Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Korat - billigste sted at handle en bærbar.
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/07-2011 12:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kommer til Korat den 9 August, og skal ud og købe en bærbar med Thailandsk tastetur. Er der nogen der allerede har været rundt i butikkerne i Korat, og kan give et godt råd om, hvor jeg får mest for mine penge? |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 26/07-2011 12:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Prøv IT City ... måske den biks der hedder J.I.B. men ellers er der masser af butikker der i IT city både store og små..
|
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 26/07-2011 13:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Husk endelig at ofrer 4 - 6000 Thb. paa en original windows version, den kopi de fodrer den med kan ikke updatere, jeg har proevet det med en af mine pc'er. Iovrigt tror jeg at alle pc/ere her har Thai tastatur, og ang. pris saa tror jeg ikke at der er den store forskel. De baerebar faaes vel fra 13 og opefter, den sidste jeg koebte kostede 34, da de billige ikke er staerke nok til ex. windows 7. Held og lykke med koebet. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 26/07-2011 13:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
There are several places in Korat where you can buy a computer. When I had to buy a new computer in Korat I was actually surprised by the large number of shops in Korat where I could purchase a PC. The first place I would check out is IT Plaza which is basically a computer shopping mall and it is located right in the center of Korat near to Lady Yamo. There are a few dozen computer stores there selling both brand name computers as well as selling custom build computers. If you go to the third floor of the Mall in Korat then you should also be able to buy a nice computer there are that's where the new IT center is located. Another place to look when shopping for a computer in Korat is at the Klang Plaza department store as the top floors also host a variety of small computer and IT shops. Obviously you could also buy a new computer at Big C or Tesco Lotus but I think that the prices are a bit too expensive at this major Korat retailers. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 26/07-2011 15:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Wittaya skrev: Husk endelig at ofrer 4 - 6000 Thb. paa en original windows version, den kopi de fodrer den med kan ikke updatere, jeg har proevet det med en af mine pc'er. Iovrigt tror jeg at alle pc/ere her har Thai tastatur, og ang. pris saa tror jeg ikke at der er den store forskel. De baerebar faaes vel fra 13 og opefter, den sidste jeg koebte kostede 34, da de billige ikke er staerke nok til ex. windows 7. Held og lykke med koebet. Jep alle har Thai tastatur, også den jeg skriver fra nu men man kan jo bare lægge dansk skrift ind lige som min svoger har gjort på min, så giver det samme resultat som med et dansk, man skal bare lære at huske hvor æ, ø, å er da det jo ikke står skrevet på tasta- turet.... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/07-2011 15:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
vandango skrev: Kommer til Korat den 9 August, og skal ud og købe en bærbar med Thailandsk tastetur. Er der nogen der allerede har været rundt i butikkerne i Korat, og kan give et godt råd om, hvor jeg får mest for mine penge? Som flere har allerede påpeget er der mange steder du kan købe en bærbar i Korat og de 2 bedste steder er IT Plaza og The Mall (3de sal). Spørgsmålet er også hvad har du brug for den for? - For at have kontakt med omverden (DTW ) uden at være afhængig af diverse Netcaféer (støjende, p.g.a. børnenes skrig og skrå og højtaler skruet op for).- Skal den blive i TH./Korat hos kæresten når du rejser tilbage til DK. For så kunne du med fordel både i IT Plaza og I The Mall købe en brugt men renoveret til under 10K. (bl.a. hos Korat Notebook shop). Navnet står på Thai på vinduet og og med hjemmesiden nedunder : http://www.koratn... . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 26/07-2011 15:21
|
|
Hehehe. En brugt PC. der er renoveret af smaa Thailandske pilfingre hehehe.Og koebe med fordel hehehe... Det var dog den bedste, en pc er personlig, jeg koeber heller ikke brugte sko. hehehe. Det forslag der komer fra Lung Yao kan hurtigrt blive en dyr fornoejelse, ofrer da de 25 / 40 K. saa har man noget der virker ! Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 26/07-2011 15:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Wittaya skrev: Hehehe. En brugt PC. der er renoveret af smaa Thailandske pilfingre hehehe.Og koebe med fordel hehehe... Det var dog den bedste, en pc er personlig, jeg koeber heller ikke brugte sko. hehehe. Det forslag der komer fra Lung Yao kan hurtigrt blive en dyr fornoejelse, ofrer da de 25 / 40 K. saa har man noget der virker ! Prøv lige at læse hvad jeg skrev som "betingelser"? Kunne være at nogle sælger er lidt mere seriøs end du får det til at lyde, men mange ville jeg ikke røre ved med en ildtang. . Det var dog den bedste, en pc er personlig, jeg koeber heller ikke brugte sko. hehehe. Og ville du lægge hovedet på blokken og påstå at du har hellere ALDRIG handlet brugt tøj hos Frelsens Hær eller på diverse sommermarkeder i DK ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 26/07-2011 16:36
|
|
Til LY. JA ! Grunden til at jeg navnte netop sko er at det kan give skader og problemer med second hand sko, det samme mener jog ogsaa ang. en pc, da den jo ogsaa netop er personlig ( PC ) Igen hvis man ikke koeber en original windows version, ja saa kan man fare ned til PC. manden i tide og utide og faa den formateret, hvilket som regel ender med at man lige pludselig har faaet nogle helt andre programmer end man havde foer, og mange gange er de selvfoelgelig pa Thai, det er muligt at mange af os taler Thai, men at laese det er en videnskab for sig selv. Saa selvfoelgelig burde Vandango koebe en sprit ny og det er da ogsaa naesten sikker paa at han goer. Til Buster. Jeg ved godt at man kan faa de sidste 3 bogstaver frem, men jeg syntes at det er lidt boevlet og for mit vedkommende skriver jeg mest Engelsk.. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/07-2011 17:30
|
|
Tusind tak for hjælpen, computeren er til en Thailandsk pige, mor og Vandango har hver vores bærbare. |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 26/07-2011 19:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
11000 for en lenovo med 500 gb disk core 2 duo cpu og 2 gb ram i BigC. 2 gb ekstra 1000 bath. Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 26/07-2011 19:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
helligaben skrev: 11000 for en lenovo med 500 gb disk core 2 duo cpu og 2 gb ram i BigC. 2 gb ekstra 1000 bath. Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Det er godtnok billigt - og de 1000THB er godt givet ud for de extra 2GB ram - det kan de ikke købes for i Panthip! Og ja win7 kan sagtens opdaterer u/probls
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/07-2011 19:18
|
|
helligaben skrev: 11000 for en lenovo med 500 gb disk core 2 duo cpu og 2 gb ram i BigC. 2 gb ekstra 1000 bath. Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Den skal dog have noget ordentligt grafikkort, datteren kan godt lide at spille. |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2011 21:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
pdrhan skrev: helligaben skrev: Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Det er godtnok billigt - og de 1000THB er godt givet ud for de extra 2GB ram - det kan de ikke købes for i Panthip! Og ja win7 kan sagtens opdaterer u/probls ![]() Gælder det også Service Pack 1 ? hn |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 26/07-2011 22:12
|
|
hn skrev: pdrhan skrev: helligaben skrev: Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Det er godtnok billigt - og de 1000THB er godt givet ud for de extra 2GB ram - det kan de ikke købes for i Panthip! Og ja win7 kan sagtens opdaterer u/probls ![]() Gælder det også Service Pack 1 ? hn YES....
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2011 23:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
pdrhan skrev: hn skrev: Gælder det også Service Pack 1 ? hn YES.... ![]() Jeg har nemlig læst et sted, at der i forbindelse med installation af denne Service Pack finder en kontrol sted af ægtheden af Windows 7, og hvis Windows ikke er original, så bliver det vel afsløret der ? hn |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 27/07-2011 07:37
|
|
hn skrev: pdrhan skrev: hn skrev: Gælder det også Service Pack 1 ? hn YES.... ![]() Jeg har nemlig læst et sted, at der i forbindelse med installation af denne Service Pack finder en kontrol sted af ægtheden af Windows 7, og hvis Windows ikke er original, så bliver det vel afsløret der ? hn Workarounds....workarounds.....
![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/08-2011 09:59
|
|
vandango skrev: helligaben skrev: 11000 for en lenovo med 500 gb disk core 2 duo cpu og 2 gb ram i BigC. 2 gb ekstra 1000 bath. Dog uden windows, men en windows 7 idag kan sagens installeres saa den kan opdatere uden problemer. Den skal dog have noget ordentligt grafikkort, datteren kan godt lide at spille. Købte en Lenovo i Banana IT. i IT Plaza Korat. 750 gb. harddisk, 4 gb. ram, i5 Intel processor med 4 kerner, og et ATI grafikkort med 1 gb. egen ram. 21400 baht. Gratis en pirat windows 7 ultimate, mus, headsæt, ekstrakøling med blæsere, 2 tasker en mappe og en bæretaske, samt meget meget mere. Alt i alt et meget godt køb. Redigeret af vandango d. 17/08-2011 10:08 |
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 17/08-2011 10:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Wittaya skrev: Husk endelig at ofrer 4 - 6000 Thb. paa en original windows version, den kopi de fodrer den med kan ikke updatere, jeg har proevet det med en af mine pc'er. Iovrigt tror jeg at alle pc/ere her har Thai tastatur, og ang. pris saa tror jeg ikke at der er den store forskel. De baerebar faaes vel fra 13 og opefter, den sidste jeg koebte kostede 34, da de billige ikke er staerke nok til ex. windows 7. Held og lykke med koebet. Du kan godt opdatere win 7 selvom det er en pirat version .Du skal bare undgå een enkelt opdatering som netop søger efter om du har en orginal win 7 .Man skal så ikke indstille opdatering til automatisk .Man skal lige finde den ene opdatering, og så klikke skjul opdatering (der skal læses på det) ..Men vupti .. a can of windows
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/08-2011 12:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Sicarius skrev: Wittaya skrev: Husk endelig at ofrer 4 - 6000 Thb. paa en original windows version, den kopi de fodrer den med kan ikke updatere, jeg har proevet det med en af mine pc'er. Iovrigt tror jeg at alle pc/ere her har Thai tastatur, og ang. pris saa tror jeg ikke at der er den store forskel. De baerebar faaes vel fra 13 og opefter, den sidste jeg koebte kostede 34, da de billige ikke er staerke nok til ex. windows 7. Held og lykke med koebet. Du kan godt opdatere win 7 selvom det er en pirat version .Du skal bare undgå een enkelt opdatering som netop søger efter om du har en orginal win 7 .Man skal så ikke indstille opdatering til automatisk .Man skal lige finde den ene opdatering, og så klikke skjul opdatering (der skal læses på det) ..Men vupti .. a can of windows ![]() Og hvad hedder den opdatering??? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) uden at være afhængig af diverse Netcaféer (støjende, p.g.a. børnenes skrig og skrå og højtaler skruet op for).