Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Opskrifter og gode råd
 Udskriv debat
Thai kaffe
TG950
da jeg sidste sommer fandt ud af at thailand faktiskt producer en rimelig god kaffe, så er mit ? er der nogen der ved om det forhandles her i DK.

fik ellers en pakke fra Thailand igaar hvor der skulle have været et par pakker af kaffen, men ved nærmere øjesyn så kunne jeg konstater at den havde været åbnet af post danmark / skat i fællesskab og det eneste der manglede var kaffen, der lå en lille hilsen fra skat om at det ikke var tilladt at importer kaffe fra Thailand uden tilladelse, men ingen bødeforlæg så vi lader det bare ligge der Shock

2.bp.blogspot.com/_TG_XFLQybss/SxE4PW9VEfI/AAAAAAAAElM/8M8gqasE8YI/s1600/Doi+Tung+Cafe+011.jpg

http://www.doitun...ourney.php

Redigeret af TG950 d. 23/02-2011 11:48
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

pdrhan
TG950 skrev:
da jeg sidste sommer fandt ud af at thailand faktiskt producer en rimelig god kaffe, så er mit ? er der nogen der ved om det forhandles her i DK.

fik ellers en pakke fra Thailand igaar hvor der skulle have været et par pakker af kaffen, men ved nærmere øjesyn så kunne jeg konstater at den havde været åbnet af post danmark / skat i fællesskab og det eneste der manglede var kaffen, der lå en lille hilsen fra skat om at det ikke var tilladt at importer kaffe fra Thailand uden tilladelse, men ingen bødeforlæg så vi lader det bare ligge der Shock

2.bp.blogspot.com/_TG_XFLQybss/SxE4PW9VEfI/AAAAAAAAElM/8M8gqasE8YI/s1600/Doi+Tung+Cafe+011.jpg

Ja - så nyder de sgu en kop to kaf derude i Kastrup hos SKAT!!!!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

on og kent
har købt thai kaffe i metro.
taramaya thai coffe
hilsen Kent

TG950
on og kent skrev:
har købt thai kaffe i metro.
taramaya thai coffe
hilsen Kent

takker det må jeg så prøve, nu når toldcenter Kastrup skal nyde min Thai kaffe Shock

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Top High Class Fashion
Thai Kaffe er faktis rigtig godt Grin
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
thaikurt1
Så må man da håber de har nydt den gratis kaffe. Smile
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
rinpoche
Når vi nu taler kaffe. Er der nogle der har prøvet thailandsk iskaffe: Oliang? โอเลี้ยง

Det synes jeg godt nok smager godt.

chaingmai
det glæder mig, at thai kaffe er så godt at man vil købe i dk. det må jeg prøve, jeg vil gerne have en god kop kaffe om morgnen og har troligt taget merrild nr. 103 med fra dk. til en 6-8 mdr forbrug, er der nogen herinde der kan anbefale en kaffe der ligner ?Smile

vandango
Den bedste kop kaffe jeg har fået i mange mange år, var tidligt om morgenen, ved et tempel bag Pattaya Klang.
Der stod en kaffevogn.

Ved ikke hvilke bønner de brugte, men de sødede den med en creme fra dåse, samt ligeledes mælk fra dåse, begge dåser bar rødhvide etiketter.

Har prøvet at efterligne kaffen, men det har endnu ikke lykkedes mig at finde de rigtige kaffebønner.

Hvis sælgeren har brugt thailandsk kaffe, så er det bare super, at Thailand selv kan lave gode kaffebønner.

kro90
Hej
Sidst vi var i Chiang Mai var vi på søndags marked, fandt vi en lille stand med Thailandsk kaffe, Så vidt jeg husker lå den lige bag ved et tempel i en "side"gade til den store markedsgade.
Når du kommer nede fra "Gaten" er det på venstre side, Der er også opsat en sene der hvor marked slutter i sidegaden.
Han havde 3 forskellige slags kaffe, og et par varianter af The. Kaffen var nok noget af det bedste jeg har fået i Thailand.
Kim

sudsakhon
Jeg må indrømme, at jeg selv ikke er vild med thai kaffe.
men de har i flere supermarkeder fantastiske kaffe fra japanske opkøbere. Bl.a "blue mountain".. Det er desværre svinedyrt, og jeg har fået meget kopikaffe, hvor der er blandet ringere kvalitetskaffe i.
Man ser det når man brygger på ekspressomaskine. Der er nærmest ingen crema.
Kaffe på en alm. stempelkande + kogende vand er lidt mere tilgivende.
Der er ikke noget i vejen med thaikaffe som egentlig kvalitet, det er bare ikke de kaffetyper jeg bryder mig om.
Da jeg kun drikker 1-2 kopper om dagen (morgen), synes jeg
ikkke at det er spild, at købe kaffe i en lidt højere liga.
Men det er jo en smagssag

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
TG950
rinpoche skrev:
Når vi nu taler kaffe. Er der nogle der har prøvet thailandsk iskaffe: Oliang? โอเลี้ยง

mon det skulle være denne her:

[img]http://pad2.whstatic.com/images/thumb/4/4e/Thai-Iced-Coffee-5265.jpg/200px-Thai-Iced-Coffee-5265.jpg[/img] is not a valid Image.

Thai iced coffee is fantastic on its own day or night, or with your favorite Thai dish. A blend of ingredients and flavors from around the world, this is a great drink for parties if you want something exotic but not intimidating. There are several variants on this beverage, but they all call for coffee, cream, sweetener, and spices. A quick version of classic Thai iced coffee (single serving) can be mixed with 8-10 ounces of iced coffee, an ounce of heavy cream or condensed milk, two tablespoons of sugar and a tablespoon of finely ground cardamom. The process listed below makes a larger quantity of a slightly more complex drink. Note that this recipe requires overnight preparation.

Ingredients:

Coffee, ground appropriately for your brewing method. A medium-dark roasted Estate Java coffee is ideal.
Condensed milk or heavy cream, 1-2 ounces per serving.
Granulated cane sugar, white or "raw", 2-4 tablespoons per serving.
Spices, total of 2 teaspoons per serving. Cardamom is a must, addition of cinnamon, almond extracts, or other dessert spices are matters of personal taste.

bentmj
Jeg er stor kaffedrikker og har i Thailand prøvet kaffen på mange resturanter og cafeer men jeg har endnu ikke fundet en kaffe min lille sarte mave kunne tåle.
Det har været meget stærkt og smagt af H til.
Jeg har altid Merrils den gode med, men min kone og familie i Thailand kalder min kaffe for te.
Når jeg senere på året bosætter mig i Surin må jeg jo finde en mild kaffe min lille sarte mave kan tåle og som jeg kan lide.
Tager gerne imod gode råd.

Nej nej, ikke Singha, hver ting til sin tid.

rinpoche
TG950 skrev:
rinpoche skrev:

mon det skulle være denne her:

[img]http://pad2.whstatic.com/images/thumb/4/4e/Thai-Iced-Coffee-5265.jpg/200px-Thai-Iced-Coffee-5265.jpg[/img] is not a valid Image.
.

Jep, det er den. Men jeg har nu kun fået den i plastikposer med en elastik i. Smile
Tror den smager endnu bedre af et glas.

TG950
bentmj skrev:
Jeg er stor kaffedrikker og har i Thailand prøvet kaffen på mange resturanter og cafeer men jeg har endnu ikke fundet en kaffe min lille sarte mave kunne tåle.
Det har været meget stærkt og smagt af H til.
Jeg har altid Merrils den gode med, men min kone og familie i Thailand kalder min kaffe for te.
Når jeg senere på året bosætter mig i Surin må jeg jo finde en mild kaffe min lille sarte mave kan tåle og som jeg kan lide.
Tager gerne imod gode råd.

Nej nej, ikke Singha, hver ting til sin tid.

tror ikke du finder en der er mere mild end denne:

[img]http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/04/94/06b54dfe25d28b55872fcacab50a38cc.jpg[/img] is not a valid Image.

DoiTung Light Roast.

rinpoche skrev:

Thai iced coffee is fantastic on its own day or night, or with your favorite Thai dish. A blend of ingredients and flavors from around the world, this is a great drink for parties if you want something exotic but not intimidating. There are several variants on this beverage, but they all call for coffee, cream, sweetener, and spices. A quick version of classic Thai iced coffee (single serving) can be mixed with 8-10 ounces of iced coffee, an ounce of heavy cream or condensed milk, two tablespoons of sugar and a tablespoon of finely ground cardamom. The process listed below makes a larger quantity of a slightly more complex drink. Note that this recipe requires overnight preparation.

edit IngredientsCoffee, ground appropriately for your brewing method. A medium-dark roasted Estate Java coffee is ideal.
Condensed milk or heavy cream, 1-2 ounces per serving.
Granulated cane sugar, white or "raw", 2-4 tablespoons per serving.
Spices, total of 2 teaspoons per serving. Cardamom is a must, addition of cinnamon, almond extracts, or other dessert spices are matters of personal taste

TG950 skrev:

http://www.alibab..._Bean.html

Webmaster
Samtidig har Thailand med 60.000 tons kaffe om året distanceret lande som Kenya, Panama og Cuba som kaffeproducent.

Naruemon Taksa-Udom, der normalt går under kælenavnet Poon, har fulgt udviklingen over årene helt tæt.

Hun er direktør for kaffevirksomheden Hillkoff, som hun har overtaget efter sin far.

Poon forklarer, at kombinationen kaffe og Thailand er relativt ny. Indtil 1970’erne var det bestemt ikke koffein, de lokale bønder var afhængige af, men derimod helt andre substanser.

»Opiumsvalmuen var meget udbredt dengang. Mange landmænd var narkomaner, og det var et typisk billede at se kvinderne arbejde i marken med spædbørn på ryggen, mens manden lå derhjemme og røg opium«, fortæller Poon.

Myndighederne i Thailand bad FN om hjælp, og sammen med blandt andre Poons far, der kendte bønderne i landsbyerne i bjergene, lykkedes det lige så stille at overtale flere og flere bønder til at droppe den farlige valmue til fordel for den mere fredelige kaffe.

I starten var kvaliteten ikke specielt høj, forklarer Poon, men det gjorde ikke det store, da størstedelen af produktionen alligevel blev købt af Nestlé til brug i instant kaffe.

Men i 2002 blev markedet ramt af en bombe: Nestlé droppede arabicakaffen i Nordthailand til fordel for en langt billigere og mindre smagfuld kaffevariant ved navn robusta, som særligt produceres i Vietnam og Vestafrika. Pludselig var udbuddet meget større end efterspørgslen.

Læs nærmere på: Politiken
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
alkenbo
Jeg plejer at købe Khao Shong instant
kaffe med hjem til Dk, når vi har været
afsted . Det sælges vist i Tesco de har
også alm. kaffe og i hele bønner.

jh
Top High Class Fashion skrev:

Thai Kaffe er faktis rigtig godt Grin

Hvis du spørger mig så nej det er da noget af det værste bras man kan få,har prøvet kaffe mange steder dernede og lige forfærdelig er det hver gang.
Nej jeg har min egen Merild 103 mellemristet med.Det ved man hvad er.

Spring til debat: