Se indlæg|
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
|
|
| sune |
Lagt på d. 28/09-2011 09:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Der kan jo være enormt mange måder, at være bange på, men da det nu er Thailand, der er i fokus, vil jeg da gerne lige have lov til at sige...som i en sang... De voksne har også lov til at være bange... Jeg har i dag været en tur rundt i provinsen som vel er på størrelse med Sjælland, for at tage lidt billeder, så i derhjemme og jer herude kan se, at dette her ikke bare er en sjov historie, men noget der virkelig sker.... Desværre blev billeder en fuser, så en ny tur i morgen... Batteriet gik dødt efter første billede...... Jeg er lige blevet ringet op af en bekendt fra Chiang Mai, som siger, at det har regnet hele natten og formiddagen, så skolerne har kontaktet forældrene, for at ungerne kan blive hentet. Det med dette vand er, at det hele kommer til vores provins. Vi får alt vandet fra de nordlig provinser og andre i Øst Thailand.. Det der egentligt sker er. Vi får så meget vand, at kun få bliver fri for dette, så millioner af mennesker kan bare blive hjemløse med et hug.. Katastrofen er vel, som det kan konstateres overhængende. Jeg har da godt nok engang imellem svært ved at forstå de dejlige thailændere, for de går smilende rundt, uden nogen form i det ydre, sigende.. at jeg måske om et par timer intet har... De lever da i et helt andet univers, for jeg er sgu bange.. De smiler.. og siger glade... SITTTTT DOWN..WE HAVE ICE AND ONE BEER FOR YOU... Jeg tør bare ikke sidde der, med et nydeligt lavet dige på mere end 3 meter.. Tænk jer.... hvis vandet pludselig stiger.... Vi er her.... Jeg er bange.... og jeg ved disse mennesker også er det, men de er bare seje, for de viser ikke andet end smil og glæde over dagen.. Desværre have jeg ikke mulighed for fotos i dag, men motor cyklen bliver startet ved det første lyst, for en foto reportage som giver de rigtige indtryk.... vil blive lagt på dette indlæg og opfølgning givet... Håber der er forståelse for, at en egentligt debat ikke er ønsket, men en tilkendegivelse af alvoren. Den vil blive respekteret.. Kan i alle have god dag i norden.. Vi andre håber... Redigeret af sune d. 28/09-2011 10:17 |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 28/09-2011 10:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Sune! Jeg kan sige at det hvert minut, vælter ind på min facebook side med nyheder ang. disse oversvømmelser og...det er MEGET slemt! Chiang Mai er hårdt ramt og de rapporterer konstant nyt derfra-skolerne er som Sune siger ved at lukke-de der endnu ikke allerede er lukket-tog traffikken er standset. Dæmningerne flyder over dernede-det ser bestemt ikke godt ud. Her er et par billeder fra idag dernede. Der kom lige et ekstra billede med i upload,som intet har med dette at gøre-undskyld dette-kunne ikke umiddelbat slette det. https://picasaweb...directlink - |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/09-2011 10:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Sune: Med fare for at få en gevaldig skidtspand smidt i hovedet, så vil jeg nu alligevel spørge dig: Når nu du er så bange som du her og andre steder giver udtryk for, har du så ikke tænkt på at flytte dig til et mere sikkert sted. - En skidebange mand kan være en belastning for andre, der forsøger at håndtere situationen på en rationel måde. Fra et mere sikkert sted, og med nerverne i ro kan du bedre hjælpe familie og andre. - Men måske tager jeg fejl, du er ikke bange for din egen personlige sikkerhed, men for alle andres? - Og ja, jeg forstår godt din store bekymring. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 28/09-2011 10:41
|
Al48 du har ret.... Jeg er ikke bange for min egen sikkerhed, men for alle de andres.. Jeg er i sikkerhed vil jeg tro, men sker det, så har vi en første sal, og alt det vigtigste er flyttet derop.. Vil da bare lige sige... At være bange ikke lige er mig, med det jeg har været igennem af slige ting. Ingen ved hvad der sker, hvis digerne sprænger... AL jeg skriver bare om de oplevelser jeg har lige nu, og det håber jeg du og andre respektere i en professional manner... Redigeret af sune d. 28/09-2011 10:50 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/09-2011 11:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja det er meget forfærdeligt denne gang, min forlovede arbejder ved elektricitetsforsyningen oppe et sted i Isaan, hun siger at det er meget slemt nu, og de har meget travlt. Husk hvad der skete oppe i Myanmar, hvor militærdiktaturet ikke lod det internationale samfund hjælpe, og hvor Fogh blev så rasende, at han i medierne sagde, at vi burde fjerne diktaturet. Samtidig er det også vigtigt at huske, at da Tsunami'en hærgede Thailand, så hjalp borgerne også turisterne, således at der blev givet mad og vand før end deres egne familier fik. Så dem der har og dem der kan, hjælp jeres Thailandske familier og venner. |
|
|
|
| kaos2000 |
Lagt på d. 28/09-2011 14:25
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Hej... Er der nogen som ved hvordan situationen er i prasat og kab choung omkring oversvømmelser? Min kones familie er fra det område, og hun har haft svært ved at komme i kontakt med dem! Måske de bare har glemt at lade mobilen op, men alligevel meget rart at vide om de er ramt at oversvømmelser. Elsker livet omkring Prasat...
Thailand forever... |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 28/09-2011 16:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Chaing Mai Vandstanden floden er nu ca 5 meter over den daglig vandstand, nigthmarket er oversvømmet, og det er umuligt at krydse floden, broerne er lukket, så nu er det bare at håbe at det ikke kommer til at give støre problemer længer nede i Thailand NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 28/09-2011 17:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Har lige kørt gennem det af byen man kan det ser slemt ud og efter hvad de siger kommer der meget mere vand hele nong hoi er ved og være oversvømmet
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/09-2011 17:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, det er stygt i CM. Man kan se billeder og læse mere herom på: http://teakdoor.c...owing.html |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 28/09-2011 19:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
der er ingen problemer i prasat området andet end det har regnet kraftigt en uges tid. det kan være årsagen til i ikke kan komme igennem på telefonen. prasat |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 28/09-2011 19:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Sune, bare hold skansen!!!! Har selv en gang ca. midt i 90'erne oplevet store oversvømmelser, dengan var det i Phitsanulok-området.... Dengang blev ca. 300.000 mennesker hjemløse, men det ser desværre ud til at det går værre denne gang. Jeg fandt flere af familliens ejendele, 2 kilometer fra svigermors hus.... Held og lykke til alle der må være ramt af katastrofen!!!! Hvordan kan vi dog hjælpe bedst muligt????
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 28/09-2011 21:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Er der nogle der ved vor dan det står til i Khon Kaen
Come As You Are
|
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 29/09-2011 01:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Jeg ved at 40 km udenfor er der mega problemer der bor min kones familie
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 29/09-2011 10:04
|
Var lige en tur rundt her til morgen... Man er nu begyndt at bygge et dige mere, for man afventer oversvømmelserne fra Chiang Mai om et par dage, og beregningerne siger, at det første dige nok bliver for meget belastet... Jeg har set mere end 100 lastbiler i dag fyldt med stabilgrus og et utal af gravkøer...hedder det ikke sådan.. Vi afventer de næste par dage.... http://s298.photo...=slideshow |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 29/09-2011 10:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
Nirvana skrev: Er der nogle der ved vor dan det står til i Khon Kaen fik melding fra famillien igår at selve khon kaen ikke er ramt af oversvømmelse, men syd for kk mod korat skal være lidt problemer i lavt liggende om råder, gudskelov at kk ligge forholdsvist højt, og vandet trækker hurtigt sydover mod phon og korat som ligger lavere. huske fra sidste efterår hvordan der stod vand i korat, mens der var tørt og godt i kk. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 29/09-2011 10:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Ja, nu har den Thailandske "Voldborg" atter engang sagt tropiskstorm varsel med masser af regn her i det nordlige Esan. Skulle være efterveerne fra de 2 tornadoer der hærger ude ved Vietnam.. Igen tror ikke på at der sker det helt vilde her i nord Esan i år.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 29/09-2011 10:55
|
Engang imellem kan man da ikke se sig fri for at beundre de thailændere.. Chiang Mai har problemer med vandet, som om et par dage rammer vores by med enorme kræfter. Vores by bygger ekstra diger for at det måske kan afhjælpe dette... Bortset fra, at jeg viser min bekymring, og ingen thaier viser samme, skyder den ene butik op efter den anden. For mig er det som om, at dagen i dag er dagen.. Resten rager dem en dyt.... Min kones veninde, som har hus nu 5 meter fra vandkanten, har åbnet dette, for at hjælpe nødlidende.. Det gør hun uden beregning... Hva sige i så... Hun flytter nok herud, når vandet fra det nordlige skal igennem vores provins.... vil jeg da tro.... Ovenstående er lidt af den frustration jeg har lige nu... Vi er på vej til en mini sunami, men ingen tager notits af dette... Er de ikke bare dejlige disse thailændere... Vi andre kan jo kun lære og suge til os, af denne viden om livet... Ikke mere i dag, så mit håb er da, at jeres bliver positiv.... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 29/09-2011 13:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Der er masser af klip på YouTube: http://www.youtub...2C19&uni=3 |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 30/09-2011 11:03
|
Det er vel typisk thailandsk... Her sker der ikke noget kun i alle de andre provinser..... Derfor er katastrofen i år så alvorlig..... Vores guvernør har i dag modtaget en taksigelse fra selve kongen, sigende... at han er den eneste der har forebygget begivenhedernes gang, så 300.000 mennesker indtil nu ikke er hjemløse.. Lad os nu se, når der om et par dage bliver tryk på vandmasserne fra Chiang Mai, så kan det da godt være, at digerne kommer til at briste, men vi har alle forsøgt, store som små at hjælpe med at fylde sand i de sække, som folk nu bruger som ekstra barrikader, hvis det værste skulle ske. Om det hjælper tvivler jeg på, hvis dette vand bryder igennem digerne, men alle har stået sammen... Jeg ved godt, at det er træls, at høre om alt dette vand, men jeg mener det er vigtigt, at oplysningerne om de faktiske forhold bliver videregivet. Kan i alle have en god weekend...hvorend i er i verden... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/09-2011 11:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Top High Class Fashion skrev: Jeg ved at 40 km udenfor er der mega problemer der bor min kones familie Bare en "fodnote" : ikke ALLE ved at du bor i Chiang Mai og at det er dette område du omtaler. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.