Se indlæg
 Udskriv debat
Byggefirma
Rawirot
Er der nogen der kender til eller har et link til nogle firmaer der bygger i Issan? Vi har hus men vil have et mere, men skal ikke være samme som sidste gang. Jeg ved der findes byggefirmaer som bygger almindelige huse som både har billeder og priser. Har bare ikke lige kunne finde dem på nettet.Smile
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
AndersM
Hej
Hvis jeg skal rådgive dig om byggeri, så ville jeg sige at det som du nok får mest ud af er at tage rundt i lokal miliøet og se om der ikke skulle være nogen som bygger i den stil og kvalitet som du ønsker.
Det at finde et godt byggefirma i thailand er som at få familliesammenføring i dk
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Rawirot
AndersM skrev:
Hej
Hvis jeg skal rådgive dig om byggeri, så ville jeg sige at det som du nok får mest ud af er at tage rundt i lokal miliøet og se om der ikke skulle være nogen som bygger i den stil og kvalitet som du ønsker.
Det at finde et godt byggefirma i thailand er som at få familliesammenføring i dk

Ja det har du delvis ret i. Dog ved jeg de findes hvor der er billeder med pris og garanti på byggeriet. (prisgaranti ) Det er også fra en veninde til min kone, vi var at se et hus hun lige havde bygget. Det var et firma fra Kalasin. Vi kunne nok få papirerne fra dem. Blot ville jeg gerne have noget sammenligneligt.Smile
Rawirot

AndersM
Hvor i issan vil du bygge..?
her hvor jeg bor ( si sonkhran) er der ved at blive bygget et meget flot hus, det med kvaliteten ved jeg nu ikke rigtigt, det var ikke noget der var gået i DK, jeg har 25 års bygge erfaring fra danmark og hvis vi lavede den kvalitet som jeg ser hernede så havde vi store problemer.

Sådanne som jeg på mange måder opfatter thai stilen, så er det lidt som en kolisse, ved et hurtigt kik ser det flot ud men man skal aldrig prøve at se bagved, for så ser man at det ikke lige var det som man troede

Rawirot
AndersM skrev:
Hvor i issan vil du bygge..?
her hvor jeg bor ( si sonkhran) er der ved at blive bygget et meget flot hus, det med kvaliteten ved jeg nu ikke rigtigt, det var ikke noget der var gået i DK, jeg har 25 års bygge erfaring fra danmark og hvis vi lavede den kvalitet som jeg ser hernede så havde vi store problemer.

Sådanne som jeg på mange måder opfatter thai stilen, så er det lidt som en kolisse, ved et hurtigt kik ser det flot ud men man skal aldrig prøve at se bagved, for så ser man at det ikke lige var det som man troede

Nej det kan du ikke sammenligne. Hverken prisen eller det som det skal holde til.
Vores andet hus er i Maha Sarakham så i området deroppe.
Rawirot

AndersM
Jeg er skam godt klar over at jeg ikke kan sammenline prisen, men hvis jeg skulle havde et thaifirma til at bygge mig et hus så ville jeg da forvente bare en smule kvalitet,et nyt hus i thailand revner og sprækker før det er færdigt, det er sku sjusk
sammenføjningerne mellem betonsøjlerne og murstenene mangler bindere så søjlerne og stenene arbejder sammen
vinduerne hvis det er trævinduet har ingen vandnæse som er med til at forhindre råd, da vi har meget vand i perioder hernede så var det da et minimum af god byggeskik at havde det på vinduerne.

Hvad er det forventede buget for dit / jeres nye hus...?
Grunden til jeg spørger er at jeg har da nogle forbindelser hernede

claus31130
Rawirot skrev:
Er der nogen der kender til eller har et link til nogle firmaer der bygger i Issan? Vi har hus men vil have et mere, men skal ikke være samme som sidste gang. Jeg ved der findes byggefirmaer som bygger almindelige huse som både har billeder og priser. Har bare ikke lige kunne finde dem på nettet.Smile

Hej Rawirot, du kan prøve at tage fat i Kiouma som er medlem her på siden, jeg ved han laver en del byggerier rundt omkring i Thailand ...

http://www.cs-web.in.th/
Rawirot
AndersM skrev:
Jeg er skam godt klar over at jeg ikke kan sammenline prisen, men hvis jeg skulle havde et thaifirma til at bygge mig et hus så ville jeg da forvente bare en smule kvalitet,et nyt hus i thailand revner og sprækker før det er færdigt, det er sku sjusk
sammenføjningerne mellem betonsøjlerne og murstenene mangler bindere så søjlerne og stenene arbejder sammen
vinduerne hvis det er trævinduet har ingen vandnæse som er med til at forhindre råd, da vi har meget vand i perioder hernede så var det da et minimum af god byggeskik at havde det på vinduerne.

Ja det med cementen tørrer og revner skulle være fordi den tørrer for hurtigt.Faktisk skulle man sprøjte vand på i længere tid efter det er opført. men der kan sikkert også kommes med andre forklaringer.
Vi har jord at bygge på,ellers får vi noget. 600.000 - 800.000. det fra konens veninde jeg omtalte før kostede ca 500.000 .Vi vil have nogle enkle ting anderledes. Ikke trævinduer og heller ikke det der plade loft hvor varmen fiser lige ind og kulden fra airconditionen luge ud
Rawirot

AndersM
Ja du er på sporet af problemerne med at det tørre for hurtigt, det som er hovedoversagen er at man i thailand ikke bruger kalk i cement/sand blandingen, uden kalk får man en blanding som er så stærk og hård, men med lidt kalk bliver blandingen meget mere flexibel og minimere revner i byggeriet, et af de andre store problemer er også når man bygger i Thailand har man ikke tradition for at stampe jorden, og det relsoter i at jorden sætter sig og giver revner i huset.

Et andet meget stort problem er thaiernes flise arbejde, det ser pænt ud men det er igen så som så med kvaliteten, ca 25% af klinkerne/fliserne har ikke cement nok under så der er hulrum så med tiden enten knækker de eller revner.

Og deres måde at lave badeværrelser på, ja jeg ved ikke hvordan jeg kan udtrykke mig uden at lyde som en sortseer men jeg har ALDRIG set et badeværelse som er udført i en kvalitet som jeg ville være stolt af.

Det lyder som om at med det buget så skulle det være muligt at få lavet et godt hus, håber du vælger et hus med stål spær...?

Hvis du mangler råd og vejledning så er du meget velkomme, og jeg vil give dig alle de gode råd har

Rawirot
Ja det er de samme problemer som du nævner vi har i det hus vi byggede for 15år siden. Jeg er ellers ikke håndværker men kan da godt høre hvis der mangler cement under en flise. Lyden er anderledes
Rawirot

Rawirot
Rawirot skrev:
AndersM skrev:

Ja det med cementen tørrer og revner skulle være fordi den tørrer for hurtigt.Faktisk skulle man sprøjte vand på i længere tid efter det er opført. Men der kan sikkert også kommes med andre forklaringer.
Vi har jord at bygge på,ellers får vi noget. 600.000 - 800.000. det fra konens veninde jeg omtalte før kostede ca 500.000 .Vi vil have nogle enkle ting anderledes. Ikke trævinduer og heller ikke det der plade loft hvor varmen fiser lige ind og kulden fra airconditionen lige ud

Rawirot

lilleper
der er et firma i surin som ejes af en englænder du kan finde ham på surinfarang.com han hedder alanthebuilder og laver huse rundt om i isaan
han er godt nok dyre end et thai firma men kvaliteten ser bedre ud
han har også lagt billeder ud af nogle af hans huse

jens
Ja det kan nok godt betale sig at ofre lidt penge på isolering.
Rockwool er faktisk i Thailand.
http://www.csr-in...index.html
Man må jo lave loftet således at man kan komme til at lægge batts eller ruller ud i en passende tykkelse som jeg vil sige er min 150mm.
Mht ydervæggene er de jo begyndt at bruge gasbetonsten til at fylde hullerne i betonskelettet, de er jo så ikke ret tykke ca 8cm vil jeg tro, men hvis man ligger dem ned får man en noget større vægtykkelse med en virkelig god isoleringsevne.
Man bygger jo huse her i DK hvor ydevæggene udelukkende er ca 40 cm tykke gasbetonsten.
Alternativt kan man jo lave ydervæggen traditionelt også lave indvendige gipsvægge med rockwool i.
Jeg er sikker på at Thaierne vil betragte dig som rablende gal når du vil isolere dit hus, men mon ikke de bliver klogere når de ser hvor lidt ACen skal køre
Og mht til revnedannelsen ved tørring skulle det jo kunne undgås ved at pakke ind i plastic når der er muret/støbt.
Mvh
Jens

b_j3ns3n
jens skrev:
Ja det kan nok godt betale sig at ofre lidt penge på isolering.
Rockwool er faktisk i Thailand.
http://www.csr-in...index.html
Man må jo lave loftet således at man kan komme til at lægge batts eller ruller ud i en passende tykkelse som jeg vil sige er min 150mm.
Mht ydervæggene er de jo begyndt at bruge gasbetonsten til at fylde hullerne i betonskelettet, de er jo så ikke ret tykke ca 8cm vil jeg tro, men hvis man ligger dem ned får man en noget større vægtykkelse med en virkelig god isoleringsevne.
Man bygger jo huse her i DK hvor ydevæggene udelukkende er ca 40 cm tykke gasbetonsten.
Alternativt kan man jo lave ydervæggen traditionelt også lave indvendige gipsvægge med rockwool i.
Jeg er sikker på at Thaierne vil betragte dig som rablende gal når du vil isolere dit hus, men mon ikke de bliver klogere når de ser hvor lidt ACen skal køre
Og mht til revnedannelsen ved tørring skulle det jo kunne undgås ved at pakke ind i plastic når der er muret/støbt.
Mvh
Jens

nemlig isolering virker begge veje.. det holder også varmen ude og kulden inde Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
lilleper skrev:
der er et firma i surin som ejes af en englænder du kan finde ham på surinfarang.com han hedder alanthebuilder og laver huse rundt om i isaan
han er godt nok dyre end et thai firma men kvaliteten ser bedre ud
han har også lagt billeder ud af nogle af hans huse

http://www.alanth...

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Rawirot
Prisen ser noget dyrere ud. Det ser ikke bedre ud end det firma i Kalasin som byggede hos en nabo til vores første hus. Men tak for de forskellige forslag og links. Var hvad jeg søgte om.Smile
Rawirot

AndersM
Det med at isolere loftet/taget er en super ide.. der findes ganske udemærket thai isolering på market som jeg vil tro er til at købe for 1/10 del af hvad rockwool koster
Hvis du vælger at lave en hulmurs væg så opnår du samme effekt som med isolering.
min erfaring med at blande en farang ind i noget som man skal havde lavet hernede, siger mig at så ender man tit og ofte på en pris som er 50% eller mere over hvad det nødvendigvis behøver at koste

En af de bedste måder at bygge på er at få lavet dit hus i små og mellemstore enterapriser, og så ellers følge byggeriet hverdag

Himmelhunden
AndersM skrev:
Grunden til jeg spørger er at jeg har da nogle forbindelser hernede[/quote]
Rawirot skrev:
Ja det med cementen tørrer og revner skulle være fordi den tørrer for hurtigt.Faktisk skulle man sprøjte vand på i længere tid efter det er opført. men der kan sikkert også kommes med andre forklaringer.
Vi har jord at bygge på,ellers får vi noget. 600.000 - 800.000. det fra konens veninde jeg omtalte før kostede ca 500.000 .Vi vil have nogle enkle ting anderledes. Ikke trævinduer og heller ikke det der plade loft hvor varmen fiser lige ind og kulden fra airconditionen luge ud[/quote]

Lidt nysgerrig.

Hvor stort et hus vil i bygge? Hvor stor er grunden? Jeg kan ikke rigtig få tallene overfor placeret. Er det prisen på grund eller hus - eller begge dele? Hvad forventer i m2 er på huset. 1 eller 2 plan? Hvad ligger m2 prisen på - på jord i dette område. Er det opfyldt rismarkjord - eller hvad?

Ja - undskyld - det var mange spørgsmål, men jeg byggede selv for 5 år siden - givetvis på et prismæssigt lavere niveau end det du er i gang med.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
Himmelhunden

Rawirot
Vi har en del jord forskellige steder. Det meste er til salg men hvis vi vil kan vi jo godt bruge noget til eget byggegrund.
Det hus jeg taler om til 500.000 er et eksempel vi kender fra konens veninde.
De priser jeg nævner er max priser for et hus vi vil betale. Det skal være i et plan.
Skriv endelig igen hvis jeg ikke har fået det hele med. 100 - 130 cm2 er mere en fint. vi har ingen småbørn og ingen familie skal bo hos os
Rawirot

Rawirot
Himmelhunden skrev:
AndersM skrev:

Rawirot skrev:
Vi har jord at bygge på,ellers får vi noget. 600.000 - 800.000. det fra konens veninde jeg omtalte før kostede ca 500.000 .Vi vil have nogle enkle ting anderledes. Ikke trævinduer og heller ikke det der plade loft hvor varmen fiser lige ind og kulden fra airconditionen luge ud[/quote]

Lidt nysgerrig.

Hvor stort et hus vil i bygge? Hvor stor er grunden? Jeg kan ikke rigtig få tallene overfor placeret. Er det prisen på grund eller hus - eller begge dele? Hvad forventer i m2 er på huset. 1 eller 2 plan? Hvad ligger m2 prisen på - på jord i dette område. Er det opfyldt rismarkjord - eller hvad?

Ja - undskyld - det var mange spørgsmål, men jeg byggede selv for 5 år siden - givetvis på et prismæssigt lavere niveau end det du er i gang med.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
Himmelhunden[/quote]

Prisen på jord er vandvittig dyr så vi vil ikke bygge på det jord vi har til salg helst. det er fordi der er et meget stort universitet lige der hvor vores,læs konens arv ligger. Den sælges til ca 1mill for 1 rai
Rawirot

Spring til debat: