Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
HOV det er jo snart JUL
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/09-2011 10:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Nu er der jo ikke så længe til, inden julen står for døren, så man bliver jo efter så mange år uden for Danmark.. bare lidt huk på forskellige juleting, som f.eks, det at lave brunekager og andet sjovt der høre den danske jul til. I år har jeg tænkt mig at bruge denne specielle side HJEMVE.dk, for de har faktisk det jeg ønsker mig. Er der nogen der har erfaringer med dette firma... Er fragten meget dyr... Er priserne okay... Findes der andre måder at gøre noget sådan på. Her tænkes på, om der er andre firmaer der gør det samme. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 13/09-2011 10:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Jeg har set på det firma og jeg syntes, at de er meget dyre. Makro har eksempelvis danske småkager ved jeg-om de lige har brunkager skal jeg ikke kunne sige. Tror da helt bestemt,at der er andre herude der både har og sender ud til billigere penge. Ellers er alternativet jo, at få nogen i danmark til at sende noget herud. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/09-2011 10:46
|
Hej Noinarak Gamle Kjeldsen vil sgu vende sig i sin grav, hvis hans dejlige julesmåkager skulle sammenlignes med dem du kan købe i Makro som Danish butter småkager.. De har oven i købet den danske livgarde på disse kage dåser. De småkager er da bare forfærdelige. Nej det jeg efterlyser er, om der er nogen der har erfaringer med at få alle disse specielle juleting, som potaske... brunkage krydderier.. Gløgg essens og andet der nu engang hører den danske jul til, få dette fragtet herud til det thailandske. SÅ kan mit thailandske køkken pludselig komme til at lugte af DANSK JUL.... |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 13/09-2011 11:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
sune skrev: Hej Noinarak Gamle Kjeldsen vil sgu vende sig i sin grav, hvis hans dejlige julesmåkager skulle sammenlignes med dem du kan købe i Makro som Danish butter småkager.. De har oven i købet den danske livgarde på disse kage dåser. De småkager er da bare forfærdelige. Nej det jeg efterlyser er, om der er nogen der har erfaringer med at få alle disse specielle juleting, som potaske... brunkage krydderier.. Gløgg essens og andet der nu engang hører den danske jul til, få dette fragtet herud til det thailandske. SÅ kan mit thailandske køkken pludselig komme til at lugte af DANSK JUL.... Du kan købe det hele i Villa marked 250 g smør i mindre stykker 125 g lys sirup (ca. ¾ dl) 250 g sukker (ca. 3 dl) 1 spsk stødt kanel 1 tsk stødt nellike 100 g smuttede, hakkede mandler 25 g finthakket sukat 1¾ tsk potaske (har jeg ikke fundet men brug bagepulver) 1 spsk lunkent vand 500 g hvedemel Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/09-2011 11:36
|
steen Tak skal du have, så jeg vil huske næste måned jeg skal til golf i Pattaya. Vi har ikke Villa markederne her i Central Thailand... Ikke her... |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 13/09-2011 12:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
steen nielsen skrev: sune skrev: Hej Noinarak Gamle Kjeldsen vil sgu vende sig i sin grav, hvis hans dejlige julesmåkager skulle sammenlignes med dem du kan købe i Makro som Danish butter småkager.. De har oven i købet den danske livgarde på disse kage dåser. De småkager er da bare forfærdelige. Nej det jeg efterlyser er, om der er nogen der har erfaringer med at få alle disse specielle juleting, som potaske... brunkage krydderier.. Gløgg essens og andet der nu engang hører den danske jul til, få dette fragtet herud til det thailandske. SÅ kan mit thailandske køkken pludselig komme til at lugte af DANSK JUL.... Du kan købe det hele i Villa marked 250 g smør i mindre stykker 125 g lys sirup (ca. ¾ dl) 250 g sukker (ca. 3 dl) 1 spsk stødt kanel 1 tsk stødt nellike 100 g smuttede, hakkede mandler 25 g finthakket sukat 1¾ tsk potaske (har jeg ikke fundet men brug bagepulver) 1 spsk lunkent vand 500 g hvedemel Kan man købe en spsk lunkent vand i Villa marked? ![]()
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 13/09-2011 12:22
|
Hov hov Per Vi er altså meget seriøse her, så plat skal ikke ind her... men god lir ![]() |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 13/09-2011 12:45
|
|
ABS skrev: steen nielsen skrev: sune skrev: Hej Noinarak Gamle Kjeldsen vil sgu vende sig i sin grav, hvis hans dejlige julesmåkager skulle sammenlignes med dem du kan købe i Makro som Danish butter småkager.. De har oven i købet den danske livgarde på disse kage dåser. De småkager er da bare forfærdelige. Nej det jeg efterlyser er, om der er nogen der har erfaringer med at få alle disse specielle juleting, som potaske... brunkage krydderier.. Gløgg essens og andet der nu engang hører den danske jul til, få dette fragtet herud til det thailandske. SÅ kan mit thailandske køkken pludselig komme til at lugte af DANSK JUL.... Du kan købe det hele i Villa marked 250 g smør i mindre stykker 125 g lys sirup (ca. ¾ dl) 250 g sukker (ca. 3 dl) 1 spsk stødt kanel 1 tsk stødt nellike 100 g smuttede, hakkede mandler 25 g finthakket sukat 1¾ tsk potaske (har jeg ikke fundet men brug bagepulver) 1 spsk lunkent vand 500 g hvedemel Kan man købe en spsk lunkent vand i Villa marked? ![]() ![]() Ja det kan man godt hvis du selv har en ske med Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 13/09-2011 12:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
hvis man køber på hjemve, herude i thailand er der ikke 25% moms på![]() |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 13/09-2011 12:54
|
|
chaingmai skrev: hvis man køber på hjemve, herude i thailand er der ikke 25% moms på ![]() Rigtigt men så kommer der måske ? afgift herude 30 % + 7 % Tax på det fulde beløb hvis de tjekker pakken, jeg ved ikke hvor strenge de er med fødevare Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/09-2011 13:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hvis du vil vide hvad det koster, så laver du bare din bestilling online og går til kassen. Der fremgår totalbeløbet med specificeret fragt. Om du så griber til kortet og betaler er jo op til dig.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 13/09-2011 14:26
|
|
Boes skrev: Hvis du vil vide hvad det koster, så laver du bare din bestilling online og går til kassen. Der fremgår totalbeløbet med specificeret fragt. Om du så griber til kortet og betaler er jo op til dig. Toldbehandling: Køber er ansvarlig for tilladelsen til at indføre de varer som bestilles, samt for alle eventuelle udgifter i forbindelse med indførslen til købers opholdsland. Skulle varer i forbindelse med importen blive afvist hos det stedlige toldvæsen eller andre myndigheder, kan varerne returneres til Hjemve.dk som vil refundere pakkens værdi fratrukket portoudgiften. Undtagen herfra er dog uge- og månedsblade. Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 13/09-2011 16:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
Ingredienser150 g Dansukker Sukker 3/4 dl Dansukker Lys eller Mørk Sirup 150 g margarine eller smør 2 små æg 1/2 spsk. revet pomeransskal 1/2 spsk. ingefær 1/2 spsk. nelliker 1/2 spsk. natron 400 g hvedemel Varm sukker og sirup op til kogepunktet. Læg fedtstoffet i, og lad det smelte. Lad massen køle af. Rør æg, krydderier, natron og det meste af melet i. Dæk dejen med lidt mel og lad den stå koldt et par timer eller til næste dag . Ælt dejen smidig på bordet. Rul den ud til en tynd plade, ca. 2 mm. Stik kager ud i den ønskede størrelse. Læg dem på en smur t plade. Bag brunkagerne 8-10 minutter ved 175° c. Lad brunkagerne køle af på bagepladen. Og det bedste det er jo samme opskrift til pebernødder |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 13/09-2011 19:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jul...? slap nu lige af jeg har stadig ikke sparet op til vinter ferien, så kan vi ikke lige gemme den snak væk et par mdr mere
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 13/09-2011 19:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
unskyl mig men det er bestemt ikke snart JUL... til alle der har samme ide at JUL er fra den foeste soendag i advent og ind til den tid saa holer man jule lang vaek meld jer ind i FB gruppen for meget jul >>>>> Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 13/09-2011 19:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
.....
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Sicarius |
Lagt på d. 13/09-2011 21:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 88 |
Hjemve.dk har så dyre fragtpriser at det bare er for dyrt! Men husk, jeg er nærig anlagt! - Men alt hvad jeg kunne bestille kan jeg enten selv lave, eller undvære .For eks. bearnice sauce ...Glæder mig til at koge min første bearnice sammen i Thailand og servere den med en stak fritter og en god mellemsteg bøf for konen! Hun véd ikke at dette er gudespise! - Kan ikke tro at hun vil sige noget andet! Hvad angår jul er det lovligt tidligt at glæde sig over det .Men ok, lad os dog bare tage glæden på forskud .Min mor laver som regel så god julemad at jeg kan nu hellere ikke andet end glæde mig ..Om jeg så er hjemme lige til jul det er så ikke sikkert ..Ellers står den på føromtalte bøf og fritter tænker jeg! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 14/09-2011 06:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Denne kan også prøves http://www.icasve... Svenske ICA sender også til Thailand. Bemærk priserne er i SEK, svenske kronor, afgår 25 % moms. Jeg har ikke selv handlet der, men det er jo et alternativ. Good hunt, peberkagerne skal sq nok blive til noget !! "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 14/09-2011 07:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Sicarius skrev: Hjemve.dk har så dyre fragtpriser at det bare er for dyrt! Men husk, jeg er nærig anlagt! - Men alt hvad jeg kunne bestille kan jeg enten selv lave, eller undvære .For eks. bearnice sauce ...Glæder mig til at koge min første bearnice sammen i Thailand og servere den med en stak fritter og en god mellemsteg bøf for konen! Hun véd ikke at dette er gudespise! - Kan ikke tro at hun vil sige noget andet! Hvad angår jul er det lovligt tidligt at glæde sig over det .Men ok, lad os dog bare tage glæden på forskud .Min mor laver som regel så god julemad at jeg kan nu hellere ikke andet end glæde mig ..Om jeg så er hjemme lige til jul det er så ikke sikkert ..Ellers står den på føromtalte bøf og fritter tænker jeg! Ja, du er en dygtig mand, som sådan kan lave Bearnaise sauce. Men stave til det kan du skutte. Ja, man kan da godt sige at det er lidt dyrt. Men der er åbenbart et marked for det. Vil man have Dansk guf og dagligvarer sendt om på den anden side af jorden, må man jo betale hvad det koster, hvis man ikke kender nogen der gider sende ud for en. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 14/09-2011 10:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
prøv nu at finde alternertiver, her i thailand,hvis man leve på dansk, jul, påske og pinse,så er huspriserne i bund pt. og abs. du forstod da hvad han mente så er alt jo godt |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg har stadig ikke sparet op til vinter ferien, så kan vi ikke lige gemme den snak væk et par mdr mere