Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sygeforsikring
|
|
| gg |
Lagt på d. 14/01-2011 10:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Dette spørgsmål henvender sig primært til jer der bor i Thailand: Hvad er der af mulighed for en sygeforsikring i Thailand? og hvad koster det? Jeg har tænkt mig at være i Thailand i en længere periode, og her kommer rejseforsikringen jo til kort.... Redigeret af gg d. 14/01-2011 10:53 |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 14/01-2011 11:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Hej gg Hvis du gør som mange gør. Tegner en års forsikring, som du jo i følge mange regler kan forlænge med et yderligt år, så kan du hvis du er under de famøse 60 år tegne en sundheds..hospitals forsikring for billige penge, altså hvis helbred er af en sådan beskaffenhed, at du er 100 procent rask.. Hvis dette er tilfældet, vil du kunne fortsætte med denne forsikring til du er 70.. Hvis du er over denne frygtelige alder af 60 år, ja så bliver det godt nok dyrt, hvis du skal dækkes 100 procent.. Jeg kender flere i Thailand over denne alder, som har selv forsikret sig selv. Hvis du ikke bliver syg, så vil pengene altid være på din bankbog, så de kan bruges for et eventuelt udbrud af alderdom. Ulykker er jo forsikret gennem bilforsikringen, altså hvis det er et uheld med bilen, og du har klasse 1., så det skal man jo ikke tænke på mere der. Mit råd er... Er du under de 60 år, så tegn dig en forsikring som muliggør en dækning resten af livet. ER du over de 60,,, så klar dig selv.... |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 14/01-2011 11:42
|
|
Mussehund, jeg er i starten af fyrrerne. med et godt heldbred :-) Hvad er det for en forsikring du taler om? En tegnet i DK? |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 14/01-2011 11:49
|
Jeg tror det var hos TRYG. Den var gældende for 1. år med mulighed for et år mere. Den var meget dyr, men det brugte jeg lidt penge på de første år.. Søg på TRYG.... JA selv ved jordskælv...... Redigeret af mussehund d. 14/01-2011 11:51 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/01-2011 12:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg taenkte selv paa at oprette en traad om dette emne som er ret saa vigtigt. Hvad er herboende danskeres erfaringer med diverse forsikringsselskaber her i Thailand med hensyn til sygeforsikring ? Lige for tiden afholder det firma jeg arbejder for praemieomkostningen, men det ophoerer den dag jeg stopper med at arbejde og saa er jeg noedt til at finde et lokalt alternativ. Ligeledes hvad er betingelserne ? accepterer forsikringsselskabet pre-existing conditions uden videre eller bliver praemien sat i vejret. Og hvad er forsikringspraemien ? Jeg kan forestille mig at en del danskere bosiddende her i Thailand over de 60 aar er udsat for for hoejt blodtryk og andre skavanker. Under alle omstaendigheder vil det vaere interessant at hoere om jeres erfaringer. De bedste hilsener. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 14/01-2011 12:12
|
|
Ja, jeg undrer mig faktisk også over det ikke er diskuteret noget mere. Her snakkes meget om at tage til Thailand og bo.. men sjældent om dette vigtige spørgsmål. Umiddelbart vil jeg mene det burde være billigere at tegne en sådan forsikring i Thailand. Der må være nogle bosat i Thailand der har en sådan forsikring.. |
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 14/01-2011 12:12
|
Alle over 60 år er efter de thailandske forsikringsselskaber, et meget dårligt liv. Hvis du er over de 60, er mit råd... Afsæt de 10.000.- baht som en 100 procent måske er den kun 60 procent, for gamle skader dækker de ikke, men den pris jeg fik for en sådan, er den pris jeg oplyser. Hvis man kender priserne på de forskellige operationer herude, og hvis man ikke bruger de dyreste hospitaler. De er jo ikke altid de bedste, så vil jeg tro der er mange penge at spare.. Jeg siger ikke for alle, for der er jo ingen regel uden undtagelse..... |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 14/01-2011 12:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Hvis du har råd til en god forsikring, så vælg Europæiske Rejseforsikrings internationale sygeforsikring, der hedder NHC Global: http://www.nhcglo...com/Dansk/ Husk at angive alle præeksisterende lidelser på ansøgningsformularen, så der ikke bliver problemer i fremtiden. Der kan måske findes noget billigere lokalt, men pris og dækning hænger sammen. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 14/01-2011 13:04
|
|
Jake skrev: Hvis du har råd til en god forsikring, så vælg Europæiske Rejseforsikrings internationale sygeforsikring, der hedder NHC Global: http://www.nhcglo...com/Dansk/ Hold da op, det er sikkert et godt produkt, men hvis man tager til Thailand er indkomsten jo en anden, og så er det en solid udgift. |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 14/01-2011 13:15
|
|
Jake skrev: Hvis du har råd til en god forsikring, så vælg Europæiske Rejseforsikrings internationale sygeforsikring, der hedder NHC Global: http://www.nhcglo...com/Dansk/ Husk at angive alle præeksisterende lidelser på ansøgningsformularen, så der ikke bliver problemer i fremtiden. Der kan måske findes noget billigere lokalt, men pris og dækning hænger sammen. Jeg er 53 og man kan tegne en forsikring til man er 65 Jeg er forsikret hos AiA her på Phuket og det koster ca. 50 tusinde B om året og de forsikring dækker rigtigt godt jeg har brugt 700 tusinde af AiA s penge så det vare noget før de får deres penge hjem fra mig. Forsikringen giver bla. 2000 B i kontanter for hver dag du ligger på hospitalet, + de beste værelser på Hospitalet 2 værelser lille køkken 2 badeværelser 2 fladskærme mad efter meny kort, jeg ved ikke hvad man skal bruge alt det til når man er sengeliggende, men det er der man kunne måske leje et værelse ud medens man er der held og lykke mange hilsner Steen Phuket Thailand Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 14/01-2011 14:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Du kan, hvis du er sund tegne en standart helbredsforsikring for ca. 9000 baht i Thailand.
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/01-2011 14:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
At finde en forsikring kan være et helvede og at forstå hvad den dækker i især hvis det er thi forsikring. Her er forsikring hvis man vil havde luksus hvis man bliver indlagt og så er det forsikring der er til at betale som mig der er pension der er også nogen hvor du få noget af det man indbetaler for det tilbage. Så dem der kun er for thai. Men det kommer jo hels and på hvad du vil betale og hvad man har brug for når man lave en forsikring her. Men pas på når skal lave en forsikring se dig godt for. Jeg har både en til motorcykel og en hvis jeg bliver syg forsikring Redigeret af thaikurt1 d. 14/01-2011 14:17 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 14/01-2011 14:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Dejligt at dette emne kom op at vende herinde for det har jeg tænkt meget over da jeg hvis det går efter planen flytter til Thailand fra maj/juni, og det forhåbentligt for resten af livet. Jeg er 54 år og førtidspensionist pr. 1-12-2009. Da jeg var i Thailand i november mødte jeg en dansker i Korat som bor der og han har forsikring i Bupa i Thailand og jeg fik en kopi af hans forsikringspapirer som desværre er på Thai så meget af det er sort snak for mig, men jeg kan se at hvis jeg forsikrer mig hos Bupa i Thailand koster det i min aldersgruppe ca. 17.000 bath om året, og det stiger til ca. 21.000 bath i aldersgruppen 56-60, og ca. 27.000 bath i aldersgruppen 61-65. Dvs. at når jeg bliver 65 år vil Bupa i Thailand ikke længere forsikre mig hvilket får mig til at overveje om det er der jeg skal forsikres. Håber der er nogen herinde som har kendskab til et selskab som vil forsikre mig fra mine 54 år og resten af livet, og det til penge som en førtidspensionist har råd til. Håber på nogen gode og seriøse svar, og det især fra jer som bor fast i Thailand. Bent. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 15/01-2011 09:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Kan det virkeligt passe at der ikke er nogen som kan give gode råd og vejledning til sygeforsikring når man har fast bopæl i Thailand som jeg skriver i mit indlæg??? |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 15/01-2011 10:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg er ikke helårs i Thailand men 74. Og har forsikret hos IHI Bupa for ca. 4500 kr. for 5 md. men prøv at undersøge lidt hos IHI i DK. ? da det er samme selskab. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/01-2011 11:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
sank skrev: Jeg er ikke helårs i Thailand men 74. Og har forsikret hos IHI Bupa for ca. 4500 kr. for 5 md. men prøv at undersøge lidt hos IHI i DK. ? da det er samme selskab.Det er jo ca 60.000baht på årsplan, men det koster det måske i den alder! Man kan kikke lidt på disse sider--godt nok på norsk, men det skulle vel ikke väre noget problem. http://www.viking...?pageid=12 Ham som kalder sig johna hedder John Haerum---man kan skrive eller ringe til ham, og få lidt hjälp! Redigeret af ingolf d. 15/01-2011 11:29 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 15/01-2011 12:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja Ingolf jeg kender godt Johna ? jeg er medlem af klubben ? men problemet er min alder og Syge journal jeg tænkte bentmj kunde forhøre sig hos selskabet i DK ? og få en god forklaring ? |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 15/01-2011 14:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Prøv at gå ind på Thaivisa.com. Der findes en forsikringsmægler. Fyld i blanketterne , engelsk, og lad dem give dig tilbud. Jeg har sparet mange penge der. F.ex. hvorfor have en verdensomspændende forsikring, når du måske blot behøver en der dækker i sydøstasien _ "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2011 21:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Thai visa.com,har lavet et specielt samarbejde,med 3 forsikrings selskaber-blandt andet BUPA-skriver man en mail til dem,vil de fremsende det hele paa Engelsk-fik endda mit paa svensk. Der er alle relevante oplysninger. Med hensyn til os,der har nogle skavanker i forvejen,henviser de til Europaeiske,som de samarbejder med. De har saa en formular man udfylder med de ting man fejler og saa ser deres laege konsulent paa det og de kommer med et tilbud-som regel meget dyrt. Jeg fik den besked, at jeg lige saa godt kan selv forsikre,da en forsikring,vil koste lige saa meget som en operation. Men de 3 selskaber forsikrer til gengaeld for livstid,hvis du melder dig til, inden det fyldte 60.aar. Men det hele kan findes paa Thai Visa.com. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 15/01-2011 21:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg har en sygeforsikring i Thailand hos IAG og sidst jeg fornyede den var jeg 63 og årspræmien var ca. thb 90.000 Det er rimeligt dyrt, men den dækker så også i modsætning til alle de andre forsikringer jeg kikkede på. Jeg kan være forsikret så længe jeg betaler præmien lige meget hvor gammel jeg bliver. Der er ingen egenbetaling, der er ingen max. for en enkelt sygdom, den bliver nulstillet hver år. Hvis jeg husker rigtigt var der en karens periode på 2½ år for tidligere/nuværende sygdomme hvori de ikke måtte kræve behandling og efterfølgende er disse også dækket. Jeg havde en mægler til at hjælpe mig og jeg holder til på Phuket. Husk at de fleste selskaber kræver at man tegner forsikringen inden man fylder 61 år. Min forsikring er kun for sygehus indlæggelse ikke for alm. småting på en clinic, for så havde forsikringen kostet ca. det dobbelte. Herudover har jeg en ulykkes forsikring der også gælder MC ulykker, den koster ca thb 2.800 pr år. Jeg overvejede også at være selvforsikrende og have pengene i banken, men da min hensigt er at blive på Phuket indtil jeg engang bliver brændt af i templet, så opgav jeg den løsning, da jeg fandt ud af hvor dyrt det kan blive hvis man bliver rigtigt syg og det kan jo ske når man bliver gammel. Da jeg undersøgte markedet var der så mange klausuler på de billige sundhedsforsikringer at de ikke var interessante for mig og IHI i Danmark var meget dyrere. Så jeg kan kun anbefale at man bruger en forsikringsmægler. Indtil nu har jeg ikke haft brug for sundhedsforsikringen, men har fået lidt fra ulykkes forsikringen. Conrad Redigeret af Conrad d. 15/01-2011 21:23 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg er ikke helårs i Thailand men 74. Og har forsikret hos IHI Bupa for ca. 4500 kr. for 5 md. men prøv at undersøge lidt hos IHI i DK. ? da det er samme selskab.
Ja Ingolf jeg kender godt Johna ? jeg er medlem af klubben ? men problemet er min alder og Syge journal jeg tænkte bentmj kunde forhøre sig hos selskabet i DK ? og få en god forklaring ?