Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Penge
|
|
| Allan Pedersen |
Lagt på d. 30/11-2005 20:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hej derinde. Vi tager til Phuket den 13 Januar. Er ved at være nogle år siden sidste ophold i smilets land. Men vi glæder os rigtig meget. Hvad er efterhånden det bedste betalingsmiddel? Skal man medbringe 100 dollors sedler som i gamle dage? Eller er det EU? Måske bare VISA og hvad koster det og hvad med svindel? Er der nogle der har været dernede på det seneste,som kunne fortælle mig lidt om pris niveuet? Hvor meget kunne det tænkes man ville bruge når man skal være der i 3 uger med 2 voksne og 2 må børn? Det var en lang smøre. På forhånd tak Allan Pedersen |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 30/11-2005 20:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
ja det er jo svært at svar på men jeg vil anbefale et visa kort og altid veksle i military bank de giver den bedst kurs og det koster ca 20 kr hver gang du hæver du kan på nuværene tidspunkt ca hæve 12.000 bath pr dag. men husk dit visa kort har et max pr mdr... du kan sagtens veksle danske kroner. uden at skulle sige for meget emn jeg vil sige at der skal regnes med ca 700-1000 kr pr dag børene skal jo have det en og det andet og mad skal der jo også til og lidt køretur med tuktuk..... mvh Parkpean
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 01/12-2005 00:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Brug Visakort i en hvilken som helst ATM. Prisniveau: Hvis i spiser ved gadekøkkenerne, så koster et måltid typisk 2-5 kr. Så findes der forskellige slags restauranter. Priserne her varierer mellem 20,- kr. og op til flere hundrede kr. alt efter om det skal være thai-eller vestlig mad. Hvis der er levende musik etc. så regn med at det kommer til at koste nogle hundrede kr. At leje en bil koster fra 100 kr. pr. 24 timer. For 200 kr. får man en noget bedre bil at køre i. En måneds leje koster fra 1300-2000 kr. Et par gode råd: Husk at taxichaufører, guider etc. altid får kommision af alt hvad i køber hos f.eks. guldsmede/juvelerhandlere. Det gælder næsten alle steder, og også selvom de venter udenfor. Når i skal ud og shoppe, så tag alene derud, ellers kommer i til at betale for meget. Når i går på gaden vil i uden tvivl blive antastet af thougs. Dvs. typisk mænd, som er ansat af f.eks. skræddere, til at lokke kunder i butikken. Går i ind betaler i kommision til ham der står uden for. Et vink ind i butikken fra ham er nok til for ham at sikre sig en del af jeres penge. Der er iøvrigt ikke noget ivejen for at ignorere disse "sælgere". I den thailandske kultur hører og ser man kun det man vil. Alle steder hvor der ikke er et prismærke på, skal der pruttes/tinges om prisen. Jeg har boet på Phuket i to år nu, så jeg har ved da lidt om forholdene her. Når jeg tænker tilbage på da jeg var helt ny her...ja så må jeg tage mig til hovedet ![]() Håber i kan bruge det! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/12-2005 01:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej.
Det der med billeje, kan du ikke komme med lidt mere om det ? Vi får besøg fra Danmark i næste md. og skal selvfølgelig ud og se en masse forskellige ting og så er det jo nemmere med en bil... Hvor lejer man en bil, min Thaikone har kørekort. På forhånd tak.............................. 1 md. leje ville være fint :-) Mvh. Suk.......................... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2005 03:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg plejer bare at finde nærmeste udlejer, spørg i receptionen, og så koster det typisk max 1,200 baht per dag. Man behøver ikke kørekort, du skal blot vise dit pas. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| elmajo |
Lagt på d. 01/12-2005 09:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Hej KronbergTH! ![]() Er nød til lige at tilføje at det er faktisk rigtig smart at ha kørekort, både når man lejer bil og motorcykel, andet kan nemt koste en tur på stationen , som ikke kan gøres for under 300 bath, ikke en formue; men sk..... irriterende , det er derudover også klogt at have pas eller kopi på sig (ihvertfald som turist). Bare mine erfaringer kh. elmajo |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/12-2005 09:22
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej elmajo, Jo, præcis, og efter loven, og hvis man lejer hos fx Avis eller Hertz, så skal man også vise et internationalt kørekort. Der kan/vil også opstå forsikringsproblemer, hvis man er involveret i et uheld, og man ikke har internationalt kørekort. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 01/12-2005 09:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
elmajo skrev: Hej KronbergTH! ![]() Er nød til lige at tilføje at det er faktisk rigtig smart at ha kørekort, både når man lejer bil og motorcykel, andet kan nemt koste en tur på stationen , som ikke kan gøres for under 300 bath, ikke en formue; men sk..... irriterende , det er derudover også klogt at have pas eller kopi på sig (ihvertfald som turist). Bare mine erfaringer kh. elmajo hej elmajo hvor længe sad du inde ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 01/12-2005 10:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Allan P Jeg vil anbefale at lave et overordnet budget og så veksle 40-60% af det anslåede beløb i skal bruge i FOREX i Danmark. De giver en fin kurs og så har i til den første tid. På denne måde undgår i også at komme i problemer med dags- eller måneds-grænsen på VISA-kortet som jeg foreslår i bruger i Thailand til resten af Jeres behov. Hvis i har VISA-dankorrt i Skandiabanken så koster hævninger i udlandet ikke noget i gebyr. Hvis i gemmer bon'en fra FOREX kan i veksle evt. sedler i har i overskud tilbage til danske kroner gebyrfrit. Forex tar' kun max 3000 på dankort, så hvis i skal hæve mere samme dag skal i have danske kontanter med. Se evt. dagskurs på http://www.forexv... . Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/12-2005 10:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ajarn skrev: Når i går på gaden vil i uden tvivl blive antastet af thougs. Dvs. typisk mænd, som er ansat af f.eks. skræddere, til at lokke kunder i butikken. Går i ind betaler i kommision til ham der står uden for. Et vink ind i butikken fra ham er nok til for ham at sikre sig en del af jeres penge. Der er iøvrigt ikke noget ivejen for at ignorere disse "sælgere". I den thailandske kultur hører og ser man kun det man vil. Jeg vil tilføje, brug kun visa i atm-automater og banken. thoughs? Du mener vel touts? rinpoche |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 01/12-2005 13:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Forex har altid de dårligeste kurser, i dag gir de 6 329,11 THB for 1000 kr. valutakuser her på DTW gir 6,520.54 THB Good for Falang Redigeret af d. 01/12-2005 16:11 |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2005 16:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Good for Falang skrev: Forex har altid de dårligeste kurser, i dag gir de 6 329,11 THB for 1000 kr. valutakuser her på DTW gir 6,520.54 THB Good for Falang Hejsa Good for Falang Hvor vil du gå hen og VEKSLE til en bedre kurs kan du ikke give mig adressen så jeg kan veksle forex giver den bedste kurs i dk bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2005 16:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
sorry jeg har ikke rettet på noget, men kom til at sætte mit indlæg ind i Good for Falangs indlæg |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 01/12-2005 17:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Da i sandsynligvis har koebt en pakketur vil jeg tro at jeres behov kan daekkes via Visa kortet alene. Giver en bedre kurs en de andre loesninger efter min erfaring. Hvis man vil have LIDT kontanter saa er Forex bedre end de andre jeg har proevet. Skandiabank haevninger paa kort i udlandet gratis lyder interessant - jeg er godt traet af overpriser hos Nordea men da jeg boer i Thailand er det lidt besvaerligt at skifte bank. Skaal! |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 01/12-2005 18:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Ben: Skandiabanken har ingen filialer, så alt kan klares med e-mail, telefon og almindelig post.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 01/12-2005 18:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Hej Bamsen Jeg veksler ikke i DK Pga. den dårlige kurs, jeg veksler altid hos kineseren i Pattaya, jeg kender ikke adressen, du kan spørge på Copenhagen Freddy har adressen Good for Falang |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2005 18:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Good for Falang skrev: Hej Bamsen Jeg veksler ikke i DK Pga. den dårlige kurs, jeg veksler altid hos kineseren i Pattaya, jeg kender ikke adressen, du kan spørge på Copenhagen Freddy har adressen Good for Falang Hejsa Ja jeg veksler lidt her i dk og kursen er faktisk ikke så dårlig som du siger i forex Men jeg ved godt hvor man veksler i pattaya der er et par steder som er gode,især ned i workingstreet ved det store træ,de giver en god kurs.ligesom udei tops supermarked, og så hos kineseren ved telefontårnet |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 02/12-2005 00:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Kan lige tilføje at én måneds leje af f.eks. en Honda Jazz skulle du kunne forhandle ned til omkring 13000-15000 Bath. Nu er højsæsonen jo så småt ved at komme på sit højeste, men det betyder bare at du må prutte lidt hårdere om prisen. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/12-2005 02:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Tak for svar ang. billeje, er der nogen der har et nummer til en udlejer i Bkk............................ Mvh. Suk................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/12-2005 04:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
christian-s skrev: Ben: Skandiabanken har ingen filialer, så alt kan klares med e-mail, telefon og almindelig post. Ja, men desvaerre staar der paa deres hjemmeside: "Adresse i udlandet: For at oprette en konto i SkandiaBanken skal du være bosiddende i Danmark." Basisbank.dk accepterer oprettelse af konto for udenlandsk bossiddende - men de har gebyrer for at traekke kontanter i udlandet paa linie med Nordea (men bedre rente og billigere gebyrmaessigt generelt da en alt-ien pris). Billeje: her er Q cars der reklamerer meget i BKK Post og har et godt ry generalt: http://www.bangko... Skaal! Redigeret af falang yao d. 02/12-2005 16:11 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

















, som ikke kan gøres for under 300 bath, ikke en formue; men sk..... irriterende
, det er derudover også klogt at have pas eller kopi på sig (ihvertfald som turist). 
