Se indlæg|
Skal pensionister bare lalle rundt...
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 05/02-2012 09:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 57 |
Nu er det sket igen... EN STOR VEN, eller det kan også være en lille VEN eller en helt anden, som nu pludselig er kommet i nød, fordi vores danske system ikke tager vare på dem og deres. Jeg har lagt ører og pengepung til mange, ikke negativt ment , men føler hver gang som nu, at det sgu er lidt uretfærdigt, at vores velfærdssystem, ikke bare giver en lille skærv til egne landsmænd , som nu engang er kommet i nød. Systemet har selv sørget for, at personer kan tage deres førtidspension og alderspension med til Thailand og andre steder i verden , men de har ikke sørget for, at hvis de gør dette, er det et must, at forsikringerne skal være i orden. Dette er jeg imod, for det vil alle jo sikkert også mene er det rigtige, måske bliver det også det, vi i fremtiden bliver vidne til. Måske ville mange tragiske situationer ikke opstå, og dette kunne måske også været undgået, hvis det danske system sagde... HVIS I HAR LYST TIL AT REJSE UD, vil vi hver måned tage et beløb af jeres pension, så i da i det mindste er dækket af denne vej forsikringsmæssigt. VAR DETTE MÅSKE FREMTIDEN, eller skal alle førtidspensionister og alderspensionister nu og i fremtiden ikke have lov til at skalte og valte med helbred og forsikringer, så situationer, som vi desværre har set så mange gange, ikke går hen og bliver en fremtidig dagligdag... Man laver ATP, tvungen opsparing og alt andet, men man laver ikke regler for udsendte førtids- og alderspensionister. Dette er da vist noget de intetsigende politikere kunne tage op. Jeg vil tro presse værdien i dette, vil være af en sådan beskaffenhed, at det folketings medlem, der tør tage dette op, vil 100 procent blive valgt næste gang også.. Der bliver jo inden få år, en stor del af den danske befolkning som skal pensioneres, og mange pensionister vil rejse ud af Danmark, for at slå sig ned i Asien, Syd Europa og andre varme steder. Det er jo underligt at hvis du tager til det sydlige Europa, så får du din alderspension med tillæg, samt frit brug af de pågældende landes sundhedssystem. Hvis alderspensionisten tager uden for EU, tager man tillæg fra denne pensionist, samt afhængig af alderen under eller over 70 år store udgifter til forsikringer. Jeg laver ikke dette oplæg, fordi jeg mener alle pensionister er snyltere, men jeg laver dette oplæg fordi, der måske kunne være en mening med gode råd, hvad vi pensionister skal gøre. Det viser sig for mange, at de ikke er forsikret som de selv troede. . SÅ............................... SKAL PENSIONISTER TVINGES TIL EN PENSIONSTYRELSES FORSIKRING. SKAL DEM DER IKKE VIL VÆRE MED TVINGES TIL AT BLIVE I DANMARK. Sådan kunne man egentligt bare blive ved, men der er jo så mange eksperter på denne side, som måske ved , hvad der skal til, så fremtidige ulykker som mange pensionister desværre kommer ud for, måske kan undgås. MÅSKE kan man i fremtiden undgå slige sager. Jeg ved det ikke, men måske ved andre, hvad der måske kunne blive en ledetråd for fremtidige pensionister.... for som systemet er lige nu i landene uden for EU, vil det jo nok også i fremtiden være den dyre helse forsikring den enkelte vælger fra............................ Eller adresser andre steder som kan være positive.. Jeg forstår de mennesker 100 procent... Det jeg ikke forstår er, at der ikke er nogen der har prøvet at lave en kollektiv aftale med et eller andet forsikringsselskab for os danskere... Kunne dette være en mulighed.... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/02-2012 10:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Hvordan havde du tænkt dig at det skal kunne administreres?- Og hvorfor kun pensionister-efterlønnere etc.? Så længe man i realiteten som 35-årig kan tage afsted i 30dage med dags varsel, drikke sig totalt ud i hampen, og få en hjerneblødning eller hjerteanfald,-uden at nogen kontrollerer sygeforsikring. Så er det jo en umulig tankegang. For at virke effektivt skulle det jo kontrolleres ved hver indrejse til Thailand (samtidig med paskontrol),- men så ville de jo nok gå glip af mange turister. Har selv kendskab til 3 kammerater i 50´erne der tog på en 14 dages "drukferie" ved Phuket, uden sygeforsikringer. Total hul i hovedet. |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 05/02-2012 10:15
|
Hvordan havde du tænkt dig at det skal kunne administreres?- Og hvorfor kun pensionister-efterlønnere etc.? Så længe man i realiteten som 35-årig kan tage afsted i 30dage med dags varsel, drikke sig totalt ud i hampen, og få en hjerneblødning eller hjerteanfald,-uden at nogen kontrollerer sygeforsikring. Så er det jo en umulig tankegang. For at virke effektivt skulle det jo kontrolleres ved hver indrejse til Thailand (samtidig med paskontrol),- men så ville de jo nok gå glip af mange turister. Har selv kendskab til 3 kammerater i 50´erne der tog på en 14 dages "drukferie" ved Phuket, uden sygeforsikringer. Total hul i hovedet. Ovenstående er så din mening AL, men dette er jo ikke dette oplægs tråd og emne, men hvis du skulle få lyst til at skrive om dine venners druk, så start da en tråd om dette. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/02-2012 10:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Svendborg, jeg startede en traad omrking den uretfaerdighed der findes for os pensionister som nu har valgt at bosaette sig uden for Danmark og EU. Jeg har kommunikeret med Pensionsstyrelsen/Aeldresagen osv omkring den uretfaerdighed med hensyn til at vi ikke faar diverse tillaeeg samt sygesikring selvom vi over skattebilletten bliver trukket 8% til "sundhedsbidrag". Aeldresagen synes ikke at det vedkommer dem da de har vigtigere ting at beskaeftige sig med. Pensionsstyrelsen henholder sig til reglerne selvom de inderst inde maaske synes at det er forkert. Sundhedsforsikring er dyrt naar man naar en bestemt aldersklasse og nogle forsikringsselskaber vil ikke have noget at goere med personer over 60/65. Andre forsikringsselskaber benytter sig af loadings/excludings der goer at forsikringspraemien bliver utrolig hoej og excludings goer at man ikkk er daekket for de skavanker og foelgerne af de skavanker man har paa det tidspunkt man tegner sin forsikring. Hvis man saa er thai gift er mulighederne for at returnere til Danmark minimale med mindre hustruen har en universitets uddannelse og hvem vil ikke have sin hustru med ? Med hensyn til at unge mennesker rejser til Thailand og fulder sig uden en rejseforsikring, ja der kan kort sige at det er uansvarligt og dumt, men de ved sikkert ikke bedre. Det har ogsaa noget med uddannelse at goere. Der er ikke saa meget at goere ved det. Men indlaeggets overskrift med hensyn til"lallen rundt" synes jeg lyder underligt. Jeg tror ikke der er mange pensionister bosiddende i Thailand der "laller rundt" jeg goer ihvertfald ikke. Mvh |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 05/02-2012 10:41
|
Hej Hugoboerge Jeg skulle jo nok have sat overskriften til.. VI PENSIONISTER... Nu er det ikke oplæggets tema, for det er... Skal vi alle over en kam, altså hvis vi rejser uden for EU...Tvinges til at forsikre os, eller skal samfundet i Danmark sørge for dette, med et symbolsk beløb, for den enkelte gør jo som du siger... Vi betaler 8 procent i sundhedsbidrag, og upåagtet af, at de forskellige ministre siger, at det er den gamle amtsskat, så er det løgn, for de 8 procent har altid været 8 procent. Jeg har skrevet til styrelsen, at jeg for de 8 procent kunne få en vidunderlig og dejlig forsikring, som selv ville betale hvis jeg brugte de offentlige toiletter... i Tyrkiet eller Thailand. Groft sagt. Det er noget svineri, som man behandler de svage både her og andre steder. Det er simpelthen utilstedeligt... Lad dog folk få deres otium under forhold, som nu tiltaler den enkelte. Om vedkommende bruger sin pension på ØFogH er da virkelig op til den enkelte pensionist, men jeg mener det er fornuftigt at vi bliver tvunget til et eller andet, så ikke den enkelte thailandske familie...og det har jeg set så mange gange... kommer til at stå med håret i postkassen fordi personer ikke sørger for... At alt er bragt i orden inden færgemanden kommer med sin båd.. Hvor svært kan det egentligt være.... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/02-2012 10:52
|
svendborg skrev: Hvordan havde du tænkt dig at det skal kunne administreres?- Og hvorfor kun pensionister-efterlønnere etc.? Så længe man i realiteten som 35-årig kan tage afsted i 30dage med dags varsel, drikke sig totalt ud i hampen, og få en hjerneblødning eller hjerteanfald,-uden at nogen kontrollerer sygeforsikring. Så er det jo en umulig tankegang. For at virke effektivt skulle det jo kontrolleres ved hver indrejse til Thailand (samtidig med paskontrol),- men så ville de jo nok gå glip af mange turister. Har selv kendskab til 3 kammerater i 50´erne der tog på en 14 dages "drukferie" ved Phuket, uden sygeforsikringer. Total hul i hovedet. Ovenstående er så din mening AL, men dette er jo ikke dette oplægs tråd og emne, men hvis du skulle få lyst til at skrive om dine venners druk, så start da en tråd om dette. Rigtigt Manse. -Undskyld jeg kom med nogle spørgsmål til dit fremragende indlæg, samt eksempel på hvor tåbeligt folk opfører sig. Mener dog at starten på mit indlæg er relevant til din tråd,- men det er jo lettere at vende en skraldespand. Det er du jo mester i, - især i PB´er. |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 05/02-2012 11:00
|
Hej Al Jeg forstår bare ikke rigtig din fortsættelse af mit debatindlæg, men hvis din lyst skulle være en form for afprøvning af temperament... Så er du endnu engang mislykket i din mission... Læs nu hvad jeg skriver i første indlæg, og prøv da for pokker at starte dine egne, hvis du skulle lyste i dette... Jeg er overbevist om, at provokations barometeret er sat på højeste gear lige nu... Kan du have en fortsat god søndag, hvis du befinder dig derhjemme, for i Thailand er det vel ved at være sent. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2012 11:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
AL 48 skrev: svendborg skrev: Hvordan havde du tænkt dig at det skal kunne administreres?- Og hvorfor kun pensionister-efterlønnere etc.? Så længe man i realiteten som 35-årig kan tage afsted i 30dage med dags varsel, drikke sig totalt ud i hampen, og få en hjerneblødning eller hjerteanfald,-uden at nogen kontrollerer sygeforsikring. Så er det jo en umulig tankegang. For at virke effektivt skulle det jo kontrolleres ved hver indrejse til Thailand (samtidig med paskontrol),- men så ville de jo nok gå glip af mange turister. Har selv kendskab til 3 kammerater i 50´erne der tog på en 14 dages "drukferie" ved Phuket, uden sygeforsikringer. Total hul i hovedet. Ovenstående er så din mening AL, men dette er jo ikke dette oplægs tråd og emne, men hvis du skulle få lyst til at skrive om dine venners druk, så start da en tråd om dette. Rigtigt Manse. -Undskyld jeg kom med nogle spørgsmål til dit fremragende indlæg, samt eksempel på hvor tåbeligt folk opfører sig. Mener dog at starten på mit indlæg er relevant til din tråd,- men det er jo lettere at vende en skraldespand. Det er du jo mester i, - især i PB´er. svendborg(Manse) har jo ret, bette Anton, emnet er ikke dine kammeraters druk, det drejer sig om pensionister, hvis jeg har forstået ham ret. P.S. Og jeg synes, det er et meget relevant emne! Redigeret af d. 05/02-2012 11:07 |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 05/02-2012 11:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Jeg syntes din tankegang er helt absurd. Hvis du er voksen nok til at bosætte dig i et fremmed land er du også voksen nok til at tegne en forsikring. Det kan sgu' da ikke være statens opgave at passe alle i hoved og røv. Er det dyrt? Ja. Det er da ganske normalt at forsikringspræmien afspejler den risiko de har ved at tegne policen. Forsikringsselskaberne er jo ikke velgørendhedsorganisationer, men eksisterer udelukkende for at tjene penge. Og hvor stopper det så? Skal alle danske tvinges til at tegne en indbosforsikring, en ulykkesforsikring osv. Nej det må selvfølgelig være folks eget valg. Og så opstår der nogle triste historier en gang i mellem, men sådan er livet nu engang. Vi kan ikke pakke alle ind i vat. Og så må jeg bare sige. Det er altså ikke en menneskeret at bo i udlandet på det offentliges regning og det bliver det aldrig nogensinde. Staten skal hjælpe de svage og ikke dem der pakker deres liv i en kuffert og rejser ud af landet. Har du ikke råd til at tegne en helbredsforsikring så bliv hjemme. Og tager du chancen så er DIG der løber risikoen. Det må den enkelte så gøre op med sig selv. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 05/02-2012 11:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Svendborg skrev: men man laver ikke regler for udsendte førtids- og alderspensionister. Nej men nu er der vel heller inger der er direkte udsendte, det er af egen fri vilje man vælger at rejse til udlandet. Hvis det er så meget bedre at opholde sig i det sydlige Europa står det jo enhver frit for at rejse dertil Kan man finde ud af at rejse til den anden side af kloden må man vel også formodes at kunne gardere sig selv mod diverse hændelser der måtte opstå. Det er og bliver efter min mening aldrig statens opgave Dalton |
|
|
|
| hugoboerge |
|
vandango skrev: Svendborg eller Manse. Du og dine andre venner fra en anden gruppe, kommer her på DTW og laver ballede. Jeg ved ikke hvor mange gange her de seneste 5 år, i har fået 3 røde bær, og er blevet sparket ud fra DTW. Skrid ad helvede til med dig Manse. Som jeg ser det saa er det dig Vandango der laver ballade. Svendborg kommer med et ganske relevant indlaeg og straks farer du i flint og skaelder manden ud. Hvad ligner det. Slap nu af, eller har du faaet for mange snaps til frokost ? Samtidigt beskyldes Svendborg for at vaere "Manse", hvem det saa end er. Det er ligegyldigt for indlaeegget er yderst relevant. Nu vej jeg ikke hvor gammel du er Vandango ? Men din dag kommer ogsaa hvor du skal paa pension, husk lige paa det. Hav en nu en rigtig god dag og slap lidt af og taenk foer du skriver. Mvh. |
|
|
|
|
|
|
svendborg skrev: SÅ............................... SKAL PENSIONISTER TVINGES TIL EN PENSIONSTYRELSES FORSIKRING. SKAL DEM DER IKKE VIL VÆRE MED TVINGES TIL AT BLIVE I DANMARK. Sådan kunne man egentligt bare blive ved, men der er jo så mange eksperter på denne side, som måske ved , hvad der skal til, så fremtidige ulykker som mange pensionister desværre kommer ud for, måske kan undgås. MÅSKE kan man i fremtiden undgå slige sager. Jeg ved det ikke, men måske ved andre, hvad der måske kunne blive en ledetråd for fremtidige pensionister.... for som systemet er lige nu i landene uden for EU, vil det jo nok også i fremtiden være den dyre helse forsikring den enkelte vælger fra............................ Eller adresser andre steder som kan være positive.. Jeg forstår de mennesker 100 procent... Det jeg ikke forstår er, at der ikke er nogen der har prøvet at lave en kollektiv aftale med et eller andet forsikringsselskab for os danskere... Kunne dette være en mulighed.... Jeg vil dog vende spørgsmålet om, så det lyder: skal Pensionsstyrelsen (den danske stat) tvinges til at give os en helseforsikring, når vi flytter udenfor EU ? Ikke, at det bliver let at få gennemført ! Redigeret af d. 05/02-2012 11:47 |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 05/02-2012 11:38
|
Lars Du kan til en hvis grænse have ret, men hvad får de mennesker der rejser ud for de penge...SUNDHEDSBIDRAG.... på 8 procent ud over at give dig der er derhjemme et plus... Rigtigt... Folk kan da bare blive hjemme, så de bliver som alle i andre.... Det tror jeg bare ikke bliver den fremtid du kommer til at opleve, altså hvis du er 50 år og derunder, så vil du jo komme til at se andre boller på suppen. Du har din mening , jeg har min, og dermed ikke sagt, at din er forkert,, men den er bare ikke den samme. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2012 11:44
|
|
larschr5 skrev: Jeg syntes din tankegang er helt absurd. Hvis du er voksen nok til at bosætte dig i et fremmed land er du også voksen nok til at tegne en forsikring. Det kan sgu' da ikke være statens opgave at passe alle i hoved og røv. Og så må jeg bare sige. Det er altså ikke en menneskeret at bo i udlandet på det offentliges regning og det bliver det aldrig nogensinde. Staten skal hjælpe de svage og ikke dem der pakker deres liv i en kuffert og rejser ud af landet. Har du ikke råd til at tegne en helbredsforsikring så bliv hjemme. Og tager du chancen så er DIG der løber risikoen. Det må den enkelte så gøre op med sig selv. Men som EU borger har man jo ret til at bosætte sig i et fremmed (EU) land, så får man sygesikring og fuld pension, så der er jo en forskelsbehandling ! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 05/02-2012 11:47
|
Jeg vil dog vende spørgsmålet om, så det lyder: skal Pensionsstyrelsen (den danske stat) tvinges til at give os en helseforsikring, når vi flytter udenfor EU ? Ikke, at det bliver let at få gennemført ! Hvad er forskellen ved at vaere indenfor EU og/eller Thailand. Burde vaere samme regler ikke ? Folk skal have lov til at have et valg. Vi har alle igennem aarene betalt skat til samfundet og fordi vi slaar os ned udenfor EU bliver vi "straffet" dvs kun basis pension uden tillaeg og uden sygesikring. Det er rimeligt ikke hn ? Taenk lige lidt over det ! Problemet er sikkert at folk i Danmark synes at vi har et liv i "paradis" og er dybt misundelige osv osv. Mht Vandango lader han til at vaere en utrolig opfarende personlighed, det er bare mit bud. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2012 11:50
|
|
Svendborg og andre. Forskellen ër jo netop hvilket laqnd man bosætter sig i indenfor EU eller udenfor EU. Kan egentlig ikke se hvorfor der skal være denne forskel-udover,at det er det der er vedtaget i Folketinget. Og kære Vandango, du vil da også gerne ødelægge alle tråde herinde,hold du mund og fortsæt dit selskab med elefanterne,det skal blive godt for dig og din manager(kommende ægteviv). |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2012 11:52
|
|
hugoboerge skrev: Jeg vil dog vende spørgsmålet om, så det lyder: skal Pensionsstyrelsen (den danske stat) tvinges til at give os en helseforsikring, når vi flytter udenfor EU ? Ikke, at det bliver let at få gennemført ! Hvad er forskellen ved at vaere indenfor EU og/eller Thailand. Burde vaere samme regler ikke ? Folk skal have lov til at have et valg. Vi har alle igennem aarene betalt skat til samfundet og fordi vi slaar os ned udenfor EU bliver vi "straffet" dvs kun basis pension uden tillaeg og uden sygesikring. Det er rimeligt ikke hn ? Taenk lige lidt over det ! Problemet er sikkert at folk i Danmark synes at vi har et liv i "paradis" og er dybt misundelige osv osv. Mht Vandango lader han til at vaere en utrolig opfarende personlighed, det er bare mit bud. Jeg tror, du misforstår det, jeg skrev. Så vidt jeg kan se, er vi enige om, at folk skal have lov til at vælge selv, hvor de vil bo. |
|
|
|
| lbob |
Lagt på d. 05/02-2012 11:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
larschr5 skrev: Jeg syntes din tankegang er helt absurd. Hvis du er voksen nok til at bosætte dig i et fremmed land er du også voksen nok til at tegne en forsikring. Det kan sgu' da ikke være statens opgave at passe alle i hoved og røv. Er det dyrt? Ja. Det er da ganske normalt at forsikringspræmien afspejler den risiko de har ved at tegne policen. Forsikringsselskaberne er jo ikke velgørendhedsorganisationer, men eksisterer udelukkende for at tjene penge. Og hvor stopper det så? Skal alle danske tvinges til at tegne en indbosforsikring, en ulykkesforsikring osv. Nej det må selvfølgelig være folks eget valg. Og så opstår der nogle triste historier en gang i mellem, men sådan er livet nu engang. Vi kan ikke pakke alle ind i vat. Og så må jeg bare sige. Det er altså ikke en menneskeret at bo i udlandet på det offentliges regning og det bliver det aldrig nogensinde. Staten skal hjælpe de svage og ikke dem der pakker deres liv i en kuffert og rejser ud af landet. Har du ikke råd til at tegne en helbredsforsikring så bliv hjemme. Og tager du chancen så er DIG der løber risikoen. Det må den enkelte så gøre op med sig selv. Det er jeg fuldstændig enig i, og med hensyn til Sundhedsbidraget (#13) giver det jo mulighed for at rejse hjem til Danmark og blive behandlet. Det er da en billig forsikring omend tvungen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/02-2012 12:11
|
|
lbob skrev: Det er jeg fuldstændig enig i, og med hensyn til Sundhedsbidraget (#13) giver det jo mulighed for at rejse hjem til Danmark og blive behandlet. Det er da en billig forsikring omend tvungen. Men det kræver da, at man bosætter sig i Danmark, så vidt jeg ved. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/02-2012 12:13
|
hn skrev: larschr5 skrev: Jeg syntes din tankegang er helt absurd. Hvis du er voksen nok til at bosætte dig i et fremmed land er du også voksen nok til at tegne en forsikring. Det kan sgu' da ikke være statens opgave at passe alle i hoved og røv. Og så må jeg bare sige. Det er altså ikke en menneskeret at bo i udlandet på det offentliges regning og det bliver det aldrig nogensinde. Staten skal hjælpe de svage og ikke dem der pakker deres liv i en kuffert og rejser ud af landet. Har du ikke råd til at tegne en helbredsforsikring så bliv hjemme. Og tager du chancen så er DIG der løber risikoen. Det må den enkelte så gøre op med sig selv. Men som EU borger har man jo ret til at bosætte sig i et fremmed (EU) land, så får man sygesikring og fuld pension, så der er jo en forskelsbehandling ! Hn og andre: Før alle tror at de bare kan slå sig ned i EU og være dækket af den danske sygesikring, så læs her: http://taenk.dk/g...sikringsbe -Der er store restriktioner på, og den dækker kun op til max 1måned ved ferie og studie,-altså ikke bosættelse. Svendborg/manse skrev: Nu er det ikke oplæggets tema, for det er... Skal vi alle over en kam, altså hvis vi rejser uden for EU...Tvinges til at forsikre os, eller skal samfundet i Danmark sørge for dette, med et symbolsk beløb, for den enkelte gør jo som du siger... Det skal du også indenfor EU hvis det ikke er ferierejse/studierejse under 1 måned.- Selv en forretningsrejse på 2 dage skal du være selvforsikret ved. Redigeret af AL 48 d. 05/02-2012 12:27 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.