Se indlæg
 Udskriv debat
Kedeligt oplevelse i Danmark
Lung Yao
Min gode thai ven som er Cardiolog på Rigshospitalet har p.t. nogle af hans familie medlemmer på besøg i DK (rejser tilbage til LOS i dag).

Sidste uge havde jeg dem med på entur i Tivoli og de nød eftermiddagen der på trods at det var lidt køligt. På daværende tidspunkt havde advaret dem mod at holde øje med deres tasker da de et par gange gik nogle meter væk fra børnenes barnevogn hvor der lå et par af deres tasker. Heldigvis sket der intet den dag.
Men AK, i forgårs gik de en tur ad gågaden fra Kgs Nytorv mod Rådhuspladsen, da min vens lillebror (29år) blev antastet af en person på gebrokken engelsk, da han ikke forstod et hak på hvad vedkommende prøvede at sige,(han har boet og studeret i USA i 7år), så afviste han manden og prøvede at gå sin vej. Manden blev "tilsyndladende" fornærmet over afvisning, sparkede ham over skinnebenet og da den ung mand bøjede sig, så stak den anden hånden i lommen på ham og stjal hans pung med 3000kr og nogle Kreditkort(de er blevet spærret).

Han har fået spoleret sit billede af det så "idyliske Danmark", da det for ham var et Hvid mennesker der bestjal ham, han kunne jo ikke vide at vedkommende var Østeuropæer (højt sandsynligt Rumæner) , og troede at det var en dansker der gjorde det. Jeg prøvede så godt jeg kunne at fortælle ham at VI også var plaget af det "uvæsen" som EUs medlemskabet har åbnet døren for, og sammenlignede med det der sker i Thailand i forhold til de horder af burmeser der kommer dertil. Det hjalp lidt for at forstå den kedelig episode.

Bare for at påpege en anden side af dagens Danmark end den som mange opridser som skræk eksempel her på DTW. JA, den eksistere også men vi skal have øjnene åbne overfor ALLE farer og uvæsener som truer vores velfærd og velværd.

God weekend til alle.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Anonym Bruger
ja, de er en skændsel, men vi er ligeså dumme idet vi endnu ikke har gjort en en skid ved problemet...det er i bund og grund vores egen skyld.

Tyven har nok troet at de var rige kinesere....

Hvis han har boet i USA i 7 år, ved han nok også at ikke alle 'hvide' er generøse og ærlige mennesker med gode hensigter. Men i Thailand oplever jeg til tider en naivitet blandt thaier som tror at alle udlændige er gode mennesker.

Senest fandt en dame fra Udon Thani ud af det da hendes tyske kæreste (og nynazist) slog hende ihjel da hun chattede med en franskmand.

hugoboerge
http://www.pattay...khon-kaen/

Enhver svigermors droem.

En underlig historie, damen som blev myrdet hedder aabenbart Mrs Miller, har en tysk kaereste (3 maaneder) og korresponderer med en franskmand paa facebook. International dame maa man sige.

poom
sikke et røvhul. hvorfor finder han ikke bare en anden?

det er noget jeg ikke kan forstå. jeg læser mange gange om problemer og ser at pigen falang forelsker sig i er sådan en der har mange frarang mænd

er det fordi at når det har været lidt på omgang så kender de sprog og falang væremåde måske?

jeg kan godt forstå det måske idtedet for en grønsag fra lars tyndskids i isan der måske er super fllot man ikke fatter en skid og måske ekke endgang kan spise alm. mad. kun det der isan

det har jeg faktisk set med en ven som havde sådan en kone. hun var super sød men kunne ekke endgang spise alm. thai mad kun kawnjiaw og kun med fingrene.

men det jeg ville sige var at det er nok derfor at en dame spm hende der er død er så populær

jeg var i pattaya for et par år siden og kom på en bar med en masse danskere. det var ikke bare gamle men meget blandet

de drak hjernen ud hver aften i sådan et spil hvor man skulle købe lottokupon. og jeg kan ikke huske reglerne men man blev ret stiv. jeg var selfølge også med det er ikke det

men jeg så slagsmål 3 -4 gange på 14 dage mellem nogen der var sure over at en eller anden havde siddet på en anden bar hvor eb barpige arbejdede og havde snakket med hende og gået påhotel også med en anden

jeg forstår det ikke dett er barpiger der arbejder med at gå med falang men folk slås om den samme barpige mens hun er på arbejde et andet sted

måske er det der samme som hende her der er død.
der er mange falang om den samme. hun er jo populær

men hun kan da ekke være den eneste der ser godt ud i den by

natty
hugoboerge skrev:

Enhver svigermors droem.

Ja man kan jo undre sig over hvad thaidamerne ser i eller hvorfor de vil være sammen med den slags typer.
Jeg undrer mig også over hvordan ham danskeren med tatoveringen i panden kan have en thai kæreste/kone.

Men hvad, "krage søger vel mage"
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

maichai
Natty skrev
Ja man kan jo undre sig over hvad thaidamerne ser i eller hvorfor de vil være sammen med den slags typer.
Jeg undrer mig også over hvordan ham danskeren med tatoveringen i panden kan have en thai kæreste/kone.

Men hvad, "krage søger vel mage"

Smile
Nej Natty
Hvorfor undrer du dig over det Angel
Ham med tatoo i panden havde vel bare nok penge i hvertilfal den dag Crying og så er det vel bare at gå til den og at få lænset ham
Haps du Stod der copenhagen corner i panden på ham ??? ha ha
MVH Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

Lung Yao
UNDSKYLD alle de herrer , men er I ikke kommet megeeeeeeeeeeeet lang fra emnet i min tråd (Udon - Patty - Kon Khaen) Tuttelu Tralla

JS,
Infoen om hans 7 års ophold i USA var for at pointere at han er godt bevandret i det engelsk, så det var ikke ignorance fra hans side der gjorde at han ikke forstod fyren der antastede ham.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
Lung Yao skrev:

UNDSKYLD alle de herrer , men er I ikke kommet megeeeeeeeeeeeet lang fra emnet i min tråd (Udon - Patty - Kon Khaen) Tuttelu Tralla

JS,
Infoen om hans 7 års ophold i USA var for at pointere at han er godt bevandret i det engelsk, så det var ikke ignorance fra hans side der gjorde at han ikke forstod fyren der antastede ham.
.

Det har ikke været meningen at "sigøjneren" skulle forstås. Det er en del af hele trickset.
Tidligere stod de også inde ved Bornholmerbussen og fiskede folks tegnedrenge op når de bukkede sig for at sætte deres bagage ind i bussen.

De ankommer i flere busser ad gangen nede fra Rumænien og myndighederne kan stort set ikke gøre en skid på grund af diverse EU-forpligtigelser med videre. Og selv når de bliver dømt og udvist i x-antal måneder så fortsætter forretningerne bare i et andet EU-land i mellemtiden. De skifter lande, som andre har en turnus.

Der er kun en måde at løse problemet på, og det er at snakke et sprog som de forstår. Men det er der ikke vilje til herhjemme fra myndighedernes side.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
handy
Har stået på strøget og flowet mig over at folk ryger på deres lort med terninger med udkigspost på rådhuspladsen og ny torv ikke så svære at spotte og var temmelig vred selv ....men blot pas der selv eller du for....ingen hjælp fra politiet på nogen måde.... wonderful Copenhagen...

jydetampen
Webmaster skrev:

Lung Yao skrev:

JS,
.

Det har ikke været meningen at "sigøjneren" skulle forstås. Det er en del af hele trickset.
Tidligere stod de også inde ved Bornholmerbussen og fiskede folks tegnedrenge op når de bukkede sig for at sætte deres bagage ind i bussen.

De ankommer i flere busser ad gangen nede fra Rumænien og myndighederne kan stort set ikke gøre en skid på grund af diverse EU-forpligtigelser med videre. Og selv når de bliver dømt og udvist i x-antal måneder så fortsætter forretningerne bare i et andet EU-land i mellemtiden. De skifter lande, som andre har en turnus.

Der er kun en måde at løse problemet på, og det er at snakke et sprog som de forstår. Men det er der ikke vilje til herhjemme fra myndighedernes side.

Ja en af de ting vi kan takker hr Fogh for da han absolut skulle have alle de østlande med i eu

Anonym Bruger
^...I det hele taget alle de EU venlige partier der til stadighed tror på at hele Europa (inkl. Tyrkiet) en dag bliver én stor 'happy family'...kun DF og Enhedslisten har fornuftige folk når det kommer til EU spørgsmålet...

Poom skrev:

det har jeg faktisk set med en ven som havde sådan en kone. hun var super sød men kunne ekke endgang spise alm. thai mad kun kawnjiaw og kun med fingrene.

Meget primitivt !

Jeg mødte engang en pige i PTY og var med hende hjemme, hun startede ud med at sætte sig på hug og spise med fingrene af en skål på gulvet, ligesom en hund...jeg har heldigvis ikke mødt nogen sådan siden Smile
Redigeret af d. 12/05-2012 22:51

natty
Soi7 skrev:

Poom skrev:

Meget primitivt !

Jeg mødte engang en pige i PTY og var med hende hjemme, hun startede ud med at sætte sig på hug og spise med fingrene af en skål på gulvet, ligesom en hund...jeg har heldigvis ikke mødt nogen sådan siden Smile

Ja livet er noget lort en gang imellem, , hvis det ikke kan klares at der spises med fingrene, er det måske et andet land man søgerShock

natty
Soi7 skrev:

Poom skrev:

Meget primitivt !

Ja livet er noget lort en gang imellem, , hvis det ikke kan klares at der spises med fingrene, er det måske et andet land man søgerShock

patirak
Jeg kan fortælle, at efter at Rumænien kom med i EU, er landet blevet meget sikre at opholde sig i...

Nu er hovedparten af de kriminelle nemlig søgt til andre EU-lande, hvilket samtlige lovlydige Rumænere dagligt takker EU for. Tilbage er vel kun regeringen, som stadig er ligeså kriminel og korrupt, som den altid har været...

Så når man bliver antastet og berøvet i Danmark af en eller anden Rumænsk sigøjner, så kan kun takke EU for at have givet personen mulighed for at komme til Danmark.

Ikke nok med at vi skal være med til at støtte og redde disse landes korrupte og ødelagte økonomier. Vi får også æren af at tilbyde ophold til deres kriminelle. Godt gået EU!!

EU er efter min mening det mest latterlige politiske projekt, der endnu er sat i verden... og jeg tvivler på at projektet overlever ret mange år endnu.
Redigeret af patirak d. 13/05-2012 08:03

Anonym Bruger
Jeg har helt den samme opfattelse,

Og har svært ved at kapere, at danske love dikteres fra udlandet, læs EU.

Det sidste latterlige påfund fra EU, er at fiskehandlere på sine salgs skilte, skal oplyse
fiskens latinske navn.!

Hvorfor.? Og til glæde for hvem.?

Gør de det ikke, falder der bøder. HJÆLP.!.!.!

Jeg håber derfor Patirak, at din forudsigelse om, at projektet kun har få år tilbage holder.

En krølle på historien om de Rumænske forbydere, eller hvor de nu kommer fra.

Jeg stod i fredags ved siden af en dame med gangstativ i det lokale supermarked og ventede på
kiosk betjening.

Hun fortalte, at hun dagen før havde fået "lænset" sit dankort for 4.500.- kr.

Rumænsk udseende personer havde fået "neglet" hendes pung, efter betaling i Dankort automaten
og samtidig "afluret" koden.

Hun sagde helt undskyldende, at hun havde haft så travlt med at holde øje med sine varer, som de
"flinke" Rumænere samlede for hende, at hun helt glemte sin taske. Skammeligt.!!!

Så røg også jeg helt uden for den oprindelige tråd. Jeg undskylder, men skulle a' med min mening om EU
Redigeret af Anonym Bruger d. 13/05-2012 09:09

AL 48
DK skrev:
Jeg har helt den samme opfattelse,

Og har svært ved at kapere, at danske love dikteres fra udlandet, læs EU.

Det sidste latterlige påfund fra EU, er at fiskehandlere på sine salgs skilte, skal oplyse
fiskens latinske navn.!

Hvorfor.? Og til glæde for hvem.?

Gør de det ikke, falder der bøder. HJÆLP.!.!.!

Jeg kan sagtens følge din tankegang her,- for hvem er inde i de latinske navne på fisk? Og så de udenlandske?
Det havde været bedre om der kom en skiltning (mærkning) på dansk. Vel at mærke en ærlig og reel oplysning om fangststed og fiskens danske navn. Som det er nu, sidder der folk og finder på tiltalende og "spiselige" navne, der totalt vildleder.
F. eks.: Kongeål = pighaj, - Koteletfisk = havkat
For lidt tid siden købte jeg i Superbrugsen nogle pæntudseende filéter af en fladfisk. På indpakningen (dybfrost) stod et navn jeg aldrig før havde hørt, men prisen var billig og navnet lød godt.
Da jeg kom hjem, gik jeg på "nettet" for at finde ud af hvad det egentlig var for en fisk, jeg havde investeret i (havde det latinske navn). Det viste sig at være en canadisk ishavs-skrubber, der førhen blev betragtet som skidtfisk. - Nu havde den fået et flot navn.
- Men jeg forstår godt hvorfor den førhen var at betragte som skidtfisk.

Lung Yao
Soi7 skrev,
Jeg mødte engang en pige i PTY og var med hende hjemme, hun startede ud med at sætte sig på hug og spise med fingrene af en skål på gulvet, ligesom en hund...jeg har heldigvis ikke mødt nogen sådan siden

Natty skrev:
Ja livet er noget lort en gang imellem, , hvis det ikke kan klares at der spises med fingrene, er det måske et andet land man søger

AL48 skrev,
Jeg kan sagtens følge din tankegang her,- for hvem er inde i de latinske navne på fisk? Og så de udenlandske?
Det havde været bedre om der kom en skiltning (mærkning) på dansk. Vel at mærke en ærlig og reel oplysning om fangststed og fiskens danske navn. Som det er nu, sidder der folk og finder på tiltalende og "spiselige" navne, der totalt vildleder.
......................................................

Headbanger Headbanger Headbanger.................Read the rules Kedeligt oplevelse i Danmark.

Havde I derimod skrevet om :

http://www.dr.dk/...085532.htm

http://m.hoershol...irect=true

http://emm.newsbr...032d3.html

Så ville jeg kunne se relevans med min tråd. Tak for kaffen!

.
Redigeret af Lung Yao d. 13/05-2012 10:00

natty
Selv nogle af mine EU begejstrede bekendte, mener at Rumænien og Bulgarien er kommet alt for tidligt med i EU, hvis de nogen sinde skulle have været medlemmer.
Og jeg er helt enig med dem.
De er dog heldigvis ikke medlemmer af Schengen.

AL 48
Lung Yao skrev:

Soi7 skrev,
Jeg mødte engang en pige i PTY og var med hende hjemme, hun startede ud med at sætte sig på hug og spise med fingrene af en skål på gulvet, ligesom en hund...jeg har heldigvis ikke mødt nogen sådan siden

Natty skrev:
Ja livet er noget lort en gang imellem, , hvis det ikke kan klares at der spises med fingrene, er det måske et andet land man søger

AL48 skrev,
......................................................

Headbanger Headbanger Headbanger.................Read the rules Kedeligt oplevelse i Danmark.

Havde I derimod skrevet om :

http://www.dr.dk/...085532.htm

http://m.hoershol...irect=true

http://emm.newsbr...032d3.html

Så ville jeg kunne se relevans med min tråd. Tak for kaffen!

.

UNDSKYLD Lung Yao!
Jeg kommenterede blot et indlæg, der åbenbart var forbigået din skarpe censur.

Spring til debat: