Se indlæg
 Udskriv debat
Er et lokalt netværk nødvendigt???
mussehund
Sidste søndag i måneden er jo en herlig dag, for der har vi invalider og fordrukne vores månedlige møde på det lokale BigC udskænkningssted, hvor vi diskutere livets fortræffeligheder, og andet som kan være relevant for vores videre fremtid i byen.

Specielt bruger vi en del på vores netværksreferater, som jo gerne skulle være til gavn og for andre i fremtiden, med nyt fra emigrationen, nye tiltag og priser fra de lokale hospitaler. Nye tiltag med det gule thailandske sygesikringskort, som lige her inden valget er nulstillet.

Det vil sige kan ikke bruges mere, og dette er jo ikke godt, men som vi blev enige om.

De vender vel tilbage igen efter valget.

Ja denne dag i måneden ser en farang som jeg frem til, for man får bekræftet, at livet ikke så værst endda. De englændere, skottere, irer og andet godtfolk, har da godt nok når humlen flyder i en lind strøm en meget positiv indfaldsvinkel til livet, så referatet fra et sådant møde bliver altid positiv.

Det jeg egentligt gerne vil have frem her er, at det faktisk er meget væsentligt, at være inde i et godt netværk som farang. Det vil mange gange kunne gøre livet lettere for den enkelte.

Jeg kunne fortælle mange positive oplevelser fra de opgaver dette netværk har løst, både for de mandlige farangs, men da så sandelig også for deres koner, for desværre har vi endnu ingen danske eller andre europæiske kvinder i vores netværk.

Er der andre her på denne side, der dyrker netværks… Det kunne være yderst interessant at få belyst.

Jeg tror da ikke, jeg er den eneste der engang imellem har brug for lidt hjælp, eller hjælpe andre.

Frem på banen, og lad os få en positiv dialog omhandlende hjælpende hinanden her i Thailand.

Måske kunne DTW blive et fortrukket element til denne løsning.

Måske skal man bare holde det som os her i byen, lokalt.

Fortsat god søndag..

cesse
Ja det skal jeg da lige loge dig at du holder det lokalt og hemmeligt for os andre men det er nok en forglemmelse at du ikke har skrevet hvor i Thailand den Big C ligger Wink

mussehund
cesse vil skam ikke holde noget hemmeligt, men det kunne da bare være interessant at vide, om du og andre også har netværk

chaingmai
i chiang mai hvor jeg bor, når jeg er i thailand (&-( mdr.) er der så småt ved at være en danskerklub og der er nogen med meget efaring i thailanske spørsmål, og vi har også fået meget hjælp af vore naboer når det gælder det mere praktiske, så et netværk er en god ting, derudover har jeg fået svar på mange spørsmål herindeRead the rules

mussehund skrev:
Nye tiltag med det gule thailandske sygesikringskort, som lige her inden valget er nulstillet.

Det vil sige kan ikke bruges mere, og dette er jo ikke godt, men som vi blev enige om.

De vender vel tilbage igen efter valget.

Hvad er det for et gult sygesikringskort, du nævner, er det et, udlændinge har kunnet bruge ?

hn

Her i Chiang Rai,bruger vi thaicisa til at informerer hinanden og så-den sidste søndag i måneden,mødes vi-har lånt/lejet en stor park med tilhørende stor sø til,toilet forhold,el osv.
Så laver vi hver især mad derhjemme,fra vores hjemland og tager med derud.
Det er simpelthen så hyggeligt og ikke mindst koner/kærester hygger sig i hinandens selskab.
Når folk så kommer hjem igen,er der som regel nogle stykker,der har taget billeder,som de så lægger på forum til de andre.
Det er som sagt rigtig hyggeligt og vi får udvekslet en masse erfaring osv.
Derudover har de noget,de kalder hash-også et månedligt møde,men hvor man går 3-5 km,snakker og hygger sig og nyder naturen-så er der -som regel vand og mad bagefter-det er faktisk sjældent, at folk drikker alkohol til disse sammenkomster-også af hensyn til, at flere har deres børn med.
Ja, så har man startet nogle ture op-på motorcykler og kører så en tur rundt i oplandet sammen og hygger sig.
Så jo-jeg syntes, at folk heromkring er gode til, at finde sammen og hygge sig-også selvom vi ikke omgås til hverdag.
Jeg syntes, at det er en god og vigtig ting,at vi har det netværk.
Jo-så er der en del, som har fået arrangeret det sådan, at man har sine oplysninger-CPR.nr. blodtype osv. i sin tlf.-samt nummeret hjem til konen/damen-ligesom de har afleveret alle oplysninger på hospitalet-så der kan reageres hurtigt, i en nød situation.

hugoboerge
mussehund skrev:
cesse vil skam ikke holde noget hemmeligt, men det kunne da bare være interessant at vide, om du og andre også har netværk
\\

Hvis det ikke er hemmeligt, hvor ligger saa udskaenkningsstedet i Big C ?

mussehund
Hugoboerge

Det er da en sjov form for humor. Hvorfor ligger udskænkningsstedet i BigC. Hvad er egentlig grunden til en udmelding som denne, at du regner med, at alle der deltager er nogle fordrukne snabelhøveder uden check på virkeligheden.

Jeg og den irske mand får en øl. De andre gamle nokkefår får kaffe og andet ikke alkoholisk, som de mener at kunne tåle… Ja BigC var i denne måned stedet. Sidste måned var det et andet sted og for 2. måneder sider et tredje sted.

Hvad har stedet egentligt med et netværk at gøre, mener du seriøsiteten, eller mener du ikke alle jo er danskere.. Heldigvis vil jeg da sige, at ikke alle er danskere, for så gik det hele da helt op i gylle… Har desværre set det mange steder, og som skeptikeren skriver et andet sted. Danskerne har nok i sig selv, selv selv, så de deltager jo ikke i så meget i dette med at hjælpe hinanden.

Hvis du gerne vil vide lidt mere om seriøsiteten i vores projekt, kan du jo ende en PB, og jeg vil svare dig så ærligt som jeg formår..

hugoboerge
mussehund skrev:
Hugoboerge

Det er da en sjov form for humor. Hvorfor ligger udskænkningsstedet i BigC. Hvad er egentlig grunden til en udmelding som denne, at du regner med, at alle der deltager er nogle fordrukne snabelhøveder uden check på virkeligheden.

Jeg og den irske mand får en øl. De andre gamle nokkefår får kaffe og andet ikke alkoholisk, som de mener at kunne tåle… Ja BigC var i denne måned stedet. Sidste måned var det et andet sted og for 2. måneder sider et tredje sted.

Hvad har stedet egentligt med et netværk at gøre, mener du seriøsiteten, eller mener du ikke alle jo er danskere.. Heldigvis vil jeg da sige, at ikke alle er danskere, for så gik det hele da helt op i gylle… Har desværre set det mange steder, og som skeptikeren skriver et andet sted. Danskerne har nok i sig selv, selv selv, så de deltager jo ikke i så meget i dette med at hjælpe hinanden.

Hvis du gerne vil vide lidt mere om seriøsiteten i vores projekt, kan du jo ende en PB, og jeg vil svare dig så ærligt som jeg formår..

Det er for morsomt det her. Jeg spoerger bare ligesom cesse hvor i Thailand ? Og ikke spor andet. Det kan saamaend ogsaa vaere ligegyldigt. Jeg har ikke naevnt med eet ord angaaende "fordrukne snabelhoeveder" saa det maa staa for din egen regning. Jeg citerer lige fra din egen indledning:

[b]Sidste søndag i måneden er jo en herlig dag, for der har vi invalider og fordrukne vores månedlige møde på det lokale BigC udskænkningssted[/b]

Hav det godt.

mussehund
Hugoboerge

Hvem end du er, så er dette vel sat på plads med de vise ord

Samme til dig. Du må da også have det godtLOL LOL

hugoboerge
mussehund skrev:
Hugoboerge

Hvem end du er, så er dette vel sat på plads med de vise ord

Samme til dig. Du må da også have det godtLOL LOL

Nu var det jo sidste soendag i maaneden i gaar saa maaske derfor ?

Tak for komplimenten med hensyn til de vise ord, jeg forsoeger at komme med indlaeg der er relevante for os der bor i Thailand, jeg har bragt liv igen i debaten omkring pension for bosiddende i Thailand, helbredsforsikring og derudover synes jeg synes det er en rigtig god ide med det lokale netvaerk, ingen tvivl om det.

Men det ville da vaere helt fint hvis du tilkendegav om det er i Nakorn Nowhere eller Nakorn Somewhere i holder jeres sidste soendag seancer. Det kunne jo vaere der var andre der havde lyst til at deltage. Paa et tidspunkt laeste jeg her paa DTW at i Phitsanuloke havde man gang i noget paa et hotel jeg ikke kan huske navnet paa een gang om maaneden. De bedste hilsener.

Anonym Bruger
Sidste søndag i måneden er jo en herlig dag, for der har vi invalider og fordrukne vores månedlige møde på det lokale BigC udskænkningssted, hvor vi diskutere livets fortræffeligheder, og andet som kan være relevant for vores videre fremtid i byen.

englændere, skottere, irer og andet godtfolk, har da godt nok når humlen flyder i en lind strøm

*snif* *snif* her lugter af Pattaya...

buster40
brianmarinus skrev:
Her i Chiang Rai,bruger vi thaicisa til at informerer hinanden og så-den sidste søndag i måneden,mødes vi-har lånt/lejet en stor park med tilhørende stor sø til,toilet forhold,el osv.
Så laver vi hver især mad derhjemme,fra vores hjemland og tager med derud.
Det er simpelthen så hyggeligt og ikke mindst koner/kærester hygger sig i hinandens selskab.
Når folk så kommer hjem igen,er der som regel nogle stykker,der har taget billeder,som de så lægger på forum til de andre.
Det er som sagt rigtig hyggeligt og vi får udvekslet en masse erfaring osv.
Derudover har de noget,de kalder hash-også et månedligt møde,men hvor man går 3-5 km,snakker og hygger sig og nyder naturen-så er der -som regel vand og mad bagefter-det er faktisk sjældent, at folk drikker alkohol til disse sammenkomster-også af hensyn til, at flere har deres børn med.
Ja, så har man startet nogle ture op-på motorcykler og kører så en tur rundt i oplandet sammen og hygger sig.
Så jo-jeg syntes, at folk heromkring er gode til, at finde sammen og hygge sig-også selvom vi ikke omgås til hverdag.
Jeg syntes, at det er en god og vigtig ting,at vi har det netværk.
Jo-så er der en del, som har fået arrangeret det sådan, at man har sine oplysninger-CPR.nr. blodtype osv. i sin tlf.-samt nummeret hjem til konen/damen-ligesom de har afleveret alle oplysninger på hospitalet-så der kan reageres hurtigt, i en nød situation.

Det lyder rigtig hyggeligt, en skam der ikke er sådan noget her omkring hvor jeg bor, så hvidt jeg ved bor her kun 1 anden hvid fra england her i vores landsby, så jeg har freks. ikke noget netværk her, jeg kender en enkelt dansker der bor omkring 300km væk men som jeg har lært at kende gennem denne her website, men det har tilgengæld været ydrest nyttige informationer jeg har fået fra ham af selv om vi kun taler pr. tlf en gang i mellem, så en tommel op til netværk og gode foretagene som i har jer i Chiang Rai Friends again måske man skulle besøg den del af landet en gangGrin
Venlig hilsen
Boonta

ABS
JS skrev:

englændere, skottere, irer og andet godtfolk, har da godt nok når humlen flyder i en lind strøm

Er tilbage efter endnu en blodprop.. Lugter sgu mere af MANSE end, Pattaya..Rolll
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Joe
mussehund skrev:
Ja denne dag i måneden ser en farang som jeg frem til, for man får bekræftet, at livet ikke så værst endda. De englændere, skottere, irer og andet godtfolk, har da godt nok når humlen flyder i en lind strøm en meget positiv indfaldsvinkel til livet, så referatet fra et sådant møde bliver altid positiv.
..

Det er desværre mere undtagelsen end reglen, når man møder udlændinge i Thailand, som man kan relatere til. Jeg er klar over at det kan blive ensomt, hvis man som udlænding bosætter sig permanent i Thailand, men hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber?

rinpoche
hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber?

Fordi i mange situationer har man ikke noget fornuftigt sprogfællsesskab.

Joe
rinpoche skrev:
hvorfor ikke dyrke lokalbefolkning, og fx. konens netværk mere, i stedet for bruge tid i diverse ølklubber?

Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv.

Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse.

Klovn
JS skrev:

I like napalm in the morning,smell"s like .......

Joe skrev:
rinpoche skrev:

Det er selvfølgelig ikke rart, hvis alternativet til en ølklub er, at sidde derhjemme alene. Men hvis jeg bosatte mig i Thailand, ville jeg da kæmpe for at lære sproget. Det er vel også i egen interesse at man kan tale med svigerfamilie, osv.

Ellers svarede det til at min kone som bor i DK nu, ikke ville lære dansk og kun begik sig i Thai kredse.

Ja, men kan da kun give dig ret deri-og for mit vedkommende-jeg sagde nej,da damen ville lære engelsk,idet jeg mener, at så lærer jeg for det første aldrig thai og dernæst-så er det mig der er kommet til Thailand og dermed må det vel også være min pligt,at lære et nyt sprog og ikke damen der skal gøre det.
Men har vel også noget at gøre med, at man tør give sig i kast med, at komunikerer med svigerfamilien og thaier, i det hele taget-jeg har nu bare kastet mig ud i det og har kun fået positiv respons-selvom man ikke lige kan sige alt og fatte alt hvad der bliver sagt,kan man jo sagtens følge en samtale,syntes jeg-og går det helt i baglås-ja, så forstår damen jo hvad jeg vil sige og oversætter da så bare-og det samme den anden vej.
Jo, jeg syntes, at man skal kaste sig ud i det-ikke være så nervøs for at kvaje sig-for det første-elsker de jo et godt grin-og hvis bare man husker, at de ikke griner af dig i en ond mening,så er det jo kun fint, hvis du har bidraget med lidt humor.
Dernæst er min erfaring da, at de er meget hurtige til at rose-bare man kan lidt af sproget-og man prøver af bedste evne.

buster40
brianmarinus skrev:
Joe skrev:
rinpoche skrev:

Ja, men kan da kun give dig ret deri-og for mit vedkommende-jeg sagde nej,da damen ville lære engelsk,idet jeg mener, at så lærer jeg for det første aldrig thai og dernæst-så er det mig der er kommet til Thailand og dermed må det vel også være min pligt,at lære et nyt sprog og ikke damen der skal gøre det.
Men har vel også noget at gøre med, at man tør give sig i kast med, at komunikerer med svigerfamilien og thaier, i det hele taget-jeg har nu bare kastet mig ud i det og har kun fået positiv respons-selvom man ikke lige kan sige alt og fatte alt hvad der bliver sagt,kan man jo sagtens følge en samtale,syntes jeg-og går det helt i baglås-ja, så forstår damen jo hvad jeg vil sige og oversætter da så bare-og det samme den anden vej.
Jo, jeg syntes, at man skal kaste sig ud i det-ikke være så nervøs for at kvaje sig-for det første-elsker de jo et godt grin-og hvis bare man husker, at de ikke griner af dig i en ond mening,så er det jo kun fint, hvis du har bidraget med lidt humor.
Dernæst er min erfaring da, at de er meget hurtige til at rose-bare man kan lidt af sproget-og man prøver af bedste evne.

På samme måde foregår det her hos os, og der ud over to jeg så 100 Thai lektioner i Phuket inden vi flyttede på landet så jeg lige kunne få prikket huld på bylden og så kommer det resten lidt efter lidt, og efter som jeg ikke drikker alkohol så skal jeg jo have noget andet at tage mig til og det kan jo lige så godt være at lære mit nye hjemlands sprog Grin Men derfor syntes jeg nu aligevel det kunne være hyggeligt med sådan en kom sammen som beskrevet fra chang RaiGuitar
Venlig hilsen
Boonta

Spring til debat: