Se indlæg
 Udskriv debat
Pizza eller Steak....
PetHot ScandiAsia
Blot en tanke.....
Det er nu lavsæson her i området Ban Saray, Sattahip, Somtien, Sattahip og det kan mærkes, mange af vore gode venner er tilbage i deres respektive hjemlande, på ferie og familie besøg.

Men allerede i slutningen af denne måned begynder de at vende tilbage og jeg tror der er mange der glæder sig!

I går tog min kone og jeg til Pattaya for at små handle lidt, på et tidspunkt endte vi op i PIZZA COMPANYS Restaurant for at spise lidt frokost,

Et kik på menukortet fortalte mig at en mellemstørelse Pizza skulle koste 395 Baht og vi kunne fint bevæge os opad i prislisten. Summa Summarum to Pizza og to Cola 40 Baht stykket totalt 870 Baht.

Jamen er det så godt kunne du spørge! Svaret er NEJ det er noget overfladisk ligegyldigt oveprissat bras og den vurdering står for min regning.

Turister kan og vil måske betale det men for lokale er det simpelthen blevet for dyrt.

Sammenligning, Der er mange etniske lokale restauranter i områderne og jeg er sikker på at mange af dem har gode tilbud og forsøger at tilbyde de bedste produkter.

Tilgiv mig, men lad os sammenligne med vores egen Restaurant PET HOT Pub og Restaurant, vi ligger på Shukumvit mellem Ban Saray og Sattahip, 1,5 km. Fra Ban Saray mod Sattahip.

Her kan du købe en 300 gram Prime Rib Eye Steak med Salat, Hvidløgs Dressing, French Fries og Steak Sauce for 225,- Baht og kvaliteten er som den skal være.. Pris for to personer med Cola, 500 Baht........

Eller du kan vælge at gå i luksus mode og bestille TOURNEDOS af skåret af Prime OKSEFILET serveret med Salat, Dressing, Lynstegte bælgærter i hvidløg, French Fries og Sauce, Pris for to personer med colaer til 840 Baht,
Altså stadig billigere end to Pizzaer....... Og ta så at opgrader de to Colaer.....

Nu kan der jo augmenteres at det ikke er alle der vil ha en Steak men vil foretrække en Pizza, OK. Men for guds skyld så ta at besøg en af de mange gode Italienske Restauranter hvor du får det rigtige produkt, bagt i en ovn med levende ild ordentlig Gorgonzola, Mozarella og så videre.
God appetit
Peter

Ps.
Du kan besøge os på Facebook: PET HOT STEAKHOUSE eller vores hjemmeside,[url]www.pethot.info[/url] ER VED AT BLIVE OPDATERET, forventes færdig i slutningen af næste uge..... meeen vi er jo i Thailand!

http://www.pethot2@gmail.com
thaikurt1
Generelt er danske Restaurant dyre end små thai Restaurant og mange gange er maden på en thai Restaurant bede en på en dansk Restaurant og der er flere menu at vælge mellen.

Vi spiser gerne en gang om måneden på PIZZA COMPANYS Restaurant så kan børnene vælge at spises thai mad eller
pizza og de vælger gerne at spiser pizza selv og det er meget dyre for mig end hvis de havde valgt thai mad.

Jeg har aldrig kunne forstå at man rejse så langt væk fra Danmark på ferie og at man så bruge sin ferie på at spiser dansk mad i sted for det mad mad som det land man besøger
kan tilbud.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
PetHot ScandiAsia
WinkWell, har du tænkt på at der er en hel del mennesker der bor herude hele året og som måske gerne vil ha lidt mad fra hjemlandet.....

Og her tænker jeg ikke specielt på Danmark men globalt.
Peter

Ps.
Pet Hot er ikke en Dansk Restaurant, Europæisk JA,Wink med et strejf af Danmark men absolut også Thai.

30-35% af vore gæster er iøvrigt Thaier og de kommer til os for at spise Europæisk, det virker begge veje....

Frank
Det går lidt langsomt her til morgen, men det ser ud til at være din egen restaurant, som du anmelder?! I så fald skal man jo nok ikke forvente, at du giver den en dårlig anmeldelse. Smile

Men i øvrigt deler jeg dit syn på pizzarestauranterne. De er dyre og de serverer bras. Jeg tænker at det er ligesom når man spiser "kinesisk" i Danmark. De fleste Pizzarestauranter i Danmark serverer i øvrigt også bras, hvor den dyreste ingrediens er papæsken!

Allan73
Daws,

Jeg syntes at det er dejligt nemt lige og tage en portion spaghetti hos pizza company naar jeg alligevel er ude og handle. Det er vel ogsaa den eneste grund til at jeg kommer der.

Skal jeg ud og spise vil jeg gerne have noget ordentlig mad, saa Peter kan du snart faa opdateret den hjemmeside saa man kan finde din restaurant igen. TAK og med venlig hilsen rol
Man skal ikke spise gul sne.

olejensen
Jeg har aldrig kunne forstå at man rejse så langt væk fra Danmark på ferie og at man så bruge sin ferie på at spiser dansk mad i sted for det mad mad som det land man besøger
kan tilbud.
--------------------------------------------------------------------------------

Og jeg har aldrig kunnet forstå, at nogen vil fortælle mig hvad jeg skal spise i Thailand,

om jeg vil have flæskesteg eller stegte ris og hvad jeg bedst kan lide må da være mig og mine smagsløg der bestemmer.

chacha
olejensen skrev:
kan tilbud.
--------------------------------------------------------------------------------

Og jeg har aldrig kunnet forstå, at nogen vil fortælle mig hvad jeg skal spise i Thailand,

om jeg vil have flæskesteg eller stegte ris og hvad jeg bedst kan lide må da være mig og mine smagsløg der bestemmer.

Tja, jeg kan da også lide meget thai-mad, men bestemt ikke alle retter...og da slet ikke deres specialiteter som friture stegte insekter.....el. det ekstremt chilli-stærke nærmest dødbringende foder....såå en gang imellem er europæisk mad dejligt,,,jeg løber desværre dødtræt i thaimad efter en periode, og nyder så dk- mad.....
Efter en lang ferie er det skønt med noget dansk smørrebrød også....
Mon ikke de fastboende ofte har det på samme måde?

kimkingo
Det er faktisk sjovt, det som du skriver PetHot ScandiAsia. Var i Januar på denne restaurant, fordi min kone syntes jeg skulle smage pizza i Thailand. Og jeg havde det på samme måde som dig. Dyrt og ikke noget specielt når man tænker på prisen prisen.Sad

hsn
Hvis man synes Pizza Company er dyrt, så prøv at gå på PizzaHut i stedet... For DET er dyrt...

Jeg går på Pizza Company med samme grund som Kurt. Så kan man vælge mellem ris eller pizza. Desværre har jeg endnu ikke fundet en restaurant, der kan lave en ordenlig pizza.
Men jeg forventer heller ikke en italiensk pizza på Pizza Company.

Jeg forventer jo heller ikke en god bøf, når jeg går på McDonalds.
Men en gang imellem skal det bare til Smile

ingolf
thaikurt1 skrev:
Jeg har aldrig kunne forstå at man rejse så langt væk fra Danmark på ferie og at man så bruge sin ferie på at spiser dansk mad i sted for det mad mad som det land man besøger kan tilbud.

Det kunne jo også tänkes at man slet ikke bor i DK, og derfor godt kunne tänke sig lidt dansk mad en gang imellem!--Har du smagt svensk hakkeböf??
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

hsn
ingolf skrev:
Det kunne jo også tänkes at man slet ikke bor i DK, og derfor godt kunne tänke sig lidt dansk mad en gang imellem!--Har du smagt svensk hakkeböf??

Enig enig... Men det jeg engang imellem savner fra skandinaviske/europæiske restauranter er, at de serverer noget specielt.
Mange af de retter der bliver serveret, er oftest noget man kan lave selv.
Også i ens eget køkken i Thailand. Her tænker jeg så ikke lige, hvilket land kødet er fra. Men bare generalt.

PetHot ScandiAsia
Frank skrev:
Det går lidt langsomt her til morgen, men det ser ud til at være din egen restaurant, som du anmelder?! I så fald skal man jo nok ikke forvente, at du giver den en dårlig anmeldelse. Smile

Men i øvrigt deler jeg dit syn på pizzarestauranterne. De er dyre og de serverer bras. Jeg tænker at det er ligesom når man spiser "kinesisk" i Danmark. De fleste Pizzarestauranter i Danmark serverer i øvrigt også bras, hvor den dyreste ingrediens er papæsken!

Hej Frank
Det var nu ikke min mening at anmelde min egen Restaurant, det mener jeg helt klart skal gøres af vore KUNDER eller relevante medier.
Jeg hæfter lige lidt kommentarer på fra dem:

Everybody is inteiteld to there own opinion Pattaya Expat Magazine Dining out team write like this august 2009, Quote> When dining out any distance from home the venue one is heading towards has to have something different to offer or Verry Good Food. Pet Hot 5 km down the 332 Rayong Road has fortunately, got both.

The menu is full of good dishes at very reasonable prices. Most of their Thai dishes range between 50 and 110 baht. The European dishes from the home made Hamburger at 180 baht through to the Pepper steak at 395 are also at almost unbeatable prices.

Pan Fried Fillet of Dorry Fish is served with fried potatoes tomato pineapple, oregano and a smoth curry sauce. At 225 baht this is a winning dish. It has to be tasted to be believed.

Drinks from the bar, again, at very reasonable prices. A good place for meeting people and maybe holding ones own special party.

From the guest book

hi, I visit your shop 2-3 times that. i like, your food delicious. yesterday i taste your Italian food , i like it. and your shop decorations be pretty.

Many good meals having been served for us, good solid and quilitatative thaifood in a great location....nice and easy. We will be back soon

great enviroment easy going and freindly place to meet and eat

Had a wonderful time Wednesday evening. Good food, good company, attentive service. Good entertainment as well. Enjoyed a few games of pool. Thank you, Dave and Nee.

Thank you verry nice
Tommy

very delicious thankyou...

Ps. Frank du har ret Papæsker smager IKKE godt.....

PetHot ScandiAsia
Allan73 skrev:
Daws,

Jeg syntes at det er dejligt nemt lige og tage en portion spaghetti hos pizza company naar jeg alligevel er ude og handle. Det er vel ogsaa den eneste grund til at jeg kommer der.

Skal jeg ud og spise vil jeg gerne have noget ordentlig mad, saa Peter kan du snart faa opdateret den hjemmeside saa man kan finde din restaurant igen. TAK og med venlig hilsen rol

Hej Allan
Vores opdaterede web site skulle snart være klar, jeg skriver lidt på siden når det sker.

Der vil også være lidt info. omkring Bingo Bango Bongo Golf Group
der spiller hver tirsdag på Plutaluang Navy Golf Cources, og mødes på
PET HOT

Peter

OleOrm
Peter
Dit madssted lyder spændendeud og kunne være et besøg værd, ligger det langt fra Pattaya?(om man kan tage en bahtbil fra Jomtien)
Glæder mig til aat se dine 2011 priser og ikke 2009 priserne, så du har ret i at hjemmesiden trænger til et shine-up.
Redigeret af OleOrm d. 03/06-2011 11:19

chacha
hsn skrev:
Hvis man synes Pizza Company er dyrt, så prøv at gå på PizzaHut i stedet... For DET er dyrt...

Jeg går på Pizza Company med samme grund som Kurt. Så kan man vælge mellem ris eller pizza. Desværre har jeg endnu ikke fundet en restaurant, der kan lave en ordenlig pizza.
Men jeg forventer heller ikke en italiensk pizza på Pizza Company.

Jeg forventer jo heller ikke en god bøf, når jeg går på McDonalds.
Men en gang imellem skal det bare til Smile

Nu ved jeg ik om det er Pattaya du er i ? ellers er der Globetrotter ved soi7 beachroad...de laver gode pizza ...faktisk fantastiske....svensk ejer...

Anonym Bruger
Jeg fik den hidtil eneste pizza i hele mit som jeg ikke kunne spise mere end én bid af....det var hos Pan Pan på Thapphraya rd.....ironisk nok var det den dyreste på menuen..ml. 300-400 bath...med mozzarella og noget italiensk kød geil...men pizzaen var overdynget med mozzarella og den smagte virkelig af lort...

når det så er sagt, så er Pan Pan et ganske godt sted, især deres pasta er super...bare ikke vælg mozzarella pizza..

PetHot ScandiAsia
Som sagt vores opdaterede websit kommer snart, og med 2011 priser tror de vil blive positivt modtaget.

Prøver lige at linke en video af stedet

http://www.youtub...kygMdG9XYg

Vi ligger ca 1,5 km fra Ban Saray mod Sattahip dvs. venstre side af Shukumvit Soi 26 - 28 Der er et stort gult lysskilt med navnet PET HOT
her har vi været det sidste års tid, før da var vi på 332 mod Rayong i ca. to år.

Kommer i forbi så sig hej og nævn DTW.
Peter

OleOrm
snakker vi pattaya eller hva ?....fandt selv svaret

Sattahip is approxiatmely 37 km"s from Pattaya and 17 kilometres from Ban Chang.

hsn
chacha skrev:
Nu ved jeg ik om det er Pattaya du er i ? ellers er der Globetrotter ved soi7 beachroad...de laver gode pizza ...faktisk fantastiske....svensk ejer...

Jep Pattaya... Vil da prøve stedet da Smile Det sker at jeg får lyst til farang food, men ikke så tit Smile

thaikurt1
olejensen

Jeg er sgu da ligeglad med at du spiser dansk mad det er op til en selv og man vil spiser dansk mad.

Det under mig bare lidt over at når man rejse til et fremmet land er det for at opleve den kultur og mad som landet kan tilbyde og da ikke for at spiser det man for hjemmeland
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Spring til debat: