Se indlæg
 Udskriv debat
Bil i pigens navn
flemming1949
Jeg har været sammen med en pige i 2 år, for 1 år siden købte vi en bil for at kunne komme lettere rundt, når jeg var der.
Da jeg var der nede i maj måned opførte hun sig anderledes men påstod alt var ok.
Ved et tilfælde har jeg nu fundet ud af hun er sammen med en anden.
Hvad kan jeg gøre for at få bilen hentet og solgt.
Jeg overførte pengene til hendes konto (har kontoudtog der beviser overførslen), men hun købte bilen på et tidspunkt jeg
ikke var der, så den er skrevet i hendes navn.
Når jeg fortæller hende jeg har opdaget hun har en anden og vil have bilen tilbage (solgt) er jeg bange for hun fjerner den
eller sælger den.
Hvad kan jeg gøre - kontakte advokat ?
Håber nogle kan give et godt råd.
Flemming

Eftersom den jo står i hendes navn tror jeg ikke der er noget du kan stille op Smile Dine kontoudtog beviser jo ingenting andet end hun har fået nogle penge.

Bare vær glad for du slap så 'billigt' der er andre som ikke er kommet så nemt ud af et dårligt forhold.

Robert Kronberg
flemming1949 skrev:
Jeg har været sammen med en pige i 2 år, for 1 år siden købte vi en bil for at kunne komme lettere rundt, når jeg var der.
Da jeg var der nede i maj måned opførte hun sig anderledes men påstod alt var ok.
Jeg overførte pengene til hendes konto (har kontoudtog der beviser overførslen), men hun købte bilen på et tidspunkt jeg
Når jeg fortæller hende jeg har opdaget hun har en anden og vil have bilen tilbage (solgt) er jeg bange for hun fjerner den
eller sælger den.
Flemming

På den ene side kommer det an på, hvad du skrev på betalingsoverførelsen, men på den anden side så har hun allerede ejet bilen i et år, uden du har gjort indsigelser, så jeg tror ikke, at en advokat kan hjælpe dig (længere).

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge penge på en advokat, selvom advokaten skulle påstå, at han kan hjælpe dig.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Du fortæller hende, at du vil have en ny og større bil.
Den nuværende bil, skal så lige sælges først...
Dit eneste håb er, at prøve at 'narre' hende, til at gå med til at sælge bilen, men hvordan du gør det, må du selv finde ud af.

kiml
Flemming velkommen til den rigtige verden. pak dine sydfrugter og kom videre.
du kan aldrig vriste den bil fra hende, uden kende hende har det nok været meningen fra starten, op på hesten og hjem til dk. eller forsøg igen men hold din pung tæt til kroppen.Angel

Pengene er tabt, flemming 1949, du skal ikke ofre een krone på omkostninger.
Jeg tror ikke Payanaks plan er klog at udføre for en falang.

ABEKATTEN skrev:

Payanaks ide er faktisk ret god, bare han aldrig skal komme og hente pengene personligt, eller se hende igen. Ved ikke helt hvordan den kan føres ud i livet.

Medmindre der er tale om et stort beløb ville jeg lade det være og bare sige det var et dyrt købt kursus i hvordan NOGLE thai piger kan være. Kender selv nogle som er blevet både rismarker, guld og biler fattigere inden sandheden gik op for dem.
Redigeret af d. 06/12-2010 07:42

jimmikoldenborg
Øv noget lort.....
Jeg synes da også at paynaks forslag lyder godt.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Anonym Bruger
jimmikoldenborg skrev:
Øv noget lort.....
Jeg synes da også at paynaks forslag lyder godt.

Payanak's forslag er godt, rigtig godt...og farligt!

Vi er i Thailand. Du aner ikke hvor kreative og onskabsfulde Thai'
piger kan være.

Det bedste råd er efter min mening, at forsøge, at lægge sagen
bag sig. Du er trods alt sluppet billigt, i forhold til hvad man ellers hører, om huse og meget andet i pigens navn.

