Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Vægt....
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 12/12-2005 10:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hejsa ![]() Hehe....nej, nej, det handler altså ikke om person-vægt men derimod BAGAGE-vægt......Nu er jeg simpelthen ved at blive lidt forvirret, nogen siger et, nogen siger noget andet........... nogen siger at der er "særlige regler" for antal kg. bagage ved lang-distance-flyvning, f.eks. Thailand.... og personligt har jeg selv, det meste af tiden gået og troet at max-grænsen var 20 kg. Men nu er jeg forvirret, så kom lige med et helt korrekt svar og gerne en kilde (web-link), hvor meget kg. bagage må man tage med til Thailand ? gælder de samme regler også FRA Thailand til DK ? Jeg har godt nok et Royal Orchid Plus som giver 10 kg. ekstra, men jeg er ude på svar på standard-vægten ! Hehe..nu er det så spændende om jeg får 10 forskellige svar - "hvad siger publikum" ? Hygge ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/12-2005 11:11
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Det præcise svar står på din billet, men standard-vægten er 20 kg ud og hjem for max en kuffert - og 5 kg for max en håndbagage. Min erfaring er, at de er lidt kritiske i København (ud), og knap så kritiske og nogen gange helt ukritiske i Bangkok (hjem). Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/12-2005 11:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej det afhænger også lidt af hvilket flyselskab du er med , men rigtig som kronborg siger det står på din billet , ved personlig selv sidste gang jeg fløf herud med tyrkie eksperten da måtte jeg have 30 kg med mvh jeppe |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 12/12-2005 12:47
|
|
Hejsa.... ![]() Tak for svar, men nu er jeg netop ekstra forvirret hehe..... for sidste gang jeg fløj, var det med SAS og da gik 23 kg. da glat igennem (om det var pga. mit silver-card ved jeg dog ikke, måske...). Har forøvrigt lige, i anden forbindelse, skrevet til et andet rejseselskab og her kan jeg se, at de skriver 30 kg. som standard... betyder det INKL. eller EKSL. håndbagage ?? Og Kronberg, du skriver "for max 1 kuffert", jamen hov...jeg har da OFTE set folk i lufthavnen med MERE end 1 kufffert pr. person, er det virkelig rigtig at jeg ikke kan have 2 tasker med ? Altså...skær det lige lidt ud i pap for mig, når man oplyser antal kg. for bagage er det så foruden håndbagage, altså at den kan lægges oven i ? Redigeret af AP7100 d. 12/12-2005 12:49 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/12-2005 13:25
|
Hej, Det er korrekt, at vægten kan variere fra selskab til selskab, men tommelfingerreglen for standard vægt er 20 kg for kufftert og 5 kg for håndbagage. Tommelfingerreglen for antal bagage er en kufftert og en håndbagage. Men som sagt, du er nødt til at se på din billet og selv bemærke, om du har personlige særfordele. Vi kan ikke sidde her og debattere en sag uden at se en billet. Dette er, sådan som det er og skåret ud i pap, og ingen kan garantere eller sige noget om, hvor fleksibel damen i check in er. Alle disse "tommelfingerregler" kommer fra IATA, og der er nogle meget faste bestemmelser om, hvor meget en gennemsnitspassager vejer, og hvor meget gods må være på et fly af sikkerhedsgrunde, herunder vægt og størrelse. Størrelsesproblemet er dog væsenligst i kabinen, og der ses typisk gennem fingerene med et kuffert for meget, så længe rejsegruppens (fx far, mor og et barn) totale vægt ikke overstiger deres totale vægt, dvs. 60 kg. Min erfaring er som sagt, at de er mest kritiske i København, og knap så kritiske i Bangkok. SAS fagforeningen tillader dog ikke, at en kuffert vejer over 35 (så vidt jeg husker), så rejser du hjem med SAS og din kuffert vejer 40 kg, vil du bliver bedt om, at putte de fem kg over i en papkasse, du kan købe på posthuset i lufthavnen. Hvis du er heldig, får du kassen af check in, og hvis du er rigtig heldig, skal du ikke betale for overvægt. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| dardi |
Lagt på d. 12/12-2005 15:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 109 |
Prøv at se denne side for oplysninger ...andre selskaber matcer dem... så der kan I se de forskellige bagage-vægt-klasser, og måske feje tvivlen overbord. Det er helt rigtigt at tilladt vægt skal fremgå af rejsehjemmel. venlig hilsen http://www.thaiai...spx?id=113 Redigeret af John d. 12/12-2005 17:08 |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 12/12-2005 18:06
|
|
Tusind TAK alle sammen, jeg tror jeg er ved at være med nu ![]() Rigtig gode oplysninger I kom med der !! Hygge ![]() |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 12/12-2005 20:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
- Jeg mener at have hørt, at de er helt ligeglade med, hvad håndbagagen vejer…er det korrekt..? Don Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| dardi |
Lagt på d. 12/12-2005 20:15
|
|
det er de ikke .. der er definerede regler for størrelse f.eks hockeystave, golfkøller og standard mål og vægt ... men de flestes alm håndbagage holder sig indenfor ... kommer du med guldbarrer og vejer den 10 ton ... så skal du bare komme hjem til mig ... ![]() |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 12/12-2005 20:21
|
|
He he, jeg havde nu tænkt mig at fylde den med rødvin. (6 X 3 liter) mon det går..?
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| dardi |
Lagt på d. 12/12-2005 20:23
|
|
bare kom alligevel .. elsker rødvin |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 12/12-2005 20:26
|
|
![]() - og så er det sundt, siger de kloge! Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| dardi |
Lagt på d. 12/12-2005 20:28
|
|
hellere smage en god (rødvin) ... end en dårlig (varm ØL) |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 12/12-2005 21:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Don, Køber du vinen i transit hallen, er det ikke med som handbagage. Men jeg er ikke sikker at de har 3l. vin dunke(pap). M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 12/12-2005 22:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
torben mustang skrev: og nej det med en kuffert er forkert du kan dele din vægt op i flere kufferter, håber det er svar på dit problem. ![]() Hej Torben, Kronberg blander 2 koncepter sammen , det han har måske set er dette her: Exclusively on THAI: Priority baggage handling and an extra 10 kilograms baggage allowance (except where luggage allowance is determined by piece) on all THAI flights. og måske dette her: Håndbagage Hver passager må medbringe 1 stk. håndbagage, som skal kunne placeres enten under sædet eller i bagageboksen over sædet. Maksimale mål på håndbagagen: længde 56cm, bredde: 45cm, dybde 25 cm. Dog må håndbagage ikke på noget tidspunkt overstige 115cm. Den maksimale vægt for håndbagage er 7kg. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 12/12-2005 22:08
|
|
Hej falang yao. Jeg har købt vinen i diverse supermarkeder. Jeg ved godt der er regler for hvor meget håndbagage man må have med. Men det bliver vist aldrig vejet...eller er jeg forkert på den..? Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 13/12-2005 00:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hmm en 747 kan laste vægt ud over personer 40 tons....så det gå nok.... mvh park
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| torben mustang |
Lagt på d. 13/12-2005 00:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 81 |
Nej Mads der har du nok ret men mon ikke de kan se (ved bording) om der er mange svært overvægtige eller børn så de tager højde for dette?????? Ved det ikke Men jeg ved at når alle er om bord får piloten de sidste tal om antal passagerer og vægt på bagagen så han kan beregne start længden At jeg skrev det indlæg til Don var jo også bare en tanke Nå nu kalder konen, det er sengetid, så godnat
[mail][/mail]
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 13/12-2005 01:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej Det er ganske korrekt at de er stort set ligeglade med håndbagagen i Bangkok og det er et stort problem hvis man ikke står nogenlunde først i boardingkøen så er der ingen steder at gøre af sin håndbagage når man kommer om bord da alt er fyldt op af alle dem der har 3-4 tasker/store poser med som håndbagage. Sidst vi var med China air sagde de overhovedet ikke noget som helst til at folk havde 28-30 kg pr prs. men de tog alligevel en kuffert fra en thaidame som havde 2 håndtrolleyer med til boarding og puttede den i lastrummet det overraskede mig. Da vi var i Hong Kong stod de ved indgangen til Transithallen og lukkede ikke nogen ind som havde mere end 1stk håndbagage ind som skulle kunne gå i målerammen(sådan nogen har de også i bangkok lufthavn) alt andet skulle tjekkes ind. Men jeg har aldrig hørt at de vejer den så mon ikke den går med de 6x3 l vin. Og lasteevnen er vist ikke noget problem, da man altid må have 2x32kg på flyvninger til/fra USA på økonomiklasse. God tur Jens Redigeret af jens d. 13/12-2005 01:13 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/12-2005 03:18
|
Hej, Ja, jeg tog fejl. Den generelle retningslinie fra IATA er, at man må tjekke have to kuffetter ind, men generelt er vægten 20 kg for turistklasse. http://www.iata.o...aggage.htm Jeg plejer at forsøge at holde vægten under 25 kg, og så plejer der ikke at være problemer. Indrømmet, jeg læser aldrig, hvad der står på billetten. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men derimod BAGAGE-vægt......

Men jeg ved at når alle er om bord får piloten de sidste tal om antal passagerer og vægt på bagagen så han kan beregne start længden