Se indlæg|
Lovforslag om gebyrer vedtaget i Folketinget
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 22/12-2010 02:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nyhed 17.12.2010 Lovforslag om gebyrer vedtaget i Folketinget 1. januar 2011 indføres der gebyrer på ansøgninger og klager på familiesammenførings-, studie- og erhvervsområdet. Folketinget har i dag vedtaget lovforslag L 66. Med vedtagelsen af lovforslaget indføres der gebyrer på ansøgninger og klager på familiesammenførings-, studie- og erhvervsområdet. Loven træder i kraft 1. januar 2011. Fra denne dato skal ansøgere, der eksempelvis vil søge om familiesammenføring, betale et gebyr, når de indgiver deres ansøgning. De enkelte gebyrsatser er følgende: 1. gangsansøgninger Kr. Familiesammenføring 5.975 Erhverv, positivlisten/beløbsordningen 3.025 Erhverv, sportsfolk 3.025 Erhverv, ambassadepersonale 3.025 Erhverv, trainees 3.025 Erhverv, koncerntilladelser 3.025 Erhverv, greencard 6.100 Erhverv, lønarbejde og selvstændigt erhverv 3.900 Studie, inkl. ph.d-studerende 1.600 Forskere 3.025 Au pair og praktikanter 2.125 Religiøse forkyndere mv. 2.125 Medfølgende familie til arbejdstagere, studerende og forskere 1.975 Forlængelse Familiesammenføring 1.725 Erhverv, positivlisten/beløbsordningen 2.575 Erhverv, sportsfolk 2.575 Erhverv, ambassadepersonale 2.575 Erhverv, trainees 2.575 Erhverv, koncerntilladelser 2.575 Erhverv, greencard 2.575 Erhverv, lønarbejde og selvstændigt erhverv 2.575 Studie, inkl. ph.d-studerende 2.575 Forskere 2.575 Au pair og praktikanter 1.650 Religiøse forkyndere mv. 1.650 Medfølgende familie til arbejdstagere, studerende og forskere 1.600 Tidsubegrænset opholdstilladelse Tidsubegrænset/permanent opholdstilladelse 3.550 Klage Klager til Integrationsministeriet over afslag på ovennævnte ansøgninger, hvis ansøgningen er indgivet 1. januar 2011 eller senere 750 Genoptagelse af sag Anmodning om genoptagelse af ovennævnte sager 750 Læs lovforslaget på Folketingets hjemmeside |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 22/12-2010 02:26
|
jeg synes det er helt ude i hampen at det skal koste så meget. Svineri er mine ord. Konen og jeg betaler næsten 50 % i skay af vores arbejde, så skal man betale for at blive i landet |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/12-2010 04:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Om det bliver rød eller blå blok efter et valg skal du nok regne med at man vil bibeholde gebyr.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 22/12-2010 07:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Ja et skatte stop udvikler sig til et gebyrer helved
Come As You Are
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 22/12-2010 12:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Nej jeg syntes at det er helt i orden, disse skatter eller gebyrer er jo kun en lille brøkdel af, de nye gebyrer der bliver pålagt de i forvejen skatteplagede skatteborgere i Danmark. Efter at de konservative fik gennemtrumfet nogle skattelettelser for hovedsaglig velstillede rige borgere, i en økonomisk svær tid i Danmark og den øvrige verden, skal pengene naturligvis findes et andet sted. Og der kommer endnu flere spændende gebyrer og skatter, der er stadig milliarder, der skal finansiere de gavmilde skattelettelser fra en regering der er helt ude af fokus, for hvordan den økonomiske situation er i Danmark men også i de andre lande. Lidt musik skal der dog til: Redigeret af vandango d. 22/12-2010 12:37 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 22/12-2010 13:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Tumut skrev: jeg synes det er helt ude i hampen at det skal koste så meget. Svineri er mine ord. Konen og jeg betaler næsten 50 % i skay af vores arbejde, så skal man betale for at blive i landet Nå, men hvis i betaler under 50 % i skat så kan i da roligt punge ud med noget mere
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/12-2010 15:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det lyder tit som om, at det er meget hårdt at bo i Danmark i disse tider. Vi andre betaler squ da også gebyrer nede i Nana. Kan ikke have ondt af jer... ![]() ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/12-2010 16:00
|
|
Payanak Er det forlyster gebyrer man betale i Nana.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 22/12-2010 16:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Thaikurt det er også sammenføringsgebyrer. Dertil kommer der div. tillægsgebyrer, afhængige af omfanget af servicen.
Redigeret af Payanak d. 22/12-2010 16:16 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 22/12-2010 16:16
|
|
Payanak. Ja så det videt jeg ikke at det kalde man det i Bangkok. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 22/12-2010 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: Om det bliver rød eller blå blok efter et valg skal du nok regne med at man vil bibeholde gebyr. nok også noget af det eneste vi to bliver enige om, men sådan er det med akademikker typerne fra RØD blok , ærgeligt at skal være sådan. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 23/12-2010 05:53
|
Ja fair nok med et gebyr, men synes måske 500 kr eller maks. 1000 kr havde været rimelig for de fleste ting. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 07/01-2011 10:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Amnesty International: Udlændingegebyrer er chikane http://www.dr.dk/...072648.htm Skal betale knap 20.000 kr. for opholdstilladelse http://www.dr.dk/...092913.htm |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 07/01-2011 10:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
http://www.dr.dk/...213905.htm Gad vide hvordan man får brækket denne skattekiste op - hvis nogen ved det, venligst fortæl fortæl..... |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/01-2011 12:46
|
|
Hvorfor skal man som udlændinge når man kommer til DK med det samme havde hånden nede i statskasse, Der er hvis ikke andre lande der er så gavmilde over for udlændinge som DK. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 07/01-2011 13:01
|
|
Rønn: Udlændinge kommer trods nyt gebyr 07. jan. 2011 11.54 Politik Lige så mange udlændinge vil i fremtiden få opholdstilladelse i Danmark, selv om udlændinge nu skal have pengepungen op af lommen, blandt andet når de ansøger om lov til at studere eller arbejde i Danmark. De useriøse dropper ansøgning Det tror integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V). - Jeg har ikke noget ønske om, at gebyrerne skal betyde, at der gives færre opholdstilladelser. Og det, tror jeg heller ikke, vil ske, siger hun i en pressemeddelelse og fortsætter: - Men der er naturligvis nogle af de dybt useriøse ansøgninger, som vil bortfalde. 6100 kr. for greencard Betalingen trådte i kraft ved årsskiftet, og det koster for eksempel 6100 kroner for at søge om et greencard, 5975 kroner for at søge om familiesammenføring, og 3550 kroner for at søge permanent opholdstilladelse. Møder kritik fra Dansk Industri Ministerens forudsigelse står i kontrast til holdningen i Dansk Industri, hvor chefkonsulent Martin Kabongo i dagens udgave af Politiken siger, at initiativet især vil få negativ betydning i forhold til greencardordningen. - Det er et forkert signal at sende til udlændinge. Det er os, derefter spørger dem - ikke omvendt - og derfor er gebyrerne tåbelige, siger han til Politiken. Gebyr gør folk mere umage Men betalingen kan faktisk være en fordel for ansøgerne, mener ministeren. - En sideeffekt ved gebyrerne bliver forhåbentlig, at flere gør sig umage med at fremsende alle de oplysninger, der kræves for at få en tilladelse. Det betyder alt andet lige kortere sagsbehandlingstider. Det er positivt, siger Birthe Rønn Hornbech. Skal give 140 mio. til genopretningsplan I 2010 blev der givet omkring 50.000 opholdstilladelser - blandt andet til folk der arbejder eller studerer i Danmark. Indførelsen af gebyrerne på opholdsområdet er en del af regeringens genopretningsplan. Initiativet skal i alt efter planen indbringe 140 millioner kroner. Det er ret smart det med at sende kæmpe regninger til små grupper i samfundet, det får mand næppe den store ballade ud af, ved næste valget, i morgen er det sikret de rødhåret der får en kæmpe regning. Det er ret sjov, at politikerne går ud fra at dem udlændinge der kommer til landet er det samme som en udgift men de vil gerne have deres skat moms og afgifter. Jeg kender der flere der har startet egen virksomhed med flere ansatte til følge,nemlig fordi de er somregel mere innovative når alternativet er et rengørings job. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 07/01-2011 13:08
|
|
thaikurt1 skrev: Hvorfor skal man som udlændinge når man kommer til DK med det samme havde hånden nede i statskasse, Der er hvis ikke andre lande der er så gavmilde over for udlændinge som DK. Hvorfor skal man som udlændinge når man kommer til DK med det samme betale verdens højste skat, moms og afgifter ? Når jeg melder mig ind i en forening og betaler kontingent forventer jeg også jeg kan få det ud af det som alle andre der betaler kontingent. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 07/01-2011 13:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Som familiesammenført indfødt dansker for man INTET !!!! Så det er som sædvanlig en gang røg der ikke rammer dem som de sigter efter.... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/01-2011 13:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
thaikurt1 skrev: Hvorfor skal man som udlændinge når man kommer til DK med det samme havde hånden nede i statskasse, Der er hvis ikke andre lande der er så gavmilde over for udlændinge som DK. De har de ikke, de udnytter bare den lovgivning som er gældende på lige fod med alle andre. "Tag selv" udtrykket er også kun muligt fordi lovgivningen giver dem hjemmel dertil. Tag fx. Person fradraget, som fås for hele skatteåret, selv om den familie sammenført er kommet til DK i Oktober måned. Da min kone kom til DK i 1995, så fik jeg "kun" hendes fradrag for de resterende måneder (4 så vidt jeg husker, efter at 1ste opholds/arbejdstilladelse blev bevilget). Er jeg så "misunderlig" på dem som i de seneste år har "scoret kassen"? NEJ, for det er ikke dem der laver noget forkert, men systemet som giver dem den mulighed for (undskyld udtrykket) havde hånden nede i statskasse, indenfor lovens rammer. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| vakse_vigo |
Lagt på d. 07/01-2011 14:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Fruen fik sin opholdstilladelse fornyet i december mdr., den skulle havet løbet til juni men pga. hendes pas udløber i marts så udløb den i december. ![]() OKEY det går vel nok.. ![]() Men nu er det så bare lige at de kun fornyer frem til der hvor det gamle (der hvor man søgte første gang) skulle havet udløbet altså i juni, jeg havde regnet med min. 2år før vi skulle til det igen. ![]() Så hel papirer møllen i gemmen en gang til også lige 1725.00 dkr. Tak for det… ![]() læren af det er … lad være med at søge om fornyelse på et pas hvor der er minderne end 2år og 4mdr. tilbage.
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.