Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
THAI opgraderer
|
|
| jc |
Lagt på d. 26/01-2012 08:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
20.000 færre flysæder mellem Skandinavien og Thailand 26-01-2012 Thai Airways må i perioden fra 1. maj til 15. juni reducere på ruterne mellem Bangkok og henholdsvis Stockholm og København, da flyene skal opgraderes. Der reduceres fra 7 til 5 ugentlige afgange i den nævnte periode, hvilket betyder, at over 20.000 flysæder mellem Skandinavien og Thailand tages ud af markedet. Der hersker i disse dage travlhed hos Thai Airways i Skandinavien. Det er dog ikke alene nye bookinger, der lægger beslag på ressourcerne. I en periode fra 1. maj til 15. juni har Thai Airways været nødsaget til at tage to ugentlige rotationer ud af fartplanen. Det gælder på ruten fra Bangkok til København samt fra Bangkok til Stockholm. I dag anvender Thai Airways i alt seks fly af typen Boeing 747-400 til at dække fartplanen på de daglige afgange fra den thailandske hovedstad til henholdsvis København og Stockholm. Disse fly skal nu opgraderes og vil blive retro-fittet med nye kabiner i henholdsvis Economy, Business og First Class. Det betyder, at Thai Airways i stedet fremover kommer til at anvende Boeing 747-400 fly med 375 sæder på ruterne til Stockholm og København fremfor den nuværende version med 389 sæder. 20.000 sæder ud af produktion Opgraderingen af flyene og den reducerede fartplan betyder, at Thai Airways i den nævnte periode kommer til at tage lidt mere end 20.000 sæder ud af produktion på de nævnte ruter. "Det er midt i lavsæsonen, hvor det er det bedste tidspunkt at tage maskinerne ud. Vi vil i denne periode stadig have 15 ugentlige afgange fra de tre skandinaviske hovedstadslufthavne til Bangkok," fortæller salgsdirektør Flemming Sonne fra Thai Airways til CHECK-IN.dk. Han oplyser samtidig, at alle passagerer vil blive ombooket til en afgang dagen før, alternativt kan svenske passagerer blive ombooket til at rejse via København, mens danske passagerer også kan blive tilbudt at rejse via Stockholm, hvis man ønsker at fastholde rejsedatoen. På ruten mellem København og Bangkok er det afgangene på mandage og onsdage, der midlertidigt fjernes, mens det er tirsdage og torsdage på Stockholm-ruten. Thai Airways oplyser samtidig, at selskabet har haft succes med den direkte rute fra Købehavn til Phuket. Ruten åbende den 4. november, men ventes fra vintersæsonen 2012/13 at blive opereret fire gange om ugen, henholdsvis to gange fra Stockholm og to gange fra København. Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 26/01-2012 10:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Så er det man ikke skal flyve i den pejode
Come As You Are
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/01-2012 10:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Skal rejse den 2. maj og hjem den 23 maj. Tilsyneladende er det umuligt at opdrive en billet hos Thai Airways på disse datoer, har kigget efter billetter gennem længere tid, kan det hænge sammen med opgraderingerne? Kan rejse en dag senere, og tage en dag hjem før, men har ikke lyst til at miste 2 dyrebare feriedage. Har ferie fra den 02.05-23.05.2012 |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 27/01-2012 11:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Hej Vandango Jeg prøvede lige på [url]www.mrjet.se[/url] og der er biletter med Thai cph - bkk til ca. 4300 dkr Undskyld det var fra den 3 til den 24 ![]() Men med finair eller Swiss til ca 4000 dkr med rejsetid på 12-14 timer Har før selv købt på siden uden problemer Dalton Redigeret af Dalton d. 27/01-2012 11:47 |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 27/01-2012 11:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
det da også på høje tid at de får shinet de gamle kasser lidt op. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 27/01-2012 12:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Dalton skrev: ........................................................................ Undskyld det var fra den 3 til den 24 ![]() .........................................Dalton Hvorfor , det er jo stadigt 21 dages tilbud som bare er rykket 1 dag i begge ender fra hans eget ønske. Man må gerne være bare en lille smule flexible uden at "miste et par dyrebare feriedage" ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/01-2012 12:24
|
|
Så enkelt er det desværre ikke - får fri fra arbejde om morgenen den 2 maj, skal møde igen om aftenen den 23 maj. |
|
|
|
| Jeppe C |
Lagt på d. 27/01-2012 16:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Mon vi får skærme i sæderne, denne gang? |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 27/02-2012 15:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Ja, denne gang er nok lykkens gang. THAI oplyser, at der fra 16/8 vil være skærme i alle sæder på economy på deres B747'ere,
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/02-2012 16:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg faldt tidligere over følgende og føler mig meget nørdet - nb: jeg ved intet om fly. http://viewer.zma...6e8bb6d/49 Mon der er hvad vi kan forvente? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 27/02-2012 17:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det var også på tide, at de fik opgraderet det gamle skrammel. Min kone nægter at flyve med stopover til sommer, så der er jo ikke så meget at vælge mellem. SAS koster jo spidsen af en jetjager |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/02-2012 17:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ikke møntet på nogle i denne tråd. Men blot en helt generel betragtning, som - indrømmet - er en personlig betragtning. Et fly et blot en 3-dimensionel bus, i bedste fald er en 11 timers flyrejse overkommelig og i allerbedste fald sover man hovedparten af turen væk. Det skal blot overståes. Det er en pine, med mindre man kan sove turen igennem. Og så er jeg fuldstændig ligeglad med skærme mig her og der og med ditto service. Jeg kan kun have medlidenhed til overs til de pax, der bruger en stor del af deres rejseberetninger, til at skildre deres flyrejse. De må GODT nok have haft en fattig oplevelse i Thailand, siden de gider at komme ind herpå, eller også har de aldrig haft den tvivlsomme fornøjelse af at sidde i et fly før,. Det eneste værre end en 11 timers flytur, er en stopover. Pinen bliver forlænget, og man bliver vækket... Redigeret af rinpoche d. 27/02-2012 17:28 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/02-2012 21:17
|
|
Da hverken SAS eller Thai har økonomibilletter på mine datoer, blev det så med Finnair, idet de har den korteste rejsetid, samt lander i "sumpen" kl. 07.15. Skal videre ind i BKK og have en bus til Korat. Billetten kostede i alt 3904 inkl. 7 kr. i Dankort gebyr, og 20 kr. til Konkursdækning fra Rejsegarantifonden. Det må siges at være ok. Håber at siddepladsen er ok, så kunne det jo være at jeg vil flyve med dem en anden gang. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 28/02-2012 06:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
vandango skrev: Flyene er fine og nye og skærme i alle sæder.
Da hverken SAS eller Thai har økonomibilletter på mine datoer, blev det så med Finnair, idet de har den korteste rejsetid, samt lander i "sumpen" kl. 07.15. Skal videre ind i BKK og have en bus til Korat. Billetten kostede i alt 3904 inkl. 7 kr. i Dankort gebyr, og 20 kr. til Konkursdækning fra Rejsegarantifonden. Det må siges at være ok. Håber at siddepladsen er ok, så kunne det jo være at jeg vil flyve med dem en anden gang. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/02-2012 07:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
vandango skrev: Da hverken SAS eller Thai har økonomibilletter på mine datoer, blev det så med Finnair, idet de har den korteste rejsetid, samt lander i "sumpen" kl. 07.15. Skal videre ind i BKK og have en bus til Korat. Billetten kostede i alt 3904 inkl. 7 kr. i Dankort gebyr, og 20 kr. til Konkursdækning fra Rejsegarantifonden. Det må siges at være ok. Håber at siddepladsen er ok, så kunne det jo være at jeg vil flyve med dem en anden gang. Finair er et ok selskab. Har fløjet med dem et par gange. Og nye fly som der skrives af fckguld. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| max |
Lagt på d. 28/02-2012 07:47
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
har lige fløjet med finn air og det bliver også sidst gang syndtes deres standart halter meget efter chaina air fra amsterdam og prismæssigt noget af det samme |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 28/02-2012 08:23
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Har lige købt på PDRHAN's link i anden tråd 3.488.- med singapore airlines - har prøvet dem før, og der er intet at udsætte på dem. Kan leve med den lidt længere rejse når prisen er så god. Desværre er min rejse meget kort denne gang, ellers ville jeg have taget et stopover i Singapore, som er en rigtig flot by at være i. Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 28/02-2012 10:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
max skrev: har lige fløjet med finn air og det bliver også sidst gang syndtes deres standart halter meget efter chaina air fra amsterdam og prismæssigt noget af det samme Er lige kommet hjem fra Bangkok med China air, Det var da ikke nogen særlig fornøjelse. (men sådan er det heldigvis, når vi har forskellige meninger) HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 28/02-2012 10:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
vandango skrev: Da hverken SAS eller Thai har økonomibilletter på mine datoer, blev det så med Finnair, idet de har den korteste rejsetid, samt lander i "sumpen" kl. 07.15. Skal videre ind i BKK og have en bus til Korat. Billetten kostede i alt 3904 inkl. 7 kr. i Dankort gebyr, og 20 kr. til Konkursdækning fra Rejsegarantifonden. Det må siges at være ok. Håber at siddepladsen er ok, så kunne det jo være at jeg vil flyve med dem en anden gang. Det er fandme en ok pris. Og Finnair er fuldt på højde med de andre store der lander i BKK. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 28/02-2012 15:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
vandango skrev: Da hverken SAS eller Thai har økonomibilletter på mine datoer, blev det så med Finnair, idet de har den korteste rejsetid, samt lander i "sumpen" kl. 07.15. Skal videre ind i BKK og have en bus til Korat. Billetten kostede i alt 3904 inkl. 7 kr. i Dankort gebyr, og 20 kr. til Konkursdækning fra Rejsegarantifonden. Det må siges at være ok. Håber at siddepladsen er ok, så kunne det jo være at jeg vil flyve med dem en anden gang. FinnAir er Okay, med den rigtige forbindelse skal Du endda løbe igennem Helsinki-lufthavn for at nå flyet videre til Bangkok!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.