Se indlæg
 Udskriv debat
Jule arrangement
savarden
Vi smutter afsted en måneds tid i dec / januar og ville høre om nogen var bekendt med et sted i Jomtien eller Pattaya som har jule arrangementer eventuelt selve juleaften ?.

Vil jo nødigt gå glip af dansk julemad og konen har det på samme måde selv om hun nok kunne nøjes med en gang Som Tam Shock

mvh

Savarden
 
Thaidreamer
der er jo altid dansk mad / planer at finde i soi whitehouse ( de folk der driver barerne ved jo hva der sker ), ellers er der jomtien boathouse , siam garden også i jomtien , som er dk drevne/ejet hva jeg lige kender til...

er der selv på samme tid .-)
 
Der er vel ikke et eneste danskejet sted som ikke laver diverse danske retter til jul, men de reklamerer ikke (forundeligt nok) sikkert fordi det er de samme tordenskjolds soldater der kommer år efter år, (og så koster reklame jo pengeSmile).

Men jeg tror nu ikke der er nogen der laver så god mad som dengang Henrik og Eaw havde Kongens Bar, han/de er stærkt savnet i byen.

Dejligt at man har sit eget køkken og selv kan lave sin flæskesteg med alt svineriet og så se familien smovse som kun thaier kan. Jeg kan lave steg med alt tilbehør til 16 personer for under 1200 Baht, og familien kommer med alt drikkeligt. Skal dog sikre mig et par skiver før servering til min flæskestegsmad juledag, og så på Den Danske Bagers formidable rugbrød.

Skeptikeren hvis tænder allerede løber i vand ved tanken
 
Anonym Bruger

http://www.pattay...ndex.shtml
 
sank
Smile For nogen år siden holdt vi Jule aften hos Kurt på Sunset ?? ved Casa Jomtin og det var da hyggeligt med gaver and og flæskesteg + risalamande og mener også Cobenhagen i soi Post holder Jule aften ? Vi gør efterhånden som Skeptikeren Grin
 
sony
Ja såmå en her trøste sig med ens livret juleaften gratis mad and flæskesteg og hele svineriet, og en får det serveret kvit og frit. Ok ikke helt jeg skal selv køre det udPfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!
 
Skeptikeren skrev:
Der er vel ikke et eneste danskejet sted som ikke laver diverse danske retter til jul, men de reklamerer ikke (forundeligt nok) sikkert fordi det er de samme tordenskjolds soldater der kommer år efter år, (og så koster reklame jo pengeSmile).

Men jeg tror nu ikke der er nogen der laver så god mad som dengang Henrik og Eaw havde Kongens Bar, han/de er stærkt savnet i byen.

Dejligt at man har sit eget køkken og selv kan lave sin flæskesteg med alt svineriet og så se familien smovse som kun thaier kan. Jeg kan lave steg med alt tilbehør til 16 personer for under 1200 Baht, og familien kommer med alt drikkeligt. Skal dog sikre mig et par skiver før servering til min flæskestegsmad juledag, og så på Den Danske Bagers formidable rugbrød.

Skeptikeren hvis tænder allerede løber i vand ved tanken


Men hvem laver så den bedste julemad / det bedste julearrangement i Jomtien/Pattaya ?

hn
 
thaikurt1
Gudskelov er jeg fri for at at tænke på og nu flæskestegen og alt det andre bliver godt eller at finde et dansk sted hvor der julearrangement.

Vi finde en hyggelig thai spiser der d 24 december.

Børnene kan lege ude og jeg kan går på min pc eller se tv,

Det sådan vi holde vi den 24 december.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
carstenj
hn skrev:
Skeptikeren skrev:
Der er vel ikke et eneste danskejet sted som ikke laver diverse danske retter til jul, men de reklamerer ikke (forundeligt nok) sikkert fordi det er de samme tordenskjolds soldater der kommer år efter år, (og så koster reklame jo pengeSmile).

Men jeg tror nu ikke der er nogen der laver så god mad som dengang Henrik og Eaw havde Kongens Bar, han/de er stærkt savnet i byen.

Dejligt at man har sit eget køkken og selv kan lave sin flæskesteg med alt svineriet og så se familien smovse som kun thaier kan. Jeg kan lave steg med alt tilbehør til 16 personer for under 1200 Baht, og familien kommer med alt drikkeligt. Skal dog sikre mig et par skiver før servering til min flæskestegsmad juledag, og så på Den Danske Bagers formidable rugbrød.

Skeptikeren hvis tænder allerede løber i vand ved tanken


Men hvem laver så den bedste julemad / det bedste julearrangement i Jomtien/Pattaya ?

hn


johns badehotel.
 
hn, jeg bliver dig svar skyldig, kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om at sætte mig i en dansk restaurant med 40-50 danskere og synge danske julesange iklædt nissehuer og plastikskæg. Man tager da forhåbentlig til thailand for at opleve landet og kulturen - ellers burde man blive hjemme.

Det er sku galt nok at de allerede i næste uge begynder på al deres Jingle Bells i centrene. Hvis ikke datteren havde fødselsdag og hendes livret er flæskesteg så lavede jeg det ikke, og jeg holder selv meget af det. Men det behøver ikke være jul for at nyde en steg.

Julen er for mig, (undtaget maden) og har altid været en pestilens med al det forlorne kommercielle gaveræs (læs bytteri). Kan ikke for min død forstå at fordi en thai gifter sig med en farang så skal børnene absolut oplæres i den vanvittige skik, som er en blanding af religion og hedenskab.

Genboen, en tysk overklasse bøsse af de værste, har sammen med sin lille thaiboy pyntet op med alt i juleplastic i de mest grufulde kulører, lamper der blinker og en plasticren der bræger, bliver ikke et spor forbavset hvis han lejer en snekanon til juleaften med tilhørende englekor fra den tyske kirke. Tænk hvad en korsfæstelse kan føre til i Guds navn.

Skeptikeren
 
juj
Maa give Skeptikeren ret, jeg holder mig hjemme den 24 & 25. Jeg laver lidt godt paa Grillen nyder et glas vin eller 2. 26 & 27 en lille Jule frokost med et par Danske venner med 3 slags Sild og Oel og snaps til.
 
thaikurt1
Skeptikeren hvor du du ret i det du skriver Smile
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
vandango
Nu bryder jeg mig ikke om flæskesteg, smager ad Pommern til. Men hvis jeg var i Pattaya i Julen. Ville jeg prøve at lokke Jens fra cafe frem til at lægge lokaler til. Dernæst ville jeg alliere mig med Allan Bager, som både kan lave flæskesteg samt ribbenssteg, samt lave noget lækkert medisterpølse.

Risalamande vil jeg gerne selv lave.

Var I Pattaya her for nylig, spiste på Danske steder, hvilket jeg aldrig gør mere, maden er meget ringe.

Spiste på hotel Dania i Pattaya, maden var noget af det mest ringe jeg nogensinde har spist i Thailand. Det var en af de allerdårligste madoplevelser jeg har haft i mange år.

Til jul skal maden være hjemmelavet.

Blot mit input.
 
Frank
Skeptikeren skrev:
hn, jeg bliver dig svar skyldig, kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om at sætte mig i en dansk restaurant med 40-50 danskere og synge danske julesange iklædt nissehuer og plastikskæg. Man tager da forhåbentlig til thailand for at opleve landet og kulturen - ellers burde man blive hjemme.

Det er sku galt nok at de allerede i næste uge begynder på al deres Jingle Bells i centrene. Hvis ikke datteren havde fødselsdag og hendes livret er flæskesteg så lavede jeg det ikke, og jeg holder selv meget af det. Men det behøver ikke være jul for at nyde en steg.

Julen er for mig, (undtaget maden) og har altid været en pestilens med al det forlorne kommercielle gaveræs (læs bytteri). Kan ikke for min død forstå at fordi en thai gifter sig med en farang så skal børnene absolut oplæres i den vanvittige skik, som er en blanding af religion og hedenskab.

Genboen, en tysk overklasse bøsse af de værste, har sammen med sin lille thaiboy pyntet op med alt i juleplastic i de mest grufulde kulører, lamper der blinker og en plasticren der bræger, bliver ikke et spor forbavset hvis han lejer en snekanon til juleaften med tilhørende englekor fra den tyske kirke. Tænk hvad en korsfæstelse kan føre til i Guds navn.

Skeptikeren


Pas på mavesåret - især i den sød juletid. Smile
 
Ja, det er da meget godt med al jeres skriveri, men har i lagt mærke til overskriften for denne tråd, samt hvad trådstarteren skrev i sit indlæg ?

Det drejer sig om at finde et sted, der har dansk julemad juleaften, og hvis nogen ikke bryder sig om det, behøver de jo ikke komme sådan et sted, og behøver heller ikke skrive her.
Og jeg er sådan set ligeglad med, om jeres nabo er bøsse, eller om i synes, at dansk julemad skal være hjemmelavet, det kan jeg sgu ikke bruge til en s*** !

johns badehotel ? ligger det i Løkken ?

Nissehuer og plastikskæg ?

"Man tager da forhåbentlig til thailand for at opleve landet og kulturen - ellers burde man blive hjemme."

Det er vel op til en selv, hvad man vælger, og ikke op til bedrevidende danskere.

Hvad var der galt med maden på Hotel Dania ?
Var det dansk eller thai mad ?

Og som Frank skriver: Pas på mavesåret !
 
chaingmai
ja, hn pas på mavesåret..........Rolll
 
HOJ
Kurt du skriver
Gudskelov er jeg fri for at at tænke på og nu flæskestegen og alt det andre bliver godt eller at finde et dansk sted hvor der julearrangement.

Vi finde en hyggelig thai spiser der d 24 december.

Børnene kan lege ude og jeg kan går på min pc eller se tv,

Det sådan vi holde vi den 24 december.



Vil lige drille dig lidt Kurt '
Mente ellers det var dig der foreslog Julefrokost med Dansk mad her i Dec

og holder med hn i at læse overskriften, elsker thai mad men juleaften kan man da godt medbringe nogle traditioner for mit vedkommende er det nu fruen og datter derhar sagt de vil have and og flæskesteg og ikke som tam juleaften, Thaier i Dk fejre da også loykratong og andre hellidage
Redigeret af HOJ d. 11/12-2011 23:37
Web: HOJ
 
jesperfrb
Jeg tror jeg ville prøve "Kontoret", som ligger på "Second road" i Jomtien, kender parret fra DK, og de lavede god mad der!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
jesperfrb skrev:
Jeg tror jeg ville prøve "Kontoret", som ligger på "Second road" i Jomtien, kender parret fra DK, og de lavede god mad der!


Jeg vidste ikke, at der var en ' Second Road ' i Jomtien. Eller mener du Second Road i Pattaya ?
Hedder restauranten virkelig kontoret ?
 
Robert Kronberg
hn skrev:
jesperfrb skrev:
Jeg tror jeg ville prøve "Kontoret", som ligger på "Second road" i Jomtien, kender parret fra DK, og de lavede god mad der!


Jeg vidste ikke, at der var en ' Second Road ' i Jomtien. Eller mener du Second Road i Pattaya ?
Hedder restauranten virkelig kontoret ?


Hej hn,

Second Road i Jomtien er relativ ny, men den findes.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: