Se indlæg
 Udskriv debat
Julefrokost for medlemmer i Thailand.
clydehaumann
Jeg har i en replik spurgt om der vil vaere tilslutning til en julefrokost for medlemmer her i Bangkok. Som man kan se i replikken har der vaeret lift interesse og jeg har ogsaa modtaget privat besked om ennet. Beskeden gik paa at vedkommende var bekymret for at hans bedre halvdel ville blive holdt udenfor da alle jo ville sidde og sludre paa dansk. En forstaaelig indsigelse da mange vel kender den foelelse det er at vaere til en Thai selskab og alt foregaar paa et sprog som en ikke forstaar. Der er ikke serligt morsomt kan jeg forestille mig. Der er nok nogen der vil sige: Hva fanden, det er jo en Dansk Julefrokost, saa vi kunne vel bare lade konen og ungerne side derhjemme. Det synes jeg selv vil vaere en meget daarlig ide, da det jo saa ikke ville vaere en Dansk-Thai julefrokost. Er der forslag til hvordan et saadant problem, hvis det altsaa er et problem, kan loeses? Maaske kan en julefrokost vaere starten paa en Dansk-Thai klub her i Thailand som kunne blive til gavn for alle fastboende og vennerne i Danmark. Jeg vil gerne at alle der er interesserede sender nig en mail med telefonnummer paa
clyde
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
christian-s
Fed idé, men desværre er jeg i kolde Danmark lige nu. Er den nemme løsning ikke bare at lave to borde? Et hvor der snakkes dansk og et hvor der snakkes thai?
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Suk Rak Ning
Jeg tror bestemt ikke, at det vil blive noget problem, der vil såmænd nok bare blive en masse snak på kryds og tværs og det er da bare hyggeligt. Jeg tror bestemt ikke, at der er nogen der vil føle sig udenfor........

Den nemme løsning, syntes jeg altså ikke er så smart.

Mvh. Suk......................Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hej,

Præcis, der kan ikke være et Thai-bord og en dansk bord. Det minder mig om nogle steder i kolonien, hvor farang-par placerer maiden ved et Thai-bord, hvor også andre farang placerer deres Thai-koner, hvis de ikke er gode til engelsk...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Hvordan kan christian komme med en sådan em afsindig ide , det fatter jeg simpelthen ikke en sk... af , tror han skal blive hjemme for altid . En sådan tankegang er sygt .
Jeppe

hejsa
Ja jeg forstår godt christians tankegang
Thaierne sætter sig altid sammen for at snakke, og ja de gør vi danske jo også.

Så det ville være perfekt med 2 borde,ja måske 3 borde

Og hvis man så evt vil sidde med sin partner ja så kan man jo selv vælge bord
God ide Christian

Jeppe ...
Christian skulle jo heller ikke med så han bliver hjemme,
Men det var måske svært at forstå,i det han skrev

Ja bare rolig jeg kommer heller ikke,det var mere hvis du mente jeg havde skrevet jeg kom
Redigeret af d. 13/11-2005 16:02

isaan
Kan virkeligt ikke se hvorfor problemet er så stort , hvorfor kan folk ikke bare side der hvor man nu synes Smile

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
Robert Kronberg
Hej,

Vi i kolonien i Bangkok har snakket om det flere gange, og vi er kun interesseret, hvis det er et Dansk-Thai-arrangement, og vi overvejer ligefrem at omdøbe Skandinavisk Samfund Siam til Skandinavisk-Thai Samfund Siam (ved ikke lige, hvordan vi løser det med Thai og Siam).

Mange af os har veluddannede koner, og de vil ikke sidde med maiden, og de ønsker heller ikke en rent expat-arrangement af korttids-udstationerede par. Og hvis man har lidt kendskab til thailandske forhold, ved man, hvad jeg snakker om.

Der skal derfor, som udgangspunkt tages stilling til, hvad man vil.

1) Er det en farang-fest, hvor mændene sidder og snakker dansk ved bord et og drikker øl, mens maiden og konen sidder ved bord to og spiser somdam, og hvor konen snakker om, hvor mange lommepenge, hun får.

Eller 2) er det en Dansk-Thai-fest, hvor alle sidder sammen, ingen maid, ogt hvor sproget som udgangspunkt er Engelsk, uden det er forbudt at kommentere på Thai og Dansk.

Personlig er jeg, og mange andre, træt af henholdvis expat-fester og danske-mænd-med-en-eller-anden-Thai-pige-somdam-fester.

"

Hejsa Kronberg

Ja god fest .......GrinGrinGrinGrinGrinGrin
bamsen
man skulle tro det var en fest hos dronningen

jager
hvornår har i egentligt tænkt jer at holde denne fine fest, er måske selv i thailand fra den 23 dec. hvis hun ikke for sit visum gennem sverige. meeeen jeg tror sku desværre ikke jeg er fin nok til hr. kronborg

jager

christian-s
He he - så meget bank har jeg ikke fået før for så kort en sætning Shock Det var ment som satirisk en kommentar til det beskrevne "problem". Jeg selv vil såmænd give Robert ret i at det er dødsygt at dele et arrangement / en fest op på den måde og at det er langt mere spændende at sidde blandet.

Nu har jeg ikke været til en dansk/thai fest i thailand før, men ville dog tro at det vel er så uformelt at folk i løbet af aftenen kan rokere lidt rundt og dermed få snakket med nogle forskellige mennesker?

Det er iøvrigt slet ikke umuligt at jeg alligevel holder ferie i Thailand fra 6/12 til 22/12, så det kunne da tænkes jeg alligevel kom forbi ...

Robert Kronberg
Hej jager,

jager skrev:
hvornår har i egentligt tænkt jer at holde denne fine fest, er måske selv i thailand fra den 23 dec. hvis hun ikke for sit visum gennem sverige. meeeen jeg tror sku desværre ikke jeg er fin nok til hr. kronborg
jager

Jeg forstår ikke helt, hvorfor jeg er så "fin". Min pointe er blot, i respekt for min kone, at hun er en del af festen. Mange farangs herude betragter deres kone som ølhenter, maid og bolleven, men det gør jeg tilfældigvis ikke.

thaikurt1
Hvad fanden er det nu kun for dem der Bo i Bangkok der skal med til den julefrokoster.Angry

Er man ikke fine nok fordi man bo paa landet ? Sad

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
christian-s
Jeg tror at kommentaren om "fine fornemmelser" kommer fra din brug af "maid". Det forvirrede i hvert fald mig, men jeg ser det er din fortolkning af, forhåbentligt en lille procentdel, af falang-thai par.

jager
hvem er de mange andre du omtaler kronborg, for min skyld kan tøserne æde hvad det passer dem, lige som jeg drikker lige så meget brændevin som det passer mig, og hvis tjenerne ikke er hurtige nok på deres ben må min lille bolleveninde da hente min øl, hvad havde du ellers forventet, hun er jo langt hurtigere og mere sikker på sine end jeg er på mine efter en masse brændevin.

jager

falang yao
Hi Folks,

Mon vi er ved at få "Upstairs-downstairs" tilstande her på DTW eller "Forsythe sagaen" anno 2005.

"Maiden" er det mon også synonym med "ladybar". (Spade er ikke mere en spade, men en graverekvisit Smile )

Jeg forstår ikke helt, hvorfor jeg er så "fin".
Det gør vi heller ikke, men du giver åbenbart selv svaret:
Personlig er jeg, og mange andre, træt af henholdvis expat-fester og danske-mænd-med-en-eller-anden-Thai-pige-somdam-fester.Så fik vi det på plads, sådan !

Christian-s,
Du skrev :
Det er iøvrigt slet ikke umuligt at jeg alligevel holder ferie i Thailand fra 6/12 til 22/12, så det kunne da tænkes jeg alligevel kom forbi

Så vil jeg råde dig til at læse Emma Gads : Takt, tone og etikette.
En underholdende aften med alt det din mor måske ikke fik lært dig. ...eller Henrik Gade Jensen, mag.art. filosof:

http://www.cathol...skab01.htm

for tænk hvis du og konen (bondepige fra Kalasin, undskyld Duen), alligevel blev inviteret inde i disse fine kredse Grin Grin Grin, og forresten jeg har også et "humørpropel" du må få , for at du skulle nødigt afvises ved porten for ukorrekt/upassende påklædning Grin

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 14/11-2005 00:01
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

high-tower
Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage.

Det lyder ellers til at kunne blive muntert - bokse handskerne er jo nærmest snørret på INDEN snapsen ! Grin

Det lyder da næsten til at en fin tanke er blevet nærmest aflivet.

Hvis man på forhånd skal diskuttere hvem der må komme om man nu er fastboende eller ej.

Jeg kan ikke lade være med at hæfte mig med at Roberts kone er for fin og højt uddannet til at side til højbords med den gemene pøbel.

Jamen så er det vel bedst ikke at tage hende med? - det ville jo være trist om aftenen blev ødelagt af en eller anden simpel bonde pige fra provinsen. Wink

Uanset vilken herkomst folk kommer fra, burde man vel respektere dem de er.

Det hænder jo sjovt nok også at mænd bliver gift med sin "bolle veninde" - jeg har enda hørt det forekomme i Danmark! Shock

Helt ærligt, hvis man ønsker at holde en fest, så lad dem komme som har lyst - og kommer med den intention at de vil have en glad aften.

Lav nogle bordkort og få folk blandet - efter maden skal folk som regel nok sætte sig hvor de har lyst.

Uanset hvordan man planlægger det er det mennesker man har med at gøre - nogle kloge, andre dumme og flere bliver det som regel i løbet af en fest Grin

Bamse , muligt du har ret , men jeg har ikke oplevet dette endnu , er altid blevet placeret mellem thaier når vi har været ude . og det ser ud til at Christian er ved at trækkr sin udtalelse tilbage igen Smile.
Thaikurt , jeg er helt overbevist om at alle er velkomne til en sådan fest uanset hvor man befinder sig i Thailand.
Jager , kan ikke lide dit udtryk tøser hvad f... er det for en holdning at have.
hilsen Jeppe

Suk Rak Ning
GU' VED OM GØG & GOKKE OGSÅ KOMMER Grin

HILSEN SUK.................................Wink

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hej,

Lige for rede trådene ud. En maid er en tjenestepige, og det er ganske almindeligt at have Thailand. Ofte benytter man dog et yngre familiemedlem, men det har jeg dårlige erfaringer med.

Jeg kan se her i tråden, at vi har forskellige erfaringer med Thailand. Jeg har boet knap fire år i Bangkok, og det er mine oplevelser. Og balladen i denne her tråd viser glimrende, hvorfor skandinaver ikke er gode til at mødes i Thailand.

Jeg tror, vi som danskere, skal passe meget på, at vi ikke ser med danske øjne, når vi er i Thailand og har valgt en Thai-kone. Et Thai-Dansk par skylder hinanden at mødes på midten, og det er altså at forsøge at aflæse Thai-kultur, når vi er herude, og ikke bare tromle frem som danskere med vore egne ideer om verdenssituationen.

Det kan da godt være at nogle af jeres koner ikke siger fra, når I har dem med her og hisset, men det er ikke ensbetydende med, at de bryder sig om det. Prøv at tænke lidt mere på jeres kone, end på at jeg nævner maiden, og at jeg nævner, at jeg er træt af expat-fester, og at jeg ikke gider dansk-øldrikkebord og Thai-kone-og-maid-spisebord.

Det er min mening, og den kan vel respekteres. En grund til at jeg er træt af Danmark er janteloven, men jeg synes den fungerer fint her, især i dene tråd... Velkommen til Danmark.
Redigeret af Robert Kronberg d. 14/11-2005 04:06

"

Spring til debat: