Se indlæg
 Udskriv debat
Morgengave
larschr5
Ja, så er der sat dato for vores bryllup og jeg vil gerne give min kommende kone en morgengave efter brylluppet.

Har været hos et par guldsmede og kigget på vedhæng til hendes guldhalskæde. Har fundet et massivt håndlavet guldhjerte (14 karat) med en brilliant og et gulhjerte (8 karat) med 5 diamanter.

Jeg kan jo læse mig til at thaier går meget op i guld og karat og derfor har jeg også kontaktet en af hendes gode veninder for at spørge om hun tror det er noget min kommende kone vil kunne lide. Afventer nu svar.

Har i nogle gode tips/ideer til hvor og hvad der vil kunne gøre lykke. Jeg synes ikke det er så fedt at vente på at jeg kommer til Thailand før jeg kan købe en gave til hende.

På forhånd tak.

chris70
Prøv om du kan få det i 24 karat, de tænker ikke som os hvor det er tanken der tæller og ikke gaven. Det er nok bedst at købe det i Thailand hvor du kan få det i 24 karat, ellers er jeg bange for at det ryger i skralde spanden. Jeg har erfaring med det. Alt under 18 karat vil blive betragtet som blik, spørg hendes veninde før du køber det.

Tillykke og velkommen til Thailand og deres kultur.

larschr5
Jeg hører hvad hendes veninde siger, men forventer nok det som du har skrevet.

Guldsmeden kiggede nærmest åndsvagt på mig da jeg spurgte efter 24k.

Har du så en anden god ide? Eller kender i steder i DK hvor de sælger 24k guldvedhæng?

natty
Er der ikke lidt forskel i farven på guld i DK og Thailand?, hænger det sammen med hvilken karat guldet er?,
eller er jeg bare blevet farveblind her på det sidste?Grin
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kimkingo
Du er sikkert både gammel og farveblind Natty. Men jeg har faktisk tænkt det samme som dig.Smile

BentBP
Hej natty.
Du er ikke blevet farveblind , har en guld vielsesring købt i Thailand , og den er mere gul , end en guld forlovelsesring jeg har købt her i Danmark.
Forsat god weekend og Pinse .Wink

crh
Giv din kommende kone hvad dit hjerte byder dig at give hende.

Det er ikke guld i thailandsk betydning du giver men et symbol på din kærlighed.

At købe guld i Danmark er det rene vanvid da du i Danmark betaler for forarbejdningen, men her i Thailand kun betaler for guldet som prissættes efter vægten.

Når thailændere køber guld er det en måde at sætte penge til side på og når thailændere giver guld er det for at give noget modtageren kan få glæde af når det står sløjt til. Det er derfor at ingen her ser noget galt i at sælge en gave.
Det du har i tankerne er en god ide. Hun kan ikke sælge det her i Thailand og da hun jo er glad for smykker vil hun gå med det og blive mere og mere glad for det og du vil også blive glad når du ser hun bruger det.
Må I få det godt sammen.

fjelle123
chris70 skrev:
Prøv om du kan få det i 24 karat, de tænker ikke som os hvor det er tanken der tæller og ikke gaven. Det er nok bedst at købe det i Thailand hvor du kan få det i 24 karat, ellers er jeg bange for at det ryger i skralde spanden. Jeg har erfaring med det. Alt under 18 karat vil blive betragtet som blik, spørg hendes veninde før du køber det.

Tillykke og velkommen til Thailand og deres kultur.

Sad faktisk og fik lidt ondt af dig, går ud fra du er thai gift/kæreste og syntes det er synd for dig hvis din kone smide de gaver du giver hende fordi det ikke lige er 24 karat.

Jeg har både givet min kone 18 karat guldring med små brillianter (købt i sverige) og hun har også fået 14 karat guld øreringe med små brillianter begge noget hun går med hver dag og stolt viste frem til veninderne i danmark lige efter hun havde fået dem - ikke en af dem (ihvertfald direkte til mig eller konen) kommenterede karat eller størrelse på diamanterne.

Så larschr5 køb det til din kone som du syntes er smukt og som du har lyst til at glæde hende med, så er jeg sikker på at hun vil bære det med stolthed hver dag - hvis ikke det falder i hendes smag kan det altid byttes (med mindre du har fået indgraveret navn)

Held og lykke med giftemålet.

kiml
min kone er da ligeglad om det er 24 eller 14 k bare det er guldSmile
[img][/img]

larschr5
Tak for alle kommentarerne. Jeg vil selvfølgelig gerne give en gave gave hun bliver glad for og som betyder noget for hende. Det er det vigtigste for mig. Jeg synes begge smykker er søde, men alt efter hvad hendes veninde siger, så bliver det et smykke som beskrevet ovenfor, eller også tager jeg en tur ind i Louis Viutton på strøget og køber hende en lækker designertaske.

Jeg takker for jeres lykønskninger og glæder helt utroligt meget til vores liv sammen. Håber alt går godt med FS så jeg snart kan komme til Thailand og møde hendes familie og venner.

keniko
larschr5 skrev:
Tak for alle kommentarerne. Jeg vil selvfølgelig gerne give en gave gave hun bliver glad for og som betyder noget for hende. Det er det vigtigste for mig. Jeg synes begge smykker er søde, men alt efter hvad hendes veninde siger, så bliver det et smykke som beskrevet ovenfor, eller også tager jeg en tur ind i Louis Viutton på strøget og køber hende en lækker designertaske.

Jeg takker for jeres lykønskninger og glæder helt utroligt meget til vores liv sammen. Håber alt går godt med FS så jeg snart kan komme til Thailand og møde hendes familie og venner.

En Louis Viutton taske!!!! Ja det er flot... Men hvis jeg var dig ville jeg ikke fortælle hende hvad den koster, det vil utvivlsomt give dig mange problemer.
Du bør forstå, den pris denne taske koster dig, kan forsørge hendes familie i flere måneder! Hvad tror du hun helst vil have?

Blot til din orientering omkring din kones veninde i Thailand -

De snakker utvilsomt sammen, det kan du trygt regne med!

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

larschr5
Det ved hun skam godt Keniko. Hun købte selv en taske i butikken i København inden hun tog tilbage til Thailand og hun viste mig regningen. Helt så meget som hun brugte har jeg dog ikke tænkt mig at spendere.

Og ja hendes veninde snakker sikkert over sig. Den risiko må jeg bare acceptere.

Jeg ved godt den generelle opfattelse af thai kvinder er at de er glade for penge. Men hun har aldrig fået en eneste øre af mig, ej heller familien. Og hun er nok lidt en atypisk thai kvinde da hun har en del penge på bankbogen i Thailand. Og jeg har på forhånd gjort hende klart at hun ikke skal forvente at jeg sender penge til familien ofte.

Ved ikke om jeg bare har fundet en helt speciel kvinde eller er naiv, men alle de historier jeg har læst passer ikke det mindste på min kæreste. Jeg vælger at tro på at hun er speciel og så må vi tage eventuelle udfordringer op hvis de skulle dukke op.

DKPete
Hvad med et lækkert ur ? Et guld ur er ihvertfald et hit her - og der betyder karat antallet ikke så meget :-)

larschr5
God ide. Det vig jeg da også lige få kigget på.

flyer
Ved ikke om jeg bare har fundet en helt speciel kvinde eller er naiv, men alle de historier jeg har læst passer ikke det mindste på min kæreste. Jeg vælger at tro på at hun er speciel og så må vi tage eventuelle udfordringer op hvis de skulle dukke op.

Lykke til Larschr!!
Selvfølgelig har du fundet dig en helt speciel kvinde, tro på det! Der er mange der misunder en når man har fundet sig en dejlig kæreste bare fordi de måske ikke selv har været lige så heldige!! Så tit vil du hører en masse formaninger, for her har du med virkelige "experter" at gøre, alt for mange generalisere om thaikvinder..... Men de er såmen lige så forskellige som danske kvinder, måske de dårligste eksembler er tilfaldet de dårligste farangs... Jeg ved det ikke.

Tro på at din udkårende er helt speciel og brug dit hjerte når du vælger din gave til hende, så kan det ikke gå helt galt! Når jeg siger hjerte mener jeg selvfølgelig oz at hjernen godt må være med ind over Grin Så køb du nu bare de smykker du syntes vil klæde hende og som DU selv vil blive glad for at se hende bære.

Er en morgen gave ikke en man giver på selve dagen?? Jeg er ikke helt sikker, er ikke så stiv i de traditioner.... selvom jeg har prøvet det nogen gangeViolin Nåh men held og lykke herfra. Sunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

chris70
Ja, nu da du siger at du er oppe i "Louis Vuitton" klassen, så tror jeg at DKPete´s ide med et ur er god, det er noget hun vil få brug for i Danmark, så tag dig en tur ind til Klarlund på strøget og køb et Rolex, det er en meget speciel pige du har fundet, een iblandt en million og hun fortjener det bedste. Som flyer siger: Mange vil være lidt misundelig, så pas godt på hende.

Siden du ikke nævner alder så er et ur et godt bud til alle uanset alder.

Jeg boede i en landsby med 150 indbyggere og ingen af dem havde ur på armen, så i Thailand er det vel ikke så nødvendig, men hvis i skal bo i Danmark så er det.

Held og lykke, men ser ud som om du allerede har det.

hugoboerge
Hvorfor koebe i Danmark ? 25% moms. Hvis du kan faa momsen refunderet i lufthavnen ved at bevise at du bor i udlandet, saa er det en god ide.

Held og lykke med foretagendet.

chris70
Hvorfor købe i Danmark? Fordi alt du får i Thailand er kopi varer og de gør intet ved det. I Singapore får du automatisk 6 mdr. i fængsel, men så langt er de ikke kommet i Thailand.

Hele landet er fyldt med kopi varer.

natty
chris70 skrev:
Hvorfor købe i Danmark? Fordi alt du får i Thailand er kopi varer og de gør intet ved det. I Singapore får du automatisk 6 mdr. i fængsel, men så langt er de ikke kommet i Thailand.

Hele landet er fyldt med kopi varer.

Korrekt, næsten da, man kan sagtens handle steder, hvor det er originalen man køber, men så betaler man også for det. Checkede Ecco sko i Siam Paragon, og de var næsten lige så dyre som i DK. En del mærkevarer er dog noget eller en del billigere end i Danmark ex. Levis bla. Specielt når der er Spring Sale, Season Sale osv. Jeg synes tit der er Sale i de store butikscentre. Så hvis man går efter originalen kan der spares på nogle af mærkerne og ikke på andre.

Man kan sagtens købe ægte Louis Vuitton i BKK, men om det billigere eller dyrere end i Danmark, aner jeg ikke. Her er et link:
http://www.gaysor...%20Vuitton

Mener også at have set en Louis Vuitton butik i Emporium.
Redigeret af natty d. 12/06-2011 16:23
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

crh
Som min far altid sagde at var det nødvendigt at tænke på prisen så havde man alligevel ikke råd til det.

Spring til debat: