Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
trådløst internet på landet
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 11/01-2012 09:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
hej, er der nogen her der kan hjælpe mig med at finde en måde at komme på nettet ude på bøhlandet ved khonkaen, jeg tænker på en sådan USB dongle som man kan få her i scandinavien. det er noget jeg vil bruge i ca, 4 mdr, indtil vores hus er færdigt og jeg får adsl ind fra TOT. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/01-2012 10:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Hej Carstenj: Ude på bøhlandet kan du bruge 2 forskellige typer: 1. En blue-tooth som virker via din mobiltelefon, og som derfor trækker på sim-kortet. Denne model er dog ved at blive "gammeldags". 2. En lidt større "dongle" som du også sætter i USB-stikket. Men den har selvstændig sim-kort, som kan optankes. Både 1. og 2. model har kun en lav hastighed der er meget ens, men de kan dog bruges i nødstilfælde til alm. surf. Da jeg brugte det fandt jeg ud af at den nye model ikke var merprisen værd, den billige Blue-Tooth var lige så hurtig, og det var samme pris for net-trafik. God fornøjelse |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 11/01-2012 18:21
|
AL 48 skrev: Hej Carstenj: Ude på bøhlandet kan du bruge 2 forskellige typer: 1. En blue-tooth som virker via din mobiltelefon, og som derfor trækker på sim-kortet. Denne model er dog ved at blive "gammeldags". 2. En lidt større "dongle" som du også sætter i USB-stikket. Men den har selvstændig sim-kort, som kan optankes. Både 1. og 2. model har kun en lav hastighed der er meget ens, men de kan dog bruges i nødstilfælde til alm. surf. Da jeg brugte det fandt jeg ud af at den nye model ikke var merprisen værd, den billige Blue-Tooth var lige så hurtig, og det var samme pris for net-trafik. God fornøjelse hvilke firmaer sælger disse? |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 11/01-2012 19:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Prøv dtac di har abulemanger der gør det mulig
Come As You Are
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 11/01-2012 20:04
|
carstenj skrev: AL 48 skrev: Hej Carstenj: Ude på bøhlandet kan du bruge 2 forskellige typer: 1. En blue-tooth som virker via din mobiltelefon, og som derfor trækker på sim-kortet. Denne model er dog ved at blive "gammeldags". 2. En lidt større "dongle" som du også sætter i USB-stikket. Men den har selvstændig sim-kort, som kan optankes. Både 1. og 2. model har kun en lav hastighed der er meget ens, men de kan dog bruges i nødstilfælde til alm. surf. Da jeg brugte det fandt jeg ud af at den nye model ikke var merprisen værd, den billige Blue-Tooth var lige så hurtig, og det var samme pris for net-trafik. God fornøjelse hvilke firmaer sælger disse? Hvis der er en IT- reparations forretning hos jer eller nærmeste større landsby, så har de dem garanteret, da de er alm. anvendt blandt thaièr. Ellers prøv forretning hvor de forhandler mobil-telefoner. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/01-2012 22:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
En der kan forklare hvad "abulemanger" betyder ??? ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/01-2012 22:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
= abonnement . Venligst, vær overbærende med dem som sloges med fx. Ordblindhed. Tak. Du skrev: mente DU måske En der kan forklare hvad Er der EEN der kan forklare ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/01-2012 22:28
|
|
Lung Yao skrev: = abonnement . Venligst, vær overbærende med dem som sloges med fx. Ordblindhed. Tak. Du lyder som en pensioneret tjenestemand men der tager jeg nok helt fejl ![]() Du skrev: mente DU måske En der kan forklare hvad Er der EEN der kan forklare ![]() . |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/01-2012 22:31
|
|
Lung Yao skrev: = abonnement . Venligst, vær overbærende med dem som sloges med fx. Ordblindhed. Tak. Du skrev: mente DU måske En der kan forklare hvad Er der EEN der kan forklare ![]() . "Venligst, vær overbærende med dem som sloges med fx. Ordblindhed. Tak" ..........."sloges" er datid ....du mener vel "slås" som i nutid ???? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/01-2012 22:49
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lad os lige huske på at det er vigtigere at kunne deltage herinde, uanset om man kan stave fejlfrit eller ej, end at man afholder sig fra at poste indlæg på grund af ens måske manglefulde stavning. Jeg er sikker på at de personer som ikke staver fejlfrit har en masse andre gode kvaliteter, hvor vi andre kun kan være misundelige på deres evner. Så lad os venligst lige give plads herinde til alle uanset hvor godt de enkelte staver. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 12/01-2012 07:44
|
vi har en dtac antenne i landsbyen så jeg tænker at dette måske er det bedste, men hvor høj net hastighed kan jeg få hos dtac. det er lidt vigtigt for mig at få så høj hastighed som muligt da jeg ha forbindelse hjem til firmaet i norge, og kunne sende og modtage words og pdf filer derfra, samt bruge skype. ps, du skal ikke være flov over en stave/skrive fejl, der er bare nogle folk der ikke har andet at lave end at svine andre til, og ja, jeg har selv fået et rødt bær for samme, da et medlem her direkte opfordrede at overtræde loven i thailand. men dette forum er vel til at udveksler erfaringer fra og om thailand, og ikke et diskutions forum om folks stave/skrive færdigheder. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/01-2012 08:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg bruger en dongle, den er ok, men ikke hurtig nok til webcam! den er købt hos 12call, kan også smutte lidt hvis man bruger skype! DTAC har en lignende løsning! Held og lykke! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 12/01-2012 08:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
DTAC er nok ikke det hurtigste men koster ikke rat meget 400 b om måneden for alt det du kan bruge og en dongle koster fra 1200 til 1600 b Hilsen Cesse |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 12/01-2012 13:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Hej Carsten, Jeg bor selv ude paa boehlandet (mellem Udon og Kon Khaen). Jeg har koebt en AIS USB dongle. Inklusiv SIM kort og 1800 minutters taletid. 2400 Baht. Virker fint. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 12/01-2012 16:22
|
swedmark skrev: Hej Carsten, Jeg bor selv ude paa boehlandet (mellem Udon og Kon Khaen). Jeg har koebt en AIS USB dongle. Inklusiv SIM kort og 1800 minutters taletid. 2400 Baht. Virker fint. Ja, de virker udmærket til alm. surf. Hvad er din hastighed? |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 12/01-2012 16:30
|
AL 48 skrev: swedmark skrev: Hej Carsten, Jeg bor selv ude paa boehlandet (mellem Udon og Kon Khaen). Jeg har koebt en AIS USB dongle. Inklusiv SIM kort og 1800 minutters taletid. 2400 Baht. Virker fint. Ja, de virker udmærket til alm. surf. Hvad er din hastighed? Der staar 3G 7,2 Mb. men det tror jeg man skal tage med om end ikke en meget stor gran salt ![]() Men i det store hele koerer det ok. Der kan vaere nogen tidspunkter hvor det virker lidt langsommere. Men alt ialt til at surfe lidt rundt ingen problemer. Til arbjdsbrug, no way! |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 12/01-2012 16:38
|
swedmark skrev: AL 48 skrev: swedmark skrev: Hej Carsten, Jeg bor selv ude paa boehlandet (mellem Udon og Kon Khaen). Jeg har koebt en AIS USB dongle. Inklusiv SIM kort og 1800 minutters taletid. 2400 Baht. Virker fint. Ja, de virker udmærket til alm. surf. Hvad er din hastighed? Der staar 3G 7,2 Mb. men det tror jeg man skal tage med om end ikke en meget stor gran salt ![]() Men i det store hele koerer det ok. Der kan vaere nogen tidspunkter hvor det virker lidt langsommere. Men alt ialt til at surfe lidt rundt ingen problemer. Til arbjdsbrug, no way! Det er ikke hvad der står på din dongle jeg mener. -Men har du prøvet en Speed-test via nettet, så lander du nok på omkring 250Kb. Prøv at gå på:http://speedtest.net/ der kan du også se hvor meget signal/hastighed der forsvinder når du går på servere i Norden. Redigeret af AL 48 d. 12/01-2012 16:52 |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 12/01-2012 16:50
|
AL 48 skrev: swedmark skrev: AL 48 skrev: swedmark skrev: Hej Carsten, Jeg bor selv ude paa boehlandet (mellem Udon og Kon Khaen). Jeg har koebt en AIS USB dongle. Inklusiv SIM kort og 1800 minutters taletid. 2400 Baht. Virker fint. Ja, de virker udmærket til alm. surf. Hvad er din hastighed? Der staar 3G 7,2 Mb. men det tror jeg man skal tage med om end ikke en meget stor gran salt ![]() Men i det store hele koerer det ok. Der kan vaere nogen tidspunkter hvor det virker lidt langsommere. Men alt ialt til at surfe lidt rundt ingen problemer. Til arbjdsbrug, no way! Det er ikke hvad der står på din dongle jeg mener. -Men har du prøvet en Speed-test via nettet, så lander du nok på omkring 250Kb. Denne gang landede den paa 212 Kb. ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 12/01-2012 16:57
|
Ja,-og går du på en Nordisk server, har du nærmest ingen målbar hastighed p.g. af "tab". Derfor skal man op i mindst 1Mb til Skype med camera og tale. |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 13/01-2012 10:05
|
jeg må mase på tot om at få mit adsl så hurtigt som muligt, de mobile løsninger er tilsyneladende for langsomme til mit behov :-( |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.