Se indlæg
 Udskriv debat
Max beløb i kontanter ved udrejse dk/ind Thai
Anjin
Er der nogen som véd hvilket max beløb man legalt kan indføre når man rejser ind i Thailand på alm 30 dages turistvisum ?

Jeg har kunnet finde en max beløbsgrænse (uden at skulle deklarere) på 10.000 euro i forhold til de danske myndigheder, men er der en max grænse i forhold til indrejsen i Thailand ?

Lung Yao
Anjin skrev:
Er der nogen som véd hvilket max beløb man legalt kan indføre når man rejser ind i Thailand på alm 30 dages turistvisum ?

Jeg har kunnet finde en max beløbsgrænse (uden at skulle deklarere) på 10.000 euro i forhold til de danske myndigheder, men er der en max grænse i forhold til indrejsen i Thailand ?

Spørger du om 1)den max beløb man kan indføre i Thailand eller om 2)der er en øverste grænse for "meldepligten" i tolden:

- 1) Ingen øverste grænse for indførsel af fremmed valuta, men som #2

- 2) Alt beløb over det svarende til 20.000$ skal deklareres ved tolden, valuta formular skal udfyldes og man skal besvare yderligere spørgsmål fra myndighederne (fx. oprindelsen af beløbet for at undgå "hvidvaskning" ).
Fra The Customs Department of Tailand.

http://www.custom...inthailand

<< Foreign Currency

Travelers bringing foreign currency more than USD 20,000 or its equivalent into or out of Thailand are required to make a report to Customs. This report is required by the “Ministerial Regulation (No. 25) B.E. 2530 issued under the Authority of the Currency Exchange Control Act B.E. 2485 and relevant regulations.

The Regulation and Notification require that travelers bringing foreign currency, both a bank note and a coin, with the total aggregate value exceeding USD 20,000 or its equivalent, must report it to a Customs officer at a port/airport of entry or exit, using the given Foreign Currency Declaration Form. The travelers must complete, sign, and submit the Form to report their foreign currency where such currency are physically carried by a person arriving in or departing from Thailand, or where they form part of the person’s baggage and that person and his or her baggage are being carried on board the same conveyance across the border.

A person who reports currency has to answer truthfully any questions that a border services officer asks about the information required for the report
.

Og som "sidegevinst" for fx. dem der har både en Bærbare, en Iphone og et dyrt kamera med, og her henviser jeg KUN til hvad loven siger og ikke hvad vi har oplevet ved vores talrige rejser til Thailand:
"Hvad må/kan man indføre toldfrit ved indrejse i Thailand>>

http://www.custom...ancerelief

.
Redigeret af Lung Yao d. 22/09-2011 01:18
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

milex
Det er korrekt at du kan udføre 10.000 euro uden videre. Vær dog opmærksom på, at told/skat kan beslag beløb hvis der er gæld til det offentlige - også selvom beløbet er mindre end 10.000 euro. Og det er vel rimeligt nok.

Kittisak
Er det ik 50.000 kr man højst må have med når man rejser?
Og ang gæld til det offentlige, gælder det også hvis man stadig betaler af på det?

F.eks skylder jeg i SU som er gået ind over skat, og jeg betaler så til skat 400 kr om mdr nu...

Kenni
Kittisak skrev:
Er det ik 50.000 kr man højst må have med når man rejser?
Og ang gæld til det offentlige, gælder det også hvis man stadig betaler af på det?

F.eks skylder jeg i SU som er gået ind over skat, og jeg betaler så til skat 400 kr om mdr nu...

Du må tage højest tage 10.000 Euro, eller ca. 75.000 danske kroner med dig.

Så længe du skylder penge til Skat, har de mulighed for at tage en andel af de penge du rejser med, dette er uanset om du allerede betaler af på gælden.

/Kenni
Jeg hygger mig med Nupo Kuren og Gratis tagtjek

http://www.slankekuren.eu
huratho
Hej
Måske er jeg dum, men da der er så mange som har været i Thailand op til flere gange, kan jeg simpelthen ikke forstå at man ikke opretter en konto herude og så overføre penge som man nu kan undvære. Til 1. gangs farende forstår jeg det godt.
Til dig Kenni. De er total ligeglade med om du har en afdragsordning. De tager hvad de kan skrabe sammen. Jeg har selv prøvet det. Jeg fik for mange år siden en kæmpe bøde af Politiet og jeg lavede en ordning med dem. Den ordning har jeg altid overholdt. Så skulle jeg have skattepenge tilbage, men haps sagde skat og så var min bøde betalt.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

NoiNarak
Jeg betaler også af til skat-og da jeg så skulle have min trækprocent nedsat med 6%-sagde de lige haps-og tog de 3%,som afdrag også,ud over vores aftalte beløb-endda uden at give mig besked om det-det fandt jeg først ud af senere.

TG950
Lung Yao skrev: Alt beløb over det svarende til 20.000$ skal deklareres ved tolden, valuta formular skal udfyldes og man skal besvare yderligere spørgsmål fra myndighederne (fx. oprindelsen af beløbet for at undgå "hvidvaskning" ).

man kan også selv om man har opgivet en udførsel på 10.000 € eller derover via skema til skat, komme ud for at skulle svar på ubehagelige ? fra skat.

( har selv prøvet at skulle stå skoleret for skat, selv om beløbet var korrekt angivet til skat med stempel og underskrift fra departementet i Aarhus, de forlangte b.la. konto udtog 5 år tilbage )

så som udgangspunkt vil jeg anbefale at ved størrer beløb der skal udføres så brug bank overførsel, også selv om det vil give en mindre veksel kurs, det er besværet værd.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

bimmelim
Nu hvor i tager så mange penge med til Thailand.
Hvor veksler i dem henne for at få den bedste kurs ??

www.kgi.dk
filihankat
TG950 skrev:
Lung Yao skrev: Alt beløb over det svarende til 20.000$ skal deklareres ved tolden, valuta formular skal udfyldes og man skal besvare yderligere spørgsmål fra myndighederne (fx. oprindelsen af beløbet for at undgå "hvidvaskning" ).

man kan også selv om man har opgivet en udførsel på 10.000 € eller derover via skema til skat, komme ud for at skulle svar på ubehagelige ? fra skat.

( har selv prøvet at skulle stå skoleret for skat, selv om beløbet var korrekt angivet til skat med stempel og underskrift fra departementet i Aarhus, de forlangte b.la. konto udtog 5 år tilbage )

så som udgangspunkt vil jeg anbefale at ved størrer beløb der skal udføres så brug bank overførsel, også selv om det vil give en mindre veksel kurs, det er besværet værd.

Naturligvis skal man kunne dokumentere hvor man har så mange kontanter fra. Det er jo det der er hele ideen med at skulle opgive pengene ved udrejse.

Med hensyn til overførsel via banken, så tror jeg næppe du slipper for kontrol. De danske pengeinstitutter skal altså også fortælle myndighederne om pengeoverførsler til udlandet.

Så dine "jyske dollars" bliver du sgu nok nødt til at betale skat af - ligesom alle os andre Wink

Anonym Bruger
Bimmelimsen

her er det vist bedst at veksle.

http://www.superr...ation.aspx

Anjin
Tak for alle svareneSmile

Ja, det var øverste grænse -uden at skulle deklarere.

Har fuld forståelse for, at man evt skal kunne redegøre for sine penge + risikoen hvis man skylder penge til det offentlige osv, men pengene er hvide og jeg skylder ikke det off noget. Har bare en privat grund til ikke altid at ville overføre via banksystemet, men ønsker ikke at dumme mig ved at stå i en lufthavn og have overskredet een eller andet beløbsgrænse.

bimmelim
Tak Sonny
Så må jeg der forbi når jeg lander i næste måned.
Nok for dyrt at gå og hæve på kortet i 6mdr.

www.kgi.dk
TG950
fillihankat skrev : Med hensyn til overførsel via banken, så tror jeg næppe du slipper for kontrol. De danske pengeinstitutter skal altså også fortælle myndighederne om pengeoverførsler til udlandet.

Så dine "jyske dollars" bliver du sgu nok nødt til at betale skat af - ligesom alle os andre

har altid kunne redgør hvorfra mine " jyske $ " stammer fra, f.eks kan spillegevinst jo også være indtægt der er betalt skat af.

Anjin skrev : men ønsker ikke at dumme mig ved at stå i en lufthavn og have overskredet een eller andet beløbsgrænse.

i principet skal du ved en kontrol kunne redegør for selv det mindste beløb du er i besiddelse af, f.eks 1000,- Dkr.

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

filihankat
TG950 skrev:
fillihankat skrev : Med hensyn til overførsel via banken, så tror jeg næppe du slipper for kontrol. De danske pengeinstitutter skal altså også fortælle myndighederne om pengeoverførsler til udlandet.

Så dine "jyske dollars" bliver du sgu nok nødt til at betale skat af - ligesom alle os andre

har altid kunne redgør hvorfra mine " jyske $ " stammer fra, f.eks kan spillegevinst jo også være indtægt der er betalt skat af.

Det har du da så evigt ret i, men hvis pengene er fuldstændig lovlige, så er der jo ikke nogen grund til at begynde på alle mulige krumspring for at undgå kontrol i lufhavnen. Jeg forsøger på ingen måde at hænge dig ud for noget kriminelt Smile det var blot en konstatering. En bankoverførsel er mere sikker end at skulle gå rundt med store kontantbeløb på sig.

fckguld
sonny skrev:
Bimmelimsen

her er det vist bedst at veksle.

http://www.superr...ation.aspx
Ja rigtigt.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

TG950
filihankat skrev:
TG950 skrev:

Det har du da så evigt ret i, men hvis pengene er fuldstændig lovlige, så er der jo ikke nogen grund til at begynde på alle mulige krumspring for at undgå kontrol i lufhavnen el. lign.

er der blevet talt / skrevet om krumspring, mig bekendt blev der spurgt om den øvre grænse for udførsel, og der blev svaret at selv om man overholder alle regler så er der stor rissiko for at blive indkaldt til torskegilde uden Hollandaise sauce.

at nogen så næste gang måske vælger at overføre via bank er jo ikke krumsprings agtig, og der skal enda meget høje overførsler til før bank/skat reagerer.

filihankat
TG950 skrev:
filihankat skrev:
TG950 skrev:

Det har du da så evigt ret i, men hvis pengene er fuldstændig lovlige, så er der jo ikke nogen grund til at begynde på alle mulige krumspring for at undgå kontrol i lufhavnen el. lign.

er der blevet talt / skrevet om krumspring, mig bekendt blev der spurgt om den øvre grænse for udførsel, og der blev svaret at selv om man overholder alle regler så er der stor rissiko for at blive indkaldt til torskegilde uden Hollandaise sauce.

at nogen så næste gang måske vælger at overføre via bank er jo ikke krumsprings agtig, og der skal enda meget høje overførsler til før bank/skat reagerer.

Ja, ja rolig nu. Det var jo også det jeg skrev. Hele ideen med overhovedet at have sådan en øvre beløbsgrænse er jo netop for at føre kontrol med de penge der bliver ført ud af landet.

Mht. at overføre via bank, så har jeg ikke nogen praktisk erfaring, men jeg tror ikke der skal ret store overførsler til før der bliver reageret. I disse "terror-tider" tror jeg der bliver holdt et vågent øje med hvem der overfører penge til hvem.

Anonym Bruger
Da jeg flytte til thailand i år, og meldte danske bank at jeg ville overføre penge hver måned, skulle der laves et stykke papir med hvor meget jeg ca ville overføre pr måned, og pr år, da de skulle oplyse det.....

Peder1968
Badedyr skrev:
Da jeg flytte til thailand i år, og meldte danske bank at jeg ville overføre penge hver måned, skulle der laves et stykke papir med hvor meget jeg ca ville overføre pr måned, og pr år, da de skulle oplyse det.....

Det er rigtigt banker har oplysningspligt.
For et ca et år siden spurgte jeg min bankmand om hvor meget man må overfører til Thailand.
Hans svar var at der ikke er nogen max. grænse, men jeg selvfølgelig skulle kunne redegøre for hvor jeg havde pengene fra, hvis "sk@t" var interesseret Wink

Spring til debat: