dækker over eller udfylde udelukkende af talrige klongs (kanaler) til at bygge flere veje i byen har ført til en situation, hvor dele af Bangkok oversvømmelse stort set hver gang Der er en regnskyl.

Ironisk nok, var mange af de regioner i Thailand, der nu under oversvømmelsers der under den værste tørke i 20 år bare et par måneder siden.

Behovet for bedre vandforvaltning i Thailand er klart altafgørende. Opbygning af mere reservoirer synes at være indlysende svar på det mindste en del af problemet, men den åbenlyse mangel på respekt for naturlig dræning strømme af grådige udviklere skal også bremses.

Som svar på spørgsmålet, understregede regeringen behov for at håndtere bebyggelse af naturlige afløbssystemer, ligesom det havde understreget behovet for en mere forsigtig forvaltning af vandressourcerne i løbet af tørke.

Mens udvikling og gennemførelse af vand forvaltningsplaner er en vigtig del af at forebygge fremtidige katastrofer, vil de blive spildt indsats, medmindre strengere indsats for at bremse den allestedsnærværende og omsiggribende udvikling, som er ikke
kun påvirker Thailands naturlige vandforvaltningssystemerne men ødelægger sit uberørte skønhed og ozonnedbrydende dens naturlige ressourcer.

Paul Snowdon - 30 oktober 2010 fra Naked Farang

http://nej
Jake
Thai Kurt, læg et link istedet for at smide artiklen gennem Google Translator. Resultatet er simpelthen for dårligt

bruno
Ja vi ser jo det over hele verden, at naturen slår den ene rekord efter den anden i disse år.

http://gj-blog.dk/
moon
Read the rules Thaikurt Hvor vil du hen med det Er det fordi du tror det ville have været bedre med Mr Thaksig eller hvad mener du endentlig ? LOL LOL
Long Live The King
Mvh Moon
Violin

Nirvana
Jeg syntes det er ok at lække det på med Google oversæter
Come As You Are

thaikurt1
Thaikurt Hvor vil du hen med det Er det fordi du tror det ville have været bedre med Mr Thaksig eller hvad mener du endentlig

Som da se har jeg ikke nogen kommater til de artikel.
Det har ikke noget Thaksig men hvad der forgår i politik

Thailand er mere en bare turister og hvad der forgå i turistområder
er det også thailand politik.
Redigeret af thaikurt1 d. 31/10-2010 13:44

Anonym Bruger
Jake skrev:
Thai Kurt, læg et link istedet for at smide artiklen gennem Google Translator. Resultatet er simpelthen for dårligt

Jamen du godeste,der er da ingen som tvinger dig til at læse det.

eller du er så nysgerrig så du er nødt til det
bare for at svine andre til

Anonym Bruger
moon skrev:
Read the rules Thaikurt Hvor vil du hen med det Er det fordi du tror det ville have været bedre med Mr Thaksig eller hvad mener du endentlig ? LOL LOL
Long Live The King
Mvh Moon

Prøv at læse hvad det er.

hvad vil du egentligt med dit indlæg.

er det kun for at genere folk,du er her.

eller kun for at provokere.
spring dog indlæg over

thaikurt1
Sony

Der skal mere til at provokere mig. Angel

Jake skrev:

Det er helt okay for mig at smide en google oversættet tekst herind, men jeg syntes samtidigt en kilde angivelse også ville være en rar ting. Det er ikke altid nemt at læse en tekst der er maskin oversat.

thaikurt1, kunne du ikke ligeså godt kalde denne tråd:

Dette er en ulæselige Google oversættelse.

Et kildelink til sådan en oversat tekst, må da værre et minimum

thaikurt1
bkk

Så jeg nok et råd lad være med at læse det Bvdrrr

moon
Kick you
Sonny skrev

spring dog indlæg over
Hehe-guy
Sonny jeg har lagt mærke til at du altid synes det jeg skriver er provokerende
Men jeg spurgte Thaikurt om hvad han mente med dette indlæg og ikke dig og din STORE viden i denne sag
Hvis du kan læse så se Kurt føler sig ikke provokeret over spørgsmålet så Please lad være at kommentere alt hvad jeg skriver Rolll ja dette er selvfølgelig bare en venlig opfordring Sonny du kan jo gøre som du vil du provokere ikke mig
Mvh Moon
Violin

moon
Kick you
Sonny skrev

spring dog indlæg over
Hehe-guy
Sonny jeg har lagt mærke til at du altid synes det jeg skriver er provokerende
Men jeg spurgte Thaikurt om hvad han mente med dette indlæg og ikke dig og din STORE viden i denne sag
Hvis du kan læse så se Kurt føler sig ikke provokeret over spørgsmålet så Please lad være at kommentere alt hvad jeg skriver Rolll ja dette er selvfølgelig bare en venlig opfordring Sonny du kan jo gøre som du vil du provokere ikke mig
Mvh Moon
Violin

thaikurt1 skrev:
bkk

Så jeg nok et råd lad være med at læse det Bvdrrr

som jeg allerede har skrevet så er det umuligt at få nogen mening ud af det, så jeg kommentere bare dit håbløse indlæg, jeg opgav at læse det efter 2 linjer, en anden tråd du lige oprettet i dag, har jeg nøjes med bare at se overskriften på, Thai opposition opfordrer verden ret til sonde vold

hvad betyder det...

at bruge tid på at klikke på tråden og læse dem, må siges at værre ligeså håbløst som at læse denne tråd.

thaikurt1
bkk

Hvis du ikke gider at læse det så lad være.

Så er der nok andre der vil.
Redigeret af thaikurt1 d. 01/11-2010 10:49

natty
Jeg ved sgu ikke om jeg tør deltage i denne debat. Det kunne jo være nogen blev så provokerede over mit indlæg, at jeg blev skyld i at de får et rødt bær.Smile
Google oversættelser kan være fornuftige hvis det er fra et sprog man slet ikke forstår.
Men jeg må erkende at de sidste indlæg med automatisk oversættelse nærmest er ulæselige.
Så derfor vil jeg foreslå at man redigere lidt i teksten så den giver mening, selvfølgelig ikke så man manipulerer med indholdet, og derpå også linker til den oprindelige artikel.
Man skriver vel indlæg her fordi man godt vil have de bliver læst og det er da synd at man, læs jeg og åbenbart også andre, står af allerede i starten af artiklen.

Redigeret. Thaikurt, jeg kan se at du er begyndt at linke i en anden tråd, så jeg var åbenbart for langsom. Ha en god dag
Redigeret af natty d. 01/11-2010 15:05

HFD
There was a brief outbreak of harmony in Thailand’s coalition government last week, but for once, politics took a back seat in Thailand. Find out what the big story was last week by reading here…

After the tantrums and shenanigans of the previous week, there was a little more harmony in Thailand’s coalition government last week with the Bhum Jai Thai Party openly expressing its full support for the charter amendments proposed by the Constitutional Reform Committee.

Still feeling a bit left out, the Phuea Pandin Party played harder to get, however. The little brother of the coalition announced that it did not agree with all the points of the proposed amendments. Meanwhile, Chart Thai Pattana, which was caught sleeping at the back of the class, said that it didn’t have an opinion yet but it would discuss the issue at home and bring its answer to the next class.

However, the real story of the last week was not related to our usual topics of politics and greed – at least not until you look a little more closely. Most of last week’s headlines were devoted to the devastating floods that continued to wreak havoc across the North, Northeast and Central regions of the country.

By the end of the week, the death toll had hit exactly 100 with almost 3 and a half million people and more than 1 million homes directly affected by the rising waters. Damage to roads was estimated at 7.9 billion baht, while 5.3 million rai (1 rai is 1,600m2) of farmland had been inundated, and hundreds of schools and businesses had been flooded. The final toll of damage to life, property and the economy is certain to rise over the coming weeks.

While heavy rains are nothing new in this part of the world, and floods are annual occurrences, this year’s deluge is likely to be the worst for decades. But is it really just a natural phenomenon? While the rains have been heavier and more persistent in Thailand than in recent years, the problem has certainly been exacerbated by man-made factors.

In Korat, where the flooding has been particularly severe, the development of new roads, housing estates and holiday resorts has affected natural drainage flows and water retention areas.

In the central region, the drainage of the huge swamp on which Suvarnabhumi Airport was built has contributed to flooding further inland and upstream in Ayutthaya Province.

Although most of Bangkok has so far been spared due to a variety of preventative measures, the covering over or filling in entirely of numerous klongs (canals) to build more roads in the city has led to a situation where parts of Bangkok flood practically every time there is a downpour.

Ironically, many of the regions in Thailand that are now under flood waters were suffering their worst drought for 20 years just a few months ago. The need for better water management in Thailand is clearly paramount. Building more reservoirs would seem to be the obvious answer to at least part of the problem, but the blatant disregard for natural drainage flows by greedy developers also needs to be curbed.

In answer to the issue, the government stressed the need to tackle the encroachment of natural drainage systems, just as it had stressed the need for more prudent management of water resources during the droughts.

While developing and implementing water management plans are a major part of preventing future disasters, they will be wasted efforts unless more stringent efforts are made to curb the ubiquitous and rampant development that is not only affecting Thailand’s natural water management systems but destroying its pristine beauty and depleting its natural resources.

Paul Snowdon – October 30, 2010

Back to Naked Farang Article

HVOR VAR DET DOG SVÆRT AT FINDE (2 minuter)

fckguld
Jake skrev:
nå det der er galt- troede han var fuld - ha ha
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

thaikurt1
natty
Det sgu også for dårlig at Google ikke søge for at når den skal oversætte gør 100 % i sted for som nu.

Spring til debat: