Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thaksin skubber Yingluck for PM
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2011 10:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Denne artikel handel om når der bliver udskrevet valg. Yingluck Shinawatra ventes at blive navngivet Puea thailandske parts No.1 parti-liste kandidat, der giver hende en mulighed for at blive landets første kvindelige statsminister. Og hvem der skal opstillet for PH og Kandidat numre. Navnene på alle partilister kandidater vil blive færdiggjort efter House opløsning. pattayatoday på 12 april 2011 http://pattayatod...ck-for-pm/ Det ville være godt hvis en for PM få mulighed for at bliver den næste thailands statsminister og at så bliver en kvinde. Der er brug for forandringerne i thailand efter mange år hvor de fattig thai har haft det dårlig der er bruge for reformer der stiller de fattig thai bedre social.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2011 11:09
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
For Thaksin handler det sgu ikke om de fattige, det handler om ham selv og at han selv og familien kan få deres beslaglagte milliarder tilbage og komme tilbage med amnesti, (som iøvrigt kun kongen kan give, Thaksin håber sikkert at han snart stiller træskoene, da så hans letlevende og ikke særligt populære søn kommer på tronen. Og han hælder vist mere til Thaksin eliten) Lige som Thaksin, med nepotisme, udnævnte familiemedlemmer til høje stillinger i militæret og politiet da han sad på magten, ønsker han nu enevældigt at udpege sin lillesøster Yingluck som spidskandidat. Puea Thai partiet er et klanparti, hvis eneste funktion er at Thaksin klanen kan komme tilbage til magten, som den nye elite. Partiets ledelse har allerede udtalt at de vil følge Thaksins ordre, når Den Store Leder har talt. Ikke meget demokrati i det. Thai politik handler mest om en magtkamp mellem de forskellige eliter, som ønsker at have fingrene langt nede i den store kagedåse. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 16/04-2011 13:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
natty.............. ævl og kævl.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2011 16:37
|
|
Der er ikke noget nyt i det du skriver natty det er det samme du har fremlagt flere gang når det er Thaksin.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/04-2011 16:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Jamen det er da rart at her er en bedre vidende natty,han ved jo alt den mand. Det mp da være dejligt at være så klog ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2011 16:51
|
sonny skrev: Jamen det er da rart at her er en bedre vidende natty,han ved jo alt den mand. Det mp da være dejligt at være så klog ![]() Det kan næsten ikke bliver bedre ![]()
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/04-2011 18:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
thaikurt1 skrev: Der er ikke noget nyt i det du skriver natty det er det samme du har fremlagt flere gang når det er Thaksin. Hvis du bedømte dig selv efter samme præmisser, så kommer der ikke flere indlæg fra thaikurt1. ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2011 19:01
|
|
Jeg har større tiltro til at PH vil lave reformen der vil kommer fattig del af thailans befolkning tilgode en regningen der bestå af eliten. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2011 19:10
|
thaikurt1 skrev: Jeg har større tiltro til at PH vil lave reformen der vil kommer fattig del af thailans befolkning tilgode en regningen der bestå af eliten. Der er ikke noget nyt i det du skriver thaikurt, det er det samme du har fremlagt flere gang når det handler om Thaksin og hans elite familie. Redigeret af natty d. 16/04-2011 19:21 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 16/04-2011 19:18
|
|
Det handlere om at man få en ny regningen og ikke om Thaksin og hans elite familie.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/04-2011 19:23
|
thaikurt1 skrev: Det handlere om at man få en ny regningen og ikke om Thaksin og hans elite familie. Men det kan man vel så kun få ved at støtte Thaksins parti og alliancepartnere. Det hænger jo sammen og dermed handler det også om Thaksin. Det er som at vælge mellem pest eller kolera. Enten støtter man en ny regering, som Thaksin fra Dubai får afgørende indflyelse på, eller det modsatte. Overskriften på din tråd er iøvrigt "Thaksin skubber Yingluck for PM", så må da gå udfra at det også handler om ham.? Det er på min "ikke forstå" liste, at starte tråden med at nævne hans navn og så bagefter skrive at det ikke handler om ham. PS hvad mener du med PH? som jeg forstår det, er navnet på det parti Thaksins lillesøster Yingluck Shinawatra, som en marionet skal stå i spidsen for, Pheu Thai Party? Redigeret af natty d. 16/04-2011 19:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/04-2011 18:05
|
Nå nu stiller Thaksins fætter også op for partiet, det bliver da den rene idylliske familieudflugt. Det bliver spændende at se hvilke familiemedlemmer som også stiller op, søn, datter, eks. konen? Hvis de så får flertal kan de jo danne en regering kun med familiemedlemmer. ![]() http://www.thaivi...pheu-thai/ Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 18/04-2011 11:02
|
|
Læse den her http://www.atimes...3Ae01.html Du fortrækker måske at Abhisit Vejjajiva forsætter som Thailands premierminister og der ikke er brug for reformen til den del af thailans befolkning der er fattig. Det kan jo ende med at militæret igen overtager magten. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| randle |
Lagt på d. 18/04-2011 11:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
natty skrev: thaikurt1 skrev: Jeg har større tiltro til at PH vil lave reformen der vil kommer fattig del af thailans befolkning tilgode en regningen der bestå af eliten. Der er ikke noget nyt i det du skriver thaikurt, det er det samme du har fremlagt flere gang når det handler om Thaksin og hans elite familie. Du har ret "natty"!!! Det er naesten altid lige gyldige og intetsigene traade der startes af samme. Traade der er uden vaerdi og meninger, der ikke er til og forstaa fordi de ikke er laesbare... ![]() Han er ved og vaere verdens mester i traadstart.... ![]() |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 18/04-2011 11:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
natty skrev: Nå nu stiller Thaksins fætter også op for partiet, det bliver da den rene idylliske familieudflugt. Det bliver spændende at se hvilke familiemedlemmer som også stiller op, søn, datter, eks. konen? Hvis de så får flertal kan de jo danne en regering kun med familiemedlemmer. ![]() http://www.thaivi...pheu-thai/ Det skal de nok passe lidt på med ellers skyder Chalerms søn, som også er opstillet, nok hovedet af dem. Det bliver en fantastisk regering bestående af familie medlemmer til en mand som er dømt til at være en af verdens 10 mest notoriske ledere (New York Times), og så en af de ledende figurer i Mafiaen. Er helt sikker på at en mand som er dømt på et fair og velbegrundet underlag, for at stjæle milliarder af baht fra den menige, overvejende fattige befolkning. Og så manden der var medskyldig i mordet på en af thailands mest velrenommeret politimænd som var blevet tildelt prisen for "crimebuster of the year" nok skal tilgode se de fattige her i landet. Lidt bagrunds info om Chalerms sønner og de andre Phua Thai topfolks familier. http://www.time.c...60,00.html http://www.nation...52808.html Tiger |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 18/04-2011 13:26
|
thaikurt1 skrev: Læse den her http://www.atimes...3Ae01.html Du fortrækker måske at Abhisit Vejjajiva forsætter som Thailands premierminister og der ikke er brug for reformen til den del af thailans befolkning der er fattig. Det kan jo ende med at militæret igen overtager magten. Den har jeg skam læst og kan ikke se at artiklen er i modstrid med hvad jeg mener om Thaksin klanen. Jeg går da ind for reformer så de fattige kan få bedre livsbetingelser. Det ville være mærkeligt andet, hvis jeg ikke gjorde det som en gennemsnits dansker. Jeg mener heller kke at jeg har givet udtryk for andet, men ja jeg foretrækker sandelig Abhisit frem for den notoriske forbryder og morder Thaksin, som bl.a. var ansvarlig for at 2500 personer blev dræbt uden rettergang i den såkalte "war on drugs". Mange af dem fuldstændigt uskyldige, som bare var på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Du kan med lige så stor ret, uden sammenligning iøvrigt, spørge mig om jeg ikke ville gå ind for Hitler, da han jo afskaffede arbejdsløsheden i Tyskland. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 18/04-2011 13:57
|
|
Den notoriske forbryder og morder Thaksin.!!!!! Abhisit er i mine øjne ikke et hak bedre. Under Abhisit kommer ikke nogen reformer der for de fattige til at få det bedre. Abhisit er de riges mand og er sgu ligeglad med hvordan de fattige klare sig. Har set og læst alle de beskyldninger om at Thaksin var den slemme mand i krigen imod narko. Ja, han var Pm og lavede lovgivningen, og havde div. journalister nu betalt div. der mennesker ytrer alt det slemme lidt mere, så havde de også sagt at Thaksin selv havde fingeren på aftrækkeren. Jeg er af den opfattelse at Thaksin havde reelle hensigter med den lovgivning og at det tog overhånd fra de div. politi & militærfolk der nu havde chance for at score kassen. Længe leve Thaksin... Der i mine øjne var en god mand for Thailand og dets fattige folk. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 18/04-2011 14:27
|
|
randle Hvad du mener og mig kan du tage og stikke op der hvad solen aldrig skinner. ![]() Hvis du ikke forstå det skriver jeg gerne en Pb til dig og forklare dig høj tydelig hvad jeg mener.
Redigeret af thaikurt1 d. 18/04-2011 14:43 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 18/04-2011 14:51
|
ABS skrev: "Under Abhisit kommer ikke nogen reformer der for de fattige til at få det bedre. Abhisit er de riges mand og er sgu ligeglad med hvordan de fattige klare sig." Her er en interessant artikel om hvor vigtigt det først og fremmest er at lave en landreform. Den fortæller også hvorfor hverken den nuværende regering eller alle tidligere regeringer har kunnet komme igennem med reformerne, hvis de da har ønsket det. Der bliver ikke mere social og økonomisk velstand for de fattige før der er gennemført landreformer, ligemeget hvem som har magten. Derfor er meget af fattigdommen et struturelt problem, som jeg tvivler på at Thaksin ville have nemmere ved at få igennem, da også han ville komme til at træde dem over fødderne som skal hjælpe ham med at regere. Der skete ihvertfald ikke nogen land reformer under hans lange regerings tid. Abhisit har tilgengæld udtrykt interesse i at sådanne skal/burde gennemføres, Jeg findet det mere troværdigt med en politiker som er klar over problematikken og arbejder på det lange seje træk, frem for en som kommer med smarte her og nu "clifhangers", som i realiteten ikke har nogen betydning, men læs selv: http://www.nation...48318.html Redigeret af natty d. 18/04-2011 14:58 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 18/04-2011 15:09
|
|
Abhisit siger nu når et valg er forestående.: Udtrykt interesse i at sådanne skal/burde gennemføres.. VALGFLÆSK. Han (Abhisit) ved sgu godt at hvis han skal have en thaimands chance for at vinde valget, så nok med hans ”rige” vælgere, men han behøver mange af de fattige vælgere også. Så Abhisit = politiker. Ja.. Troværdig. Nej Aviser kan vi sgu ikke bruge til meget.. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.