Se indlæg
 Udskriv debat
Her lempes udlændingepolitikken
phom
Her lempes udlændingepolitikken

http://jp.dk/indl...565829.ece

Offentliggjort 03.10.11 kl. 14:57

Det nye regeringsgrundlag indeholder seks sider med lempelser af udlændingepolitikken.

På punkt efter punkt sænker den nye regering kravene til flygtninge og indvandrere, erfarer JP.dk. Her er et overblik over S-R-SF-regeringens nye udlændingepolitik.

Familiesammenføring

- Pointsystemet slettes, og Danmark går tilbage til den tidligere 24 års regel. Der skal ikke længere være krav om f.eks. en særlig universitetsgrad for at blive familiesammenført.

- Alderskravet for at undgå tilknytningskravet sænkes fra 28 til 26 år. Kravet går ud på, at parret samlet set skal have størst tilknytning til Danmark.

- Kravet til bankgaranti sænkes fra 100.000 kr. til 50.000 kr.

- Indvandringsprøven om samfundsforhold afskaffes.

- Gebyrerne fjernes, f.eks. koster det i dag 7.775 kr. at søge om familiesammenføring.

Flygtninge

- Hvis flygtninge ellers er samarbejdsvillige, skal de have lov til at bo uden for asylcentrene efter et halvt år i Danmark.

- De såkaldte FN-kvoteflygtninge skal fremover ikke udvælges efter, hvorvidt de kan integreres i Danmark.

Permanent ophold

- Pointsystemet afskaffes. Der bliver i stedet krav om mindst fem års ophold med mindst tre års fuldtidsarbejde eller uddannelse.

- Medborgerskabsprøven om samfundsforhold afskaffes

- Der er fortsat krav om selvforsørgelse, men medicintilskud o.lign. skal ikke længere forhindre en opholdstilladelse.

- Endelig skal man bestå Dansk 1, som er det laveste danskkrav ud af tre. Det er målrettet analfabeter.

Statsborgerskab

- Sprogkravet nedsættes fra eksamen i Dansk 3 til Dansk 2. Samtidig er det nok at få et 2-tal på den nye karakterskala og ikke 4 som i dag.

- Indfødsretsprøven erstattes af en statsborgerskabsprøve, der lægger mere fokus på en moderne hverdag frem for f.eks. historiske årstal.

- Kravet til selvforsørgelse sænkes fra 4,5 år ud af de seneste 5 år til 2,5 ud af 5 år.

- Det bliver tilladt at have dobbelt statsborgerskab.

Stemmeret

- Udlændinge kan stemme til kommunal- og regionsrådsvalg efter tre års ophold. I dag er kravet fire år. Man skal stadig have dansk statsborgerskab for at stemme til Folketinget.

Udover de nævnte lempelser skal udlændingepolitikken igennem et ’serviceeftersyn’, som muligvis vil medføre flere lempelser.

se også
Udlandsdanskere jubler over ny regering

http://jp.dk/indl...566171.ece

Nirvana
Det er fordårligt at bankgaranti ikke bliver fjernet helt
Come As You Are

natty
Lyder generelt fornuftigt.
Der stilles med rette stadig krav, men de værste skrubtudser, som kun går ud på at holde alle med ikke hvid hud ude af Danmark, er luget ud.

Hvor er det dejligt.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Thomas72
Bankgarantien skal fjernes helt og 24-årsreglen ligeså.

En f.eks dansk/asiatisk par skal begge mindst være 24 år, hvis man vil bo i DK. Men reglen gælder ikke f.eks dansk/nordisk par, det er en forskelsbehandling og det bryder jeg ikke mig om.

Men ellers en stor skridt i den rigtige retning.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

sudsakhon
@Thomas72
Og det rører dig ikke det fjerneste, at undersøgelser viser, at lige netop 24-års regelen har hjulpet en masse ulykkelige piger, der ellers blev giftet væk til en fætter fra en eller anden Borat-landsby inden de har nået at få en uddannelse?

I det mindste har denne regel betydet, at forældrene må vente, hvilket styrker pigens situation.

Det er de færreste par fra andre nordiske lande, der står
med det problem.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
sudsakhon skrev:
@Thomas72
Og det rører dig ikke det fjerneste, at undersøgelser viser, at lige netop 24-års regelen har hjulpet en masse ulykkelige piger, der ellers blev giftet væk til en fætter fra en eller anden Borat-landsby inden de har nået at få en uddannelse?
I det mindste har denne regel betydet, at forældrene må vente, hvilket styrker pigens situation.
Det er de færreste par fra andre nordiske lande, der står med det problem.

Har du belæg for DIN påstand eller remser du bare den "kulørt dagpresse" eller måske har du fået "en mail" fra Søren Espersen ? Tuttelu Tralla
Hvor mange er "en masse" ? Eller er måske fx. 2-4 stykker, lige 2-4 for mange i flg. din retorik. Sad
Jeg kan fortælle dig at loven har ikke hjulpet en sk.., men har bare forhalet processen, de bliver stadigt "trolovet" som 15-16 årige og gift med fætter fra Borat-landsbyen, når de fylder 24. Og det er Patriarken som bestemmer eller brøderne.
Sådan er FACTS desvære og ville stadigt være. Så længe den gamle 1ste generation lever så vil de have "halsret" over resten af familien. Angry

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Thomas72
sudsakhon skrev:
@Thomas72

med det problem.

Mange piger er istedet blevet sendt til f.eks. Tyrkiet og tvangsgift der og helt uden mulighed for hjælp.

Man har jo også hørt om mænd der er fuldstændig er "tiltet" oveni under/efter en skilsmisse, og har slået sin ekskone og fælles børn ihjel.
Skal man så indføre en 90-årsregel for skilsmisser, for at forebygge dette?.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

sudsakhon skrev:
@Thomas72

med det problem.

Hvilken undersøgelse viser, at 24 års reglen har virket som du påstår?

Som en af muslimerne sagde engang, vi gør da som det passer os, vores netværk er hele EU, så det bestemmer danmark slet ikke.

Men tro kan flytte bjerge siges der.

Vi kan ikke engang integrere dem vi har, men bare lade dem fortsætte med deres egne parallelsamfund, ghettoer.

Men det lyder flot, vi har redet nogle unge piger, næh gu har vi ej, de lever stadig under muslimske normer. Men nu vil vi forbyde de 2 - 3 burkaer der er i Danmark, så rettet det op på de andre fejltagelser der har kørt også de sidste 10 år.

Ingen tør eller vil rette op på problemet.

Lung Yao
yan skrev:
..........................................................
.........................................................
Men tro kan flytte bjerge siges der.
Vi kan ikke engang integrere dem vi har, men bare lade dem fortsætte med deres egne parallelsamfund, ghettoer.
Men det lyder flot, vi har redet nogle unge piger, næh gu har vi ej, de lever stadig under muslimske normer. Men nu vil vi forbyde de 2 - 3 burkaer der er i Danmark, så rettet det op på de andre fejltagelser der har kørt også de sidste 10 år. Ingen tør eller vil rette op på problemet.

Nemligt, og så ville der ikke være så "mange" DANSKE piger og kvinder som ville/er konvertereret til islam som der sker i dagens DK, men det har vores kære "jurist korsfarer" måske ikke opdaget endnu.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
Lung: Hvad mener du med "jurist korsfarer"?

Du beskriver mit erhverv som om det skulle have noget at gøre med den igangværende diskussion.

Hvad bilder du dig egentligt ind?

Jeg synes du skulle holde dig til kammertonen, og afholde dig fra at komme med den slags nedværdigende sproganvendelse. Det burde du godt selv kunne finde ud af!

Men så vidt jeg kan se på de sidste par indlæg:

Så skulle det hjælpe på integrationen at fjerne det, trods beskedne, så ial fald eksesterende tiltag..

Men det lyder flot, vi har redet nogle unge piger, næh gu har vi ej, de lever stadig under muslimske normer. Men nu vil vi forbyde de 2 - 3 burkaer der er i Danmark, så rettet det op på de andre fejltagelser der har kørt også de sidste 10 år.

Ingen tør eller vil rette op på problemet.

Jo, det er der skam mange der tør. Men de får revet racismekortet lige op i snuden

Den nye regering har startet med at nedlægge Integrationsministeriet.. Men hvad vil de så?

Men, når vi alle her i tråden så tilsyndende er enige om den konkrete tilstand, de problemer der virkelig er, men uenige om hvad der er realistisk at gøre,

Hvad ville I selv så gøre, der var så meget bedre?

natty
@sudsakhon:
"Men, når vi alle her i tråden så tilsyndende er enige om den konkrete tilstand, de problemer der virkelig er, men uenige om hvad der er realistisk at gøre,

Hvad ville I selv så gøre, der var så meget bedre? "

Netop hvad den nye regering gør, lægge de sociale problemer og integration under den nye social -og integrationsminister og juridiske problemer under justitsministeriet.

Nirvana
Var det ikke bæder at bagmanden bag tvangsægteskab får en fængsel dom på livstid i vester fængsel
Come As You Are

FCKdk
Det ses tydeligt at Helle kun ønsker at køre nationen endnu længere ud på et sidespor end Vi er i forvejen....
Helle ved godt at hun kun skal sidde 3-6 måneder hvorefter hun må udskrive valg!!!!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

FCKdk skrev:
Det ses tydeligt at Helle kun ønsker at køre nationen endnu længere ud på et sidespor end Vi er i forvejen....
Helle ved godt at hun kun skal sidde 3-6 måneder hvorefter hun må udskrive valg!!!!Cool

Når nu de har kunnet finde ud af disse lempelser på udlændingeloven, ja så skal de nok holde en hel valgperiode.

Og måske bliver vi fri for til finanslovs forhandlingerne, at høre, stramninger overfor danskere der vil have en ikke dansk kone, eller stemmer vi imod.

Så tak for at noget af den personlige frihed til selv at vælge ægtefælle og bopæl er kommet tilbage.

Og mon ikke den økonomiske politik køres igennem med borgelige stemmer.

natty
FCKdk skrev:

Tag dog en tudekiks, danskerne har stemt for en ny regering.
Og hvad er det da for en anklage at hun ønsker at "køre nationen ud på et sidespor", sådan lidt landsforræderi agtigt.

Det tror jeg ingen ønsker, om man står på den ene eller anden side, jeg tror da heller ikke at VKO har ønsket at køre landet den forkerte vej eller udover kanten, selvom de i min optik netop har gjort det.
Redigeret af natty d. 03/10-2011 22:40

sudsakhon
@ Natty
Enig i, at juridiske problemer hører under et juridisk resortområde.
Men hvor er det så lige, at du finder et styrket integrationsarbejde i den nye regering.?

bruno
Er der nogle der har en ide om hvor længe det kan tage for at det kan bliver vedtaget ?

Min kone går på dansk 2.4 men det er den sidste modul hun kan få gratis, har hun så ikke det svare til en dansk prøve 1 ?

http://gj-blog.dk/
natty
sudsakhon skrev:
@ Natty
Men hvor er det så lige, at du finder et styrket integrationsarbejde i den nye regering.?

Selvfølgelig hos den nye social- og integrationsminister, hvor integration naturligvis høre hjemme.

Djan
natty skrev:
sudsakhon skrev:
@ Natty

Selvfølgelig hos den nye social- og integrationsminister, hvor integration naturligvis høre hjemme.

Det synes jeg er forkert. Helt forkert, faktisk.

Det burde lægges ind under beskæftigelsesministeriet. Beskæftigelse er den bedste form for integration - IKKE socialhjælp.

natty
'Djan, det har du så måske ret i, men vi ved jo ikke endnu hvordan de forskellige resorts bliver fordelt.

Spring til debat: