Se indlæg
 Udskriv debat
Gode råd.
NoiNarak
Hej!
Først vil jeg gerne bede Jer om, at tage dette lidt seriøst og kun svare hvis I har nogle gode råd, eller vejledninger,da dette faktisk er ret vigtigt for mig.
Min kone har,som så mange andre, altid lagt kortene på bordet og fortalt ang. hendes tidligere liv og dermed også,at hun havde en søn som hun desværre mistede kontakten med,da hun efter endt forhold (thai-gift)stod uden penge og måtte træffe den beslutning,at overlade barnet til manden-som så igen,senere overlader ham til hans forældre,hvor han så er vokset op.
Så alt dette vidste jeg jo-men da vi for nylig var på land og transport office, for at forny vores kørekort,sker der pludselig noget.
Jeg kan mærke med det samme,på Suphaphon,at der er et eller andet i vejen og spørger hende hvad det er-og så siger hunGrinet er min søn,der står derhenne og i det samme kigger han på hende og ingen af dem,er ET sekund i tvivl om,hvem den anden er-efter 20 år,hvor de ikke har haft kontakt.
Fantastisk øjeblik!
Vi fik så ham og hans dame med hjem og hyggede os resten af dagen-de bor så i Mae Sai-og det var bare en dejlig dag,med store følelser,der hang dem begge,helt uden på tøjet,samtidig med at jeg jo godt fornemmede,at de også var lidt nervøse over,hvad jeg nu sagde til alt dette.
Men dertil kunne jeg jo kun svare,at jeg syntes at det er fantastsisk og at hendes søn,selvfølgelig også er at betragte,som min søn-sådan må det være,syntes jeg-selvom det er en stor knægt at få lige pludselig-23 år.
Men vi har så besøgt hinanden, i den efterfølgende tid,ringet og haft kontakt på computeren og nu kommer spørgsmålet så:
Knægten arbejder på Amphoe og tjener ikke det vilde,men har så nogle penge-en arv fra bedsteforældrene og nu har han fået den fikse ide,at han-på trods af, at han ved at vi ikke mangler noget,vil købe et hus til sin mor-børn tager sig jo af deres forældre.
Jeg syntes jo,at det er en flot gestus-men mener ikke, at vi kan tage imod det,men han insisterer kraftigt.
Spørgsmålet er:
Hvordan forholder jeg mig til dette og hvis min holdning er rigtig,hvordan klarer jeg så det? Han må jo ikke,på nogen måde føle, at han taber ansigt.
Jeg syntes at den er svær!

Henrik45
NoiNarak , Brian-Marinus.

Pludselig og "tilfældigt" efter 20 år, dukker den "glemte" og fortabte, og nu stenrige søn op på kørekortkontoret, og insistere kraftigt på at købe et hus til sin moder, som svigtede ham da han havde mest brug for hende !

Du er vist den eneste der tror på den historie,

Welcome to Thailand ! Rolll

patirak
NoiNarak skrev:
Hej!
Først vil jeg gerne bede Jer om, at tage dette lidt seriøst og kun svare hvis I har nogle gode råd, eller vejledninger,da dette faktisk er ret vigtigt for mig.
Min kone har,som så mange andre, altid lagt kortene på bordet og fortalt ang. hendes tidligere liv og dermed også,at hun havde en søn som hun desværre mistede kontakten med,da hun efter endt forhold (thai-gift)stod uden penge og måtte træffe den beslutning,at overlade barnet til manden-som så igen,senere overlader ham til hans forældre,hvor han så er vokset op.
Så alt dette vidste jeg jo-men da vi for nylig var på land og transport office, for at forny vores kørekort,sker der pludselig noget.
Jeg kan mærke med det samme,på Suphaphon,at der er et eller andet i vejen og spørger hende hvad det er-og så siger hunGrinet er min søn,der står derhenne og i det samme kigger han på hende og ingen af dem,er ET sekund i tvivl om,hvem den anden er-efter 20 år,hvor de ikke har haft kontakt.
Fantastisk øjeblik!
Vi fik så ham og hans dame med hjem og hyggede os resten af dagen-de bor så i Mae Sai-og det var bare en dejlig dag,med store følelser,der hang dem begge,helt uden på tøjet,samtidig med at jeg jo godt fornemmede,at de også var lidt nervøse over,hvad jeg nu sagde til alt dette.
Men dertil kunne jeg jo kun svare,at jeg syntes at det er fantastsisk og at hendes søn,selvfølgelig også er at betragte,som min søn-sådan må det være,syntes jeg-selvom det er en stor knægt at få lige pludselig-23 år.
Men vi har så besøgt hinanden, i den efterfølgende tid,ringet og haft kontakt på computeren og nu kommer spørgsmålet så:
Knægten arbejder på Amphoe og tjener ikke det vilde,men har så nogle penge-en arv fra bedsteforældrene og nu har han fået den fikse ide,at han-på trods af, at han ved at vi ikke mangler noget,vil købe et hus til sin mor-børn tager sig jo af deres forældre.
Jeg syntes jo,at det er en flot gestus-men mener ikke, at vi kan tage imod det,men han insisterer kraftigt.
Spørgsmålet er:
Hvordan forholder jeg mig til dette og hvis min holdning er rigtig,hvordan klarer jeg så det? Han må jo ikke,på nogen måde føle, at han taber ansigt.
Jeg syntes at den er svær!

Hvad siger din kone? Jeg syntes, du skal lade din kone håndtere den sag, så sønnen ikke taber ansigt. Hvis altså hun kan det?
Redigeret af patirak d. 27/09-2011 01:01

patirak
Henrik45 skrev:

Pludselig og "tilfældigt" efter 20 år, dukker den "glemte" og fortabte, og nu stenrige søn op på kørekortkontoret, og insistere kraftigt på at købe et hus til sin moder, som svigtede ham da han havde mest brug for hende !

Henrik45, jeg forstår dig ikke... Manden beder om råd. Det er da ret ligegyldigt om du tror på historien eller ikke. Du virker som om, at du mener alle Thaier kun er ude på at snyde og lyve?

Du må have haft nogle rigtig dårlige oplevelser... er det ikke noget du kunne fortælle os lidt om, så det gør det nemmere at forstå hvorfor du er så negativ anlagt, når det gælder Thaier.
Redigeret af patirak d. 27/09-2011 01:17

NoiNarak
Henrik45 skrev:

Henrik 45.
Jeg startede ellers med at skrive, om man godt ville tage dette seriøst-men det er du åbenbart ligeglad med.
Om du tror det ene eller det andet,er for mig,sådan set ligegyldigt.Jeg ved hvor jeg står og hvad jeg kan regne med-så selv velkommen til Thailand.
Det er jo altså ikke alle thailændere der snyder og bedrager folk.
Det er-nu det skal være-iøvrigt min kone,der har købt det hus vi sidder i nu og også hendes bil-tror ikke rigtig hun har taget mig for pengenes skyld-det ville vist være en skidt forretning for hende.
Men få dig nogle positive oplevelser hernede også,så du også lærer den side af Thailand at kende,istedet for at sidde herinde og hælde gylle ud om noget,som du ikke har en jordisk chanse for at vide noget om.

NoiNarak
Hej Patirak!
Ja, det er også det jeg tænker og nok også løsningen på det-det er jo ikke altid, at vi-selvom vi tror vi ved en masse,kan sætte os 100% ind i deres handle og være måde osv.-så man skal også-som du skriver passe på, at han ikke fremstår som den der taber ansigt.
Tak for et regulært og seriøst svar.

NoiNarak, tak for en informativ historie fra dit liv. Det er en svær nød at knække og endnu sværere for en udenforstående at komme med en løsning. Min thailandske familie har lige siden jeg mødte den for 10 år siden, hver gang der har været familieproblemer, sat sig ned og lavet et godt gammeldags rådsmøde hvor de diskuterer problemerne igennem, I dag hvor familien er splittet op grundet manglende indtjening oppe i nord så bruger de mobilen til at løse konflikter/spørgsmål.

Mon ikke I skulle sætte jer sammen og prøve ad den vej at løse opgaven, jeg er af den overbevisning at dine input vil blive værdsat. Jeg selv bliver (alt for tit) brugt som stødpude og rådgiver måske fordi jeg er den ældste og dermed i thaiers øjne mere klog og myndig. At de så ikke kan se mine fejl er jo kun godt for mig.

Held og lykke fra Skeptikeren

PS! Henrik45, går ud fra at det er din alder du bruger som synonym. Det læser jeg som en voksen men meget umoden mand, der trænger til et ordentlig los i røven. At du er så negativ over for alt og allle tyder på en selvoptagethed og egoisme der er en rigtig "Leifer" værdig. Mon ikke du skulle søge optagelse i klubben for Leifere, tror du kunne blive noget stort, landsformand f.eks.?

NoiNarak
Skeptikeren!
Tak for et godt indlæg-det er værdsat.
Nu skal jeg så lige-for helhedens skyld sige,at det er MIG,der har et problem med det her-ingen andre.
Jeg vil jo gerne gøre det rigtige,men min opfattelse af tingene er jo, at vi kan klare os selv og han ikke skal gå og bruge sine penge på os-han tjener sgu ikke for meget om måneden-og selvom han har den arv stående.
Den mener jeg jo-han er en ung mand,med dame på osv.-start et nogenlunde godt liv selv med den.
Vi lever på ingen måde i luxus,men lider bestemt heller ingen nød.
Så det er der problemet er-jeg syntes, at det er underligt,når vi selv har så vi kan klare os osv.-men sådan ser de altså ikke på det.

Henrik45
Brian----Marinus ///// NoiNarak.

Du får et vink med en vognstang ! ..

Kan du virkelig ikke selv se, at du i de sidste par år et blevet trukket rundt i manegen som en cirkushest, af en flok thailandske underbemidlet løgnagtige bonderøve ?

Forhelvede stop nu !.

Jeres idiotiske selvbedragiske bortforklaringer om at Thaierne TABER ANSIGT !!!

De taber ikke en SKID !! ... De griner tværtimod af, at der findes så mange ildelugtende, snotdumme, halvfede faranger som tror på deres løgne ,og er villige til at tabe alt, i deres pilrådne land !

Brian--///Marinus---/// og Patirak...

Jeres gætterier om mine positive eller negative oplevelser i Thailand, eller i det hele taget med thaier, rundt omkring i verden... ved i ikke en skid om !

Så hold venligst jeres kaje lukket !!

... Og Allan/Patirak, hvornår indrømmer du, at du var og er, manden som står bag det idiotiske selvbedragiske website farang.uk ? Smile

Patirak.. Du har i flere år forsøgt , på mange thaiforum og under mange profiler og navne, at udgyde og retfærdigøre dine egne tåbelige og idiotiske beslutninger omkring , det at blive blindt forelsket i en udbanket thailuder !

Den går ikke , du er luret af ! Pfft
Redigeret af Henrik45 d. 27/09-2011 04:09

NoiNarak
Henrik45
Jeg gider simpelthen ikke diskuterer dette på så lavt et plan.
Da du først er meldt til her i 4. måned,må du jo have været på andre sider hvor jeg har været,under andet navn,siden du kan udtale dig om hvad jeg er blevet de sidste par år.
Men jeg vil dog sige, at er det tilfældet,så ok. med mig-jeg har det sgu fint med det og det er vel hovedsagen-og ikke hvad du mener om det.
Hvorvidt min dame og hendes familie er underbemidlet,det kan du jo overhovedet ikke udtale dig om,da du ikke kender dem-og i hvilken henseende du mener de er det,ved jeg jo heller ikke-men kan dog love dig-at hvis du mener økonomisk-så tror jeg godt nok, at du skal igang med noget over arbejde, hvis du vil hamle op med deres økonomi.
Jeg kender dig som sagt ikke,men alene ud fra dine udtalelser her-så er det vist tydeligt, at du har det meget skidt med dig selv-og thailændere,af en eller anden grund.
Men fordi du har haft nogle negative oplevelser,betyder det vel ikke, at så får alle andre det også.
Men jeg håber da, at du også på et tidspunkt,kan komme dertil hvor du kan og vil nyde thailand og de dejlige ting og mennesker der er her.
Kan du have et godt liv!

Hej Brian Marinus

Det er umiddelbart en hård nød at knække, men jeg vil nok gøre lidt som Skeptikeren skriver.

Jeg ville ikke blande mig i en sådan sag,men holde mig i baggrunden og evt. samtykke,når din kone/kæreste har truffet en beslutning.

Nu troede jeg, jfr. dine tidligere indlæg,at I både havde købt både hus og bil. Så I har jo ikke brug for sønnesn tilbud.

Du skriver, at den genfundne søn ikke tjener særligt meget, så jeg forstår egentlig ïkke, hvordan han med få midler kan købe et hus til mor, det er nogle hurtige beslutninger,han træffer, kort til efter mødet med sin mor,som han ikke har mødt i ca. 20 år.

NoiNarak
Girobank.
Ja,men vi har skam også købt hus osv.-men,hvad du jo ikke kunne vide er, at vi fik et tilbud,af naboens søster-således at vi i forhold til købsprisen tjente 400.000 baht og blev siddende i huset på en 10 årig lejekontrakt-til 6000 baht om måneden-altså halvdelen af hvad vi gav før.
Ja, han tjener ikke så meget knægten,men som nævnt tidligere i tråden,så arvede han efter bedstemoderen og det er ud af den arv,han vil købe.
Nej, vi har ikke brug for hans tilbud-det er jo det jeg skriver tidligere i tråden-og det jeg mener.

Hvorfor spørge på en offentlig debat om noget så privat som,

hvad mener i om min kone?

NoiNarak

At skrive om ens privatliv og så ikke vil have andet end de svar som man mener er positive er latterligt.

Selve problemet med dårlige thai mødre der bare overlader deres børn til andre på grund af en dårlig unskyldning har jo været debatteret masser af gange.

Og jeg mener det modsatte af Skeptikeren, at når man krænger sit privatliv ud offentlig, så må man tage imod de knubs det giver.

Man kan så vælge at tro på historien eller lade være, men vi er ikke forpligtet til at spise alt, selv om det er pakket ind i thaikultur eller hvad undskyldning der ellers bruges.

Kim Ludvigsen
yan skrev:
Hvorfor spørge på en offentlig debat om noget så privat som, hvad mener i om min kone?

Det spørges der heller ikke om. Der spørges om et råd til en konkret situation, og netop ikke en bedømmelse af andre personer.

yan skrev:
At skrive om ens privatliv og så ikke vil have andet end de svar som man mener er positive er latterligt.

Der er meget langt fra et lidt kritisk svar og så til Henrik45's svar. Jeg vil blive overrasket, hvis ikke hans andet svar i tråden udløser noget rødt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
carstenj
patirak skrev:
Henrik45 skrev:

Henrik45, jeg forstår dig ikke... Manden beder om råd. Det er da ret ligegyldigt om du tror på historien eller ikke. Du virker som om, at du mener alle Thaier kun er ude på at snyde og lyve?

Du må have haft nogle rigtig dårlige oplevelser... er det ikke noget du kunne fortælle os lidt om, så det gør det nemmere at forstå hvorfor du er så negativ anlagt, når det gælder Thaier.

endnu en LEIF.

patirak
Henrik45 skrev:
Brian----Marinus ///// NoiNarak.

Du får et vink med en vognstang ! ..

Kan du virkelig ikke selv se, at du i de sidste par år et blevet trukket rundt i manegen som en cirkushest, af en flok thailandske underbemidlet løgnagtige bonderøve ?

Forhelvede stop nu !.

Jeres idiotiske selvbedragiske bortforklaringer om at Thaierne TABER ANSIGT !!!

De taber ikke en SKID !! ... De griner tværtimod af, at der findes så mange ildelugtende, snotdumme, halvfede faranger som tror på deres løgne ,og er villige til at tabe alt, i deres pilrådne land !

Tak Henrik45 - Viser ret tydeligt hvad du mener om Thaier og Thailand. Så fik du sat det på plads.

Brian--///Marinus---/// og Patirak...

Jeres gætterier om mine positive eller negative oplevelser i Thailand, eller i det hele taget med thaier, rundt omkring i verden... ved i ikke en skid om !

Så hold venligst jeres kaje lukket !!

Av, Av... der ramte vi vist et ømt punkt...

... Og Allan/Patirak, hvornår indrømmer du, at du var og er, manden som står bag det idiotiske selvbedragiske website farang.uk ? Smile

Patirak.. Du har i flere år forsøgt , på mange thaiforum og under mange profiler og navne, at udgyde og retfærdigøre dine egne tåbelige og idiotiske beslutninger omkring , det at blive blindt forelsket i en udbanket thailuder !

Den går ikke , du er luret af ! Pfft

Tro hvad du vil "Sherlock" - både når det gælder mig og min såkaldte "udbankede thailuder" kæreste... Jeg har i det mindste et lykkeligt liv og har ikke behov for at nedgøre andre, for at kunne komme igennem dagen.

Det jeg ikke forstår, er at når du nu har "regnet" alle Thaier ud og er så super klog på Thailand, hvorfor skriver du så ikke en artikel om det her?

Det kunne være rigtig interessant at få "den sande" historie om Thaier fra dig - så vi alle kunne blive klogere. For det er jo tydeligt at alle os der bor, arbejder og lever sammen med Thaier.... Ja, vi er komplet blinde og åndsvage i hovedet. Du ved jo bedre ikke?

Hils derhjemme i Danmark... for jeg kunne ikke forestille mig, at du bor i Thailand. Det håber jeg i hvertfald ikke, med de holdninger du har.

Det eneste jeg misunder dig er din nemme adgang til rundstykker og ristede hotdogs. Ellers har jeg faktisk ondt af dig.

Redigeret af patirak d. 27/09-2011 09:39

Kim Ludvigsen skrev:
yan skrev:
Hvorfor spørge på en offentlig debat om noget så privat som, hvad mener i om min kone?

Det spørges der heller ikke om. Der spørges om et råd til en konkret situation, og netop ikke en bedømmelse af andre personer.

yan skrev:

Der er meget langt fra et lidt kritisk svar og så til Henrik45's svar. Jeg vil blive overrasket, hvis ikke hans andet svar i tråden udløser noget rødt.

Kim Ludvigsen, nu omhandler trådstarten helt og holdent mandens kone, og så skal vi bedømme om konen og sønnen gør det rigtige,ikke?

Og i mine øjne er det umulig ikke, at have eller tage stilling til den fortabte søn. Og jeg vil have svært ved at skrive hvor smukt og godt det er at moderen måske vil modtage et hus som gave.

At Henrik så er lidt grov i måden han skriver på er en anden sag.

Og skulle jeg nu få betegnelsen Leifer, så lever jeg fint med det.

patirak
yan skrev:

At Henrik så er lidt grov i måden han skriver på er en anden sag.

"en flok thailandske underbemidlet løgnagtige bonderøve"
"i deres pilrådne land !"
"tåbelige og idiotiske beslutninger omkring , det at blive blindt forelsket i en udbanket thailuder"

"Lidt" grov mener jeg er en pæn måde at sige det på. Personligt forstår jeg ikke hvad en person som Henrik egentlig er her for? Hans kommentarer er på ingen måde konstruktive eller til hjælp for nogen.

Det eneste han kan komme med er "Alle Thaier er løgnere, Thailand er pilråden og alles koner er nogle udbankede ludere". Hvad pokker får nogen af os her ud af det?

Jeg bor og arbejder til dagligt i det land han kalder "pilråden" og jeg lever sammen med de folk han kalder "løgnere og udbankede ludere". Jeg er på dette forum for at dele og udveksle erfaringer med andre der er i samme situation som mig.

Det er fint med kritiske og "ikke-postitive" kommentarer - for det gør jo kun debatten spændende at vi har forskellige holdninger. MEN... det er sgu sørgeligt at man tillader direkte dumme, tankeløs og ensporede kommentarer, som dem Henrik kommer med.

Han sviner bare Thaier, Thailand og vores kærester/koner til - uden at underbygge eller redegøre yderligere for noget af det han udtaler sig om. Derudover, så er vi også efter hans mening allesammen løgnere, når vi skriver et indlæg herind. Jeg tænker nogle gange at manden måske aldrig har været i Thailand, men blot har sine erfaringer fra nogle besøg på et Thai-bordel i København.

Manden har i alt skrevet 14 indlæg her. Jeg har ikke læst dem alle, men jeg kan endnu ikke huske at jeg er faldet over et, der reelt vil kunne bidrage med noget konstruktivt. Man må sgu godt nok have det dårligt med sig selv, når man har sådan et livssyn...

NoiNarak
Ja, jeg må sige undskyld til de der har prøvet at være lidt seriøse omkring mit spørgsmål-men det her vil jeg ikke stå model til og hopper af min egen tråd-også selvom Yan mener at den slags skal man bare finde sig i,fordi man udleverer lidt privatliv-så er man åbenbart i hans øjne lovligt bytte for den slags mennesker,der kun er her for at nedgøre folk og ødelægge det for de der gerne vil bruge forum fornuftigt.
Og Yan-du behøver IKKE komme med den bemærkning igen-at når man udleverer sig sådan osv.-eller-jeg har da lov til at have en anden mening-gider ikke høre det ævl-I er kun ude på en ting-og som jeg har sagt i en anden tråd-gå tilbage i dine egne indæg og du vil opdage det som Patirak har set med 45-at der ikke er meget positivt i nogen af dem.
Hav en godt liv.

Peder1968
Jeg forstår godt der er nogen der ikke kan tage denne tråd helt seriøs......

Citat fra første indlæg af "NoiNarak"

ingen af dem,er ET sekund i tvivl om,hvem den anden er-efter 20 år,hvor de ikke har haft kontakt.

Det lyder lidt fantastisk......

Men det retfærdiggøre absolut ikke "Henrik45" verbale sprog Frown

Spring til debat: