Se indlæg
 Udskriv debat
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
blackadder
Som folkepensionist boende i Thailand modtog jeg "Kontrolteamets" skrivelse af 14/3-12.
Kopieret her: Link fjernet

Jeg protesterede skriftligt den 26/3-12 over at skulle fremskaffe/afgive alle de afkrævede dokumenter/informationer.

Pensionsstyrelsen gav med skrivelse af 3/4-12 mig medhold i min klage og min pensionsudbetaling fortsætter uændret.

Folkepensionister er velkomne til selv at bruge klagen til Pensionsstyrelsens "kontrolteam" i eget navn. Håber det letter nogens arbejde, bekymringer og stress.

P.s. Brugerprofilen "blackadder" er lånt, da der er lukket for tilgang af nye brugere.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_01.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_02.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_03.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_04.png[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.dansk-thai.dk/temp/2012.05.12-kontrolteam_%20thailand_side_05.png[/img] is not a valid Image.

Jeg har tilladt mig at være inde og fjerne de links der var til dokumenterne, da dokumenterne indeholdte vedkommens CPR-nummer.
En bruger gjorde opmærksom på at CPR-nummeret ikke var fjernet i dokumenterne længere nede i tråden. Jeg håber dette er i orden med forfatteren af indlægget.

I stedet er dokumenterne indsat under det oprindelige indlæg. CPR-nummer og journalnummer er dog fjernet. Man kan klikke på billederne for at se dem større.

- Admin -

Peder1968
Skide godt.
Hvad tænker de på? Og hvor vil jeg give dig ret. Hvor mange er der lige af almindelige pensionister i Thailand der får over 291.200 kr. om året udover pensionens grundbeløb? Smile

Igen en masse administrativ fis som reelt koster den danske stat (= os) flere penge end de får ind Sad

Anonym Bruger
blackadder skrev:

Som folkepensionist boende i Thailand modtog jeg "Kontrolteamets" skrivelse af 14/3-12.
Kopieret her:

Jeg protesterede skriftligt den 26/3-12 over at skulle fremskaffe/afgive alle de afkrævede dokumenter/informationer.
Kopieret her:

Pensionsstyrelsen gav med skrivelse af 3/4-12 mig medhold i min klage og min pensionsudbetaling fortsætter uændret.
Kopieret her:

Folkepensionister er velkomne til selv at bruge klagen til Pensionsstyrelsens "kontrolteam" i eget navn. Håber det letter nogens arbejde, bekymringer og stress.

P.s. Brugerprofilen "blackadder" er lånt, da der er lukket for tilgang af nye brugere.

BRAVO.!

Flot gået.

Super svar til pensionstyrelsen, som mange pensionister hurtigt kan få brug for.

Let og lige til, at kopiere, hvis, og det gør der, kommer flere af den slags breve fra myndighederne fremover

Jeg takker.

Og så har jeg i øvrigt gættet, hvem som står bag indlægget Wink
Redigeret af Webmaster d. 12/05-2012 20:28

Webmaster
blackadder skrev:

Kopieret her:

Kopieret her:

Kopieret her:

Meget fint gået.

Jeg bemærker også at svaret til dig er givet direkte fra en Sagsbehandler Lisbet Danfred Knudsen ansat i Center for International Folkepension i Danmark. Sagen og dine informationer om forholdene i Thailand har altså været hjemme og vende i Danmark og dine information er altså ikke kun behandlet lokalt i Thailand. Meget fint, både for dig og andre i en lignende situation.

Også meget flot at du også får delt denne viden med andre. Jeg er ganske sikker på at dette bliver værdsat af en del.
Redigeret af Webmaster d. 12/05-2012 20:27
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Pescator
Ret chokerende synes jeg, at man skal hele vejen omkring en dansk medarbejder i Kbh. for at stoppe den slags urimeligheder!

Er den medarbejder på Ambassaden overhovedet kompetent til det arbejde han/hun/det udfører?

Bør man ikke klage over den tåbelige sagsbehandling?
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Klovn
Dyb respekt for dig Blackadder,jeg er ikke folkepensionist,men hader kontrol,der minder om stasi-tiden hvor vil de hen ? troede at murens fald ville gøre det af med DDR ! jeg tog fejl,i Danmark heder stasi SKAT, og alt med styrelsen til sidt i ordet minder om gestapo....hvad bliver det næste ?Dead

Anonym Bruger
blackadder skrev:

Kopieret her:

Kopieret her:

Kopieret her:

Super stærkt gået ...godt formuleret og fin gestus af dig og lægge det ud til afbenyttelse for andre.
Nogle gange kan det jo være utroligt svært at formulere en så præcis og korrekt klage som du har sendt der.Yo baby
God weekend til dig
Redigeret af Webmaster d. 12/05-2012 20:27

lung
også stor tak for indsigten herfra, en uberettiget hets på pensionister..
utroligt at man skal bruge kræfter på at takle sådanne tiltag fra den danske stat.
det rene idioti..

lung

Glæder mig på dine vegne. Jeg selv har modtaget samme og svaret nogenlunde som dig, men har intet hørt fra BK endnu trods en rykker for 2 uger siden.

Har heller intet hørt om hvorfor man har nedsat min pension ud fra samme argumentation som brevet fra Teamet.

Erindrer salig John Mogensen: "Der er noget galt i Danmark"

Skeptikeren

buster40
Super godt gået, godt der er nogen der kan kan give det danske system svar på tiltale Grin
Venlig hilsen
Boonta

Boes
BRAVO Blackadder. Jeg haber din indsats kommer mange tilgode.Wink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

1viggovax
det var dejligt at se dit gode svar til spionteamet som jeg har printet ud
en lille ting du må passe på med er at du godt har slettet dit navn det er ok men du glemte at slette dit cpr nr
men mange tak og held og lykke

Peder1968
1viggovax

Det smarteste var måske du havde sendt en PB til ham... Wink

sony
Var det så ikke en god ide at web slettede indlægget eller hvis han kan, sletter det? Så kunne du jo bare selv sætte det ind igen hvor du har slettet det.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

1viggovax
peder
ja du har delvis ret men for det først er det allerede for sent og andre kunne jo se det nu men det er jo ikke forsent at lære eller

Draaben
Hej blackadder.

Super godt gået, er mon muligt at du kunne ligge dit svar til pensionsstyrelsen igen, uden CPR nummer hvis muligtWink , tror jeg at mange ville være glade for.

Forsat god dag
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

hugoboerge
1viggovax skrev:

en lille ting du må passe på med er at du godt har slettet dit navn det er ok men du glemte at slette dit cpr nr

Der maa vaere en aarsag til at du hedder vaxe viggo. Jeg tror ikke der er nogen der kan bruge det personnummer til noget som helst, men nu ved vi da hvornaar der er foedselsdagSmile

Og helt aerligt, jeg var kun interesseret i teksten.

Webmaster
1viggovax skrev:

Godt set.

Jeg har hermed fjernet links til de oprindelige dokumenter og lagt dokumenterne ind på anden måde. Naturligvis har jeg fået redigeret de personlige oplysninger ud af dokumenterne. Jeg håber at dette er i orden med forfatteren af det oprindelige indlæg.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Jeg undrer mig stadig meget! Blackladder svarede lige så hurtigt til Teamet som jeg gjorde han har fået svar allerede - men fra Danmark. Og som han så rigtigt påpeger han har jo sendt sin årlige tro og love erklæring så hvorfor endnu en henvendelse, denne gang fra et såkaldt "kontrolteam" i Thailand udsendt af den selvsamme styrelse som i forvejen har alle oplysninger.

Brevet er underskrevet af en Wasana Dedduangrum, hvilket jo tyder på at hun er thai, men må så være skolet i Dk - Eller skriver hun blot under på en andens vegne, som skal være anonym - er det en kendt dansker der er blevet ansat?

Er det ikke muligt for Jer der er bosiddende i BK at tage Jer tid til et besøg på Ambassaden og finde ud af hvem de personer er?

Jeg har nu, efter 2 rykkere stadig intet hørt, det der undrer mig er efter hvilke kriterier de udvælger folk og hvorfor der skal være så lang responstid.

Hvor mange af Jer har fået dette brev, hvor mange har fået svar, hvis der er svaret er det så fra DK eller fra Teamet i BK?

For mig tyder det på at endnu nogle skrankepaver har fået lov til at brede sig på pensionisternes bekostning. Hvad med om de brugte resourcerne på at indrive ekstraskat hos de utallige bankdirektører og andre lignenede, der har snydt, bedraget og tyvstjålet sparernes penge.

Skeptikeren som er dybt forarget over Danmarks behandling af dets pensionister både her og hjemme.

mobbe
Ja, selvfølgelig er det nogle skrankepaver der nyder livet i LOS for at jagte nogle få pensionister for vores skattepenge, men det har og vil altid være nemmere at jagte de små fisk de store tar man på med fløjlshandsker, det kræver heller ikke så høj en IK at finde ud af hvad de små laver.

Husk at de fleste af de mennesker der er ansat i det offentlige ville ikke kunne klare sig i det private derfor søger de tryghed uden udfordringer og er sikre på ikke skal bestille for meget, kun fortælle hvor travlt de har.

Spring til debat: