Se indlæg
 Udskriv debat
Oversvømmelser i thailand
b_j3ns3n
Voldsomme oversvømmelser rammer det sydlige Thailand. Der er undtagelsestilstand i flere provinser.

http://ekstrablad...526664.ece

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

bannok
Nu har jeg været i Thailand siden 2003, og det samme sker hvert eneste år, og det kommer som en overraskelse på dem allesammen hvert år, det er utroligt at folk ikke kan tage ved lære og lave nogle forholdsregler.
For mig ser det ud som de venter på at det sker og så venter de på at der er nogen der skal komme og hjælpe, men det duer bare ikke, man bliver nødt til at gøre noget selv for at ikke at komme i samme situation igen og igen.

Robert Kronberg
bannok skrev:
Nu har jeg været i Thailand siden 2003, og det samme sker hvert eneste år, og det kommer som en overraskelse på dem allesammen hvert år, det er utroligt at folk ikke kan tage ved lære og lave nogle forholdsregler.
For mig ser det ud som de venter på at det sker og så venter de på at der er nogen der skal komme og hjælpe, men det duer bare ikke, man bliver nødt til at gøre noget selv for at ikke at komme i samme situation igen og igen.

Du har sådan set ret, for kulden og herpå oversvømmelserne er en kæmpe nyhed hvert år.

Men i år var der ualmindeligt koldt, og det har skabt regn, og der var mere oversvømmelse her i Phaya Thai Road end jeg har set i 2 1/2 år.

Vi havde oversvømmelse på tredje sal, da vandet ikke kunne nå at løbe ud af afløbene på balkonen, så da jeg vågnede sted jeg i vand til tærerne, og på stueplan kom der også vand ind på kontoret.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
bannok
Jeg boede i Songkhla i 3 år, og der var oversvømmelse hver år, det varierer lidt år fra år, men holk der har boet der i mnage år ved at det kan blive slemt, men det er ligesom ingen gør noget ved problemerne. Dem der administerer områderne må finde en løsnign på oversvømmelserne, det koster en masse penge hvert år.

Det er som om man kun gør noget midlertidid hver gang, jeg sammenligner det med, folk der fylder jord på grunden hvor deres hus står, og så når regnen skyller jorden væk, så bliver der fyldt nogle flere lastbiler på grunden, næste år igen og igen og igen, istedet for at bygge en mur rudt om grunden så det hele ikke skyller væk.

Robert Kronberg
bannok skrev:
Jeg boede i Songkhla i 3 år, og der var oversvømmelse hver år, det varierer lidt år fra år, men holk der har boet der i mnage år ved at det kan blive slemt, men det er ligesom ingen gør noget ved problemerne. Dem der administerer områderne må finde en løsnign på oversvømmelserne, det koster en masse penge hvert år.

Det er som om man kun gør noget midlertidid hver gang, jeg sammenligner det med, folk der fylder jord på grunden hvor deres hus står, og så når regnen skyller jorden væk, så bliver der fyldt nogle flere lastbiler på grunden, næste år igen og igen og igen, istedet for at bygge en mur rudt om grunden så det hele ikke skyller væk.

Enig, hver gang der fx er koldt i Nordthailand, så startes der et hjælpeprogram, hvor der uddeles tæpper.

Er det ikke de samme mennesker, som oplever kuldeproblemer hver gang?

Hilsen, Robert

AL 48
Robert Kronberg skrev:
bannok skrev:

Du har sådan set ret, for kulden og herpå oversvømmelserne er en kæmpe nyhed hvert år.

Men i år var der ualmindeligt koldt, og det har skabt regn, og der var mere oversvømmelse her i Phaya Thai Road end jeg har set i 2 1/2 år.

Vi havde oversvømmelse på tredje sal, da vandet ikke kunne nå at løbe ud af afløbene på balkonen, så da jeg vågnede sted jeg i vand til tærerne, og på stueplan kom der også vand ind på kontoret.

Hilsen, Robert

Så må du jo nok også til at lave bedre afløb, det kan jo ske igen. Men måske ikke din egen ejendom.
Hej,-Anton

Robert Kronberg
AL 48 skrev:
Robert Kronberg skrev:
bannok skrev:

Hilsen, Robert

Så må du jo nok også til at lave bedre afløb, det kan jo ske igen. Men måske ikke din egen ejendom.
Hej,-Anton

Nej, den er ikke firmaets ejendom. Den koster omkring 6 millioner baht, og så kan man måske ikke komme af med den, hvis man vil flytte.

Ja, vi overvejer at lave nogle større huller på balkonen.

Hilsen, Robert

AL 48
Jeg ændrede også selv den sydvendte dør (der hvor regnen altid kommer). Thai´er tænker kun på, at skidtet skal kunne fejes nemt ud, ikke at der så også er frit løb for slagvand. Forstår bedre hvorfor de ikke bruger tæpper på gulvene.
Mvh.,-Anton

Ja, det kan jo være meget godt, at sige og se på, at thaier ikke gør ditten og datten,selvom det samme sker hvert år-og så sige, at det er dumt.
Hvad med, at se på danskerne for eksempel-hvert eneste år, kommer der sne og glatte veje-og hvert eneste år, kommer det bag på folk,men alligevel sker der det samme,år efter år.
Vi er måske ikke så forskellige fra hinanden,som nogen tilsyneladende gerne vil tro på.

olejensen
Nu er det mere koldt og regnfuld end jeg kan huske fra tidligere på samme årstid,

så jo det er også en overraskelse for mig.

Men hvis man ikke kan se forskel på måden man behandler tingene på i Danmark og Thailand, så er det bare at betragte ledninger og kabler over hele landet.

Så burde der ikke være tvivl om hvilket land der er mest og bedst organiseret.

Om det så er positivt eller negativt må man selv afgøre.

ABS
Nu er det lidt svært at være organiseret. At sige at Thaierne er dumme at de gør for lidt, når der i visse områder er kommer 500mm ned fra oven på et døgn. Bl.a er der kommet 250mm på et døgn på Koh Samui. Sgu ikke meget at stille op.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Robert Kronberg
ABS skrev:
Nu er det lidt svært at være organiseret. At sige at Thaierne er dumme at de gør for lidt, når der i visse områder er kommer 500mm ned fra oven på et døgn. Bl.a er der kommet 250mm på et døgn på Koh Samui. Sgu ikke meget at stille op.

Ja, der er ved at være ret meget regn og vand nede sydpå, og det er ikke normalt, at Samui både lukker fly og færger ned i flere dage, så ingen kan komme frem eller tilbage, og slet ikke i den varme sæson...

[img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20110329/250027.jpg[/img] is not a valid Image.

Så jeg skifter mening om, at det sker hvert år.

Hilsen, Robert

Frank
Apropos forskellen på Thailand og Danmark vedrørende evnen til at værne mod skader som følge af kraftigt regnfald, så prøv at spørge borgene i Køge-området eller Nordsjælland om, hvordan de synes det går.

mr tirak
Jeg har boet her i 10 aar, min nabo er Thai og kan ikke huske noget ligende, han har boet her i 30 aar.

Det er nu det skulle vaere sommer her, vi har sonkran om 2 uger., der efter kommer regnen.

Vi har saa meget vand her at det ikke er til at fatte.

Jeg har laest mig til at maanen har en cyklus hvor den i aar er meget taet paa jorden, hvilket giver et ekstra hoejt hoej vande hvorfor regnen i floderene ikke kan slippe vaek.

Vi er det eneste hus i mit omraade (Ban Tai) der har el og internet da jeg har indvesteret i generator for et par aar siden

Vi er ved godt mod men det begynder at blive ret kedeligt og alt er bare vaadt vaadt vaadt.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
karstenf
ABS skrev:

Jeg var lige inde over denne side
http://www.tmd.go...mber=48550
fra thai meteorologiske institut. Normal kommer der 51 mm i marts fordelt på 4 regnvejrsdage. Så 250 mm på et døgn et ikke normalt.

Min familie isan klager over at de ikke har set solen i en uge nu. Der er 14 om morgen og 21 om aften. Normalen er 23 om morgen og 32 om aften. De fryser helt ind til knoglerne siger de.

Karsten
Gift med jordens dejligste kone.

Min kone Noodaeng udføre Thaimassage i Odense Se
https://www.koonm...

https://www.koonmassage.dk/
ABS
Ikke noget der er normalt for årstiden nogen steder her i Thailand lige nu. Konen fryser som en lille hundhvalp her i Bangkok. Jeg håber at denne temperatur holder April med, for jeg har det OK når der er lidt køligt.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
bannok
Hvad der er normalt er et vidt begreb, men de oversvømmelser der kommer af og til, og de pludselige kolde temperaturer i den varme tid er ikke et ukendt fænomen, for ca. 60 år siden sneede det i Thailand der kom faktisk flere centimeter.
Vejret er omskifteligt det ved vi, og der er selfølgelig også nogle mennesker der lever udsatte steder, og de er der fordi de kan ikke flytte, men en ting er sikkert, når solen igen skinner og vandet er væk så er alle glade, intil det sker næste gang.

waree
send venligst et link vedr. snevejr i thailand
Hmmmmmm

bannok
Does it really snow in Thailand?

Seems unlikely, but in January of 1955 it actually snowed in Chang Rai province. The first time I heard this I laughed because Thailand is a tropical climate and Bangkok is known as the hottest city in the world. It wasn’t until I made a trip up country to Mukdahan, in the North East of Thailand, last January that I realized just how much the temperature varies in Thailand.

When I checked into the Mukdahan Grand hotel that day I thought it odd that the shower had actual hot water connected to it not just one of those hanging hot water attachments, it also looked as if the hotel room had a heater unit. I didn’t think too much about it though being as it was an 80 degree day. Now, 80 degrees is a shade cool to most Thais and when the temperature drops to the 80’s you’ll see all manner of Thai women throwing on jackets…which is a very funny sight.

That day my girlfriend had her jacket on as well and warned me that it would be cold tonight. I figured cold to her would be 70 so I had on shorts and a t-shirt. Little did I know that later that night the temperature would drop to the high 40’s and I was indeed a bit chilly. When we got back to the hotel the heat was on and the bed was turned down revealing heavy blankets. My girlfriend just laughed at me because I didn’t listen to her…but who knew Thailand could get cold?

Just as recently as last week His Majesty the King’s foundation has provided over 1000 blankets and clothes to the northern province of Mae Hong Son for use by poor villagers and students, with more being readied for the hill tribe community in the northern province of Lampang. A recent cold snap in the north has been colder than usual.

Talking to my girlfriend last night she believes it could snow at any moment it’s so cold. While I doubt it will snow in Thailand any time soon I think I’ll err on the side of caution my next trip and bring a jacket!

bannok
bare søg google under Thailand snow, så dukker der adskille ting op både med billeder og artikler, det var i Chiangmai i 1955

Spring til debat: