Se indlæg|
tyrkiet i eu
|
|
| rolan |
Lagt på d. 03/10-2005 08:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej med jer explosivt spørsmål hvad syntes i om tyrkiets optagelse i eu vil det have økonomiske konsekvendser vil det have betydning for fremtidige ækteskaber imellem thai og dansker og andre også naturligvis hermed mener at kommew til dk vil det have konsekvendser for dagpenge bistand pension hvis du vil debaterre i dette emne så aksepter at folk har andre meninger end dig og hold en god tone mvh rolan ![]() |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 03/10-2005 13:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hej rolan, Jeg mener ikke, at et muslimsk land passer ind i et forenet Europa. Det kan ikke undgå at få økonomiske konsekvenser, som Tyrkiet ser ud i dag, da EU støtteordninger langt vil overstige det beløb, som Tyrkiet skal betale til EU. Det er ikke fordi jeg har noget mod muslimer, bortset fra de yderliggående, men de værdier, som vi har i Europa harmonerer bare ikke sammen med de muslimske værdier, herunder især synet på kvinder. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2005 13:12
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Rolan, Et ganske interessant og højaktuelt spørgsmål som du der kommer med. Nu kan jeg ikke udtale mig for andre og kun give udtryk for min egen mening, men jeg mener at EU burde indlede optagelseforhandlinger med Tyrkiet med henblik på optagelse af Tyrkiet i EU. Selvfølgelig skal et Tyrkiet som vi kender det i dag ikke bare optages ukritisk og det er jo hellere ikke planen. Vi i EU har her efter min overbevisning en enestående chance på at påvirke og have indflydelse på et land som ligger lige op til EU (og indtil slutningen af første verdenskrig lå langt længere op i Europa) og et land som har en yderst stratetisk placering både i tider som nu med uro i mellemøsten og senere hen når og hvis der noglesinde skulle blive fred i mellemøsten. Desuden er Tyrkiet jo allerede medlem af Nato og har efterhånden været det i en del år nu uden de store problemer. Personligt tro jeg på at Tyrkiet har en masse at tilbyde og tilføje EU, ligesom vi i EU kan tilbyde og tilføje Tyrkiet en masse. Al snakken om at EU ikke har plads til et muslimsk land er i mine øre noget vås, og får mig til at stille spørgsmålet om EU da er en kristen klub ? Fordi så har jeg da også et problem, da jeg ikke tror på gud og rent faktisk også har udmeldt mig af folkekirken for år tilbage. Jeg tror/forventer ikke at tyrkerne vil være et problem i EU, dem jeg frygter som kunne være et problem er alle de kurdere som bor i Tyrkiet. Men for at gøre et langt svar kort så vil jeg faktisk hellere omformulere spørgsmålet til: Skal EU have Tyrkiet som ven eller fjende. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 03/10-2005 16:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
grænsen må være nået når det drejer sig om at udvide EU mod øst og da slet ikke et muslimsk land , jeg mener ikke at Tyrkiet ville passe ind i EU.
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 03/10-2005 17:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Det er muligt, at webmaster synes, det lyder som vås, at EU ikke har plads til et muslimsk land. Jeg er helt enig i, at EU ikke er eller skal være en kristen klub, men medlemsstaterne SKAL have den samme holdning til demokrati og menneskerettigheder og netop der falder Tyrkiet helt ved siden af. Vi ser dagligt i aviser og TV, hvordan 2. og 3. generation af dem der kom fra Tyrkiet i tresserne falder ved siden af de "vestlige" normer, og der er stadig 1. generationstyrkere - både mænd og kvinder - som end ikke magter det lands sprog, de nu bor i, uanset hvor det er i EU. Det viser for mig helt klart, at man ikke ønsker at blive en del af den vestlige verden. Tror webmaster virkelig, at hvis EU skulle integreres med Mellemøsten, at vi så meget som fik lov at holde jul. Nej! - Ellers er man godt naiv. Det er Saudi Arabien det bedste bevis på. Når alt kommer til alt er danskerne og EU borgerne 100 gange mere fleksible og tolerante overfor anderledes tænkende end muslimer er. Derfor NEJ til Tyrkiets medlemskab. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/10-2005 20:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Skik følge eller land fly............sådan, hvor svært kan det være. Det var der mange " nydanskere " der kunne lære af........... Hilsen Suk ![]() Jeg følger jo også de thailandske love og skikke her i Thailand !!! ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/10-2005 21:02
|
|
Ja, nu skal man jo passe på , , at man ikke bliver kaldt racist, det er der jo mange der kalder en bare fordi man ikke lige er enige i deres synspunkt................men hvis jeg var racist boede jeg jo ikke i Thailand med en mørk kvinde, men i Danmark med en lyshåret pige med blå øjne Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2005 21:04
|
|
Hejsa JC, Jeg er fuldstændig enig med dig i at vi har rigelig med problemer (som disse: [url]www.farveldanmark.dk/images/FoxNReportage.wmv[/url]) her i landet, samt i de fleste EU-lande. Og jeg har kun en holding til hvordan vi løser sådanne problemer - men den holding vil jeg end ikke skrive om her alene for at undgå en politianmeldelse. Men et kan jeg sige og det er er at jeg tror ikke på at social rundkreds og pladderhumanisme virker... Men som jeg var inde på i mit tidligere indlæg omkring tyrkere og kurdere, så syntes jeg du skulle prøve at spørge nogle af de negative elementer vi har her i landet som kalder sig tyrker om de i virkeligheden er tyrkere eller kurdere eller noget helt andet. Nu snakker vi altså om et Tyrkiet som skal leve op til nogle krav, fastsat af os, for at Tyrkiet kan blive godkendt som EU-land og ikke et land med en lovgivning baseret på Shahia-lovgivning som fra den ene dag til den anden skal indsluses i EU. Og for lige at tage den med sproget, så har Tyrkiet i det mindste et skrevet sprog som vi andre kan læse hvilket alle nuværende EU-lande ikke kan prale af. Omkring den måde du forstod det jeg kaldte vås, så er jeg hellere ikke på måde interesseret i at få et muslimsk land ind i EU. Alene det at et land er muslimsk eller for den sags skyld kristen er grund nok til at de ikke skal ind. Men nu snakker vi om et til den tid demokratisk land ved navn Tyrkiet - et Tyrkiet som til den tid har indfriet de krav som vi har stillet dem. At der så bor mange muslimer i Tyrkiet hvad forskel gør det ??? Det gør der også her i Danmark. At være bange for at vi skulle blive oversvømmet at tyrkere heroppe er en gentagelse at den frygt der var for år tilbage i forbindelse med Polens optagelse i EU, hvor frygten også gik på at vi ville blive oversvømmet af polakker og andre fra øst-landene. Det blev ganske fornemt lagt ind i reglerne at det måtte de ikke efter optagelsen og det er mig bevidst hellere ikke sket. Hvis vi kommer ind på hvornår Tyrkiet kan og vil være parat til en optagelse i EU så antager jeg at 20-30 år er et realistisk bud. Demokrati, menneskerettigheder- levestandard og kvindesyn med videre på linie med det vi idag har i EU kan og bliver ikke indført og en naturlig del af hele den tyrkiske hverdag på mindre tror jeg. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/10-2005 21:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Jeg føler at det er svært at give et entydigt svar på om Tyrkiet skal indlemmes i EU. Imidlertid har jeg hørt et særdeles tankevækkende argument imod denne mulige optagelse. Dette kom fra en nær ven som er politibetjent på ydre Nørrebro. Argumentet: Hvad skal vi med yderlige 60 millioner muslimer i EU – har vi ikke nok i forvejen? Godt spørgsmål….. Rasmus. Redigeret af Rasmus d. 03/10-2005 21:15 |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 03/10-2005 22:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Jeg mener, fuck EU og fuck Tyrkiet. Good for Falang |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 04/10-2005 03:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Selv og jeg bo her vil komme med et bud om grunde til jeg ikke mener at Tyrkiet skal vaere medlem af Eu. Jeg har altid vaere modstander af Eu og hvad skal vi dog kunne bruge 60 mil muslimer og det ville og koster en masse penge af optale Tyrkiet da det i forhold til resten af Eu er meget fagtig og man har i tyrkiet et dorlig forholden til en stor befolkning gruppe hvor man jo har naete at de kan faa lov til at tale deres eje sprog og kultur man i mange aar har undertryk Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 04/10-2005 15:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
jeg mener slet ikke emnet rammer målgruppen her på sitet
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 04/10-2005 16:38
|
|
der tror jeg du tar fejl cristian for blir eu ved med at tage fattige lande ind er jeg sikker på at de blir nød til at lukke andre steder feks thailand og selv om det er en thai site diskuteres her også andre ting ![]() |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 05/10-2005 01:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Personligt tror jeg det komme til at tage lang tid da det politisk er en varm kartoffel. På den ene side ligger tykiets velfærd og syn på menneske rettigheder langt fra EU - og det er nok specielt det sidste man vil tærske langhalm på. Man tør nok ikke rage uklar med den muslimske befolkning da det er et vigtigt marked i fremtiden for EU. Jeg kunne godt forestille mig at der vil komme nogle forbehold som Tyrkiet får særdeles svært ved at leve op til - i hvert fald indenfor de næste 5-15 år. Jeg har nu aldrig selv haft den store sympati for EU - når man ser på historien er alle forsøg på at samle lande gået galt - se blot på romer riget osv. Vi kan jo også se hvor meget ballade der er herhjemme over kommune sammenlægningerne. At folk i f.eks. Frankrig har stemt nej er for mig endnu et udslag i at beslutningstagerne er for langt fra befolkningen. Jeg har heller aldrig forstået de protektionistikse støtteordninger til landbruget. Det er for mig underligt at få tilskud til en virksomhed der ikke er rentabel. - Man får jo heller ikke penge for at man ikke kan få sin pølsevogn til at løbe rundt! ![]() Til Christian: Jo, Emnet rammer faktsik målgruppen... Har du tænkt på reglerne for for at en EU borger kan gifte sig, arbejde og bevæge sig stort set frit i EU? Når man ser på vores egne regler for familie sammenføring, bliver det nok vanskelligt at opretholde dem i fremtiden - man kunne i hvert fald godt forestille sig flere ægteskaber med rod i Tyrkiet |
|
|
|
| Jarlen |
Lagt på d. 22/10-2005 10:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Apropos farveldanmark.dk og det link som er blevet postet, så må man nok give ret i at problemerne ligger i de "mellemøstlige ghettoer" Fordi i de "danske ghetto'er" som er dukket op, er der knap så meget kriminalitet. Men ellers må jeg nok give Christian-S ret ... emnet rammer altså ikke målgruppen herinde? Eller? Bare tonen bliver holdt pæn, så kan vi da godt diskutere
Redigeret af Jarlen d. 22/10-2005 10:22 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/11-2005 13:02
|
|
Hejsa, Nu var jeg én af dem, om ikke så den eneste, som her i tråden forsvarede at Tykiet bliver optaget i EU på et tidspunkt. Men efter at muslimske lande, der i blandt med Tyrkiets premierminister i spidsen, er begyndt at kritisere og angribe den ytringsfrihed vi har her i landet - en ytringsfrihed som der er stor mangel på i den muslimske verden - så må jeg nok indrømme at Tyrkiet har meget lang vej igen. Føj for Satan lyder det herfra.... og længe leve Jyllandsposten ([url]www.jp.dk[/url]).... [url]www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=408161[/url] Redigeret af Webmaster d. 15/11-2005 13:14 Med venlig hilsen
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/11-2005 15:04
|
|
det er bla andet også derfor at jeg mener de ikke skal med i eu og forde at jeg syntes at der er for mange udlænninge som brokker og belklager sig det jeg ikke kan forstå er at faktisk fra de kommer herop fornægter de danskere og vores land og vores levestil om det er forde vi ikke er muslimer ved jeg ikke det der skuffer mig som dansker er at de ikke viser ydmyhed og glæde ved at få den muglighed man for ikke meget ud af at se på arabisk tv og så gå ned i synagoen for derefter at gå i spille kluppen dette gælder specielt muslimer da jeg af nysgerighed altid snakker med andre kulture andre kulture virker glade ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 15/11-2005 15:06
|
|
hørte akurat nu at den tyrkiske menister nægtede at deltage i presse mødet med anders fog grundet at en kurdist tv station medvirkede med den udtagelse har de vist selv givet grunden til at de ikke skal med i eu |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/11-2005 15:20
|
|
Hej Rolan, Omkring dit sidste indlæg, så har Erdogan faktisk forladt Danmark i protest. Den mand tager jeg alligevel hatten af for. Han kunne ikke lide lugten i bageriet og smuttede sin vej. Bare resten af alle dem som ikke kan lide os danskere, Danmark, vores system og lugten i bageriet generelt var ligeså meget mandfolk som Erdogan er og smuttede samme vej i stedet for at ævle om hellig krig osv.... Nyheden kan læses på: http://politiken....eID=408189 Jeg kan kun opfordre til at Danmark lukker sin ambassade i Ankara. Redigeret af Webmaster d. 15/11-2005 15:23 Med venlig hilsen
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/11-2005 15:20
|
|
Hvis nogen er i tvivl om hvorvidt tyrkiet skal optages eller ej, så er det da bare at følge med i medierne, så er svaret da logik for perlehøns ! Skrev jeg virkelig det, ja det gjorde jeg faktisk.............. ![]() Suk...................... ![]() Der er så meget snak om racisme, men hvem er det lige der er den største racist, størstedelen af den danske befolkning acceptere andre trosretninger end den kristne, flertallet at de muslimerne acceptere kun deres egen religion, alt respekt for det, men hvad vil de så i et demokratisk land som Danmark. et par latterliger tegninger i JP kan udløse sådan en storm, det er jo fuldstændigt forrykt.
Jeg har været inde på emnet før og jeg mener stadig at vores demokrati vil blive spoleret at alle de muslimer som ikke vil acceptere at de er kommet til et land, hvor man kan snakke om tingene og enda være med til at sætte sit præg på fremtiden ang. valg. osv. Alt den vold der er med 2 generationsinvandere, der mener jeg jo stadig at de skal sendes ud af landet, ja så kommer svaret, det kan man ikke da de jo er født i Dk, næ det er muligt man ikke kan det, men så kan man sende deres forældre ud af landet da de ikke har været i stand til at opdrage deres børn. Jeg har heldigvis ikke børn i DK, det ville være synd for dem, når de er omkring 10/15 år vil de jo leve i et land, som er overtaget at fundamentalister, hvis regeringen ikke snart gør noget. En varm kartoffel eller ej, nogen må snart vise at de har nosser...fri mig snart for den politiske pædagog-politik, næ der skal handles inden det er for sent !!!!!!!!!!!!!!!!! Suk Redigeret af Suk Rak Ning d. 15/11-2005 17:16 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.