Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Bestille flybillet i DK og flyve fra Thailand
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 14/08-2011 14:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Hej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/08-2011 15:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Kittisak skrev: Hej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? nej, du udfylder bare alle de oplysninger du skal om din kusine, navn som står i hendes pas ( helt korrekt ) og så sørger du for at hun får sin E-billet via hendes e-post meget nemmer kan det ikke være ( kan godt være at du bliver spurgt om tillægs ydelser i forbindelse med køb af billet, men det afgør du jo selv. måske du kunne spare lidt ved køb af billet lokalt, men det er nok ikke ret meget. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 14/08-2011 15:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Giver ikke mening for mig at det skulle være SAS der skulle være den billigste .Så jeg søgte også på Momondo og da viser Egyptair sig at være billigt .Med 5869 kr for en tur retur Bangkok-København http://www.momond...02-12-2011
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 14/08-2011 15:47
|
|
Ja men direkte forbindelser er kun med sas og Thai air og Thai air er alt for dyrt... |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/08-2011 16:36
|
|
Sicarius skrev: Giver ikke mening for mig at det skulle være SAS der skulle være den billigste .Så jeg søgte også på Momondo og da viser Egyptair sig at være billigt .Med 5869 kr for en tur retur Bangkok-København http://www.momond...02-12-2011 med rejsetider på : ( Egyptair ) Flyvetid: 18 timer 15 min. ( ud ) Flyvetid: 16 timer 40 min. ( hjem ) ville jeg også foretrække SAS til en lidt dyrer pris. kunne jo også være at kusinen aldrig har fløjet før, så er det at foretrække en direkte rejse, første gang.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 14/08-2011 18:19
|
|
Ja og hun snakker kun Thai så derfor direkte forbindelse ![]() Hun finder sikkert nogle andre thai der kan hjælpe hende med at tjekke ud og baggage i kbh ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 14/08-2011 18:25
|
|
Kittisak skrev: Ja og hun snakker kun Thai så derfor direkte forbindelse ![]() Hun finder sikkert nogle andre thai der kan hjælpe hende med at tjekke ud og baggage i kbh ![]() bliver næppe noget problem, normalt er de meget hjælpsomme over for hinanden, ( altså Thaier ) ikke at forveksle med dansker. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 14/08-2011 19:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg vælger også altid direkte, både til mig og min kæreste Har sjældent oplevet billetten koster så meget mere.Sidste gang bookede jeg SAS til min kæreste og betalte hjemmefra. Så hvis hun allerede har visum, så bestiller du bare. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/08-2011 23:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kittisak skrev: billeter købt med kredit kort på net , kræver som regel indehaver er med ved rejsen
Hej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 15/08-2011 00:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
fckguld skrev: Kittisak skrev: billeter købt med kredit kort på net , kræver som regel indehaver er med ved rejsenHej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? Hverken SAS eller Thai kræver at betaleren (med Kort over nettet) er med på rejsen. Så flyv/bestil roligt direkte. Men andre kræver som nævnt at ejeren af betalingskortet er medrejsende, f.eks Emirates Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/08-2011 12:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Sicarius skrev: Giver ikke mening for mig at det skulle være SAS der skulle være den billigste .Så jeg søgte også på Momondo og da viser Egyptair sig at være billigt .Med 5869 kr for en tur retur Bangkok-København http://www.momond...02-12-2011 Som andre har allerede nævnte det, er for DIREKT flyvning. Din søgning ville desvære heller ikke holde hvis du lavede et nyt NU, så ville det måske være "AeroFlop" via Moskva som ville være det billigeste. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 15/08-2011 17:33
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
laodenmark skrev: fckguld skrev: Kittisak skrev: billeter købt med kredit kort på net , kræver som regel indehaver er med ved rejsenHej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? Hverken SAS eller Thai kræver at betaleren (med Kort over nettet) er med på rejsen. Så flyv/bestil roligt direkte. Men andre kræver som nævnt at ejeren af betalingskortet er medrejsende, f.eks Emirates Med Thaiair kræver det nu lidt benarbejde hvis kortindehaveren ikke er med: New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners: You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended. 1. Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents; Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase ID or passport matching that of the owner of the credit card Completed and signed Consent Form. 2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference. 3. THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with. Leif |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 15/08-2011 18:40
|
|
Hej Leif. Ja den var ny for mig med dokumentationen. Men vil tro det kun gælder billetter bestilt via Thai air egne www. vel for at undgå snyd eller hvad ved jeg. Hvis man bestiller billet via div. andre web salgssteder over nettet. Bliver der jo bare udstedt en billet Når den er betalt, Og Thai air har deres på det rene mht. betaling. Hvis når/man booker ved andre end thai. kan(kunne man i sidste mdr) man uden problemer bestille i et navn og betale i et andet navn. Og dette vil jeg mene forgår uden Thaiairs vidende. Da onlinebureauet afregner til Thai. i Passagerens navn. dvs de modtager alle pengene, beholder deres fee, og sender det resterende til Thaiair. Som en kontanthandel. pengene bliver ikke trukket på kortet hos betaler af Thai air. Men derimod af Bureauet som formidler handlen. Min erfaring siger forøvrigt Thai egen hjemmeside for det meste ikke har konkurencedygtige priser. I august kunne man få billet til godt 4100 kr. men på Thaiair egen side kostede samme afgang omkring 13000. altså ynder de at bruge andre web portaler, agenter til formidlingen. Så jeg ville ikke umiddelbart have nogen bekymring med at betale en andens billet. da biletten bliver udstedt instant, i andet navn. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 15/08-2011 19:50
|
|
Leif56 skrev: laodenmark skrev: fckguld skrev: Kittisak skrev: billeter købt med kredit kort på net , kræver som regel indehaver er med ved rejsenHej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? Hverken SAS eller Thai kræver at betaleren (med Kort over nettet) er med på rejsen. Så flyv/bestil roligt direkte. Men andre kræver som nævnt at ejeren af betalingskortet er medrejsende, f.eks Emirates Med Thaiair kræver det nu lidt benarbejde hvis kortindehaveren ikke er med: New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners: You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended. 1. Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents; Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase ID or passport matching that of the owner of the credit card Completed and signed Consent Form. 2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference. 3. THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with. Leif bare lige en tænkt situation : hvis man bestiller en billet med et kort og der efter mister det, og får et nyt kort tid efter hvad gør man så, for det er da ikke det samme kort nr. det nye kort har ( jeg har prøvet det nogle gange efterhånden ) ?
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 15/08-2011 21:42
|
|
Ja, det med at man har skiftet kort efter betalingen, har jeg ofte været ude for. Men det har Aldrig været et issue, aldrig blevet afkrævet at vise noget kort, Og for det meste har jeg klaret mig med at smide passet over skranken, ved indcheckningen. Tvivler forøvrigt på at checkin personal, skulle kunne se hvis betaler ikke er samme person som den rejsende. Men bare fordi man har fløjet turen mange gange kan man jo selvfølgelig ikke sige at det ikke skulle kunne give andre problemer.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/08-2011 22:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
TG950 skrev: kort nummer betyder ikke noget, det er navnet på kortholder der tæller, har nogen gange skulle fremvise mit visa kort
Leif56 skrev: laodenmark skrev: fckguld skrev: Kittisak skrev: billeter købt med kredit kort på net , kræver som regel indehaver er med ved rejsenHej jeg har en kusine fra Thailand som jeg vil have på besøg her i september. Hun har fået visum men kan jeg godt købe en billet her til hende? Jeg havde tænkt mig at købe på momondo.dk Og det billigeste jeg har kunne finde er fra 4 september - 30 november med SAS i det med at hun skal være her 3 mdr... Hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på? Hverken SAS eller Thai kræver at betaleren (med Kort over nettet) er med på rejsen. Så flyv/bestil roligt direkte. Men andre kræver som nævnt at ejeren af betalingskortet er medrejsende, f.eks Emirates Med Thaiair kræver det nu lidt benarbejde hvis kortindehaveren ikke er med: New Regulations for passengers who are not Credit Card or Visa/MasterCard debit card owners: You can sponsor an electronic ticket to anyone upon payment, following the below instructions, which is strictly recommended. 1. Credit Card or Visa / MasterCard debit card owners must contact any THAI city ticketing offices only during office hour at their nearest locality in person and present the following documents; Credit Cards or Visa / MasterCard debit card used in the purchase ID or passport matching that of the owner of the credit card Completed and signed Consent Form. 2. After the documents have been verified and approved, THAI shall provide you booking reference. 3. THAI reserves the right to deny boarding to the travelling passengers, if the above mentioned procedures and regulations have not been complied with. Leif bare lige en tænkt situation : hvis man bestiller en billet med et kort og der efter mister det, og får et nyt kort tid efter hvad gør man så, for det er da ikke det samme kort nr. det nye kort har ( jeg har prøvet det nogle gange efterhånden ) ?DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 16/08-2011 03:33
|
|
Hmm hvad blir det så til? Er det sikkert eller ikke? Blir sgu lidt i tvivl nu. Har ikke lyst til at miste pengene ![]() Og det blir SAS... Og det med billetten som man kan printe ud, behøver jeg vel eentlig ikke at sende til hende, da det jo står på dansk alligevel? Hun skal vel bare vise sit pas ved check-in? |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 16/08-2011 07:47
|
Kittisak skrev: Hmm hvad blir det så til? Er det sikkert eller ikke? Blir sgu lidt i tvivl nu. Har ikke lyst til at miste pengene ![]() Og det blir SAS... Og det med billetten som man kan printe ud, behøver jeg vel eentlig ikke at sende til hende, da det jo står på dansk alligevel? Hun skal vel bare vise sit pas ved check-in? Jeg brugte også SAS sidste gang. Og jeg bookede min kærestes billet hjemme fra Danmark. Hun skal ikke fremvise kort eller være korthaver ved check-in. Stik hende booking nummeret, det er nok. Hvis du ringer til SAS, vil de kunne bekræfte det samme. Rigtigt flinke folk de har derinde faktisk. |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 16/08-2011 09:09
|
|
Ok godt ![]() Lige lidt off topic, men som sagt har hun fået visum i 3 mdr, men er det muligt at forlænge det mens hun er her? Kunne være rart at have hende her til Jul og nytår også... Har fået at vide af en at det kun er i sverige man kan forlænge sit visum, men ved ikke om dette er sandt?? PS: Syntes priserne hele tiden skifter på momondo. Er der noget tidspunkt det plejer at være billigst? Nogle dage eller uger før afrejsen måske? Eller blir det dyrer jo nærmere man kommer afrejse dagen? Redigeret af Kittisak d. 16/08-2011 09:25 |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 16/08-2011 10:54
|
Kittisak skrev: Ok godt ![]() Lige lidt off topic, men som sagt har hun fået visum i 3 mdr, men er det muligt at forlænge det mens hun er her? Kunne være rart at have hende her til Jul og nytår også... Har fået at vide af en at det kun er i sverige man kan forlænge sit visum, men ved ikke om dette er sandt?? PS: Syntes priserne hele tiden skifter på momondo. Er der noget tidspunkt det plejer at være billigst? Nogle dage eller uger før afrejsen måske? Eller blir det dyrer jo nærmere man kommer afrejse dagen? Hun må max være her i 3 måneder. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) ?