Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
bagage
|
|
| klausk |
Lagt på d. 08/11-2011 21:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
jeg skal flyve med emirates til vinter københavn-dubai-bangkok,men først med sas ålborg-københavn,det er ikke en samlet billet,men betilt hver for sig.mit spørgsmål er,skal man have sin bagage i københavn eller kan de sende den ålborg til bangkok. hilsen klausk |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 08/11-2011 23:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Afhængig af transfertiden i CPH mener jeg at de som udgangspunkt vil, men hvis SAS mener at tiden mellem de to fly i CPH er for kort, kan de godt finde på at nægte, når man ikke har gennemgående billet. Mener nemlig at SAS, som det første transport selskab ellers vil hænge på baggagen og udgifterne til videresendelse, hvis den ikke når med. Hvis jeg tager fejl, lader jeg mig gerne belære
Redigeret af natty d. 08/11-2011 23:10 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 09/11-2011 01:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Jeg er ret sikker på, at SAS i Aalborg ikke vil checke den ind, til mere end CPH. Uanset om der så er 10 timer imellem flyene. Men hvem ved, måske er det nye tider. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/11-2011 13:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
KlausK, Jeg har lige været i kontakt med Emirates kontor i Ørestad, og de bekræfter det som Natty skrev: Kun hvis du havde købt billeten AAL-CPH-DXB-BKK, ellers er du overladt til SAS personalet i AAL lufthavnen og deres "velvilje". Emirates er desvære ikke medlem af StarAlliance. Men forhør dig hos SAS i AAL, det skader ikke og så ville du få den (forhåbenlig) mest korrekt svar. Forsøg på SAS hjemmesiden for at få nogle oplysninger via deres "Chat" var den meste håbløs og nærmest "idiotisk" jeg har nogensiden oplevet . Hver gang man stiller et spørgsmål vedr. bagage bliver man stillet videre til en SAS medarbejder, som så stiller en videre til en side hvor man skal gentage spørgsmålet: forskelige muligheder. Når man klikker på fx. Kan jeg checke bagagen hele vejen : fik jeg denne ene gang svaret at det<< afhænger af forskelige ting>>. Men Whad ?? << Du kan stille dit spørgsmål her i Chat>> . . Andet forsøg resulterede i : Jeg stiller dig videre til en side med vores tilbud. klikker man på linket så får man : Hej jeg er Eva, SAS medarbejder , hvad kan jeg hjælpe med ? . ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 09/11-2011 13:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Kan du ikke lide Eva ?? hun er da ellers en sød lille Robot SAS har ansat. "Hej! Jeg hedder Eva, og jeg arbejder for SAS. Jeg kan hjælpe dig med at finde svar på dine spørgsmål, samt med at finde information til dig på vores hjemmeside. Hvis jeg ikke kan svar på lige dit spørgsmål, kan jeg tilbyde dig chat med vores kundetjeneste. Stil dine spørgsmål så kort som muligt." Og NEJ du kan ikke tjekke din bagage ind hele vejen, da det ikke er en samlet billet, og Emiraterne ikke er et Star A. medlem. Ovennævnte var nu meget let at få klarhed over, en enkelt opringning til SAS i Kastrup, og svaret faldt promte. Kim
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/11-2011 15:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
kro90 skrev: ...................................................................................... Ovennævnte var nu meget let at få klarhed over, en enkelt opringning til SAS i Kastrup, og svaret faldt promte. Måske, men jeg synes nu at hun så meget sød ud, hende den "Lille Eva", når hun missede med øjene. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 09/11-2011 16:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Hej! Nej du skal ikke regne med noget i Aalborg? Leif |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/11-2011 21:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Har aldrig haft problemer med SAS, flyver altid fra Tirstrup/AArhus til København, derefter med enten Thai, eller Chania, A jo bevist gang på gangustrian, eller andre, når der tjekkes ind med SAS, så står SAS for bagagen, 23 kg, og jeg har aldrig haft problemer, så Ålborg, Cph, Dubai, BKK, burde ikke være noget problem,taler kun af egen erfaring, flyver kun 3-4 gange om året til Thailand, men det skulle ikke undre mig at der herinde er så mange KLOGE mennesker der ved det modsatte, men det er vel op til DEM, Det er bevist gang på gang, hvorfor alle de røde bær?????? Du prøver bare, ikke bange, du skal nok komme til Bangkok, og forøvrigt rigtig go`` tur ![]() MVH NID. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 10/11-2011 08:22
|
|
Hej Nid Hvis du nu læste hele tråden, så ville du se, at 1, det er ikke en samlet billet, 2 der rejses ikke vidre med SAS / CHINA Airlines eller Thai som alle er STAR Aliance, men derimod et 3 die parts selskab. Derfor vil SAS ikke påtage sig at vidre bringe bagagen. Nu du taler om at være klog, så gør som jeg skrev og gjore. Ring til SAS og spørg dem.... Kim
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/11-2011 09:11
|
kro90 skrev: Hej Nid Hvis du nu læste hele tråden, så ville du se, at 1, det er ikke en samlet billet, 2 der rejses ikke vidre med SAS / CHINA Airlines eller Thai som alle er STAR Aliance, men derimod et 3 die parts selskab. Derfor vil SAS ikke påtage sig at vidre bringe bagagen. Nu du taler om at være klog, så gør som jeg skrev og gjore. Ring til SAS og spørg dem.... kro90 det er muligt at SAS ikke vil checke baggage ind til Emirates fra Jylland, men det har altså ikke noget med om selskabet er med i Star eller ej. Jeg har selv fået checket baggage SAS CPH-Berlin, Aegean (ikke Star medlem på det tidspunkt) Berlin-Athen og Olympic (ikke medlem af Star) Athen-Kos. Hele vejen i et hug. Flyselskaber på kryds og trværds har "interline agreements", men åbenbart ikke Emirates og SAS, det har ikke nødvendigvis noget at gøre med alliancer eller ej. Til din oplysning kro90 China Airlines er ikke medlem af STAR, men den konkurrende alliance Skyteam. Selskabet er hjemhørende i Taiwan. Air China er derimod hjemhørende i fastlands Kina og medlem af Star, men jeg tror ikke mange bruger Air China til Thailand, men derimod China Airlines som flyver Amsterdam-Bangkok-Taiwan. At SAS så gerne checker baggage hele vejen med China Airlines, men ikke med Emirates, er jo så en af de gåder livet er så fyldt med. Men er selvfølgelig enig i at det ville være nemmere med en gennemgående billet. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 10/11-2011 11:55
|
|
Hej Natty *Ved kun hvad SAS fortalte vedr. Emiraterne Har fløjet CPH - BKK - Hanoi med hhv. SAS og THAI til BKK og vidre med AirAsia hverken SAS eller Thai ville tjekke bagagen ind hele vejen. CPH - BKK - Saigon med Thai til BKK vidre med Vietnam Airlines, kun checkin til Bkk CPH - BKK - Samui med SAS vidre med Bangkok Air kun checkin til BKK. kender dog een der fløj samme tur med Thai og der var checkin hele vejen. Det kan være det afhænger af hvem der ståe i check in. Kim
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/11-2011 13:07
|
kro90 skrev: Hej Natty *Ved kun hvad SAS fortalte vedr. Emiraterne Har fløjet CPH - BKK - Hanoi med hhv. SAS og THAI til BKK og vidre med AirAsia hverken SAS eller Thai ville tjekke bagagen ind hele vejen. CPH - BKK - Saigon med Thai til BKK vidre med Vietnam Airlines, kun checkin til Bkk CPH - BKK - Samui med SAS vidre med Bangkok Air kun checkin til BKK. kender dog een der fløj samme tur med Thai og der var checkin hele vejen. Det kan være det afhænger af hvem der ståe i check in. Hej kro90. På alle de rejser du nævner, var det så kun dig selv som ikke blev checket ind hele vejen, eller var det både dig og baggagen som ikke blev checket ind hele vejen. Spurgt på en anden måde, var der ikke bare på en af disse rejser, en eneste gang, hvor din baggage fløj igennem, mens du selv som person skulle checkes ind igen i BKK, ved tranferdisken, for at få nyt boardingkort osv? Skulle du ud igennem immigration og told og derefter selv hente din baggage og derefter aflevere den igen, inden viderejse, i BKK på alle rejserne? Man er nemlig nødt til at skelne mellem om baggagen er checket-in hele vejen og person check-in ved flyskift. Redigeret af natty d. 10/11-2011 13:18 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 10/11-2011 19:48
|
|
Hej Natty Det var begge dele, altså både mig selv og vores bagage, det var ud gennem emigrationen og afhente bagagen, og så op på 4 og tjekke ind på igen. Surt show. Kim
|
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 11/11-2011 10:53
|
kro90 skrev: Hej Natty *Ved kun hvad SAS fortalte vedr. Emiraterne Har fløjet CPH - BKK - Hanoi med hhv. SAS og THAI til BKK og vidre med AirAsia hverken SAS eller Thai ville tjekke bagagen ind hele vejen. CPH - BKK - Saigon med Thai til BKK vidre med Vietnam Airlines, kun checkin til Bkk CPH - BKK - Samui med SAS vidre med Bangkok Air kun checkin til BKK. kender dog een der fløj samme tur med Thai og der var checkin hele vejen. Det kan være det afhænger af hvem der ståe i check in. Det er rigtig, at SAS normalt er meget samarbejdsvillige hvis det er StarAlliance, men absolut ikke i Aalborg, der er alt umulig! Leif |
|
|
|
| Pastoren Aalborg |
Lagt på d. 24/11-2011 07:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Jeg har lige chattet med SAS Travel Center og her er "samtalen": Jeg hedder SAS Travel Center Velkommen til SAS Chat support - hvad kan jeg hjælpe med? Du skriver: Vi ønsker svar på om det er muligt at checke bagage ind hele vejen fra Aalborg (SK1210) til Phuket (TG 953) den 5/2 2012 SAS Travel Center: Er billetten købt samlet? Du skriver: Nej de er købt hver for sig. SAS Travel Center: Et øjeblik SAS Travel Center: Det vil være muligt, men du skal huske at forespørge om det, når du checker ind i Aalborg. Du skriver: Dvs det afhænger af personalet i Aalborg? SAS Travel Center: Ja, men det burde bestemt være muligt. Du skriver: Tusind Tak for hjælpen :-) SAS Travel Center: Tak for din henvendelse og god aften. SAS Travel Center har forladt samtalen Så nu krydser vi fingre for at det kan lade sig gøre ![]() SAS og Thai Airways er jo i Star Alliance - Det hjælper nok gevaldigt. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/11-2011 09:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Held og lykke med det. Jeg har prøvet 2 gange fra København til Phuket og der ville SAS ikke checke ind hele vejen. København-Bangkok købt hos SAS og Bangkok-Phuket købt hos Thai. Så godt at jeg havde tid i Bangkok til at checke ind igen. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 25/11-2011 10:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Cimber Sterling, Karup - CPH Thai, CPH - Bangkok Billetterne købt hver for sig. Bagagen Checket ind hele vejen både ud og hjem Uden problemer På hjemturen var der kun 1½ time i CPH men bagagen kom med Dalton |
|
|
|
| Pastoren Aalborg |
Lagt på d. 25/11-2011 12:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Conrad skrev: Held og lykke med det. Jeg har prøvet 2 gange fra København til Phuket og der ville SAS ikke checke ind hele vejen. København-Bangkok købt hos SAS og Bangkok-Phuket købt hos Thai. Så godt at jeg havde tid i Bangkok til at checke ind igen. Vi flyver direkte til Phuket fra Kbh med Thai Airways. Ruten åbnede vist for ganske nylig. Men vi skal flyve Phuket-Bangkok, Bangkok-Kbh og Kbh-Aalborg hjem. På hjemturen gik jeg bare udfra at det ligeledes var muligt at checke bagage ind hele vejen. Det kunne godt være at jeg skulle tage at forhøre mig om det ![]() |
|
|
|
| Leif56 |
Lagt på d. 25/11-2011 16:25
|
Pastoren Aalborg skrev: Jeg har lige chattet med SAS Travel Center og her er "samtalen": Jeg hedder SAS Travel Center Velkommen til SAS Chat support - hvad kan jeg hjælpe med? Du skriver: Vi ønsker svar på om det er muligt at checke bagage ind hele vejen fra Aalborg (SK1210) til Phuket (TG 953) den 5/2 2012 SAS Travel Center: Er billetten købt samlet? Du skriver: Nej de er købt hver for sig. SAS Travel Center: Et øjeblik SAS Travel Center: Det vil være muligt, men du skal huske at forespørge om det, når du checker ind i Aalborg. Du skriver: Dvs det afhænger af personalet i Aalborg? SAS Travel Center: Ja, men det burde bestemt være muligt. Du skriver: Tusind Tak for hjælpen :-) SAS Travel Center: Tak for din henvendelse og god aften. SAS Travel Center har forladt samtalen Så nu krydser vi fingre for at det kan lade sig gøre ![]() SAS og Thai Airways er jo i Star Alliance - Det hjælper nok gevaldigt. Jeg håber du har heldet med dig, det er bare aldrig lykkedes mig i Aalborg! Derimod har jeg aldrig haft problemer i alle andre lufthavne, uanset om det er i Norge, Danmark eller Thailand, og det har altid været lige meget om det har været på en eller flere billetter, så jeg tror ikke du får problemer i Thailand. God tur! Leif |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 25/11-2011 19:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Hvis du skal flyve med Norwegian fra aalborg - så kan du glemme alt om at tjekke ind i aalborg til hele rejsen. Men er det med Cimber så kan du. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Andet forsøg resulterede i : Jeg stiller dig videre til en side med vores tilbud.
klikker man på linket så får man : Hej jeg er Eva, SAS medarbejder , hvad kan jeg hjælpe med ? .