Se indlæg|
Ville lige sige hej
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/10-2005 17:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej drenge (og evt. piger?), Jeg ville lige benytte chancen for at sige hej, da jeg for nyligt har fortumlet mig ind på dette website. Og det er jeg da nu engang glad for at jeg gjorde, da der findes rigtig mange gode informationer herinde, og ikke mindst i dette fora - Her kan man jo læse og dele en hel del oplevelser, og forhåbentligt også tage ved lære af andres fejltagelser, eller, positive oplevelser. Jeg er nok (det er et kvalificeret gæt) det yngste "medlem" på dette websted. Jeg er blot 22. Jeg var i august 2005 i Thailand med en kammerat i 14 dage, og planen var da ikke at "hoppe på" en pige dernede, men blot have det sjovt og opleve en masse. Jeg fik nu også oplevet en hel del, fik set noget natur, kultur, spillet golf, rørt ved aber og set "ladyboys", redet på elefanter, spist Tom Yum Goon, besøgt templer, set munke osv osv osv. Jeg har med andre ord stukket fingrene godt i den Thailandske muld... Men... Så skulle det lige ske for mig også jo. Jeg var jo på forhånd fra Danmark indoktrineret med alverdens fordomme om Thailand og dets piger, og havde oven i det min naturlige skepsis. Trods dette, faldt jeg pladask for en pige der arbejdede på en restaurant min ven og jeg gjorde til stamsted. Han fandt ligeledes en pige, min piges, veninde - Så forståeligt nok, var vi sammen med dem hver dag, og de fungerede som guider - Hvilket berigede vores ophold en hel del, da vi uden tvivl ikke var kommet de steder vi kom på egen hånd, eller, ved hjælp af diverse brouchure. Jeg har efterfølgende snakket med hende faktisk hver dag over internet/webcam og holder utroligt meget af hende. Jeg giver hende (som alle nok ville have gjort?) penge en gang i mellem, da man jo gerne ser at hun kan hygge sig lidt, og have penge til at gå på internettet og snakke med mig (de tjener jo, som i ved, ikke en brik dernede). Det er naturligvis en del ud af min lomme, men igen, med en dansk kæreste, havde det nok kostet det samme... Nu forholder det sig således, at jeg gerne vil have hende til Danmark på besøg. Jeg vil gerne finde ud af, om det er noget jeg har lyst til at bygge videre på, ja, sagt som det er, om det er pigen jeg vil have frem over. Jeg har visa i gang, som gerne skulle være udstedt her i næste uge (de mangler bare at sætte deres stempel de langsomme mennesker hos udlændingestyrelsen). Det er så her, at jeg gerne vil trække på jeres erfaringer. Jeg går med en lidt indre tvivl i maven. Vil hun virkelig have mig? Eller vil hun bare malke mig for penge? Vil hun bare til Danmark for at hæve sin livstilværelse, eller er det for at være sammen med mig? Hun siger at hun elsker mig, og hun snakker med mig hver dag, men er det for pengenes skyld? Kunne hun mons tro finde på at rende af med de 60.000 THB jeg skal sende til hendes flybillet? Jeg håber i kan give mig lidt råd... Jeg er 22, har haft mange danske kærester, ser ikke helt dårligt ud, så problemet er ikke at finde en dansk kæreste. Men nu står jeg i situationen hvor mange sætter spørgsmålstegn ved, hvad pokker jeg har gang i. Men i kender det selv, når man føler noget, ja, så føler man det altså. Det skal hertil siges, at jeg har forelsket mig i Thailand. Dets kultur, dets mennesker. Det varme klima og det frodige miljø. Jeg kunne om et års tid eller 2, godt tænke mig at flytte derned, hvis jeg ellers har nogen (læs: pigen) af dele et hus med ![]() Så, skal jeg give det en chance, skal jeg sætte de penge jeg nu gør, på højkant for chancen for ægte kærlighed? ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/10-2005 18:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Locturian, Du lever kun en gang, og både danske piger og thailandske piger kan tage een ved næsen. Og så længe du ikke sætter familieformuen på spil, synes jeg, du skal følge dit hjerte og undlade at tænke for meget (lidt snusfornuft er dog altid godt). Chock dee. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 16/10-2005 21:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej lokturian jeg vil kun sige held og lykke med det kærlighed kan gøre ondt uanset om det er en dansk norsk rusisk thailansk pige og alle kan være lige gode eller dårlige men bare du tror på det og hende skal det nok gå men ta du ned et par gange eller som du vil gøre indvetere hende herop kærlig hilsen rolan er selv 36 ![]() ![]() ![]() og har kendt min kone i 7 år |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 16/10-2005 21:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
glemte lige men ta du ned et par gange eller som du vil gøre indvetere hende herop før du beslutter dig da det vil være lige hårt for hende hvis hun kommer herop og du smider hende ud som det vil være for dig hvis hun smutter
Redigeret af rolan d. 16/10-2005 21:30 |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/10-2005 23:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Lokturian, Jeg vil give Robert og Rolan ret i det de svarer dig . Så kommer det berømte/berygtet MEN, jeg kan spore en anelse uro/tvivl/mistænksomhed i din beretning og måske med gode grunde: <<Kunne hun mons tro finde på at rende af med de 60.000 THB jeg skal sende til hendes flybillet? >> 60.000 baht ? skal hun rejse på busyness class eller hvad ? Du har mulighed for at købe/betale en flybillet til hende herfra DK, hvor hun skal hente det i BKK, og har ikke mulighed for at omsætte det til kontanter i tilfælde hvor hun ønskede at aflyse rejsen. Se hvad der er skrevet tidligere på området : http://www.dansk-...ead_id=442 og læs endeligt hvad Lasse skrev i samme tråd (Lagt på d. 07-05-2005 12:54), selv om hans løsning kan lyde "dyrt" , vil jeg give ham ret at det vil være billigere i det lange løb . Husk altid at hjernen er det du har mellem ørene og ikke det du har mellem benene ( H var vist nok stumt ). Ellers, længe leve kærligheden .
Redigeret af falang yao d. 16/10-2005 23:40 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/10-2005 23:39
|
|
Jeg siger mange tak for de venlige svar - Det er bare svært for mig at overskue, nu er det ikke hver dag man bliver stillet i sådan en situation jo - Så hvordan skal man lige gribe det an ? Og hvad angår de 60.000 THB, så er de 43.000 til billetten, og resten til det løse. Jeg har også kontakt med hende Petersen har foreslået i en tidligere tråd jeg lige var igennem, for at høre hvordan det foregik via hende. Min pige der, er dog blevet godt gal på mig, da hun ikke tror at jeg så stoler på hende... ak, kvinder... Der er vel ikke andet for mig at gøre, end at kaste mig helblods ind i det, og så se om det brister eller bærer. Men det er jo både tid, penge, og mit hjerte jeg stiller på spil, så det er ikke småting ![]() Men igen, kan gevinsten i den anden ende jo også være stor. Jeg har ikke, som sikkert mange andre herinde, været et langt liv igennem, og først sent fundet mig en thai-pige. Jeg har endnu ikke stiftet familie, og har ingen børn. Så jeg mangler en masse erfaringer, så det er på et lidt usikkert skråplan jeg starter ![]() Men det er vel ikke andet at gøre, og håber da også på at det går godt, og at jeg om et par år kan rykke rydderne op, og flytte til Thailand. Men det er ihvertfald super rart at jeg har fundet dette website, og kan læne mig op ad nogen der allerede har erfaringerne
Redigeret af Locturian d. 16/10-2005 23:44 |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 16/10-2005 23:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Lokturian, Da du fortalte at du havde jænlig kontakt med damen, kunne du jo lad det komme på en prøve , ved at fortælle hende at du ikke sender kontanter til hende, men at du køber en billet til hende i DK, som hun vil så afhente i BKK. Hvis hun "stejler" og insisterer på at du skal sende noget "cool cash" til hende , så ved du hvad klokken har slået, men svarer hun : << Up to you>>, så kan du vælge hvilken løsning din sund fornuft råder dig til . Pøj Pøj , M.v.h., M. Rasmussen ![]() P.S. May-day , May -day . May-day . Jeg overså at du skrev : <Min pige der, er dog blevet godt gal på mig, da hun ikke tror at jeg så stoler på hende... ak, kvinder..> Alarm-Alarm-Alarm-Alarm , for som selv du skrev : Men det er jo både tid, penge, og mit hjerte jeg stiller på spil, så det er ikke småting Redigeret af falang yao d. 17/10-2005 00:03 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 17/10-2005 00:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Hej Lokturian, Ja, det er en vanskellig situation, jeg prøvede den selv med min første thai kæreste jeg havde heroppe. Jeg var ærlig talt også lidt ængstelig over hvad der ville ske, om jeg ville ende i Kastrup med en bukket blomster i hånden og en meget lang næse. ![]() Jeg har flere gange booket hotel gennem et bureau i Bangkok, og jeg gjorde det at jeg fik dem til at bestille hendes flybillet, så hun efterfølgende kunne afhente den på deres kontor i BKK. - Jeg sørgede for at sige at biletten ikke skulle kunne refunderes, og til min kæreste sagde jeg at grunden til at det blev gjort på den måde var at det var dyrt at sende penge til Thailand, og at hun så heller ikke skulle bekymre sig om at gå rundt med så mange penge på sig. På kontoret sendte de mig en mail da hun afhentede billetten, og da dagen oprindt hvor hun skulle afsted, ringede jeg til hende i lufthavnen og krydstjekkede afgangs/ankomst tid - så jo, hun kom med flyet. Jeg er helt enig med Rasmussen - der er ingen grund til at sende penge - det er slemt nok at stå med hjertesorger uden også at have smidt penge ud af vinduet. Der er sagt og skrevet meget om piger der arbejder i restaurations miljøet, selv kan jeg et par historier eller 3 ![]() Der er nogen der får den dejligste pige ud af det og andre der er mere end uheldige - men tidligere kæreste faldt f.eks. aldrig til her i DK, måske fordi hun savnede sine unger. Hun rendte ind i nogle af de typer der syntes at det er herligt at drikke singha og spille kort, og da jeg er så underligt indrettet at jeg ikke tænder voldsomt på en halvfuld kæreste, når man selv kommer hjem fra arbejde, ja så måtte det ende efter historien havde gentaget sig selvom "det aldrig ville ske igen". Min nuværende kone derimod stor trives og har gjort det fra første færd - hun er startet på sprogskole og har i øvrigt ingen problemer med at underholde sig selv. Men for jeres begge skyld er det en god idé at gøre sig nogle overvejelser inden hun evt. kommer herop. Det er en god idé at hun køber tøj dernede og tager med herop, ellers kan det hurtigt blive en bekostelig affære med vinter garderobe. Ligeledes er det en god idé at gøre sig nogle tanker om hvad hun kan foretage sig hvis du ikke er hjemme. Min kone er f.eks. vild med nettet og hører netradio, ser tv, finder opskrifter osv. - Og så har hun fået sig nogle rigtig søde veninder der ikke spiller kort og drikker Singha ![]() Men under alle omstændigheder held og lykke. Redigeret af high-tower d. 17/10-2005 04:44 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 17/10-2005 01:30
|
|
Hej High-Tower, Utroligt mange tak for dit meget konstruktive svar ![]() Jeg tror også hellere, at jeg må bestille billetten hos det firma jeg har kontakt med, men igen, er DE så til at stole på? ![]() Og ja, hellere have et knust hjerte, end at have et knust hjerte, og pengepungen tom... Jeg sidder også i øjeblikket og fundere over, hvordan hun skal beskæftiges når jeg ikke er hjemme, og har derfor siddet og fundet nogle online tv-stationer jeg kan smide over på tv'et. Og så må hun ellers underholde sig selv med tv, internet og lign. Jeg har naturligvis i tankerne at tage nogle fridage fra arbejdet mens hun er her, men det kan nok ikke fylde hele hendes skema ud. Jeg har selv snakket med hende om netop det med tøj, men som jeg forstår det, er det ikke ligefrem nemt at finde vintertøj i Thailand? For hvad pokker skal de lige bruge det til? ![]() Og nævn intet ondt om Singha beer, dem drak jeg altså selv en del af i Thailand! Og ja, sprut og kort, det var de sq glade for - Men man kommer vel heller ikke selv uden om, at jeg også drak en del, og spillede en del kort med dem ![]() Jeg ved ikke om der er flere "grader" af barpiger, og om den afhænger af stedet de arbejder, men der hvor min arbejder, er meget turistpræget (som nok så mange andre) men det virkede ikke som stedet hvor man lige samler en pige op. Hun var meget forlegen den allerførste gang jeg så hende, og det var da heller ikke så nemt at komme ind på livet af hende - Og ja, faktisk, så var jeg sammen med hendes veninde den allerførste gang (uden dog at lave noget gris gris) - Og det var hun da bestemt ikke glad for... Men sådan tænker alle nu nok, at "sådan er min ikke" men man ved aldrig, og jeg kan ikke gøre så meget andet, end at være rimelig naiv og håbe på det bedste. Jeg går som sagt og venter på at det skide visum, som snart løber sig op i 6 uger (De har fået alle papire, og har fået anfordringsgaranti), så jeg håber meget stærkt på, at hun kan komme herop i slutningen af næste uge, ellers bliver det meget svært, da hendes chef så ikke vil lade hende tage afsted - Hulk ![]() Og er jeg den eneste der konstant hører "Falang Bah" og "Up to you" ?? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2005 03:58
|
Hej, Det er desværre sådan, at selv om du bestiller og betaler direkte til agenten, så kan pigen tage billetten i hånden og gå til flyselskabet og få den refunderet mod et mindre gebyr. Nu har jeg læst den anden tråd, hvor Asian Travel Centre påstår, at de kan forhindre dette? Måske er der noget, jeg ikke ved, men umiddelbart lyder det som pladder. Er der nogen, som ved, om det er verificeret, eller om det bare er noget, de siger? Redigeret af Robert Kronberg d. 17/10-2005 04:04 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 17/10-2005 04:43
|
Robert du har ret, men ved at benytte en agent kan man jo få agenten til at sige at biletten ikke kan ændres eller refunderes - da 99% af tøserne nok ikke har været ude at flyve går det jo nok. - Hvis bare hun ikke har vendinder der ved alt for meget om det ![]() Lockturian, Det er en vanskellig situation og jeg forstår dig til fulde - been there done that... ![]() Problemet når man er forelsket til op over begge ører er at man har det med at se tingene i et meget optimistisk perspektiv. Der findes gode og dårlige bar piger så jo, det er i sidste ende et lotteri. Man tænker ikke over det mens man er i det, men efterfølgende finder man ud af hvordan tingene hænger sammen. Min erfaring er at de fleste piger har børn boende hos deres forældre - de har typisk fået barnet i en ung alder, og historien er typisk at faren er mere eller mindre drikfældig og utro. Jeg tror ikke at mange piger arbejder på bar af lyst, men af nød - typisk skal de forsørge både barnet og faderen og moderen. Lønnen er som regel ikke noget at råbe hurra for - 2-3.000 Baht pr. md. plus lidt håndører i kommision når de sælger en drinks til en falang. Typisk bor de 3-5 piger sammen på et lille værelse med bad og toilet på gangen. Der skal med andre ord kunder til for at få det til at løbe rundt... Mange af pigerne er fra land distrikterne uden den store uddannelses mæssige skolegang - deres engelsk kundskaber er med andre ord "selv lært med god hjælp fra en falang eller 3". Lad være med at hoppe på den med chefen... der er typsik lavet en kontrakt, hvor pigen skal betale nogle få tusinde bath for at bryde aftalen - hvis der da overhovedet er noget på skrift! - typisk kan pigerne skifte bar stor set fra uge til uge. Du skal bede hende om at stoppe i den bar med det samme! Det kan lyde hårdt og brutalt at sige det, men du sidder i DK og hun arbejder på en bar, hvor hun kan risikere at falde over en der har lidt flere penge end dig - og hun arbejder der jo trods alt for at forsørge sin familie. Jeg gjorde det at jeg i sin tid bad min daværende kæreste stoppe på baren, og derefter flytte hjem til sine forældre indtil afrejsen - og det gjorde hun. Det med at sende penge i tide og utide er ikke nogen god idé - send hvad hun skal bruge og ikke mere. Det koster ikke en formue og jo, man kan faktisk købe varmt tøj i Bangkok! ![]() Du skal tænke på at en medarbejder i et supermarked tjener måske 4-6.000 Baht pr. md. så 10-20.000 Baht er mange penge. Et godt råd er også at få klarlagt hvad hun forventer af dig - som jeg skrev er hun sikkert van til at forsørge sin familie. Aftal på forhånd hvad du vil sende hver måned, for så slipper i for den diskussion. Der er nogle tidligere tråde om emnet, men jeg vil sige at det ikke er nødvendigt at sende mere end 5-10.000 Baht pr. md. - uanset om "mor skal på hospitalet, eller taget er rendt af laden!". ![]() Nogle Thai´er har nærmest den opfattelse at os falangs har nogle buske i haven hvor pengene vokser - og der er vel ikke noget at sige til det... sådan som de ser os brænde hvad der for dem svarer til en månedsløn af på en aften i byen... Det er også en god idé at tænke på fremtiden - det er aldrig fedt når ikke det går... Jeg aftalte med min ex at vi selvfølgelig prøvede at se om det fungerede, men det gjorde det som bekendt ikke. Fantastisk pige som var utrolig glad for mig - så det var ikke sjovt at sende hende hjem efter 6 mdr. med 120.000 Baht som en lille trøst, og endnu mindre sjovt at se hende året efter arbejde på en anden bar... Der er jo ikke andet at gøre end at krydse fingre og håbe - på den positive side er det jo en kæmpe udfordring for hende at komme herop - og det er jo nok i virkeligheden det de fleste tøser håber på. Jeg ved i hvert fald hvordan snakken går i hønsegården, når en pige skal afsted - det er også forbundet med en hvis status blandt tøserne. Men få hende væk fra baren, lad være med at sende bunker af penge, og brug en agent. Jeg kan godt sende dig adressen på dem jeg benyttede. Held og lykke - jeg håber ikke jeg har været alt for pessimistisk ![]() |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 17/10-2005 10:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Jeg har netop talt med Thai Travel, hvor min datter arbejder, og med Thai Airways kontor, og begge steder siger de, at en billet købt og betalt her i landet IKKE uden videre kan refunderes i Thailand. Heller ikke mod et "mindre gebyr".
Peter
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 17/10-2005 10:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej Locturian![]() 'Det er vanskeligt at spå især om fremtiden' ![]() Men når du har læst de foregående råd er du godt hjulpet ![]() Prøv at bruge din sunde fornuft, kun du kender pigen ![]() Jeg bor i et lille paradis langt væk fra turiststederne og kender flere piger som har været nød til at rejse til Pattaya for at tjene lidt penge idet her er stor arbejdsløshed især i den tørre tid ![]() Men de har alle ønsket at komme tilbage hertil når de havde tjent lidt penge ![]() Jeg kan også godt lide at skrive lidt om de gode ting jeg ser her i Thailand ![]() Søndag 9. okt. havde familien lavet en afskedsfest for deres yngste datter som skulle rejse til Canada dagen efter ![]() Jeg har kendt familien i over 4 år og for 2 år siden flyttede jeg herud og lejede et af deres huse. En dejlig familie ![]() Datteren har en god uddannelse og fik ansættelse hos Jim Thompsons Silke firma i Bangkok Men hun brød sig ikke om at arbejde i Bangkok og hendes far bad hende om at stoppe og komme hjem Så kunne hun bo hjemme medens hun fandt et nyt arbejde![]() For 2 år siden havde hun mødt en fyr fra Canada på internettet og som skulle på ferie i Thailand . Hun fortalte det til mig men sagde ikke noget til hendes far efter 10 dage i Pattaya og Kho Samet ringede hun til sin far og fortalte ham alt og ville komme hjem så de kunne møde ham Den sidste uge tilbragte han hos hendes familie inden han rejste hjem senere besøgte han hende i Thailand 2 gange.Han fik skaffet hende et visa til Canada (det er lige så vanskeligt som i Danmark men det lykkedes )Hun er en virkelig god pige, går aldrig i byen uden vi er med, spiller ikke kort, har aldrig været gift eller har børn ![]() I fredags, før jeg rejste ringede hun til sin familie og sagde at hun havde det godt men at det var meget koldt ![]() En anden pige jeg kender havde også mødt en falang, som også havde besøgt hendes familie, og hun ville gerne hjælpe sin familie med lidt penge. Men da hun fandt ud af at familien snød hende stak hun af. Hendes fyr skaffede hende et visa og sendte hende en flybillet til Skandinavien Hun rejste uden at sige farvel til familien Hun var meget skuffet over hendes far og mor Måske kan vi mødes mens jeg er i Danmark
Redigeret af MisterM d. 17/10-2005 10:36 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2005 16:25
|
Hej poulsenp, Jeg har netop talt med Thai Travel, hvor min datter arbejder, og med Thai Airways kontor, og begge steder siger de, at en billet købt og betalt her i landet IKKE uden videre kan refunderes i Thailand. Heller ikke mod et "mindre gebyr". Nu skal vi passe på, at vi ikke snakker forbi hinanden. Billetter CPH-BKK-CPH kan KUN udstedes i DK, og billetter BKK-CPH-BKK kan KUN udstedes i Thailand. Kun i meget få undtagelser, måske kun ved fusk, kan det ske modsat. Det har vist noget at gøre med IATA-reglerne. Når du så svarer, at en billet købt og betalt her i landet [Danmark] IKKE uden videre kan refunderes i Thailand, så har du ret, men en billet "købt" i DK og udstedt i TH, er ikke "købt" i DK, men er købt i TH via en mellemhandler i DK. Når man taler om intl. flybilletter, så taler man om, hvor billetten udstedes. Der skelnes altså mellem rejsebureau-regler (lokalt, loven i DK) og flybillet regler (intl, intl aftale). De, du har talt med, har derfor ikke svaret på spørgsmålet. Redigeret af Robert Kronberg d. 17/10-2005 16:29 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 17/10-2005 16:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej igen Robert, Jeg forklarede det ikke tydeligt nok. Jeg spurgte udtrykkeligt begge steder om en billet købt og betalt her, men udstedt i Thailand for en rejse BKK-CPH(-BKK). Fra Thai Airways fik jeg det svar, at hvis billetten skulle refunderes, skal det være til "sponsoren", altså den person, der køber billetten her i Danmark. Peter
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 17/10-2005 16:56
|
|
