Se indlæg|
Besøgsvisum til DK
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 16/11-2011 21:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
Min kæreste var i mandags i Bangkok og søge besøgsvisum til Danmark. I dag har hun modtaget to mail mail 1 Your application is ready for collection since 16/11/2011, please visit the Application Centre where you submitted your application. Please note this is an auto generated e-mail. Please do NOT reply to this email. mail 2 Processed application returned to EMS services on 16/11/2011. You will receive within 2 working days. Please note this is an auto generated e-mail. Please do NOT reply to this email. Hvordan skal jeg tyde dem. Er hun bevilget visum eller ej ? mh sleipner |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 08:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
sleipner skrev: Min kæreste var i mandags i Bangkok og søge besøgsvisum til Danmark. I dag har hun modtaget to mail mail 1 Your application is ready for collection since 16/11/2011, please visit the Application Centre where you submitted your application. Please note this is an auto generated e-mail. Please do NOT reply to this email. mail 2 Processed application returned to EMS services on 16/11/2011. You will receive within 2 working days. Please note this is an auto generated e-mail. Please do NOT reply to this email. Hvordan skal jeg tyde dem. Er hun bevilget visum eller ej ? mh sleipner Det er de færreste ambassader, som siger, hvad resultatet er. Det er altså blot en besked om, at ansøgningen er færdigbehandlet, hvor det ikke oplyses, om hun har fået et et visum. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 17/11-2011 08:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Nemlig - fik selv samme svar i sommer. Jeg fattede heller ikke hvad de mente, så jeg ringede til ambassaden. Det betyder kun at ambassaden har færdig behandlet og sendt ansøgningen til DK for accept. Ved min gik der 14 dage før afslaget kom ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 17/11-2011 09:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
DKPete skrev: Nemlig - fik selv samme svar i sommer. Jeg fattede heller ikke hvad de mente, så jeg ringede til ambassaden. Det betyder kun at ambassaden har færdig behandlet og sendt ansøgningen til DK for accept. Ved min gik der 14 dage før afslaget kom ![]() Fik I en begrundelse for afslaget? Jeg kunne godt tænke mig at vide det, for jeg er igang med at skulle til at ansøge på min kærestes vegne. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 17/11-2011 10:07
|
|
Det var en kusine til min kone - mener der gælder andre regler for kærester. Men begrundelsen var at de ikke mente hendes tilhørselsforhold til Thailand var stort nok - hun er ugift med et barn og en lille forretning. Jeg klagede, men fik samme smøre tilbage. Hun kom så ind via en søster i Holland & er taget hjem igen... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/11-2011 10:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
DKPete skrev: Det var en kusine til min kone - mener der gælder andre regler for kærester. Men begrundelsen var at de ikke mente hendes tilhørselsforhold til Thailand var stort nok - hun er ugift med et barn og en lille forretning. Jeg klagede, men fik samme smøre tilbage. Hun kom så ind via en søster i Holland & er taget hjem igen... Nemlig, for kærester er per definition hos ULS en "potentiel langtidsturist" som muligvis ville søge FS under opholdet i DK. Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster, var det tilføjet en højt mærkværdig "krav": Ansøger anmodes om at indsende BEVIS for opnåelse og benyttelse af tidligere besøgs visa Er de "hjernedøde" derinde eller hvad ? Hun fik AFSLAG før, af JER . , Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK .. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 11:11
|
Lung Yao skrev: DKPete skrev: Det var en kusine til min kone - mener der gælder andre regler for kærester. Men begrundelsen var at de ikke mente hendes tilhørselsforhold til Thailand var stort nok - hun er ugift med et barn og en lille forretning. Jeg klagede, men fik samme smøre tilbage. Hun kom så ind via en søster i Holland & er taget hjem igen... Nemlig, for kærester er per definition hos ULS en "potentiel langtidsturist" som muligvis ville søge FS under opholdet i DK. Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster, var det tilføjet en højt mærkværdig "krav": Ansøger anmodes om at indsende BEVIS for opnåelse og benyttelse af tidligere besøgs visa Er de "hjernedøde" derinde eller hvad ? Hun fik AFSLAG før, af JER . , Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK .. Det er ikke korrekt, at en kæreste opfattes som en risiko. Dette er helt konkret beskrevet i visum-praksis. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/11-2011 11:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK Så ER der da vel noget om at "turister" ikke bare tager hjem igen........ikk'...? |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 17/11-2011 11:23
|
|
Har en anden lille sag fra det virkelige liv. Konens anden kusine bor i Århus - hun inviterede i sommer en veninde op. Veninden fik afslag - samme begrundelse som vi fik - men da UM blev gjort opmærksom på at hun havde været her 3 gange før - fik hun et visa.... dvs at hvis man tidligere har været her og er rejst hjem i god ro og orden, får man pludselig et stærkere tilhørsforhold til hjemlandet....de er sgu skøre. Tror iøvrig at det er nemmere at få en kæreste herop end at få en "bekendt" herop. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/11-2011 11:51
|
|
sudsakhon skrev: Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK Så ER der da vel noget om at "turister" ikke bare tager hjem igen........ikk'...? JEP, og denne begrundelse ville som den forrige være mere acceptable end den "machiavellisk" som de gav, og der var min pointe . Og derfor skrev jeg også at mange i ULS sigtekornet var de "potentielle langtidsturister som ville søge FS ". ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 13:16
|
sudsakhon skrev: Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK Så ER der da vel noget om at "turister" ikke bare tager hjem igen........ikk'...? Det er jo lige netop det, som man vil udgå, med den aktuelle visum-praksis. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 17/11-2011 13:29
|
|
Robert Kronberg skrev: sudsakhon skrev: Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK Så ER der da vel noget om at "turister" ikke bare tager hjem igen........ikk'...? Det er jo lige netop det, som man vil udgå, med den aktuelle visum-praksis. Hilsen, Robert Jo - men det er sgu sygt at man nægter at give visum fordi "man tror" at vedkommende måske finder en mand og vil søge FS... som de jo så iøvrigt har strammet så meget, at en alm. Thai vil have endog meget svært ved at komme igennem nåleøjet. Man kan jo ikke engang komme med en begrundet klage over afvisning - idet det jo ikke er muligt at argumentere mod "at man tror" vedkommende vil søge FS...... |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/11-2011 14:19
|
|
Jeg tror, at man blander tingene lidt sammen. Om man ønsker, at udlændinge skal have nemmere adgang til DK (visum eller FS) er jo grundet i et politisk standpunkt. Der er jo flere partier at vælge mellem. Et er jo kendt for at lukke døren og smide nøglen væk, andre for at ville lade den stå pivåben eller uddele nøgler til alle interesserede.. Hvilke ”dørmænd” man vælger, må man så selv stå til regnskab over for.. (evt. på ”dommens dag”, altså den sidste… ) Men at myndighederne forvalter den valgte politik, med en visum praksis som den nævnte er ikke ”stupid sagsbehandling”.. Det er jo lige efter bogen. Der bliver jo bare sagsbehandlet som pålagt….. At det så giver ”stupide” resultater er således ikke begrundet i sagsbehandlingen, men i den valgte politik. En interessant observation er, at den nuværende regering hylede op før valget om bl.a. de ”umenneskelige visumregler” (de hylede om mange ting, dette er bare en blandt disse) Der er netop kommet en ny visumpraksis. Det er en STRAMNING i forhold til tidligere. Hvad skulle så al den hylen og varme luft til for? Den strammede visumpraksis er lige netop kernen i problemstillingen taget op her i tråden… Det har været slemt før… Nu er det VÆRRE!! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 14:30
|
DKPete skrev: Robert Kronberg skrev: sudsakhon skrev: Af besynderlige afgørelse og afslag, kan jeg (igen) nævne at for år tilbage da Vi ansøgte for anden år i træk om turist visum (afslag første gang, med samme begrundelse som DKPete, Fair) til min kones ældeste søster Hun blev 6mnd senere inviteret af en veninde bosat i DK, ingen problem og fik visum 1½mnd efter ansøgning , og er nu selv bosat i DK Så ER der da vel noget om at "turister" ikke bare tager hjem igen........ikk'...? Det er jo lige netop det, som man vil udgå, med den aktuelle visum-praksis. Hilsen, Robert Jo - men det er sgu sygt at man nægter at give visum fordi "man tror" at vedkommende måske finder en mand og vil søge FS... som de jo så iøvrigt har strammet så meget, at en alm. Thai vil have endog meget svært ved at komme igennem nåleøjet. Man kan jo ikke engang komme med en begrundet klage over afvisning - idet det jo ikke er muligt at argumentere mod "at man tror" vedkommende vil søge FS...... Enig, men hvorom alting er, så er Danmark blandt de letteste land for thaiere at får visum til, hvis de inviteres af deres kæreste. Når det er sagt, så sker mange afvisninger (både til Danmark og andre lande) efter min opfattelse, fordi visum-ansøgeren rodder rundt i sine udtalelser. Man skal fx ikke sige, at man vil være der i 20 dage, hvis både ansøgning og invitation siger 10 dage. Det er også smart, hvis visum-ansøgeren kan huske sin kærestes efternavn. Og har man et arbejde, så er det også praktisk, hvis man kender navnet på sin chef. Afslag kan også ske, fordi thaieren og den inviterende part snakker forbi hinanden (eller ikke forstå hinanden), hvorpå der gives ukorrekte oplysninger under interviewet, uagtet parterne ikke har til hensigt at omgås sandheden. Det kan også ske, at thaieren har udeladt at fortælle den inviterende part visse forhold, som fx at hun stadig er gift. Ved mindre uoverensstemmelser kan en ambassade dog finde på at ringe til ansøgeren for at få uddybet uoverensstemmelserne. Jeg tror også, at en del afslag sker, fordi både ansøger og den inviterende part omgås sandheden i større eller mindre grad. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/11-2011 14:35
|
|
Sudsakhon skrev: ............................................................... Men at myndighederne forvalter den valgte politik, med en visum praksis som den nævnte er ikke ”stupid sagsbehandling”.. 1) Det er jo lige efter bogen. 2) Der bliver jo bare sagsbehandlet som pålagt….. 3) At det så giver ”stupide” resultater er således ikke begrundet i sagsbehandlingen, men i den valgte politik 1) + 2), meget muligt, da jeg ikke har mulighed for at se deres "præmisser", men mange får ofte den følelse at det bliver behandlet efter hvilken humør sagsbehandler er i eller om vedkommende har PMS. 3) Aldeles uenig i din betragtning medmindre Erik Ninn Hansen har haft en finger med i spillet.(Tamil sagen) Venligst vis os hvor der står i lovgivningen at borgerne IKKE har krav på en begrundelse for et afslag (generelt, ikke kun på Visum/FS ansøgninger), som mange har fået som "standart svar". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 17/11-2011 16:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
Nu er der vist gået ged i denne tråd, så bringer lige en update til mine spørgsmål Mail nr 1 fortæller at visa er bevilliget og kan afhentes mail nr 2 fortæller at passport/visa vil blive afleveret på hende adresse indenfor to dage ( en service hun har betalt 150 baht for) |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 17/11-2011 16:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Der er her skrevet meget om kærester, kusiner og nieser og de problemer der kan være med at få visum, det gør mig så lidt nysgerig for at høre om det er lige så problematisk hvis jeg gerne vil have visum til min KONE (thai) så vi freks. kan tage på en 3 ugers ferie i Danmark ? er der nogen der har erfaring med det ??? Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 16:30
|
sleipner skrev: Nu er der vist gået ged i denne tråd, så bringer lige en update til mine spørgsmål Mail nr 1 fortæller at visa er bevilliget og kan afhentes mail nr 2 fortæller at passport/visa vil blive afleveret på hende adresse indenfor to dage ( en service hun har betalt 150 baht for) For lige at hindre misforståelser for andre, så betyder mail nr. 1 kun, at man kan hente sit pas. Den fortæller ikke, om visum er bevilget eller ej. Den ser også sådan ud, når visum ikke er bevilget. Under normale omstændigheder har jeg aldrig hørt, at en visum-ansøger er blevet oplyst på forhånd, at visum er afvist. Jeg nævner lige dette, så andre DTW brugere ikke farer hen og betaler for den reserverede flybillet, når de får denne email, og det så eventuelt viser sig, at visum ikke er bevilget. Det ville være kedelige penge at miste. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2011 16:37
|
buster40 skrev: Der er her skrevet meget om kærester, kusiner og nieser og de problemer der kan være med at få visum, det gør mig så lidt nysgerig for at høre om det er lige så problematisk hvis jeg gerne vil have visum til min KONE (thai) så vi freks. kan tage på en 3 ugers ferie i Danmark ? er der nogen der har erfaring med det ??? Hej buster40, Det nemmeste visum at få til Danmark er for en hustru, så du burde ikke opleve problemer. Typisk opstår der kun problemer, hvis konen tidligere har fået afslag på FS fx pga. mistanke om proforma-ægteskab eller lignende, eller hvis hun tidligere har overtrådt visum-bestemmelserne. Og det fornemmer jeg ikke er tilfældet hos dig. Jeg forstår det sådan, at du bor i Thailand (jeg husker ikke, hvor du bor), og det er heller intet problem, da du sagtens kan benytte din adresse i Thailand til at invitere hende til Danmark. Det fremgår tydeligt at visum-praksis. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/11-2011 16:43
|
|
Lung Yao skrev: jeg ikke har mulighed for at se deres "præmisser" Jo. det har du skam. ![]() Der udgives et såkaldt praksisnotat, der har hjemmel i loven og er en offentliggørelse af myndighedernes praktiske forvaltning. men mange får ofte den følelse at det bliver behandlet efter hvilken humør sagsbehandler er i eller om vedkommende har PMS. Sådan føler jeg det også ofte. Men selve afgørelsen følger loven. det er loven, der er forkert. Erik Ninn Hansen Han bekræfter jo netop mit udsagn. Han handlede klart ulovligt, løj om det og blev straffet for det. Den slags kan man ikke have i en retsstat Venligst vis os hvor der står i lovgivningen at borgerne IKKE har krav på en begrundelse for et afslag Det kan jeg (heldigvis) ikke Fordi man har krav på en begrundelse for afslaget (forvaltningsloven).. Dette afslag vil ofte være en "standard formulering".. man har et par juridiske "julelege", man kan "genere" myndighederne med, hvis der ikke er givet tilstrækkelig vejledning, eller er mangler ved afgørelsen.. (Det er en del af det faglige håndværk, for jurister) men kan ellers bekræfte det Robert skriver: Det er faktisk noget ALLE, der har interesse/eller bruger visum/FS området bør være opmærksom på.. Man må regne med, at der skal træffes afgørelse efter ganske få kriterier.. Er der huller i en forklaring eller usandheder i nogle afgivne oplysninger, står man meget svagt.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.