Glem det hele,,,,,,,,,,,,,,og kom videre
Redigeret af Anonym Bruger d. 06/12-2010 09:28

Robert Kronberg
Ezal skrev:
ABEKATTEN skrev:

Payanaks ide er faktisk ret god, bare han aldrig skal komme og hente pengene personligt, eller se hende igen. Ved ikke helt hvordan den kan føres ud i livet.

Medmindre der er tale om et stort beløb ville jeg lade det være og bare sige det var et dyrt købt kursus i hvordan NOGLE thai piger kan være. Kender selv nogle som er blevet både rismarker, guld og biler fattigere inden sandheden gik op for dem.

Danske, franske eller thailandske piger - det er ligegyldigt, for det er aldrig en god ide at købe noget og lade det stå i sin kærestes eller ægtefælles navn.

Desværre er det noget, som mange thai-piger er gode til at foreslå, selvom det i de fleste tilfælde er muligt at få tingene i sit eget navn eller sikre sig på anden vis.

Men det er nemt at være bagklog på andres vegne, især fra sidelinien...

Hvis det var mig, så ville jeg også forsøge at "snyde" penge tilbage fra pigen, men jeg tror, at det bliver et yderst vanskeligt stunt, fordi enhver forhandler vil nok tilbyde at tage den gamle i bytte til en attraktiv pris... Og han får hende nok ikke til at sælge bilen og sende pengene til Danmark.

Jeg tror faktisk, at den eneste vej er at være ærlig - måske fortælle, at han ved, at hun er utro, så forholdet må stoppe, og hvis hun kan sælge bilen for en god pris, så kan hun få 10 %, eller måske 50 %, i "kommission", som en slags "bodeling". Det er ikke sikkert, at den holder, men et måske naivt forsøg er bedre end intet forsøg.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
b_j3ns3n
jeg skulle lige til at sige det... vær ærlig, lige nu er pengene tabt, vis du fortæller hende, at du ikke synes det går så godt mellem jer, så du synes i skal stoppe.. men du vil gerne dele bilen med hende fordi i nu har haft den sammen så længe.. så kan det da være du får 50% ud af den i stedet for at tabe det hele...

vis det var mig havde jeg nok været dum nok til at prøve payanak´s ide. uden at tænke på om det ville bide mig i røven senere..

held og lykke Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Anonym Bruger
Robert Kronberg skrev;

Jeg tror faktisk, at den eneste vej er at være ærlig - måske fortælle, at han ved, at hun er utro, så forholdet må stoppe, og hvis hun kan sælge bilen for en god pris, så kan hun få 10 %, eller måske 50 %, i "kommission", som en slags "bodeling". Det er ikke sikkert, at den holder, men et måske naivt forsøg er bedre end intet forsøg.

Hilsen, Robert

b_j3ns3n skrev:
jeg skulle lige til at sige det... vær ærlig, lige nu er pengene tabt, vis du fortæller hende, at du ikke synes det går så godt mellem jer, så du synes i skal stoppe.. men du vil gerne dele bilen med hende fordi i nu har haft den sammen så længe.. så kan det da være du får 50% ud af den i stedet for at tabe det hele...

vis det var mig havde jeg nok været dum nok til at prøve payanak´s ide. uden at tænke på om det ville bide mig i røven senere..

held og lykke Wink

Og den tror i en Thai pige hopper på...??? Naivt.

Pengene er tabt!!! At tro andet, er ren poesi!

SteenJ
Husk for h......
Det er tahi kvinderne der ER de klogesteHammer
Redigeret af SteenJ d. 06/12-2010 11:05

savasava
Husk for h......
Det er tahi kvinderne der ER de klogeste

Jeg synes nu ikke thai kvinder er specielt kloge, men mange er vist meget gradigeWink.

waree
image001111.jpg[img][/img]
bare bilen ikke ser sådan ud vis du får den fra hende

prøvede at sætte et billede ind.
det er nok noget med dåbsattesten at gøreAngry
Redigeret af waree d. 06/12-2010 12:11

Tror man skal passe på med at generalisere, uanset hvem man snakker om.

Mange Thai piger er nok blevet grådige af mange års brudte løfter fra falang, som lover guld og grønne skove for derefter at forlade dem når den næste smukke pige kommer rundt om hjørnet.

Så ville jeg nok også tænke op i røven med dem, jeg kan lige så godt rage alt til mig jeg kan.

Tror også at familiens krav spiller en rolle, for hvem kan ikke i Thailand bruge en rismark, eller en bil mere. Nogle piger er udsat for 'gruppepres' fra hele familien til at kunne levere alt hvad de skal bruge.

Anonym Bruger
Ezal skrev:
Tror man skal passe på med at generalisere, uanset hvem man snakker om.

Mange Thai piger er nok blevet grådige af mange års brudte løfter fra falang, som lover guld og grønne skove for derefter at forlade dem når den næste smukke pige kommer rundt om hjørnet.

Så ville jeg nok også tænke op i røven med dem, jeg kan lige så godt rage alt til mig jeg kan.

Tror også at familiens krav spiller en rolle, for hvem kan ikke i Thailand bruge en rismark, eller en bil mere. Nogle piger er udsat for 'gruppepres' fra hele familien til at kunne levere alt hvad de skal bruge.

Og mange farang's er blevet snydt af brudte løfter fra fru Thai.
Fordi, der tilfældigvis kom en ny naiv ATM forbi hende Kick you
Redigeret af Anonym Bruger d. 06/12-2010 12:13

b_j3ns3n
DK skrev:
Og den tror i en Thai pige hopper på...??? Naivt.

Pengene er tabt!!! At tro andet, er ren poesi!

man dør vel ikke af at prøve..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

waree
[img][/img]i1119.photobucket.com/albums/k629/tobiesen/image001111.jpg
skulle flyttes lidt op

thongsala
flemming1949 skrev:
eller sælger den.
Flemming

Jeg vil gerne æde min gamle hat på,at den bil ER solgt,for længst.
Får lige lyst til,at fortælle en lille julehistorie.
For ca. 10 år siden var jeg ansat på British-American i Bangkapi.Havde der, en australsk kollega,som var thai gift,på fjerde år.Jeg og min (nu x-thai kone) besøgte dem en del, og omvendt,et par søde mennesker.Min kollega,havde også købt en lækker dyt i konens navn,samt et hus,udtyret hende med guld,og fed bankbog,og jeg kunne blive ved.
En dag blev de opsøgt af konens bror,som var blevet smidt ud af sin kone.Som husvild,fik han selfølgelig lov,at sove på sofaen nogle dage.Nogle dage ,blev dog til nogle uger.En dag,hvor min kollega,så kom hjem fra arbejde,sad nogle alvorlige mænd fra immigration,og politi og ventede på ham,sammen med konen og dennes "bror"
Foran dem lå en masse papirer.Min kollega blev forklaret,at vielsesattesten var ugyldig p.g.a. bl.a. nogle stavefejl og et par andre banaliteter,som tydeligvis var fabrikeret fra starten med forsæt.Derfor havde han begået dokumentfalsk,fået arbejdstilladelse på falske grundlag og opholdt sig i landet på ugyldigt visum.Alt dette var jo en række alvorlige kriminelle forhold,som ville udløse adskillige år i fængsel,og koste ham rigtigt mange penge!
Nuvel,vi er jo heldigvis i Thailand,og kan derfor jo"tale om tingene" hvilket betød øjeblikkelig deportation,de flinke mænd havde allerede købt en enkeltbillet til ham,kørte ham endda til lufthavnen ,hvor de efter,at have givet ham det sorte "persona nongrate udvisningsstempel ,hjalp ham ombord.Han fik ikke engang et lille afskedskys,af "konen" Alt,hvad han havde med sig fra LOS var sit pas,og det tøj han tilfældigvis havde på den dag.Oh well.
Han ringede dagen efter stortudende til mig,og fortalte hele historien
"konens "bror" var hendes rigtige ægtemand,og hele nummeret, har selfølgelig været iscenesat helt fra begyndelsen!!!!!!!!
Epilog:
Jeg siger ikke,at alle thaikvinder er udspekulerede.Jeg siger heller ikke,at alle thailandske embedsmænd er korupte. Det jeg siger er,at kærlighed gør blind !
Kære Flemming,det kunne have gået dig meget værre.
Og glem så alt om den bil.

Spring til debat: