Se indlæg
 Udskriv debat
Nu vil jeg gerne ha´jeres hjælp igen!!
Mingomango
Hej igen

Er GLAD hjemvendt fra Thailand, og skal nok skrive tilbage på den anden "tråd"

Men jeg har brug for jeres hjælp nu igenWink

Har læst side op, og side ned, med hensyn til hvordan hun får besøgsvisum!!!! Men jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jegHmmmmmm Kan ikke
finde ud af hvad det kræver af mig/min dejlige hustruFriends again HJÆLP MIG!!!!

Men jeg havde mit livs bedste ferie, men mere herom senere!!!! Nu ønsker jeg bare at vise hende DanmarkSmile og det skal nok blive en omvæltning for hende, men håber
da at hun bliver ligeså godt modtaget her, som jeg blev der (Men tvivler sgu desværre)

Hvordan/hvorfor og hvorledes gør/får jeg besøgsvisum til hende? (hun har pas). Økonomisk nu???? jaja, jeg hved godt at flybillet mm... men er der noget derudover jeg skal have med??? Synes ikke jeg kan finde ud af det!!!! Men høre en masse "sjove" historier om det ene, og det andet!

Ser frem til Jeres hjælp IGEN!!

MVH.

Flemming(en meget glad mand)AndreasenGrin

sjusju
Velkommen tilbage.
Du kan finde alt hvad du skal bruge af info her:
http://www.vfsglo...rtner.html

mvh Søren

Mingomango
Hej Søren

JA det gjorde det jo lidt nemmere!!!! Jeg takkerSmile Nu kan du så måske også hjælpe mig videre, med et par nye spørgsmål???

Vedr: invitationen så virker det jo ikke som om den skal være speciel personlig, men nærmest en "kontrakt" over fpr ambassaden, hvori jeg
så skriver/forpligter mig til at tage mig af hende i danmark( det var nu min planKiss kiss) er det korrekt forstået???? Så den
skal vel nærmest skrives i punktform, heller er jeg helt ved siden af nu???? Vil jo helst gøre det rigtigt første gangWink

Nu blev vi Thaigift, da jeg var der.... skal jeg undlade at skrive det i første omgang??? Her tænker jeg mest på om den danske stat, så ser hende
som en "risiko" for at hun måske bliver!!!! Kunne jo være dejligt og gifter mig gerne igen i danmark (Har jeg lovet hende, min mor og min farGrin)

Planen er jo mest at vi skal være sammen, men selvfølgelig også, at hun skal opleve danmark, og hvordan det er at leve her!!!! Der er jo desværre ingen
garanti for at hun ønsker at blive/leve herFrown Er vel heller ikke så slemt, hvis hun helst vil bo i Thailand!!!! Jeg kan godt overtalesGrin

Ansøgningsskemaet til ambassaden, hvor finder jeg det???? har kigget på deres hjemmeside, men synes ikke jeg kan finde det???

Hvad med div. regler omkring garantistilelse mm. hvis hun nu ønsker at blive (familiesammenføring/vi bliver gift i DK) er der nogle gode råd?????

Mvh. Flemming A.

PS. I andre er selvfølgelig også velkomne til at komme med input/give rådGrin

sudsakhon
forpligter mig til at tage mig af hende i danmark( det var nu min plan) er det korrekt forstået????

Ja, det er netop meningen med den formelle invitation

Nu blev vi Thaigift, da jeg var der.... skal jeg undlade at skrive det i første omgang???

Det ville ikke være en fordel, idet det er nemmere at opfylde kravene som ægtepar

Er vel heller ikke så slemt, hvis hun helst vil bo i Thailand!!!! Jeg kan godt overtales

Enig, men du skal have penge med hjemmefra. Det er ikke ligetil at finde arbejde.
Men man kan jo altid være heldig

Ansøgningsskemaet til ambassaden, hvor finder jeg det????

Alle skemaer finder du her:

http://www.nyidan...ject=Visum

Hvad med div. regler omkring garantistilelse mm. hvis hun nu ønsker at blive (familiesammenføring/vi bliver gift i DK) er der nogle gode råd?????

Indtil regeringen får taget sig sammen (som lovet) gælder de gamle regler.

Men der er forskellige muligheder for ansøgning om dispensation, men det afhænger af en konkret vurdering af jeres personlige forhold

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Robert Kronberg
Mingomango skrev:

Hej Søren

JA det gjorde det jo lidt nemmere!!!! Jeg takkerSmile Nu kan du så måske også hjælpe mig videre, med et par nye spørgsmål???

Vedr: invitationen så virker det jo ikke som om den skal være speciel personlig, men nærmest en "kontrakt" over fpr ambassaden, hvori jeg
så skriver/forpligter mig til at tage mig af hende i danmark( det var nu min planKiss kiss) er det korrekt forstået???? Så den
skal vel nærmest skrives i punktform, heller er jeg helt ved siden af nu???? Vil jo helst gøre det rigtigt første gangWink

Nu blev vi Thaigift, da jeg var der.... skal jeg undlade at skrive det i første omgang??? Her tænker jeg mest på om den danske stat, så ser hende
som en "risiko" for at hun måske bliver!!!! Kunne jo være dejligt og gifter mig gerne igen i danmark (Har jeg lovet hende, min mor og min farGrin)

Planen er jo mest at vi skal være sammen, men selvfølgelig også, at hun skal opleve danmark, og hvordan det er at leve her!!!! Der er jo desværre ingen
garanti for at hun ønsker at blive/leve herFrown Er vel heller ikke så slemt, hvis hun helst vil bo i Thailand!!!! Jeg kan godt overtalesGrin

Ansøgningsskemaet til ambassaden, hvor finder jeg det???? har kigget på deres hjemmeside, men synes ikke jeg kan finde det???

Mvh. Flemming A.

PS. I andre er selvfølgelig også velkomne til at komme med input/give rådGrin

Hej Flemming A,

Hvad mener du med, at I er thaigift? Betyder det, at I har deltaget i en religøs ceremoni, og/eller at I er gift på et distrikskontor i Thailand.

Hvis I kun har den religiøse ceremoni, så er I ikke gift, og så bør I derved ikke oplyse, at I er gift, eftersom det vil være ukorrekte oplysninger.

I kan dermod oplyse, at I er forlovet (det må være det mest korrekte og bedst beskrivende).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Mingomango
Hej Robert

I deres "samfund" er vi gift, jeg ved godt selv at den ikke er juridisk bindende, iogmed det "kun" var en religiøs ceremoni... MEN jeg betragter nu hende alligevel, som min skønne dejlige og altid storsmilende hustru!!!!

Men jeg takker for svaret... Havde det lidt på fornemmelsen, og netop derfor spurgte jegSmile ER det godt/skidt i forbindelse med visaansøgning!!! Men følger dit råd!

Kan se at du/dit firma tilbyder hjælp til netop visa. Hvor er vi henne med hensyn til pris mm??? Og hvad er din erfaring med hensyn til behandlingstid på denne tid af året. hun vil meget gerne af sted, og spise sne og kælkeGrin JA så vil vi bare gerne være sammen igen hurtigst muligt!!!

Mvh.
Flemming A.

sudsakhon
Det vil under alle omstændigheder være en fordel at anføre det forhold, at I er gift.
Selvom der ikke efterfølgende er foretaget registrering ved ampur

Sålænge man bare oplyser om de konkrete og korrekte omstændigheder, dvs. ikke tilbageholder oplysninger (f.eks. den manglende registrering på ampur) vil det alt lige være en fordel. Og med denne tjene til at sandsynliggøre det reelle forhold ansøgningen skal sagsbehandles efter

Det kan gøres i denne rubrik:

Hvis nej – beskriv din relation til ansøger

Evt. uddybelse under :

7. Eventuelle yderligere bemærkninger eller information vedrørende invitationen eller besøget

PS.. spise sne..?? Lær hende at undgå den gule Wink

Mingomango
PS.. spise sne..?? Lær hende at undgå den gule

555, Ja den har jeg lært, og forståetGrin (kan da tælle til tiGrin, 9)

Nu bliver jeg lidt forvirret igenHeadbanger Skal Vi sige det eller ej?????? Som sagt vil jeg helst gøre det rigtigt første gang, og har absolut ikke noget jeg ønsker at skjule! vil bare gerne se min dejlige hustru, så hurtig som over hovedet muligt!!!!! Men synes stadig ikke at den "der" invitation virker så logisk????? ER det bare punktform til ambassaden???? Håndskrevet eller MAil??? Fruen er jo ikke i tvivl, om hun ønsker at komme herop!!!! Jeg er heller ikke i tvivl!!!! Og selvfølgelig har jeg tænkt mig at sørge for hende mens hun er her.................. Elsker hende jo!!!!!

Er der nogle der evt. vil sende en kopi, af hvordan i skrev ansøgningen????? ( Evt. PB )

Mange tak
Mvh.
Flemming A.

kylling
[quote]Mingomango skrev:

PS.. spise sne..?? Lær hende at undgå den gule

555, Ja den har jeg lært, og forståetGrin (kan da tælle til tiGrin, 9)

Nu bliver jeg lidt forvirret igenHeadbanger Skal Vi sige det eller ej?????? Som sagt vil jeg helst gøre det rigtigt første gang, og har absolut ikke noget jeg ønsker at skjule! vil bare gerne se min dejlige hustru, så hurtig som over hovedet muligt!!!!! Men synes stadig ikke at den "der" invitation virker så logisk????? ER det bare punktform til ambassaden???? Håndskrevet eller MAil??? Fruen er jo ikke i tvivl, om hun ønsker at komme herop!!!! Jeg er heller ikke i tvivl!!!! Og selvfølgelig har jeg tænkt mig at sørge for hende mens hun er her.................. Elsker hende jo!!!!!

Er der nogle der evt. vil sende en kopi, af hvordan i skrev ansøgningen????? ( Evt. PB )

Hej Flemming
Her er et link til et fortrykt formular,du kan udfylde det på nettet og printe det ud.

kylling
http://www.nyidan..._visum.pdf
Redigeret af kylling d. 07/02-2012 16:05

sudsakhon
Hverken det, Robert eller jeg har skrevet er forkert.

Det kommer an på hvilke oplysninger hun OGSÅ giver i ansøgningen

Det er en fordel, at angive jeres bryllup. MEN samtidig at notere, at I ikke er registreret ved ampur.

Grunden til dette er, at sagsbehandleren vurderer jeres tilknytning til hinanden.

Lad mig give dig et eksempel, taget fra ansøgningen

Hvis ansøger er din kæreste/forlovede – oplys følgende
Har du mødt ansøger personligt?
Ja Nej
Hvis ja – hvor (land) og hvornår har du sidst mødt ansøger? Vedlæg gerne dokumentation for dette.

Sagsbehandleren skal sikre sig, at man faktisk "kender hinanden", bare tænk på tvangsægteskaber osv..

Der er en (kedelig) formodning for, at har man "kun" kendt hinanden kort tid, f.eks. over internettet og aldrig mødt hinanden så kan visum være svært at opnå..
Men det er en individuel vurdering

For at imødegå bl.a. denne formodning, er det vigtigt at angive alle forhold, der dokumenteret, kan sandsynliggøre jeres reelle forhold.
Derfor er det en fordel, at angive jeres bryllup. MEN samtidig at notere, at I ikke er registreret ved ampur.

Modsat, skrev I bare, at I var gift, uden at dokumentere det, ville jeg også advare..
Håber det giver mening.
MHT. udfyldelse af skemaet.. Det er ligetil:
Bare svar på de stillede spørgsmål. Og vedlæg så så megen dokumentation I kan skaffe

Jens Ole
Hej Mingomango.

Jeg kan ikke forstille mig at en cermoniel vielse er gangbar hverken i Thailand eller DK. Selvfølgelig skal der være dokumenter der viser indgåelse af ægteskab.
Derfor mener jeg at Kronborgs råd , må være den man skal bruge
I er i princippet forlovet,og det er det du skal skrive.
Ret mig , hvis man får nogle dokumenter ved cermoniel vielse,disse er jeg dog rimelig sikker på ,ikke er nok for at blive registreret som ægtefolk i DK.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
sudsakhon
Kære Jens Ole
Al respekt for at du forsøger at hjælpe.

men det du skriver er desværre forkert opfattet. Og du har ikke forstået det jeg skrev tidligere..

Dokumentation for en begivenhed omfatter jf. myndighedernes egne vejledninger bl-a- billeder, korrespondance og andet.

Udover dokumentationen for begivenheden, er de andre forhold jeg beskrev af stor vigtighed for sagsbehandlingen
Redigeret af sudsakhon d. 07/02-2012 20:27

Jens Ole
Kære Sudsakhon.

Jeg kan desværre stadig ikke følge dig,selvom at jeg sjældent vil spille bedrevidene overfor en som fagmæssigt uddannet på området.
Men jeg mener at du skriver noget direkte forkert i #7.
Du vil have at han skal anføre at han er gift,dog med den tilføjelse at dette ikke er anført ved ampur.
Dette ville være en direkte løgn.
Jeg kan så bedre følge det du skriver lidt længere ned på #7
"hvis NEJ , anfør relationer....
Dette må da være det rigtige sted at anføre dette forhold.
Hvis min søn feks holdt en bryllupsfest uden registrering af dette,vil han jo heller ikke på fremtidige dokumenter kunne skrive JA til at være gift.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
sudsakhon
Jens Ole.
Jeg har skam ikke læst dit inlæg som et forsøg på at være bedrevidende, blot anført, at du nok ikke har fået tænkt alle detaljer med . Smile

Jeg har lææst dit sidste indlæg, og kommet frem til, at du måske forsøger (i tankerne) at overføre principperne i den danske retspraksis du kender og er opvokset med, i en sammenhæng, hvor disse ikke kan anvendes direkte.

jeg vil gerne forklare nærmere, hvis nogen er interesserede.. Men her er formålet at dokumentere "tilknytning", ikke at opnå rettigheder efter retsvirkningsloven.

Der er ikke fejl i det jeg skrev i #7, men det er nødvendigt at læse dt hele..

Det vil under alle omstændigheder være en fordel at anføre det forhold, at I er gift.

Sålænge man bare oplyser om de konkrete og korrekte omstændigheder, dvs. ikke tilbageholder oplysninger (f.eks. den manglende registrering på ampur) vil det alt lige være en fordel. Og med denne tjene til at sandsynliggøre det reelle forhold ansøgningen skal sagsbehandles efter

clydehaumann
Hvad Sudsakon siger er at det ikke skader noget at anføre i et billag at man er gift på trationel thai vis og dokumentere dette ved hjælp af billeder fra brylluppet. Det man ikke kan er at svare ja til at være gift for det er man ikke, heller ikke her i Thailand
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
lindegaard
må man tillade sig at spørge, hvorfor i ikke blev registreret på et Ampur, når i nu var igang??

er skilt nu, men erindrer vi først var på Ampur, for at legalisere det hele, dernæst kom hun så til DK, året efter holdt vi så det traditionelle Thai bryllup, da en munk havde fastsat en lykkens dag for dette, det holdt så 12 år, ved godt der er sket mange ændringer i systemet herhjemme siden da, men det har altid været vigtigst med de officielle papirer fra Ampur, hvilket heller ikke tager en halv formiddag at få gjort.. nå det var nu også bare et ???
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Mingomango
Takker mange gange for links mm. Men synes ny stadig ikke det hele virker så logiskHeadbanger Vil nu ikke betegne mig selv som værende dårlig til at læse og forstå.... Men så HER er jeg måske alligevelShock

Vi blev gift!!!! tror jeg da??? Har da et par hundrede billeder derfraSmile Hved godt at den måde vi blev gift på, ikke er juridisk bindende i DK, og med hensyn til at gå på Ampur, ja så troede jeg at det var et "tempel" vor man så skulle giftes igen!!!! Det mente jeg ikke var nødvendigt, da vi også ville giftes her i DK.

Jeg vil jo helst skrive ansøgningen så fyldestgørende som overhovedet muligt...... Skal jeg så anfører at vi er gift/forlovet eller bare kærester????

Snakker med hustuen ca. 1 time om dagenSmile Hun er jo også meget nysgerrig om hvad der foregår!!! og videre sender også div. link til hende, og prøver så at forklare hva' der sker og ikke sker...... Hun vil så gerne op og "fryse", hvem der så forstår detGrin Men det er vist noget med kærlighed!!!!

Mvh.
Flemming A.

Lung Yao
Mingomango skrev:

Vi blev gift!!!! tror jeg da??? Har da et par hundrede billeder derfraSmile Hved godt at den måde vi blev gift på, ikke er juridisk bindende i DK, og
med hensyn til at gå på Ampur, ja så troede jeg at det var et "tempel" vor man så skulle giftes igen!!!!
Dette er bare den Thailandske betegnelsen af vores Rådhus (Kommune kontor), som ville bare legalisere jeres "handling" uden at I skal vies der igen. Og du behøver ikke at frygte for at blive "plukket igen" med den fest der kunne afholdes, for KUN din kone og dig skal henvende sig der for at klare formaliteterne.

Det mente jeg ikke var nødvendigt, da vi også ville giftes her i DK .
I princippet JA, kan sammenlignes i store træk med dem i DK som fx. første bliver gift på Rådhus for derefter (måske år) blive kirkeligt gift (uden at har været skilt før, bare en "åndelig bekræftelse" af deres første handling
).
.

Jeg vil jo helst skrive ansøgningen så fyldestgørende som overhovedet muligt...... Skal jeg så anfører at vi er gift/forlovet eller bare kærester????
Og derfor Sudsakhon udmærket skrev:
<< Det vil under alle omstændigheder være en fordel at anføre det forhold, at I er gift.
>>

men måske burde han have tilføjet :<< men det ville IKKE skade jeres sag at gøre det, tværtimod>>.

Snakker med hustuen ca. 1 time om dagenSmile Hun er jo også meget nysgerrig om hvad der foregår!!! og videre sender også div. link til hende, og prøver så at forklare hva' der sker og ikke sker......
Hun vil så gerne op og "fryse", hvem der så forstår detGrin.
Nok fordi hun har kun set sne og is på TV, og har ikke prøvet når termometeren sniger sig under de -15C

Men det er vist noget med kærlighed!!!!

Mvh.
Flemming A.

Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

OleOrm
I dag logger du dig på nyidanmark og udfylder din invitation via din nemid, så kan du også følge sagens gang på nettet. Der er ingen problemer for du kan få din kæreste herop på et turistvisum.

Lung Yao
M.h.t. dine utalige billeder, kan du roligt vente med at vise os dem, selv om det har været berigende og spændende at læse Dine oplevelser. Når engang alle dine "strabasser" er over og konen vel anbragt i Lille danevang, så kunne du i ro og mag skrive en artikel her i denne rubrik:

http://www.dansk-...p?cat_id=5

i lighed med en tidligere DTWs medlem "Dagbog": Bryllup i Thailand:
http://www.dansk-...ticle_id=8

og så kunne du illustrere dine beretninger med alle de fotos som du ville gerne dele med os.

Bare roligt, VI går ingen steder og kan sagtens vente. Pøj-pøj.

.
Redigeret af Lung Yao d. 09/02-2012 16:28
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: