Se indlæg
 Udskriv debat
Værktøj... Køb i LOS eller tag med fra DK
flyer
Jeg har brug for at have en god del håndværktøj og elværktøj i Thailand, jeg er kommet der igennem 8år, men det er først nu, jeg har fået hus dernede og da jeg er gør-det-selv mand om en hals... skal jeg bare have værktøj så jeg selv kan klare mig, spørgsmålet er så om hvad der bedst kan betale sig.... at købe i Thailand, jeg har de sidste par gange været på udkig efter brugbart værktøj men det er ikke lykkedes for mig at finde noget der kan bruges til nogen som helst, udover at kaste efter hundene, det har været alt, skruetrækere, hamre fastnøgler, tænger af forskellige art og topnøglesæt, det har dårlige tolerancer og er ikke ordenligt hærdet osv.... alt ialt en rigtig dårlig oplevelse og for dyrt i længden.
Jeg har så tænkt mig at købe noget nyt her fra DK... bla. Makita akku-boremaskine og en værktøjskuffert fra Bauhaus til 15-1800Dkr.
Så nu vil jeg høre om der er nogle god råd... er der nogen steder i Thailand man kan købe værktøj i samme standard som i DK og hvad med prisen? Hvis jeg tager det med i kufferten er der så en stor eller lille risiko for at blive "snuppet" i tolden og hvad vil det mon komme til at koste?
Der går stadig 5-7år før jeg tager fast ophold i Thailand, til den tid er det meningen at jeg vil slæbe alt mit værktøj med derned i en container sammen med alt mit indbo.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Lung Yao
Du kan få en masse værktøjer i Thailand af kendte (anerkendte) mærker:
- BOSCH
[url]http://www.nationmultimedia.com/2011/04/28/business/Bosch-Thailand-witnesses-strong-growth-30154165.html [/url]

- De Walt

http://www.powert...t-thailand

De er til at finde i bl.a. Home Pro forretninger rundt om i landet.
Og så er der denne hjemmeside:

http://www.alibab...tools.html

Har nok ikke noget at gøre med de "40 sørøvere" Tuttelu Tralla

- Makita m.m.

Priserne er høje da det er tale om importeret varer(men ikke så høj da det er også tale om kvalitets produkter), men så bliver du fri for at spekulere om "at blive snuppet" i tolden. Har selv slæbte diverse værktøjer til familien, bl.a. en græs slå maskine og et svejsapparat, men hermed ikke sagt at det var lovligt Angel .
Da tolderen spurgte om hvad vi havde i denne ene af kasserne var konen kvik nok til at svare : "Khonglén" (legetøj). Og det var ikke en gang løgnRolll
.
Redigeret af Lung Yao d. 21/07-2011 17:07
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bigfoot
er selv håndværker så jeg blev hurtig træt af skruetræker der blev rund med det samme
så da vi fik byggede hus i 92 begynte jeg at tage div, håndværktøj og el værktøj med det være sig accu maskiner borehammer og kaninpik plus mere
altid uden problemer
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem

helligaben
De store byggemarkeder har også de kendte mærker, vi kan få alt i Dewalt bosch makita osv her..

Men køber du skrald i BigC så bliver det derefter.

Et lille elktrode svejseanlæg af OK kvalitet koster kun 5000 bath
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

jesperfrb
Har selv fundet alt i kvalitetsværktøj i Thailand, dog ikke købt det, da jeg har flyttet alt mit indbo!
Men forvent priser som i Danmark, det virker dyrt, når du står i forretningen, men du får det samme som i DK.

Rejser selv tit frem og tilbage med min værktøjskasse i en "vadsæk", selvfølgelig aflåst, har aldrig haft problemer i tolden!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

flyer
Godtså... Jeg prøver at slæbe min værktøjskuffert med i en kuffert, der er så´n lige det mest nødvendige!
Er der nogen der ved om der er så´n et proff byggemarked nær Phitsanulok, så må jeg gå på opdagelse der...

God regnvejrsweekend

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

pdrhan
flyer skrev:
Godtså... Jeg prøver at slæbe min værktøjskuffert med i en kuffert, der er så´n lige det mest nødvendige!
Er der nogen der ved om der er så´n et proff byggemarked nær Phitsanulok, så må jeg gå på opdagelse der...

God regnvejrsweekend

For en sikkerheds skyld - find en HomePro i BKK , jeg var i en KÆMPE HomePro i det nye center Paradise Park i udkanten af BKK - der har de ALT!
Bosch,B&D, DeWalt mm og alt i bor fittings mm , dyrt værktøj - og det billige crap som herhjemme....
http://www.paradi...outUs.html
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

buster40
jeg har også lavet det meste mure/træ arbejde i vores hus, og fik i starten en del værktøj
sendt her ned men som jeg så sener har fundet i samme kvalitet i Home Pro og Do Home,
og jeg betrakter home pro som en forretning på højde med en dansk trælasts butikker, og
Do Home på højde med danske lavpris bygge markeder, men man kan stort set få alt det
samme i disse 2 butikker som i Dk. LIGE MED UNDTAGELSE AF: an god mure hammer og
en rigtig mure ske, det er jeg glad for at have fået fra dk. Grin
Venlig hilsen
Boonta

Boes
Mine erfaringer med Home Pro , Krabi , er at de har de rigtige varer, meeen når det gælder at reparere og garantier er de helt meningsløse...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

flyer
Nogen der ved om der er en Home Pro tæt på Phitsanulok?

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Boes
Findes åbenbart i selve Pitsanoluk

https://foursquar...ue/3614198

God aften
Albert Einstein

flyer
Ej, hvor fedt! Du er sgu skrap, man siger manne tak hr.!
Efter hvad jeg kan se på kortet har jeg kørt forbi der mange gange, men har aldrig været derinde da jeg trode at det var det samme bras de havde allesammen

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Boes
Så lidt du ... enkel google søgning
Hav en god aften
Albert Einstein

flyer
Tjekkede det lige på Google.earth og det viser sig at detikke er der hvor jeg troede, så jeg er ikke sikker på at kortet viser ret! Kortet viser faktisk at det er enten i det shoppingcenter der er bygget sammen med Hotel Topland Plasa, hvor jeg har boet nogen gange eller oz er det naboen... Så jeg er ikke sikker på at det er lige der, men næste gang (3mdr.) hehe, så må jeg ud at jage rundt efter Home Pro eller noget ligende....

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

TG950
flyer skrev:
Tjekkede det lige på Google.earth og det viser sig at detikke er der hvor jeg troede, så jeg er ikke sikker på at kortet viser ret! Kortet viser faktisk at det er enten i det shoppingcenter der er bygget sammen med Hotel Topland Plasa, hvor jeg har boet nogen gange eller oz er det naboen... Så jeg er ikke sikker på at det er lige der, men næste gang (3mdr.) hehe, så må jeg ud at jage rundt efter Home Pro eller noget ligende....

du kan søge efter lokale Home Pro her :
http://www.homepr...83&lang=en

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

flyer
TG950 skrev:
flyer skrev:

du kan søge efter lokale Home Pro her :
http://www.homepr...83&lang=en

Ja, så siger jeg tak... Der ligger en i Philok... Nice! 1Km fra BigC, har set lidt på deres hjemmeside, men det er forhåbentligt ikke hele sortimentet? Men det må komme an på en prøve, tager lidt med i kufferten, for en sikkerheds skyldHaps du

Dejlig man er på job i det pissevejr!!!

God søndag

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

jens
buster40 skrev:
jeg har også lavet det meste mure/træ arbejde i vores hus, og fik i starten en del værktøj
sendt her ned men som jeg så sener har fundet i samme kvalitet i Home Pro og Do Home,
og jeg betrakter home pro som en forretning på højde med en dansk trælasts butikker, og
Do Home på højde med danske lavpris bygge markeder, men man kan stort set få alt det
samme i disse 2 butikker som i Dk. LIGE MED UNDTAGELSE AF: an god mure hammer og

Visse værktøjer er meget specifikke bare i de europæiske lande som f.eks. en dansk murerhammer og ske.
Men det mest uundværlige danske værktøj hvis man skal lave ret meget med sand og cement er nok en dansk skovl, bare man kommer til tyskland er en skovl et jammerligt instrument i har sikkert allesammen set dem i ALDI når de har haveredskaber.
Et bredt blad med et langt skaft uden håndtag, men jeg ved også fra flere af mine kollegaer der har gået meget sammen med de tyske entrepenører her i DK at danske skovle er en eftertragtet vare ved dem.
Så har du Kg til at få en skovl med i flyveren er det en af de ting der ikke fås i Thailand.

flyer
jens skrev:
buster40 skrev:

Visse værktøjer er meget specifikke bare i de europæiske lande som f.eks. en dansk murerhammer og ske.
Men det mest uundværlige danske værktøj hvis man skal lave ret meget med sand og cement er nok en dansk skovl, bare man kommer til tyskland er en skovl et jammerligt instrument i har sikkert allesammen set dem i ALDI når de har haveredskaber.
Et bredt blad med et langt skaft uden håndtag, men jeg ved også fra flere af mine kollegaer der har gået meget sammen med de tyske entrepenører her i DK at danske skovle er en eftertragtet vare ved dem.
Så har du Kg til at få en skovl med i flyveren er det en af de ting der ikke fås i Thailand.

Ja det kan du sgu have ret i, mon man kan tage så´n en med i flyveren? Jeg tænker på længden og sikkerheden.... eller mener du den skal i bagagerummet Hmmmmmm
Jeg kan godt sige dig at så kommer der oz en spade med!!! Jeg ved ikke hvor mange m2 jord jeg flyttede sidst vi var der med en af de der hakker som thaierne bruger.... fuug hvor fik jeg vabler af det skidt. More sick

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

fckguld
flyer skrev:
Jeg har brug for at have en god del håndværktøj og elværktøj i Thailand, jeg er kommet der igennem 8år, men det er først nu, jeg har fået hus dernede og da jeg er gør-det-selv mand om en hals... skal jeg bare have værktøj så jeg selv kan klare mig, spørgsmålet er så om hvad der bedst kan betale sig.... at købe i Thailand, jeg har de sidste par gange været på udkig efter brugbart værktøj men det er ikke lykkedes for mig at finde noget der kan bruges til nogen som helst, udover at kaste efter hundene, det har været alt, skruetrækere, hamre fastnøgler, tænger af forskellige art og topnøglesæt, det har dårlige tolerancer og er ikke ordenligt hærdet osv.... alt ialt en rigtig[img][/img] dårlig oplevelse og for dyrt i længden.
Jeg har så tænkt mig at købe noget nyt her fra DK... bla. Makita akku-boremaskine og en værktøjskuffert fra Bauhaus til 15-1800Dkr.
Så nu vil jeg høre om der er nogle god råd... er der nogen steder i Thailand man kan købe værktøj i samme standard som i DK og hvad med prisen? Hvis jeg tager det med i kufferten er der så en stor eller lille risiko for at blive "snuppet" i tolden og hvad vil det mon komme til at koste?
Der går stadig 5-7år før jeg tager fast ophold i Thailand, til den tid er det meningen at jeg vil slæbe alt mit værktøj med derned i en container sammen med alt mit indbo.
makita er billigt i Home pro
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Lung Yao
flyer skrev:
.................................................................................
Ja det kan du sgu have ret i, mon man kan tage så´n en med i flyveren? Jeg tænker på længden og sikkerheden.... eller mener du den skal i bagagerummet Hmmmmmm
Jeg kan godt sige dig at så kommer der oz en spade med!!! Jeg ved ikke hvor mange m2 jord jeg flyttede sidst vi var der med en af de der hakker som thaierne bruger.... fuug hvor fik jeg vabler af det skidt. More sick

Du behøver ikke at tage skaften med, kun bladet og godt pakket i kufferten, for du får ikke lov til at have det med som håndbagage. Og så får du lavet et nyt skaft i TH.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: