Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Risici ved at bestille billet direkte hos flyselskab
|
|
| kirsten64 |
Lagt på d. 31/12-2010 15:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 65 |
Hej Jeg sidder og søger indenrigs flybilletter i Thailand. Har bl.a. set hos Super Saver og Bangkok air. Chiang Mai- Trat- Bangkok Vi kan spare ca 1500 kr ved at bestille hos Bangkok air. Begge type billetter er ikke muligt at annullere eller ændre Er der nogen risici ved at bestille direkte hos dem? Konkurs dækning kan jeg nok ikke tegne, eller? Men mon de går konkurs... Er der andre ting, jeg skal være opmærksom på? Er jeg dårligere stillet? Håber nogle kan hjælpe mig med disse spørgsmål På forhånd Tak |
|
|
|
| mudi |
Lagt på d. 31/12-2010 16:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej. Vi har bestilt direkte på Bangkok Airways hjemmeside mange gange, aldrig har der været problemer, så det kan vi kun anbefale at gøre...prisen er som regel altid billigst når man køber direkte uden mellemled.....Vi skal selv flyve Trat - Bangkok her i Januar og biletterne er selvfølgelig købt direkte som vi plejer...god tur. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 31/12-2010 16:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Kirsten Konkurs forsikring er noget der er "opfundet" i EU, så det kan du ikke tegne, da Bangkok Air ikke har hjemsted i EU. Har booket både hos Bangkok Air og AirAsia uden problemer. Prøv at se, om ikke din rejseforsikring dækker. Jeg har tegnet en hos Tryg, der dækker sygdom, og rejse beskyttelse, herunder fo rsent fremmøde mm. mener også den dækker i tilfælde af konkurs, Kim
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 31/12-2010 16:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det kan slet ikke betale sig at købe indenrigs i Thailand end i lokale rejsebureauer eller direkte hos selskaberne. Danske internet udbydere har altid været meget dyrene når jeg har prøvet. Bangkok Air er et velrenomeret selskab, så jeg ville absolut ikke have betænkeligheder ved at købe direkte hos dem. Mener jeg læste i Bangkok Post at de lige som alle andre selskaber har haft underskud de sidste par år, men regner med at komme ud med sorte tal i år eller næste år, så direkte konkurstruede er de nok ikke. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 31/12-2010 17:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Har fløjet nogen gange med Bangkok Air. Bangkok Air fløj også nogle af PBairs afgange, når der var for få passagerer. Er ikke helt vild med Bangkok Air. Sidst jeg fløj med dem, måtte jeg rykke rundt en del gange, for at finde et sæde der ikke var defekt. Brugte noget af turen fra Sakon Nakhon, til at spekulere om, hvorvidt resten af flyet var i samme condition. Har dog fløjet så meget, så når mit cpr. nummer i livets roulette bliver trukket ud, er det ligegyldigt om hvor det sker. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 01/01-2011 11:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Betaler du med international kreditkort er du dækket, hvis flyselskabet går konkurs.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| kirsten64 |
Lagt på d. 02/01-2011 12:33
|
Mange tak alle sammen, dejligt at høre jeres erfaringer. Vi har nu valgt at bestille direkte hos Bangkok Air og Air Asia. Kom til at se Super Savers afbestillings politik, hvor de kun refunderer, hvis man har købt DERES afbestillings forsikring, mon det kan passe. Og jeg har altid købt mine billetter hos dem og troet alt var godt, hvis man blev nødt til at annullere rejsen. Har troet at min egen afbestillings forsikring dækkede. Så nu håber jeg ikke, der sker noget uventet inden vi skal a sted, for flybilletterne CPH-Bangkok er købt hos Super Saver. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/01-2011 14:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
kirsten64 skrev: Mange tak alle sammen, dejligt at høre jeres erfaringer. Vi har nu valgt at bestille direkte hos Bangkok Air og Air Asia. Kom til at se Super Savers afbestillings politik, hvor de kun refunderer, hvis man har købt DERES afbestillings forsikring, mon det kan passe. Og jeg har altid købt mine billetter hos dem og troet alt var godt, hvis man blev nødt til at annullere rejsen. Har troet at min egen afbestillings forsikring dækkede. Så nu håber jeg ikke, der sker noget uventet inden vi skal a sted, for flybilletterne CPH-Bangkok er købt hos Super Saver. M.h.t. Super Saver "betingelse" for afbestillings forsikring er jeg ikke sikkert at den ville vaere 'juridisk holbar" hos forbrugerombudsmand. Nogle MasterCards udsteder, forsoegte sig ogsaa med at betinge koebet af rejsen med MCkortet for at faa daekning, men den holdte ikke.(i dag er man frit stillet). Jeg gaar ud fra at I bliver nogle dage i Chiang Mai inden I saetter kurs mod Trat - BKK, saa kunne I med fordel (isaer hvis I ombestemte jer eller blev forhindret) have ventet til I var I CM og koebe billetterne der, enten hos lokale rejebureaaer eller direkte hos BKK Airways/ Air Asia. . Redigeret af Lung Yao d. 02/01-2011 14:11 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 02/01-2011 18:32
|
|
Hej Lung Yao Du tager helt fejl. Super Saver kan godt sælge en afbestillings forsikring der dækker afbestilling af din billet x antal dage før afrejse uden gebyr for alt hvad der er købt eller købes gennem dem, En udsteder af et Master Card, kan også have tillægsydelse tilknyttet sit kort, herunder at du er dækket med en afbestillings forsikring hvis du bliver syg, og din rejse er betalt med kortet. Du kan også via dit eget forsikringsselskab tegne en afbestillings forsikring som dækker enten i Europa, eller hele verden, bemærk dog at nogle selskaber havde undtaget USA i hele Verden ??. Kim
|
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 02/01-2011 19:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg har sådan en rejseforsikring med afbestilling, men den er lidt märkelig!! Den gälder om jeg betaler mindst 75% med kortet, men den gälder også om jeg flytter pengene direkte fra bankkontoen--som kortet er tilknyttet--til rejsesälgeren, og så skal rejsen begynde i Skandinavien. Om jeg forstår det ret, er der ingen forsikring, om jeg köber en rejse fra Hamburg!! http://www.icaban...orsakring/ Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| kirsten64 |
Lagt på d. 03/01-2011 19:54
|
Vi har bestilt billetterne, valgte ikke at vente, for at være sikker på at få de afgange, der passede os bedst, så vi ikke fik lang ventetid i lufthavnen, ærgeligt hvis de blev udsolgt, hvis vi ventede med at bestille til vi var der Jeg har kontaktet mit forsikringsselskab, Alka, de sagde at min Verden-rejseforsikring med afbestilling også dækker flybilletter, hvis vi annulerer pga sygdom osv. Så mon ikke det går Endnu engang tak for hjælpen, får nok brug for jer igen ![]() |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 04/01-2011 06:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
kirsten64 skrev: Vi har bestilt billetterne, valgte ikke at vente, for at være sikker på at få de afgange, der passede os bedst, så vi ikke fik lang ventetid i lufthavnen, ærgeligt hvis de blev udsolgt, hvis vi ventede med at bestille til vi var der Jeg har kontaktet mit forsikringsselskab, Alka, de sagde at min Verden-rejseforsikring med afbestilling også dækker flybilletter, hvis vi annulerer pga sygdom osv. Så mon ikke det går Endnu engang tak for hjælpen, får nok brug for jer igen ![]() Du skal være opmærksom med Air Asia når du bestiller, du får først den fulde pris på sidste side, de har også en forsikring til ca. 79 bath som de gerne vil have du skal have, men du er dækket med din rejseforsikring |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/01-2011 07:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
I snakker kun om at undgå tab af penge, og det er da også ok. Men Hvad hvis i står i Kastrup Lufthavn, og der står en flink dame med en formular, hvor i kan anmelde jeres krav, og få pengene om ½ år ??? |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/01-2011 11:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
vi har flere gange købt flybilletter i almindelige 7eleven butikker dernede. Og til priser til under 2000 baht, så man gider jo dårligt nok bekymre sig om de skulle gå konkurs. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/01-2011 12:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Men hvis det er begyndelsen til drømmeferien, og du står med dine kufferter i Kastrup, og du har allerede brugt dine feriedage fra afgang ??? Der er flere ekspekter end blot erstatning af billetten. Redigeret af d. 04/01-2011 12:28 |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/01-2011 14:52
|
|
jeg synes det er uhyre sjældent at inderigs er udsolgt.... tværtimod. Og til de større destinationer flyver de jo næsten lige så tit som buslinie 10 kører i Kbh. Så hvis det var mig ville jeg købe dernede. Så er der heller ikke risiko for at flyver er smuttet fordi den øversøiske er forsinket. ps. Køber du hjemmefra via nettet, så husk på der er to lufthavne i Bangkok og at en hel del indenrigs er fra Don Muang, så det kræver altså tid oveni din almindelige transit tid til mindst een time i taxa. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 04/01-2011 15:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Har forgæves søgt nettet efter prisen på BKK/Buriram - uden held... nogen der ved hvad det koster ? |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 04/01-2011 15:12
|
|
Ruten flyves af NokAir fra Dong Muang (den gamle lufthavn ) http://nokair.com...lcome.aspx http://www.domest...uriram.htm Redigeret af kro90 d. 04/01-2011 15:13 Kim
|
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/01-2011 15:13
|
|
feks lørdag d.9 januar koster den 1.666 baht med Nok Air (1,990 incl alle afgifter) http://www.nokair...lcome.aspx Redigeret af L d. 04/01-2011 15:15 |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 04/01-2011 16:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Takker L - jeg har været inde på NOK airs www - men kan ikke få priser frem :-( Men kan se de flyver kl. 13.00 og jeg ankommer kl. 14.45 med SAS....så det må sgu hedde en taxa istedet :-( |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.