Tak for jeres utroligt gode indlæg - Jeg har, trods jeres advarsler, dags dato smidt 50.000 THB afsted til Thailand - Og hun har også samlet dem op. Så vidt jeg kan forstå, har hun allerede købt sin billet, og skal afsted til Danmark her d. 19. Jeg håber så på, at hun fortæller mig sandheden, men hvis jeg vender den om, så ville jeg ikke selv snakke efterfølgende med den person jeg ville snyde for penge, hvis det var tilfældet - Så pt. går jeg i god tro. Det der naturligvis nager mig er, at ja, som det også blev nævnt af High-Tower, så er en af grundene til at kome til DK nok at status'en blandt veninderne bliver sat en tak i vejret - Men jeg får jo chancen for at finde ud af, hvad hun virkelig vil, på de 3 uger hun er her - Og det er udlandet der drager hende, eller det er mig... Det med at jeg skal bede hende smutte fra den restaurant/bar hvor hun arbejder, har jeg nu ikke lyst til. Da jeg var i Thailand, var jeg på den restaurant/bar og spise/drikke hver eneste dag. Jeg fik et godt bekendtskab med personalet, og også med chefen - En charmerende middelaldrende kone, der sikkert ikke forstod et hak engelsk. Jeg selv og min kammerat, fik da også en lille gave da vi smuttede derfra, så har svært ved (set med mine naive briller) at se at der var noget lusk ved hende, og slet ikke at hun ville lave en aftale med min pige... Tror det er reelt nok, at hun ikke har lyst til at hun smutter, mens der er højsæson og mange mennesker. Det ville en dansk arbejdsgiver heller ikke være glad for... Men nu får vi at se, det bliver jo spændende de næste par dage... Men jeg vil ihvertfald give jer den update i nu fortjener, efter som i har vist interesse for min situation - Som jeg er utroligt glad for ![]() |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 17/10-2005 18:32
|
Det med de flinke arbejdsgiver kender jeg godt - de giver blomsterkranse o.l. og tilbyder enda ofte at holde en fest specielt tilegnet for en nu da man desværre skal hjem. Så puster de en masse balloner op, serverer måske enda en helstegt pattegris og nåja, så bliver man næsten nød til at give et par omgange eller 3, og så er gildet betalt! ![]() Min erfaring siger mig at 80-90% af pigerne ikke er at finde på den samme bar året efter - enten har de skiftet job, eller har fundet en falang og er røget til udlandet. Så de fleste arbejdsgivere i den branche kender udemærket til udskiftningen af personalet som er, nå ja undskyld udtrykket "tro som glædespiger". ![]() Det gode ved situationen er at det er nært forestående så hun ikke skal vente flere måneder. Du kan jo evt. lige kontrollere hos fly selselskabet at hun har booket billet, så burde den være hjemme på gården - for hvorfor købe en billet hvis man kun var ude efter kontanterne? ![]() Forstå mig ret når jeg siger at der er noget status i det pigerne imellem når en har fundet sig en sød fyr - og noget af et eventyr at tage til det store forjættede udland. Det er næsten synd at det kun er 3 uger hun skal være her - det er for kort tid at danne sig et indtryk, hvis hun sidenhen skal herop. 3 uger er jo næsten det samme som ferien - hverdagen når måske ikke rigtigt at melde sig. Men vi må jo bare krydse fingre og så må du holde os ajour ! ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 17/10-2005 19:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg vil bare sige Tillykke og held og lykke fremover, der findes masser af gode piger i THAILAND. ( også selv om de kommer fra en bar/ reasturante ) go for it ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 17/10-2005 22:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
50.000 Bath er efter min mening en pæn sum. Men hvis man synes det er for meget, så tror jeg ikke man skal gifte sig med nogen kvinder - thai eller danske! ![]() Og der er efter min mening fordele ved at gøre som du har gjort, hvis hun skulle skulle løbe med pengene: -du får hurtigt besked, og spilder dermed ikke tid -du skal ikke sende penge i månedsvis og rejse frem og tilbage. Held og lykke! ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/10-2005 00:25
|
|
Hun er ihvertfald ivrig for at komme herop - Hun sidder i skrivende stund i en taxa mod Bangkok for at ordne diverse papire og for at hente sin billet. Såee Håber da det går - Mere information følger... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.