Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
helt til grin med visakort fra amagerbanken
|
|
| handy |
Lagt på d. 08/11-2010 17:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hej kom hjemmefra i en fart uden for mange kontanter tænkte visa 20 kg på en md hæver så 12 kg havde blot glemt at jeg også havde købt en flybillet på mit kort, så jeg ringer blot hjem i banken for at få nulstildet mit kort det har jeg da gjort på tidliger rejser blot for at få at vide at det gør man ikke mere...han var så flik at sige jeg bare kunne gå ned i en af deres afd hvorpå jeg måtte fortælle ham der var lidt langt da jeg var i thailand.....pbs oplyser de og kun dem kan gøre det....så 13 dage uden penge flot hvis man ikke havde nogle venner herude havde været svovt som første gangs rejsene at skulle gå tiggergang men rigeligt med penge på kontoen...nogle der har haft samme problemer ![]() |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 08/11-2010 18:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
naeste gang ring dirakte til din lokale bank raadgiver og ikke til telefon banken .. det har jeg gjort vare gang jeg er stoedt paa muren og har altig kunne faa den 0 stillet vis der var peng paa kontoen selom de har ogsaa sagt til mig i telefon banken at de ik gjore det mere .. Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 08/11-2010 18:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er en rigtig dum situation at stå i. Da du har rigeligt med penge på kontoen, så husk at et ekstra kort med næste gang. Hvis du har adgang til din netbank der ude, kan du sætte penge over på noget dansk famillie/venners bank, de kan så hæve dem på deres konto og sende dem til dig med Western Union. så behøver du ikke at låne af dine venner derude. Der er en Western Union alle steder. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 08/11-2010 21:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Det gør de ikke mere? Hvis det var en telefonbank, burde de da sige "det gør VI ikke mere, men kontakt din rådgiver". Danske Bank kan gøre det 24 timer i døgnet, og de gør det i hvert fald stadigvæk. Deres problem er nok, at banken nemlig overtager ansvar for 3. mands misbrug, så måske de har besluttet at de ikke vil mere ![]() Personligt anbefaler jeg nu altid mere end 1 kort. |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 08/11-2010 21:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Ja eller få et Visa elektron der kan du hæve på til 10.000 danske kroner pr. døgn ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 09/11-2010 05:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Hej Handy. Jeg kan ikke forstå hvorfor du var 13 dage uden penge, hvis du ellers havde masser af penge på kontoen, det er vel det nemmeste ting i denne verden at overføre penge fra en dansk bank til en thailands bank, så hvad er dit problem egentlig, ja jeg kan sku ikke se det. Og så en anden ting, man må altid sikre sig at men kan skaffe sig adgang til sine penge, når man er i udlandet, hvis det bliver nødvendigt, men ved jo aldorig hvad der kan ske. |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 11/11-2010 14:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
joensen skrev: Hej Handy. Jeg kan ikke forstå hvorfor du var 13 dage uden penge, hvis du ellers havde masser af penge på kontoen, Som jeg husker det må du bruge maks 20k på et visa med udlandet tranksaktion på 30 dage, så hvis man har købte flybillet på 12k (ikke herhjemme?) så må man bageefter kun hæve 8k på konto, også selvom man har mange penge står. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 11/11-2010 15:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Som Handy skriver så kan man bare kontakte sin bank og få nulstillet kortet hvis man rammer loftet - forudsat at der er penge på kontoen
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| marymus |
Lagt på d. 20/11-2010 12:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Handy.. Virkelig en sur situation at sidde i. Vi sad i samme suppedas i Bangkok med 2 børn sidste år. 2 dage uden kontanter, fordi de 20k blev nået på en fredag aften!! Ikke nok med det, så fik vi en kæmpe regning i lufthavnen for "overstay".. 35.000 baht og de skulle falde CASH og det skulle være nu! Vi havde taget et gammelt mastercard med, som de heldigvis accepterede at køre i gennem slæde uden pin.. Puha.. (det kunne vi ikke bruge nogle steder i Bangkok) JOENSEN.. Hvorfor tror du folk ender i en situation som denne??? Fordi de IKKE VED, at der er andre muligheder, som kan redde dem i det rod de sidder i. Dejligt for dig, at du ikke kan se problemet, gid alle var så vel informeret som du. Jeg kan fortælle dig at vi er 2 højtuddannede danskere, som ikke engang vidste at vi kun måtte være i Thailand i højst 30 dage!! Det fandt vi så ud af da vi tog hjem efter 10 uger...!!! Learning by doing, right. Amagerbanken og andre banker kunne også gøre lidt mere ud af at oplyse folk om disse limits. Men igen.. Bankerne kunne godt tage og oplyse sine kunder om mange ting, som står med små bogstaver!!
Redigeret af marymus d. 20/11-2010 12:26 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 20/11-2010 13:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg må jo faktisk sätte en lille ?? ved hvor höjt i er uddannet--det står stemplet klart og tydeligt i passet, at i skal väre ude af Thailand efter 30 dage, og at rejse på 2,5 måneders ferie på den anden side af jorden med 2 börn, uden at undersöge nogenting med visa, penge og lignende---hvad med forsikring??--hvad havde sket med börnene, om i blev snuppet for overstay?? PS! Pröv og undersög om I ikke kan få nogle af skolepengene tilbage!! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 20/11-2010 13:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja Ingolf jeg håber ikke at nogle af mine mange Skatte kroner er gået til den uddannelse ?? ![]() |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 20/11-2010 14:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
natty skrev: Det er en rigtig dum situation at stå i. Da du har rigeligt med penge på kontoen, så husk at et ekstra kort med næste gang. Hvis du har adgang til din netbank der ude, kan du sætte penge over på noget dansk famillie/venners bank, de kan så hæve dem på deres konto og sende dem til dig med Western Union. så behøver du ikke at låne af dine venner derude. Der er en Western Union alle steder. Præcist. Har altid et reserve-kort med, hvis et eller andet skulle gå galt med Visa-kortet. |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 20/11-2010 15:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Handy.. Virkelig en sur situation at sidde i. Vi sad i samme suppedas i Bangkok med 2 børn sidste år. 2 dage uden kontanter, fordi de 20k blev nået på en fredag aften!! Ikke nok med det, så fik vi en kæmpe regning i lufthavnen for "overstay".. 35.000 baht og de skulle falde CASH og det skulle være nu! Vi havde taget et gammelt mastercard med, som de heldigvis accepterede at køre i gennem slæde uden pin.. Puha.. (det kunne vi ikke bruge nogle steder i Bangkok) JOENSEN.. Hvorfor tror du folk ender i en situation som denne??? Fordi de IKKE VED, at der er andre muligheder, som kan redde dem i det rod de sidder i. Dejligt for dig, at du ikke kan se problemet, gid alle var så vel informeret som du. Jeg kan fortælle dig at vi er 2 højtuddannede danskere, som ikke engang vidste at vi kun måtte være i Thailand i højst 30 dage!! Det fandt vi så ud af da vi tog hjem efter 10 uger...!!! Learning by doing, right. Amagerbanken og andre banker kunne også gøre lidt mere ud af at oplyse folk om disse limits. Men igen.. Bankerne kunne godt tage og oplyse sine kunder om mange ting, som står med små bogstaver!! det forstar jeg ikke..de plejer og kontrollere i lufthavnen nar jeg rejser om jeg har visa i orden, en gang matte jeg lave min billet om fordi den lob over 5 uger. jeg blev ikke chekket ind for billetten var andret til 1 mdr. som de vidste jeg fik visa til ved indrejse i Thailand, men det er maske kun mig.. det med 20 k pr mdr pa visa vidste jeg heller ikke, tak for den oplysning. den var guld for mig lung |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/11-2010 15:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Mht. visum, så har du helt ret. Reglen siger, at man ved ophold ud over de 30 dage, enten skal have et visum eller en onward ticket ud af landet. Men dette bliver ikke håndhævet 100 procent, så langt fra. Endvidere, en del i rejsebranchen rejser på staff tickets. Det er åbne billetter uden datoangivelse. De får ikke spørgsmål omkring visum og opholdets længde. Det er deres eget ansvar. Endvidere sker der jo også fejl ved indcheck, når man skal servicere 300 pax på kort tid. Lad ham som er uden skyld kaste den første sten. Det har intet med uddannelse at gøre, det er blot et udtryk for skødesløshed og sjusk. Noget som enhver kan gøre sig skyldig i, uanset baggrund. Jeg har da også kvajet mig gevaldigt en enkelt gang. Vi skulle ud at flyve med yngste søn og ved en gevaldig tanketorsk havde jeg medbragt ældste søns pas i stedet for juniors. (der er 6 års aldersforskel)Vi blev checket ind hele vejen ud til gaten, hvor jeg selv opdagede fadæsen. Det gjorde agenten ikke en gang. Vi havde allerede fået tildelt et sæde. Jeg skulle ikke nyde noget af at tage afsted under disse omstændigheder og måtte krybe til korset. Checkin agenten var heller ikke særlig stolt af sig selv ej heller særlig imponeret af undertegnede. Heldigvis havde vi kun håndbagage med - det var ikke en tur til Thailand - og det var en smal sag at slette os fra passagerlisten. Redigeret af rinpoche d. 20/11-2010 16:01 |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 20/11-2010 18:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Jeg har også oplevet det en DEL gange at få afvide at det er bare sådan det er. og det kan man ikke lave om på. for så at ringe op igen og snakke med en anden som 2 minutter efter, og dog et lille gebyr på 100 kr har nustillet limit.. Jeg tror det handler om uvidenhed, og manglende evner. Ps for mig har det været Danskebank Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 21/11-2010 07:07
|
|
Fik overført penge på 3 dage......men har en ven hvor det tog 6 uger at få penge herud via arbejdernes landsbank så ikke altid bare...har selv tidligere ventet 4 uger på en såkaldt express overførsel fra unibank mange år siden....snakket med en anden dansker mht visa elektron han kan slet ikke hæve penge og får hjælp af en ven....![]() |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 21/11-2010 07:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
" ...... som ikke engang vidste at vi kun måtte være i Thailand i højst 30 dage!! Det fandt vi så ud af da vi tog hjem efter 10 uger...!!! " Bare et godt eksempel på hvor tåbeligt danskerne gebærder sig når der lige pludselig ikke er en offenlig ansat støttepædagog til at tage sig af dem .... må jeg anbefale en charterrejse en anden gang ? "Amagerbanken og andre banker kunne også gøre lidt mere ud af at oplyse folk om disse limits. Men igen.. Bankerne kunne godt tage og oplyse sine kunder om mange ting, som står med små bogstaver!!" Alle banker oplyser om hvilke limits der er på deres kort, for det skal de .... det gælder også Amagerbanken ![]() Fra Amagerbanken.dk: "Så meget kan du hæve på dit Visa/Dankort i udlandet: * op til 2.000 kr. pr. dag * max 20.000 kr. om måneden" http://www.amager...endocument Redigeret af Fido d. 21/11-2010 07:30 One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 21/11-2010 07:59
|
|
idag er det en md siden jeg købte min billet og rejste samme dag.....så iaften når krathongen er i vandet vil vi tage på bruno,s og spise men tror nu jeg hæver i atm da de nok har forfærdigligt meget opvask sådan en dag som idag griner....hvis jeg ikke havde fået overført penge skulle jeg spise ved suppevognen i langt tid hvilket nu også er udmærket ...hvis der lige også skal hæves til en billet til dk til fruen samt 45 på hendes bank vintertøj m.m skal holde jul i dk ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 21/11-2010 08:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg har brugt Visa Elektron i over 4 år, og har ALDRIG haft problemer med at hæve i Thailand har også købt på det i Robinson på Sukomwhit uden problemer. Kan hæve op til 10.000 Danske kroner pr. Dag Hvis der er dækning på kontoen. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| HAM JAI |
Lagt på d. 21/11-2010 09:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Vil anbefale at få mastercard direct(gratis) fra Danske bank. Det er ikke et kredit kort som trækker kontoen i minus, men kun de penge du har til rådighed på kontoen. Du kan hæve op til 25000 bath p.dag. Jeg har selv 3 mastercard direct(lønkonto,budget,opsparing) og det er bare guds gave når man er i thailand, skal ikke tænke på loft og andre kedelige ting, som man desværre oplever med visa. Mener også det er et gebyrfrit kort. Som sagt kan kun anbefale at undersøge det. P.S har ikke oplevet loft med mastercard direct når jeg har været afsted(og den har altså fået gas ;-)..) Redigeret af HAM JAI d. 21/11-2010 09:16 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(der er 6 års aldersforskel)