Se indlæg|
Hvad kan man stole på ?
|
|
|
Lagt på d. 30/10-2011 07:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Alle Jeg skal til og booke hotel på Phuket (karon) og jeg har prøvet sawadee.com og Agoda.com ...begge steder fine og overskuelige bookingsider.....men når jeg går ind på f.eks sawadee og vil booke en bestemt hotel så står der "sold out" og det er selvfølgelig ikke muligt at booke ...går jeg så ind på Agoda, så er der på nøjagtig det samme hotel (og selvfølgelig nøjagtig samme periode) masser af værelser ...ja man kan booke alle typer værelser og her er der intet "sold out" ..... Er der en god forklaring eller er der et af de to bookingsider der ikke er helt troværdige ? vil nødigt troppe op og så få at vide at hotellet har overbooket eller noget i den retning Fortsat god weekend |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 30/10-2011 08:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Det nemmeste vil jo da nok være-på en af siderne, at bruge den mulighed, at sende dem en mail-eller ringe og høre dem selv. |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 30/10-2011 08:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
De forskellige bureauer (=hjememsider) forhåndsbooker et antal værelser. Når de er solgt, er det ikke sikkert, at de kan forhåndsbooke flere og så må de melde udsolgt selvom andre stadig har ledige værelser. Så enkelt!
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/10-2011 08:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
nej det er meger værre, har nu været fremme i dansk presse. De er nok ikke de eneste men hotels.com, som også ejer expedeia.dk er så frække at de sætter hoteller på som de ikke har aftaler med. Derfor viser de "udsolgt" og henviser til andre hoteller. Der var nogle norske hoteller som var rasende, fordfi de optrådte som udsolgt, selom de ingen aftaler havde. Jeg bruger sjældendt bookingsider i Asian, men i Europa bruger jeg gerne www.booking.com De er sikkert også nogle klamhuggere, men fordelen er at man normalt først betaler til hotellet, når man har set værelset og ønsker at bo der. Man kan ofte risikere at få de dårligste værelser via bookingsider, men kom sgu på det bedste og øverste via booking.com en gang i Istanbul, for det var deres aftale. Redigeret af natty d. 30/10-2011 09:02 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 30/10-2011 08:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Har mange gange brugt agoda der har aldrig været problemer....god Søndag...![]() |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 30/10-2011 09:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
jeg bruger altid denne her:http://www.hotelscombined.dk/ og i 9 ud af 10 tilfælde bliver det agoda |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 30/10-2011 09:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Det er korrekt som JC skriver. F.eks. har Agoda en kvote på 6 værelser hos os, og når den så er brugt er det jo udsolgt. Asiarooms.com har en lignende kvote hos os og det er så muligt at man kan få et værelse den vej. Så enkelt er det. Tips... Google hotellet, find deres hjemmeside og kontakt dem direkte. Ofte mere fleksible priser på den måde..... Hotellet slipper jo så for at betale kommision til bookningsfirmaet
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/10-2011 10:12
|
Boes skrev: Det er korrekt som JC skriver. F.eks. har Agoda en kvote på 6 værelser hos os, og når den så er brugt er det jo udsolgt. Asiarooms.com har en lignende kvote hos os og det er så muligt at man kan få et værelse den vej. Så enkelt er det. Tips... Google hotellet, find deres hjemmeside og kontakt dem direkte. Ofte mere fleksible priser på den måde..... Hotellet slipper jo så for at betale kommision til bookningsfirmaet ![]() Tjah bum, bum, men det bliver det ikke nødvendigvis billigere af
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 30/10-2011 10:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Har her den senere tid haft problemer med Agoda, som viser nogle svimlende priser, men ellers ok når deres edb virker. Ellers bruger jeg som regel http://www.latest... som ligger under denne http://www.asiawe...cid=G_AWD0 Sidstnævnte funker 100% ok, Agoda har nogle prisfejl på deres tilbud pt. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 30/10-2011 10:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Boes skrev: Det er korrekt som JC skriver. F.eks. har Agoda en kvote på 6 værelser hos os, og når den så er brugt er det jo udsolgt. Asiarooms.com har en lignende kvote hos os og det er så muligt at man kan få et værelse den vej. Så enkelt er det. Tips... Google hotellet, find deres hjemmeside og kontakt dem direkte. Ofte mere fleksible priser på den måde..... Hotellet slipper jo så for at betale kommision til bookningsfirmaet ![]() Nøjagtigt den samme besked som jeg fik her i sommers på hotelet www.wangburapa.com i CM, som jeg fandt på Agoda. Hotelets ejer var ked af som BOES skriver at måtte aflevere 10%+ i kommission til Agoda, som så skriver i deres annoncer at "De" tilbyder DIG en rabat på så og så mange %. Hoteller ville helst SELV give dig rabaten direkt udenom Agoda, for eneste "fordel" for dem ved bruge af fx. Agodas tjenester er de bliver promoveret over hele verden, ellers ville det "drukne/forsvinde" i mængden af tilbud, og være afhængigt af mund til mund anbefalinger som fx. her på DTW. P.S. Natty, Tjah bum, bum, men det bliver det ikke nødvendigvis billigere af ![]() Rigtigt, det bliver nok det samme for DIG, hvis du kun booker 1-2 eller 3 nætter, men du kan forhandle dig til en rabat ved længere ophold (som os : 2 værelser i 7 nætter, men havde desvære forudbetalt til Agoda). . Redigeret af Lung Yao d. 30/10-2011 10:32 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/10-2011 10:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kontakt hotellet direkte. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 30/10-2011 11:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Der er ikke altid logik i de priser. Havde via Agoda booked et par nætter på hotel i BKK. Alt OK - boede der og ønskede at forlænge. Gik til receptionen og bad om forlængelse - nu var prisen pludselig væsentlig højere. Konstaterede - det kan da ikke passe. Fik beskeden - 'you go internet - cheaper'. Som sagt så gjort - gik på internettet via hotellets internet-cafe - og købte billigere via Agoda - på samme hotel. Thai-logik? Har også prøvet det modsatte - newbie - og bestilte hotel for en enkelt nat ved hotel-salgssted i lufthavnen. Ønskede også her at forlænge ophold på hotellet direkte i receptionen. Og nu var prisen pludselig væsentlig lavere. ![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 30/10-2011 12:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Fuildstændig korrekt som Milex beskriver. Jeg har flere gange - typisk på hoteller i Bangkok - ønsket at forlænge med et par overnatninger. Direkte på hotellet ofte til omkring 80 procent ekstra i forhold til prisen for de net-bookede. Har i øvrigt kun glimrende erfaringer med efterhånden masser af bookinger via både AsiaRooms og Agoda. Sidstnævnte "snyder" lidt på den umiddelbare pris. Der kommer altid forskellige små-tillæg på, så den samlede pris pr. overnatning bliver en anden end den, der umiddelbart fremgår. Det har jeg i baghovedet, når jeg booker. Til gengæld er det dejligt, at der nu er lynhurtig konfirmering af bestillingen. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 30/10-2011 12:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Visse booknings siter viser netto priser andre brutto priser. Det kan være smart at læse om priserne der opgives er inkluderet moms, VAT og service charge, for Thailand 7 resp. 10 %. Nogle viser nettopriser for at se billige ud og så tilkommer der altså 17 % "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/10-2011 12:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tak for de fine svar så tror jeg at jeg vil prøve Agoda igen ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 30/10-2011 13:12
|
Det er korrekt at Agoda's umiddelbare priser ikke inkluderer vat etc. Men de er - synes jeg - afsindig hurtige til at give svar. Og den totale pris får du altid oplyst inden du laver en endelig booking. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/10-2011 13:50
|
Jeg kender flere som bruger Agoda, er tilfredse, og optjener point til senere brug. Men de priser de viser inden endelig "confirmation" er uden skatter og afgifter, det kan jeg simpelthen ikke lide. Jeg er også ret loren ved på forhånd at betale for noget jeg ikke har set og accepteret. Jeg kan forstå det når man rejser charter, men vil sgu ikke når jeg rejser individuelt. Og så med hensyn til priser: Jeg har 2 foretrukne hoteller i BKK. Det ene er altid dyrere på deres hjemmeside og ved at gå til receptionen, end at bestille via end bookingside, det andet er konsekvent billigere ved at bestille direkte hos dem, eller bare møde op. Så der er ingen faste regler om hvad der er bedst og billigst. Det handler simpelthen om at prøver de forskellig kanaler. (inden man betaler selvfølgelig) Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 30/10-2011 14:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Har kun gode oplevelser med Agoda. Desværre tager de sig rigtig godt betalt for børn, selvom hotellet ikke charger xtra for børn. Når jeg booker via Agoda, skriver jeg ikke mine børn på, men betaler hellere den meget lavere pris på stedet (hvis de da overhovedet opkræver noget xtra). Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 30/10-2011 16:34
|
@natty Det er jo fuldstænding korrekt at alt afhænger af ens rejsemønster. Selv rejser jeg som regel alene, og har ikke noget problem med at skifte hotel. Bestiller altid blot nogle få døgn, ser mig lidt omkring og bestemmer for videre færd. Og kigger på Tripadviser. Kan sagtens se det kan være et problem for en familie. I øvrigt har mange et forkvaklet forhold til kvalitet/pris. Synes selv Hilton-like hoteller er ulidelige. Same-same world-wide. Men synes godt om Agoda - (husk at lægge procenterne til - men det lærer man huritgt), De er hurtige til at confirme booking - hvor andre 'we return to you within 24 hours'. Det kan jeg ikke bruge til noget når jeg har checket ud og skal videre. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/10-2011 17:23
|
@milex Ja vores rejsemønster ligner nok hinanden en del, jeg vil måske prøve Agoda, efter anbefalingerne her. Men må sige jeg er tilfreds med www.booking.com selvom jeg indrømmer at jeg ikke har brugt dem i Asien. Var yderst tilfreds i Istanbul, hvor vi fik et af de bedste værelser, og faktisk også i Las Palmas, selvom jeg flyttede fra hotellet, efter 1 nat, fordi jeg syntes at værelset var for småt, ingen problemer, da jeg betalte direkte til hotellet, og ikke var blevet "trukket" først. Den slags business tiltrækker mig, selvom det måske er et par kroner dyrere. PS Er iøvrigt enig med dig, hvorfor bo på Marriot, Sheraton eller Hilton, når det er same same over the world. Redigeret af natty d. 30/10-2011 17:56 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.