Se indlæg|
Overfald på udlændinge i Hua Hin.
|
|
|
Lagt på d. 01/02-2012 06:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Andrew Drummond har en ny artikel om overfald på udlændinge i Hua Hin http://www.andrew...hp?sid=503 Det er uhyggelig læsning ! Fra artiklen: "Life is so cheap here yet in the brochures this is described as one of the friendliest places in the world." |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 01/02-2012 12:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Hmmfp... hvor tit sker den slags i HH,? bare sådan 'et slag på tasken' ![]() mener i sammenligning med 'verdens lykkeligste land DK'. ![]() bare for at sætte tingene lidt i relief, !! så vi ikke går og bekymrer os unødig, læste lige de havde fundet en eftersøgt Dansker omkring Pattaya, han 'mente' der var en Dansk mafia,... hvis der er en DK mafia,.. så vil jeg sgu nødig i klammeri med en evt. Russisk mafia, eller det der er værre, ![]() for nylig var der en minivan der kørte galt,.. meget tragisk (i et land med 65 mill) - kunne vel også ske i DK med 5.5 mill ? eller er det mig der er helt på vildspor, jeg vil tro det er omtrent lige så farligt at køre til/fra div. lufthavne i DK, især på denne årstid,.. var der ikke noget med en skolebussss, ![]() og en ung mand der døede efter umotiveret brutalt overfald,.. og og og, mener kan man ikke bare nyde tilværelsen sammen med alle sine millioner/ader, uden absolut at 'lufte' dem hver dag. ? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 12:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Ja, vi kan alle ende som tiger føde i Thailand, hvis vi ikke passer på. Og det kan være dødsens farligt at blive uvenner med de forkerte. Thai'er smiler også når de skærer halsen over på dig.! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 13:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja man tror ikke på det før det kommer tæt på en selv. Sjovt nok siger politiet ikke at det var et forsøg på selvmord,som de plejer |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/02-2012 14:00
|
|
DK skrev: Ja, vi kan alle ende som tiger føde i Thailand, hvis vi ikke passer på. Og det kan være dødsens farligt at blive uvenner med de forkerte. Thai'er smiler også når de skærer halsen over på dig.! Ja, det er så sandt, som det er skrevet. Og det gælder selvfølgelig ikke bare i Hua Hin, men overalt i Thailand ! |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 01/02-2012 14:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
og så det med brok og holde penge tilbage... jeg tror man skal huske på at ingen Thaier står i lære 4 år som håndværker, nu er jeg selv uddannet Tømrer og græmmes over det arbejde der nogen gange udføres. Kun de færreste Thaier kan udføre håndværk som vi er vant til at se det i DK. Så skal man sikre sig et firma der kan udføre arbejdet, og det skal man ved at se på arbejde de allerede har udført, ikke ved at spørge dem for da vil de alle sige at de kan. nu forsvarer jeg på ingen måde vold, men jeg syntes når man har fået et trusselsbrev og man så holder penge tilbage fordi man syntes det er dårligt udført, så er mand på farlig grund i et fremmet land...da ville jeg ha betalt og så rettet det jeg var utilfreds med for egen regning...firmaet der har udført arbejdet syntes jo ganske givet at de har gjordt det godt nok...tingene fungerer ikke på samme måde her som i Europa en opgave som at lave køkken til en køkkenmontør fra Europa er jo heller ikke den nemmeste opgave for en Thaier lung |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/02-2012 16:09
|
|
lung skrev: og så det med brok og holde penge tilbage... jeg tror man skal huske på at ingen Thaier står i lære 4 år som håndværker, nu er jeg selv uddannet Tømrer og græmmes over det arbejde der nogen gange udføres. Kun de færreste Thaier kan udføre håndværk som vi er vant til at se det i DK. Så skal man sikre sig et firma der kan udføre arbejdet, og det skal man ved at se på arbejde de allerede har udført, ikke ved at spørge dem for da vil de alle sige at de kan. nu forsvarer jeg på ingen måde vold, men jeg syntes når man har fået et trusselsbrev og man så holder penge tilbage fordi man syntes det er dårligt udført, så er mand på farlig grund i et fremmet land...da ville jeg ha betalt og så rettet det jeg var utilfreds med for egen regning...firmaet der har udført arbejdet syntes jo ganske givet at de har gjordt det godt nok...tingene fungerer ikke på samme måde her som i Europa en opgave som at lave køkken til en køkkenmontør fra Europa er jo heller ikke den nemmeste opgave for en Thaier lung Nu er det jo så nemt at være bagklog, lung ! Og jeg synes, at du indirekte tager voldsmændene i forsvar, med det, du skriver. Når jeg læser artiklen, får jeg det indtryk, at de først holdt penge tilbage og derefter fik et trusselsbrev, og ikke omvendt, som du beskrev det. Vold og overlagt mord kan ikke forsvares ! |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/02-2012 17:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
DK skrev: Ja, vi kan alle ende som tiger føde i Thailand, hvis vi ikke passer på. Og det kan være dødsens farligt at blive uvenner med de forkerte. Thai'er smiler også når de skærer halsen over på dig.! Min kæreste har gode kontakter hos politiet, hvilket godt kan give mig svedige håndflader nogle gange... (især når det indimellem lykkedes mig at gøre hende rasende... hvilket jeg faktisk er ret godt til... Så hvis jeg en dag bliver fundet i småstykker et sted og politiet kalder det selvmord, så ved I hvorfor... ![]() Generelt skal man passe på i lande som Thailand, hvor korruption er vidt udbredt. Man ved sgu aldrig, hvilke forbindelser dem man får pisset af kender... og bliver man truet, så skal man tage det alvorligt... Det tror jeg, der er mange udlændinge der ikke gør og de tror fejlagtigt at politiet er der for dem. Jeg havde engang en ansat, der stjal en pæn slat penge fra mit firma. Da jeg fandt ud af at hendes onkel havde en god stillig hos politiet, så opgav jeg at gøre noget ved det og lod hende løbe med pengene. Selvom jeg synes, det var dybt uretfærdigt - så var der ikke noget at gøre... Jeg var helt sikkert kommet i gevaldige problemer, hvis jeg startede med at "lave ballade". I lande (som Thailand) hvor korruption er meget udbredt, hersker der ikke lov, orden og retfærdighed. Det er "Det Vilde Vesten"... og det bliver ikke anderledes før man får bugt med korruptionen. Redigeret af patirak d. 01/02-2012 17:57 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 18:05
|
patirak skrev: DK skrev: Ja, vi kan alle ende som tiger føde i Thailand, hvis vi ikke passer på. Og det kan være dødsens farligt at blive uvenner med de forkerte. Thai'er smiler også når de skærer halsen over på dig.! . I lande (som Thailand) hvor korruption er meget udbredt, hersker der ikke lov, orden og retfærdighed. Det er "Det Vilde Vesten"... og det bliver ikke anderledes før man får bugt med korruptionen. Og du tror heller ikke selv på, at man får bugt på korruptionen. Vel.? |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/02-2012 18:09
|
|
DK skrev: patirak skrev: DK skrev: Ja, vi kan alle ende som tiger føde i Thailand, hvis vi ikke passer på. Og det kan være dødsens farligt at blive uvenner med de forkerte. Thai'er smiler også når de skærer halsen over på dig.! . I lande (som Thailand) hvor korruption er meget udbredt, hersker der ikke lov, orden og retfærdighed. Det er "Det Vilde Vesten"... og det bliver ikke anderledes før man får bugt med korruptionen. Og du tror heller ikke selv på, at man får bugt på korruptionen. Vel.? Næ... så naiv er jeg ikke. Jeg konstaterer bare at korruptionen er grunden til at tingene er som de er... ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/02-2012 18:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 18:22
|
rinpoche skrev: Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. Ja, den med kontakter hos politiet, hører man ustandselig. Specielt fra bar ejere, som alle kender nogle med mange guldsnore og fiskeblink på uniformen. Alligevel, ser man ofte at disse barer bliver lukket for en periode. Hvorfor.? Er det et spørgsmål om størrelsen på ens evne til at støtte kagekassen...? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/02-2012 18:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
DK skrev: rinpoche skrev: Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. Ja, den med kontakter hos politiet, hører man ustandselig. Specielt fra bar ejere, som alle kender nogle med mange guldsnore og fiskeblink på uniformen. Alligevel, ser man ofte at disse barer bliver lukket for en periode. Hvorfor.? Er det et spørgsmål om størrelsen på ens evne til at støtte kagekassen...? Hvilke barer er blevet lukket og hvornår? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 18:39
|
vandango skrev: DK skrev: rinpoche skrev: Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. Ja, den med kontakter hos politiet, hører man ustandselig. Specielt fra bar ejere, som alle kender nogle med mange guldsnore og fiskeblink på uniformen. Alligevel, ser man ofte at disse barer bliver lukket for en periode. Hvorfor.? Er det et spørgsmål om størrelsen på ens evne til at støtte kagekassen...? Hvilke barer er blevet lukket og hvornår? Det helt aktuelle, er de mange barer i det nye område ved soi 7 i Jomtien, hvor der er marked. Der er der blevet lukket rigtig mange barer, inden for de sidste par uger. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/02-2012 19:07
|
|
Så du ved ikke hvilke barer der er blevet lukket og hvornår, er det sådan jeg skal forstå det? |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/02-2012 19:12
|
|
rinpoche skrev: Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. Er helt enig - jeg har hørt de samme historier bunkevis af gange. Især fra Faranger, som har opnået "ekspert-status" og har fået lidt for meget at drikke... Min kæreste har dog bevist at hendes kontakt er "brugbar... Derfor har jeg nogle gange svedige hænder... Personligt kender jeg ingen ved politiet eller andre som vil kunne hjælpe mig ud af en kattepine. Jeg ville derfor skulle stole 100% på cash-metoden... ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/02-2012 19:13
|
vandango skrev: Så du ved ikke hvilke barer der er blevet lukket og hvornår, er det sådan jeg skal forstå det? Skal nu ha' navn på barene ? Og dato for hvornår at de er lukket ? Selvfølgelig ved jeg hvilke barer det er. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/02-2012 19:20
|
|
![]() DK skrev: vandango skrev: Så du ved ikke hvilke barer der er blevet lukket og hvornår, er det sådan jeg skal forstå det? Skal nu ha' navn på barene ? Og dato for hvornår at de er lukket ? Selvfølgelig ved jeg hvilke barer det er. Jeg tror ikke at du ved en fis når det kommer til stykket, du prøver bare at lege kloge Åge, som så mange andre prøver her på DTW. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af vandango d. 01/02-2012 19:29 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/02-2012 19:20
|
|
DK skrev: rinpoche skrev: Ja, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har hørt det udtryk: Jeg/vi har gode kontakter hos politiet. Fra såvel farang som fra thailændere. Jeg ville faktisk ønske, at jeg havde haft en dollar fra hver gang, så kunne jeg have trukket mig fra arbejdsmarkedet for år tilbage. But when shit hits the fan,when things go haywire, finder de ud af præcis hvor gode disse kontakter er. Ja, den med kontakter hos politiet, hører man ustandselig. Specielt fra bar ejere, som alle kender nogle med mange guldsnore og fiskeblink på uniformen. Alligevel, ser man ofte at disse barer bliver lukket for en periode. Hvorfor.? Er det et spørgsmål om størrelsen på ens evne til at støtte kagekassen...? Det hele er et spil/show/magtkamp fra politikkernes og politiets side. Lige nu går kampen om at barene igen skal lukke kl. 2.00... Kort efter valget var alle barer lukket kl. 2.00 i en kort periode (lidt over 1. måned)... Så vendte man tilbage til kl. 5.00 - 6.00 løsningen. Nu lukker nogle barer stadig kl. 2.00, mens andre holder længe åbnet. Det hele handler om hvem der betaler og hvem der ikke gør. Kan man ikke betale - så bliver man lukket. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/02-2012 20:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
patirak skrev: Er helt enig - jeg har hørt de samme historier bunkevis af gange. Især fra Faranger, som har opnået "ekspert-status" og har fået lidt for meget at drikke... Min kæreste har dog bevist at hendes kontakt er "brugbar... Derfor har jeg nogle gange svedige hænder... Din kærestes kontakt(er) er nu pludselig gået fra pluralis til singularis. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Så hvis jeg en dag bliver fundet i småstykker et sted og politiet kalder det selvmord, så ved I hvorfor...