Se indlæg|
Fordommene
|
|
| Boes |
Lagt på d. 23/01-2011 16:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Se lige denne artikel fra EB, og las gerne kommentarerne, som er med til at cementere fordommene omkring Dansk-Thai forhold http://ekstrablad...491986.ece Glad at jeg ikke behover bo i DK... Redigeret af Boes d. 23/01-2011 16:21 "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/01-2011 17:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
haha ![]() For nogle af disse mænd repræsenterer de thailandske kvinder en kærlig, men underdanig, erotisk og omsorgsfuld husmor, der sjældent brokker sig særligt meget. den reporter som har lavet artiklen, kender vist ikke min kæreste..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 23/01-2011 17:37
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
b_j3ns3n skrev: haha ![]() den reporter som har lavet artiklen, kender vist ikke min kæreste.. ![]() Han kender ihvertfald heller ikke min kone ![]() Det er ikke en reporter der har skrevet artiklen, men en kønsforsker. Jeg håber ikke jeg har været med til at betale Christian Groes-Green uddannelse for det har da været splid af penge. En forsker der forfalder til at bruge fordomme istedet for at undersøge tingene (forske), og oven i dette så generaliserer. Det er ynkeligt
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 23/01-2011 21:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, det har du da fuldstaendig ret i-men lad os nu lige lade vaere med, at kaste sten,naar vi selv bor i et glashus. Hvis du ser paa-adskillige traade herinde,saa vil jeg da sige, at fordommene trives i bedste velgaaende her i forum-fordomme og generalisering. Det er muligt,at nogen er traette af, at jeg altid kommenterer de ting,men eg er saa hamrende traet af,at hoere alle de historier-specielt,om thailandske damer. Jeg naegter at tro paa,at de er vaerre, end alle andre steder i verden-men saadan lyder det ofte. Som jeg foer har paapeget,saa ER v altsaa temmelig mange,der aldrig har oplevet disse ting og lever et godt harmonisk liv,med vores Thai kvinder-og kun har positive oplevelser med dem. Saa er det,at folk plejer,at skrive,at man er dum eller meget naiv-men eftersom de personer,der nedgoer og generaliserer Thai kvinder,aabenbart har de erfaringer-saa ved jeg ikke rigtig,hvem det er,der er dum og naiv-det maa de jo have vaeret,vil jeg mene. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/01-2011 02:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Brianmarinus, Jeg vil ikke sige at du er alle de ting du omtaler, jeg synes at du har været heldig, at du første gang mødte en af de kvinder i Thailand som der ikke er mange (hvis overhovedet nogle) numre i. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan kvinder i Thailand generelt er, men jeg lever nu sammen med nr. 2 og hun er "dejlig" i alle henseender, den første overlevede jeg lige netop ![]() Thailand er et dejligt land at leve i som pensionist og Thai'erne er som vel alle folkeslag meget forskellige. Hvis man vælger sin omgangskreds med omhu, holder lav profil og sørger for at alle papirer er i orden, så kan man leve et dejligt liv i Thailand. Hvis man altså har penge nok. Jeg indrømmer gerne at jeg har været dum og naiv, men jeg har lært meget om Thailand og Thai'erne. Jeg skal undlade at oplyse hvor mange procent af kvinderne i Thailand, der i følge min kone kan være numre i da det nok er en subjektiv vurdering, men det er mere end 1 %. Conrad |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2011 02:24
|
|
Hej Conrad! Ja, jeg har nok vaeret heldig,med min dame-men mener bare-som du ogsaa skriver,at hvis man finder en ordentlig omgangskreds osv.saa er Thailand da ikke vaerre end andre steder,hvad angaar numre osv. Selfoelgelig,vil mange der lever paa et eksistens minimun jo naturligvis proeve, at forbedre dette-og mange gange ved hjaelp af en farang og hans penge-men det ser jeg personligt,ikke noget forkert i-saa laenge begge parter ved,hvad det drejer sig om og er enige-saa ser man da ogsaa ofte, at dette udvikler sig til et godt forhold-og maaske endda kaerlighed. Men selvfoelgelig,er jeg ikke blind for, at der er gold diggere derude-ligesom i andre lande-proev at se paa Europa og USA,hvordan kvinderne flaar en mand,ved en evt. skilsmisse osv. Det jeg bare slaar lidt paa tromme imod,er at der helt sikkert sidder folk,der af den ene eller anden grund,ikke forsoemmer en eneste lejlighed til, at nedgoere og generaliserer Thailandske kvinder-og somend ogsaa Thailand. For mig at se,er det folk,der er taget herud og ikke har fundet sig til rette af forskellige aarsager-og af lige saa uransagelige aarsager ikke, kan/vil tage hjem til hjemlandet igen og saa sidder de der og udspyr alt deres galde, paa disse forums. Det eller folk,der har vaeret herude og saa har haft nogle kedelige oplevelser,er taget hjem igen og saa sidder der,paa samme maade. Som du siger-Thailand er et dejligt land og med dejlige mennesker osv. og jeg personligt,syntes da, at det er det vi skal fortaelle folk,der gerne vil herud,paa ferie eller paataenker, at flytte herud-selfoelgelig ogsaa advarer om de risici der er herude,men med maade og uden generalisering,syntes jeg. brianmarinus. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 02:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Conrad skrev: Hej Brianmarinus, Jeg vil ikke sige at du er alle de ting du omtaler, jeg synes at du har været heldig, at du første gang mødte en af de kvinder i Thailand som der ikke er mange (hvis overhovedet nogle) numre i. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan kvinder i Thailand generelt er, men jeg lever nu sammen med nr. 2 og hun er "dejlig" i alle henseender, den første overlevede jeg lige netop ![]() Thailand er et dejligt land at leve i som pensionist og Thai'erne er som vel alle folkeslag meget forskellige. Hvis man vælger sin omgangskreds med omhu, holder lav profil og sørger for at alle papirer er i orden, så kan man leve et dejligt liv i Thailand. Hvis man altså har penge nok. Jeg indrømmer gerne at jeg har været dum og naiv, men jeg har lært meget om Thailand og Thai'erne. Jeg skal undlade at oplyse hvor mange procent af kvinderne i Thailand, der i følge min kone kan være numre i da det nok er en subjektiv vurdering, men det er mere end 1 %. Conrad Personlig bliver jeg aldeles og særdeles rasende hvergang thai kvinder skal nedgøres. Har i noget imod thailand og thailænderne så bliv da langt væk. Næste gang i vil holde ferie og andre ting hvad så med at tage 3 uger i Hviderusland? Eller andre "goe " steder. Jeg har en ide om at nogle kun er her på dtw for at få et forum til at svine alt hvad der har med thailand at gøre til.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 24/01-2011 03:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() Et simpelt svar er man får det som man selv vil og selv opfører sig nogle mænd er som svin og oplever ofte at de lever som svin med deres koner andre lever som i en drøm måske fordi de ikke nedgør deres kvinder Jeg vil da ikke påstå man ikke kan være uheldig men kan man ikke det med kvinder overalt i verdenEt godt råd vil nok være behandl din kone//kvinde som du selv vil behandles jeg har i hvertilfald intet at klage over jeg forlod min danske kone pågrund af dyb kærlighed til min nuværende og har aldrig fortrudt det et sekundt og det er synd at sige min kone er under tøflen det er der ingen af os som er Fuld respekt fra begge sider kommer man nu engang længst med ![]() Mvh MAICHAI ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/01-2011 03:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Til Rawirot, Jeg kan ikke forstå, at det jeg skriver kan bringe dit pis i kog, jeg skriver hvad jeg selv har oplevet og jeg nedgør ikke Thai kvinder, prøv lige at læse mit indlæg igen eller tag selv en tur til Hvide Rusland. Til Brianmarinus, Ja nu tror jeg at vi er enige. Til Maichai, Ja vi er også næsten enige, men sommetider er der indlæg hvor alt i Thailand bliver malet rosenrødt og alle Thai'er så gode, men der er forskel her lige som andre steder i verden. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 06:09
|
|
Conrad skrev: Til Rawirot, Jeg kan ikke forstå, at det jeg skriver kan bringe dit pis i kog, jeg skriver hvad jeg selv har oplevet og jeg nedgør ikke Thai kvinder, prøv lige at læse mit indlæg igen eller tag selv en tur til Hvide Rusland. Til Brianmarinus, Ja nu tror jeg at vi er enige. Til Maichai, Ja vi er også næsten enige, men sommetider er der indlæg hvor alt i Thailand bliver malet rosenrødt og alle Thai'er så gode, men der er forskel her lige som andre steder i verden. Hvad jeg mener at der skrives side op og side ned om hvordan thaikvinder er. De vil have penge, de vil snyde dig hvis de kan osv, eller mindst 99% er fra en bar samlet op i en hestebrandert. Der er snart så mange tråde der omhandler den slags. Alle de dårlige tilfælde I kan remse op siger da mere om os danske mænd end om thaikvinderne. Og så siger jeg ikke at alle de tilfælde I taler om ikke er rigtige. Jeg kender bare ikke så mange af dem . Det selv om jeg er kommet i landet i 30 år og været gift med en i 20. Men jeg søger og kommer heller ikke i PTY og Soi Cowboy.
Rawirot
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 24/01-2011 06:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Kan vi ikke bare konstatere at fordomme er noget som alle har i en eller anden grad. Og skyldtes ofte uvidenhed. Og kan være svært og fjene disse fra os alle. Men når 'experter' ophøjer deres lokale erfaringer til fact. og generalisere derudfra. så går det ofte galt. Generalisering er jo vand på fordommenes mølle. Når man så siger 'jeg færdes jo ikke der og der' (kunne f.eks være PTY) Så ville den uvidende måske generalisere, og sige alt fra PTY er bedrag, fake. osv. (omsat til dk forhold, svarer det vel til at nedgøre alle fra en by på størrelse af Århus) eller f.eks i andre henseender hvor nogen absolut skal generalisere negativt om f.eks issan området. dette holder jo bare 'Fordommene' i live. en håbløs kamp at kæmpe imod de uvidende, især da der jo også er store kulturelle forskelle. i mange tilfælde. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 24/01-2011 07:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej allesamen her............. Har lyst til at svare mange af jer på jeres indlæg. Nogle af jer er jeg enig med, og andre uenig. Jeg vil blot fortælle min historie om Thailand. For 20 år siden kom jeg ind på en bar i København og ville lige have en fyraftens bajer. Jeg var næsten alene der, bortset fra to thailandske damer ved et andet bord De spurgte om jeg ikke ville sidde ved deres bord, og jo hvorfor ikke. På det tidspunkt vidste jeg intet om Thailand. Det viste sig at det var to søstre som var gift i Danmark, og den yngste af dem syntes jeg egentlig var ganske sød. De følgende dage kørte jeg derned igen for forhåbentlig at se hende igen.............. Pludselig en aften var hun der, og siden har vi holdt sammen. Vi boede sammen i Danmark i 13 år, og derefter bor vi i Thailand på vores 5. år. Vi har aldrig uoverens stemmelser pga. penge eller andet. Og min dejlige dame er nok ikke den samme som eksperten på EB. nævnte.............en erotisk kone. Min kone er ind imellem erotisk, men ikke i den forstand som de klovne der ønsker at nedgøre thaierne mener. Min kone er 155cm. høj, og vejer ca. 80 kg..............så må I selv klippe det ud og samle det. Men vi elsker hinanden, og det varer nok livet ud. Glemte at sige at vi aldrig har giftet os. Vi kalder det True Love. Hilsen John. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2011 07:54
|
|
Nuk skrev: Hej allesamen her............. Har lyst til at svare mange af jer på jeres indlæg. Nogle af jer er jeg enig med, og andre uenig. Jeg vil blot fortælle min historie om Thailand. For 20 år siden kom jeg ind på en bar i København og ville lige have en fyraftens bajer. Jeg var næsten alene der, bortset fra to thailandske damer ved et andet bord De spurgte om jeg ikke ville sidde ved deres bord, og jo hvorfor ikke. På det tidspunkt vidste jeg intet om Thailand. Det viste sig at det var to søstre som var gift i Danmark, og den yngste af dem syntes jeg egentlig var ganske sød. De følgende dage kørte jeg derned igen for forhåbentlig at se hende igen.............. Pludselig en aften var hun der, og siden har vi holdt sammen. Vi boede sammen i Danmark i 13 år, og derefter bor vi i Thailand på vores 5. år. Vi har aldrig uoverens stemmelser pga. penge eller andet. Og min dejlige dame er nok ikke den samme som eksperten på EB. nævnte.............en erotisk kone. Min kone er ind imellem erotisk, men ikke i den forstand som de klovne der ønsker at nedgøre thaierne mener. Min kone er 155cm. høj, og vejer ca. 80 kg..............så må I selv klippe det ud og samle det. Men vi elsker hinanden, og det varer nok livet ud. Glemte at sige at vi aldrig har giftet os. Vi kalder det True Love. Hilsen John. Hej john! Det var dog en herlig historie-tak for den-dejligt ogsaa,at hoere for folk,det er gaaet godt herude. Fortsat god vind. brianmarinus. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 24/01-2011 08:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Dejlig historie:-) Nuk skrev:
Hej allesamen her............. Har lyst til at svare mange af jer på jeres indlæg. Nogle af jer er jeg enig med, og andre uenig. Jeg vil blot fortælle min historie om Thailand. For 20 år siden kom jeg ind på en bar i København og ville lige have en fyraftens bajer. Jeg var næsten alene der, bortset fra to thailandske damer ved et andet bord De spurgte om jeg ikke ville sidde ved deres bord, og jo hvorfor ikke. På det tidspunkt vidste jeg intet om Thailand. Det viste sig at det var to søstre som var gift i Danmark, og den yngste af dem syntes jeg egentlig var ganske sød. De følgende dage kørte jeg derned igen for forhåbentlig at se hende igen.............. Pludselig en aften var hun der, og siden har vi holdt sammen. Vi boede sammen i Danmark i 13 år, og derefter bor vi i Thailand på vores 5. år. Vi har aldrig uoverens stemmelser pga. penge eller andet. Og min dejlige dame er nok ikke den samme som eksperten på EB. nævnte.............en erotisk kone. Min kone er ind imellem erotisk, men ikke i den forstand som de klovne der ønsker at nedgøre thaierne mener. Min kone er 155cm. høj, og vejer ca. 80 kg..............så må I selv klippe det ud og samle det. Men vi elsker hinanden, og det varer nok livet ud. Glemte at sige at vi aldrig har giftet os. Vi kalder det True Love. Hilsen John. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 24/01-2011 10:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
man kunne ønske, at der var nogle thailandske kvinder der ville skrive om de ,,dejlige" danske mænd, der helt uden egen skyld er fraskilt og så tror på den sang om at tage til thailand og finde en kone(slave) hvem har ikke set de flotte ny tatoverede og øl drikkende i deres strop undertrøje, ja og selvfølgelig den tykke guldkæde,maner vel noget ikke? se det er guds gave til kvinden |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 24/01-2011 11:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
chaingmai skrev: man kunne ønske, at der var nogle thailandske kvinder der ville skrive om de ,,dejlige" danske mænd, der helt uden egen skyld er fraskilt og så tror på den sang om at tage til thailand og finde en kone(slave) hvem har ikke set de flotte ny tatoverede og øl drikkende i deres strop undertrøje, ja og selvfølgelig den tykke guldkæde,maner vel noget ikke? se det er guds gave til kvinden ja det ville sgu være befriende ![]() |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 12:00
|
|
DKPete skrev: chaingmai skrev: man kunne ønske, at der var nogle thailandske kvinder der ville skrive om de ,,dejlige" danske mænd, der helt uden egen skyld er fraskilt og så tror på den sang om at tage til thailand og finde en kone(slave) hvem har ikke set de flotte ny tatoverede og øl drikkende i deres strop undertrøje, ja og selvfølgelig den tykke guldkæde,maner vel noget ikke? se det er guds gave til kvinden ja det ville sgu være befriende ![]() De ser det jo ikke den vej ,for så ville de holde mere lav profil med deres altid negative skriverier om kvinderne. ![]() Tak for dit indlæg DKPete
Rawirot
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 24/01-2011 12:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Rawirot skrev: Alle de dårlige tilfælde I kan remse op siger da mere om os danske mænd end om thaikvinderne. Og så siger jeg ikke at alle de tilfælde I taler om ikke er rigtige. Jeg kender bare ikke så mange af dem . Det selv om jeg er kommet i landet i 30 år og været gift med en i 20. Men jeg søger og kommer heller ikke i PTY og Soi Cowboy. ![]() Hvor mødte du din nuværende thai kone? Og hvordan? Og fald nu ned. Hvor stor en procent, af de danske mænd som nu er gift eller bor fast sammen med en thai kvinde, tror du betalte for den første tur på lagenet? 50% 75% eller 98%, eller hvad, kom nu med i en ærlig diskussion, i stedet for at bulre så meget som du gør. |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2011 13:22
|
|
Hej! Hvor er du dog grov-at insinuerer,at stort set alle, har betalt for,at vaere sammen med deres kone/dame foerste gang-hvad i alverden bilder du dig egentlig ind.? Jeg for mit vedkommende,boede hos en bekendt og hans kone-som saa,uden mit vidende bad hende komme og se paa giraffen-gennem 14 dage. De-hende og broderen kom-og vi har vaeret sammen lige siden. Desuden,solgte hun sit hus og lagde udbetalingen til det nye,vi bor i idag-saa bestemt ikke nogen gold-digger her-og bilen havde hun selv,da vi moedtes. Hun havde sin egen frisoer salon gennem 20 aar,hvor hun tjente sine penge-saa hun har heller ikke tjent dem i hverken Bangkok eller Pattaya,som du vel ville sige. brianmarinus. |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/01-2011 13:30
|
|
brianmarinus skrev: Hej! Hvor er du dog grov-at insinuerer,at stort set alle, har betalt for,at vaere sammen med deres kone/dame foerste gang-hvad i alverden bilder du dig egentlig ind.? Jeg for mit vedkommende,boede hos en bekendt og hans kone-som saa,uden mit vidende bad hende komme og se paa giraffen-gennem 14 dage. De-hende og broderen kom-og vi har vaeret sammen lige siden. Desuden,solgte hun sit hus og lagde udbetalingen til det nye,vi bor i idag-saa bestemt ikke nogen gold-digger her-og bilen havde hun selv,da vi moedtes. Hun havde sin egen frisoer salon gennem 20 aar,hvor hun tjente sine penge-saa hun har heller ikke tjent dem i hverken Bangkok eller Pattaya,som du vel ville sige. brianmarinus. Brianmarinus. Du kan ligeså godt holde op med at argumentere med den slags mennesker. Jeg gør det også, for jeg bliver så aldeles rasende når man kan sige den slags. Jeg har aldrig betalt for noget som helst for at få noget som helst af min kone. Hun havde også en del jord inden vi mødtes og har investeret sin del i hvad vi har idag. Jeg fatter ikke at man ikke uddeler et bær til dem som her altid udtaler sig på den måde. Jeg har sagt det før og gentager det gerne. Det grænser jo op til injurier mod den kvindelige del af thailands befolkning.
Rawirot
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg vil da ikke påstå man ikke kan være uheldig men kan man ikke det med kvinder overalt i verden

man kunne ønske, at der var nogle thailandske kvinder der ville skrive om de ,,dejlige" danske mænd, der helt uden egen skyld er fraskilt og så tror på den sang om at tage til thailand og finde en kone(slave) hvem har ikke set de flotte ny tatoverede og øl drikkende i deres strop undertrøje, ja og selvfølgelig den tykke guldkæde,maner vel noget ikke? se det er guds gave til kvinden