Se indlæg
 Udskriv debat
Angående motorcykelforsikring i Thailand
Mads_T
Hej,

Jeg har et spørgsmål om motorcykel forsikring, som nogle af jer, der bor i Thailand måske kan besvare.

Min kone har en lille motorcykel med nummerplade, den er registreret i hendes navn.
Hun bruger den ikke for tiden og har derfor udlånt den til sin lillesøster, der mangler en sådan men ikke har råd til at købe en.

Det eventuelle problem er nu, at på det tidspunkt, hvor hun udlånte motorcyklen, skulle ansvarsforsikringen betales, og aftalen blev derfor, at søsteren skulle betale forsikringen mod at låne motorcyklen. Men det er ikke lykkedes for min kone at få bekræftet, om forsikringen er blevet betalt, så hun tror ikke, at det er sket.

I tilfælde af, at motorcyklen bliver impliceret i et trafikuheld, kan min kone så risikere at blive draget til ansvar for eventuelle skader, hvis forsikringen er ude af kraft, da hun er registreret som ejer ??

I så tilfælde kan det, som indledningsvis var en hjælp til sin søster godt blive en risikabel affære.

Mvh. Mads

MisterM
Mads_T skrev:
Hej,

Jeg har et spørgsmål om motorcykel forsikring, som nogle af jer, der bor i Thailand måske kan besvare.

Min kone har en lille motorcykel med nummerplade, den er registreret i hendes navn.
Hun bruger den ikke for tiden og har derfor udlånt den til sin lillesøster, der mangler en sådan men ikke har råd til at købe en.

Det eventuelle problem er nu, at på det tidspunkt, hvor hun udlånte motorcyklen, skulle ansvarsforsikringen betales, og aftalen blev derfor, at søsteren skulle betale forsikringen mod at låne motorcyklen. Men det er ikke lykkedes for min kone at få bekræftet, om forsikringen er blevet betalt, så hun tror ikke, at det er sket.

I tilfælde af, at motorcyklen bliver impliceret i et trafikuheld, kan min kone så risikere at blive draget til ansvar for eventuelle skader, hvis forsikringen er ude af kraft, da hun er registreret som ejer ??

I så tilfælde kan det, som indledningsvis var en hjælp til sin søster godt blive en risikabel affære.

Mvh. Mads

Hej MadsSmile Hvorfor betaler din kone ikke forsikringen selv?
Sidste gang jeg skulle forny min nummerplade og forsikring kostede det mig 323.16 THB for et aar.Grin Ikke det store beloeb men hvis politiet stopper vedkommende uden at papirerne er klistret paa motorcyclen kan det let koste ca 300 THB per gang.Sad Mortorcyclen staar i MIT navn og jeg ordner det hele selvGrin

Her er saa mange eksperter at de kan korrigere mig Sadog fortaelle mig at det hele er snyd og bedrag.... men de kender Thailand fra en anden side (Pattaya?) Jeg ved ikke hvordan de ordner det derGrin

Robert Kronberg
Hej,

Ofte dækker en forsikring kun selve motorcyklen, men ikke tredjepart og tredjepart kan nemt blive det dyreste...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mads_T
MisterM skrev:

Hej MadsSmile Hvorfor betaler din kone ikke forsikringen selv?

MisterM,

Jo, det ville da også være det nemmeste, men som jeg forstod på min kone, da vi talte om det her i går så har lillesøsteren fået alle papirerne med til Bangkok, og det lader til, at hendes mobiltelefon er i stykker for tiden, ingen kontakt !
Og alt andet lige vil du sikkert give mig ret i, at det er rimeligt at overholde indgåede aftaler, familie eller ej.

Mvh. Mads

Mads_T
KronbergTH skrev:
Hej,

Ofte dækker en forsikring kun selve motorcyklen, men ikke tredjepart og tredjepart kan nemt blive det dyreste...

Hej Robert,

Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal forstå dit svar, mener du at der ikke findes en obligatorisk ansvarsforsikring i.f.m. motorcykel kørsel, der dækker skader på andre ting / personer ?

Mvh. Mads

Robert Kronberg
Hej Mads,

Jeg har ikke en brik forstand på MC-forsikringer, men de gange, jeg har lejet een, har jeg ofte set, at der står med små bogstaver, at forsikringen ikke gælder tredje part. Der er således ikke tale om en ansvarsforsikring, men blot en kaskoforsikring - men det er jo også nok for udlejeren...

"

clydehaumann
Den forsikring der er tale om er en klasse 3 forsikring ( formentlig) det er mindste kravet. Den er en ansvarsforsikring og intet andet. Den daekker kun skade paa tredie person og en selv og ikke koeretoejet. Der udleveres en merkat der skal saettes paa motorcyklen naar forsikringen er betalt. Der staar et aarstal paa denne merkat der viser hvilket tidspunkt forsikringen loeber til. Det er ikke lovligt at benytte motorcyklen uden denne merkat.
Clyde
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Robert Kronberg
Hej Clyde,

Jo, men på "landet" behøver man ikke disse mærkater, mig bekendt?

"

MisterM
clydehaumann skrev:
Den forsikring der er tale om er en klasse 3 forsikring ( formentlig) det er mindste kravet. Den er en ansvarsforsikring og intet andet. Den daekker kun skade paa tredie person og en selv og ikke koeretoejet. Der udleveres en merkat der skal saettes paa motorcyklen naar forsikringen er betalt. Der staar et aarstal paa denne merkat der viser hvilket tidspunkt forsikringen loeber til. Det er ikke lovligt at benytte motorcyklen uden denne merkat.
Clyde

Saa meget bla bla om en motorcykel og ingen har et svarGrin

Et spoergsmaal til panelet af experter:

Hvorfor er der saa mange motorcykler uden nummerpladerGrin

Lad os faa et budGrin

John
Hejsa
Jeg aner intet om motorcykel forsikringer, men nu bliver jeg forvirretWink

KronbergTH skrev:
Hej,

OK så blev jeg så klog Grin

KronbergTH skrev:
Hej Mads,
Jeg har ikke en brik forstand på MC-forsikringer, men de gange, jeg har lejet een, har jeg ofte set, at der står med små bogstaver, at forsikringen ikke gælder tredje part. Der er således ikke tale om en ansvarsforsikring, men blot en kaskoforsikring - men det er jo også nok for udlejeren...

Hvad sker der lige her, nu ved han lige pludselig ikke noget Grin

KronbergTH skrev:
Hej Clyde,

Men måske ved han noget alligevel. Grin

Hvis du ikke ved det Kronberg TH eller ikke er sikker, hvorfor så skrive tre indlæg?

Jeg bliver helt rundt på gulvet GrinGrin

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Payanak

Da jeg købte min motorcykel, da sagde de at forsikringen dækker de skader jeg evt. forvolder. Men desværre kan man aldrig rigtigt regne med hvad en thai siger. De vil hellere sige noget forkert end indrømme at de ikke kender svaret.
Men jeg er overbevist om at forsikringen ikke dækker skaderne på min motorcykel.
Og man skal iøvrigt altid have en hospitalsforsikring ved siden af.
(Bare et godt råd)

clydehaumann
Mr. M du skriver " Saa meget bla bla om en motorcykel og ingen har et svar"
Hvis du gidder laese mit svar igen saa har du et svar som ogsaa er det rigtige. Angaaende en lov for BKK og en for resten af Thailand, saa er dette noget sludder. Loven er ens for alle, men bliver nogen gange set lidt lempligere paa ude paa landet.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Robert Kronberg
Hej John,

John skrev:
Hejsa
Jeg aner intet om motorcykel forsikringer, men nu bliver jeg forvirretWink

KronbergTH skrev:
Hej,

OK så blev jeg så klog Grin

KronbergTH skrev:
Hej Mads,

Hvad sker der lige her, nu ved han lige pludselig ikke noget Grin

KronbergTH skrev:
Hej Clyde,

Men måske ved han noget alligevel. Grin

Hvis du ikke ved det Kronberg TH eller ikke er sikker, hvorfor så skrive tre indlæg?

Jeg bliver helt rundt på gulvet GrinGrin

John

Hvad er dit problem?

Jeg skriver, at jeg ikke har forstand på MC-forsikinger, men det udelukker jo ikke, at jeg har gjort mig nogle iagtagelser og overvejelser, som vel er tillaldt at udveksle her på siden. Eller har Mr. Administrator John andre særlige regler for folk, der ikke er alvidende som ham selv? Desuden synes jeg, at dit indlæg som værende Administrator er et dårligt eksempel for D-T-W. Du skulle jo neop være en af dem, der fik siden her til at fremstå seriøs, men i stedet for sværter du den ind i personfnidder.

Og jeg mener iøvrigt at have hørt adskillige gange, at loven eller rettere politivedtægten er anderledes for Bangkok mht. til fx mindre mortorcykler, som vi nok ville kalde knallerter i DK.

MisterM
clydehaumann skrev:
Mr. M du skriver " Saa meget bla bla om en motorcykel og ingen har et svar"
Hvis du gidder laese mit svar igen saa har du et svar som ogsaa er det rigtige. Angaaende en lov for BKK og en for resten af Thailand, saa er dette noget sludder. Loven er ens for alle, men bliver nogen gange set lidt lempligere paa ude paa landet.

Hej ClydeSmile Du har retGrin

Loven for motorcykler gaelder for hele ThailandSmile Og ALLE motorcykler SKAL have den lovpligtige forsikring og en nummerpladeGrin Merkaterne anbringer de fleste synligt paa deres motorcycle incl migGrin

Desuden har jeg en personlig skadesforsikring (Ayudhya Allianz C.P.)der daekker 100 000 THB per uheld og 1000000 THB ved doed.

Kaskoforsikring for skader eller tyveri af motorcykler er forholdsvis dyre i forhold til en almindelig motorcykels vaerdi saa det har jeg ikkeSmile

Hvis man f. eks. koeber en ny motorcykel er er det inc. 1 aars lovpligtig forsikring. Derefter skal man selv soerge for at forny forsikringen ligesom koerekortetSmile

Herude tager det ca. 3 mdr at faa sin nummerpladeSmile Det varede 4,5 mdr foer jeg fik min nummerpladeGrin I den tid maa man gerne koere uden nummerplade og det er nok at fremvise kviteringen for motorcyklen hvis man bliver stoppetGrin
Redigeret af MisterM d. 03/12-2005 10:17

thaikurt1
MisterM nu bliver jeg forvirret du skriver :

Herude tager det ca. 3 mdr at faa sin nummerplade Det varede 4,5 mdr foer jeg fik min nummerplade.

Hvad er saa det rigtig svar ?
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
MisterM
thaikurt skrev:
MisterM nu bliver jeg forvirret du skriver :

Herude tager det ca. 3 mdr at faa sin nummerplade Det varede 4,5 mdr foer jeg fik min nummerplade.

Hvad er saa det rigtig svar ?

Hej thaikurtSmile blev du forvirretGrin Det kan jeg godt forstaa, det er for meget paa en gangCool

Da jeg koebte min MC fik jeg at vide at der ville gaa ca 3 mdr inden jeg kunne faa nummerpladerneSmile Da de 3 mdr var gaaet henvente jeg mig til Honda og de kontaktede Transport kontoret som sagde at jeg ville modtage nummerpladerne efter ca 3 uger da mange koebte MC og de var bag efter og at politiet var underrettet saa jeg kunne koere vidre uden problemerGrin

Jeg kan godt see at det er for meget for dig men proev at forstaa migGrin Myndighederne her er som US i Danmark og hvis der er mange klienter tager det maaske et par uger mereGrin

Kaere thaikurt, kan du forstaa det?Cool

thaikurt1
Kaere MisterMFrown

Det er da ikke for meget paa en gang det var bare moden du skrev det paa jeg ikke rigtig kunne finde ud af.Shock

Det hvad grunde til jeg skrev dette indlaegPfft

Nu har jeg forstaa det.Grin
Redigeret af thaikurt1 d. 03/12-2005 10:09
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
MisterM
Hej thaikurtGrin

John
Hej Kronborg TH

”Hvad er dit problem” Det er en rigtig god og konstruktiv måde at starte et indlæg på!!Grin

Som du selv siger så gør vi os alle iagttagelser og overvejelser, og Mads_T spørger jo om der er nogen der ved noget om motorcykelforsikringer, og her kunne vi jo så begynde at gætte alle sammen, men det er nok ikke det, han har brug for.

At jeg er administrator her på siden, afholder mig jo ikke fra at have en mening om tingene, og deltage i debatten, men som jeg skriver i mit indlæg så bliver jeg helt rundt på gulvet over dine tre indlæg.

Jeg er da ked af at du vælger at opfatte min kritik som personfnidder, men jeg syntes de indlæg gør mig forvirret.

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Mads_T
Hej alle,

Nå, nu har i fået skrevet jer varme, og så kom alle de gode oplysninger ! Smile

Jeg er da blevet lidt klogere, og nu må vi se at få betalt den forsikring !

Tak for indlæggene indtil nu og den gode tone i debatten. Smile

Mvh. Mads

Spring til debat: