Se indlæg
 Udskriv debat
Netkort til mobiltelefon
kisser
I Danmark har jeg et abonnement på 1 GB data pr. måned til kr. 49,- til min mobiltelefon hos Telmore. Jeg vil meget gerne have oplysninger vedr., om man kan købe tilsvarende ordning hos et teleselskab i Thailand. Jeg har et alm. HAPPY simkort i forvejen.

THansen
kisser skrev:

I Danmark har jeg et abonnement på 1 GB data pr. måned til kr. 49,- til min mobiltelefon hos Telmore. Jeg vil meget gerne have oplysninger vedr., om man kan købe tilsvarende ordning hos et teleselskab i Thailand. Jeg har et alm. HAPPY simkort i forvejen.

Happy internet packages

Anonym Bruger
Hvis du har et modem til din computer, kan du hos bla. 1-2 call i deres telewiz shops, købe sim kort med
forskellige data pakker, Feks. 20 timers internet for kun 100 bht.

Du kan selvfølgelig købe mere data-tid og generelt, er det meget billigt.

Også Happy (D-Tac) har disse pakker.

cesse
For hurtig internet på telefonen skal man også vide hvilken telefon du har

Hilsen Cesse

kisser
Jeg har en bærbar computer tilsluttet i væg med WLAnNET og der har tilsluttet min trådløse installation. Min mobiltelefon er en HTC Wildfire S. Er det mon sådan, at jeg skal skifte mit SIM kort ud med et andet til datatrafik? Og kan jeg beholde samme telefonnummer?

Anonym Bruger
kisser skrev:

Jeg har en bærbar computer tilsluttet i væg med WLAnNET og der har tilsluttet min trådløse installation. Min mobiltelefon er en HTC Wildfire S. Er det mon sådan, at jeg skal skifte mit SIM kort ud med et andet til datatrafik? Og kan jeg beholde samme telefonnummer?

Du skal ikke bruge telefonens sim kort. Det er for dyrt.

Køb nyt sim kort (ca. 50 bht) med den data pakke (timer) som du ønsker.

kisser
Mener du, at jeg IKKE kan bruge mit thailandske simkort?

THansen
kisser skrev:

Du kan sagtens bruge dit thailandske sim-kort. DK mener bare, at du ikke skal bruge telefonens dataforbindelse for at komme på internettet med din bærbare - og det er der heller ikke tale om at du gør eller ?

Der skulle være en speciel kode som du kan bruge for at vælge den ønskede internet pakke, men det kræver så lige at der er penge nok på din konto. Alternativt kan du henvende dig til en dtac shop som kan gøre det for dig.

Anonym Bruger
kisser skrev:

Nej, det kan du godt...

Men det er billigere for dig at købe nyt sim-kort (Thai) udelukkende for data trafik, med en af de før omtalte
data pakker.

THansen
Du bør måske være opmærksom på, at HTC Wildfire S (vistnok) ikke er kompatibel med 3g i Thailand.

kisser
Tak for alle svar. Jeg henvender mig til shoppen DTAC. Jeg finder ud af, om min HTC er kompatibel med 3G, når vi er derude! Jeg skal kun bruge datatrafikken, når jeg er mobil. Ikke til computeren. Jeg vil helst beholde mit eksisterende thainummer, for ellers bliver det for bøvlet, når jeg skal ændre det alle steder!

kisser
Kiggede efter opfordring på Happys website,og der står priser og hvad jeg sådan set behøver.

http://www.happy....68&lang=en

cesse
Grunden til at jeg spurgte til hvorfor en telefon du har er at alle teleselskaber har 3G men de har forskellige bredbåndslengder på deres net og da alle telefoner ikke har alle bredbåndslengder kan der være et problem med hastigheden
Gå hen til et sted hvor der er alle de store teleshopper så du kan spørge dem alle hvad der er bedst
Der kan du også skifte selskab og beholde dit gamle nr.

Hilsen Cesse

Hvis en HTC Wildfire S købt i DK, har de samme specifikationer som en ditto købt i TH, så burde det fungere i områderne man kan se på kortet: 'coverage areas'

(er ikke mobilnørd Smile)

http://www.dtac.c...dex-en.php

Redigeret af d. 01/06-2012 16:01

THansen
cesse skrev:

Grunden til at jeg spurgte til hvorfor en telefon du har er at alle teleselskaber har 3G men de har forskellige bredbåndslengder på deres net og da alle telefoner ikke har alle bredbåndslengder kan der være et problem med hastighedenGå hen til et sted hvor der er alle de store teleshopper så du kan spørge dem alle hvad der er bedst

Hilsen Cesse
Det var så også grunden til, at jeg nævnte det i et tidligere indlæg.

HTC Wildfire S understøtter 'kun' 3G på 900 og 2100 MHz båndet, og det er fint nok i Danmark, men virker ikke på dtac's net hvor 3G kører på 850 MHz båndet.

THansen skrev:

cesse skrev:

Grunden til at jeg spurgte til hvorfor en telefon du har er at alle teleselskaber har 3G men de har forskellige bredbåndslengder på deres net og da alle telefoner ikke har alle bredbåndslengder kan der være et problem med hastighedenGå hen til et sted hvor der er alle de store teleshopper så du kan spørge dem alle hvad der er bedst

Hilsen Cesse
Det var så også grunden til, at jeg nævnte det i et tidligere indlæg.

HTC Wildfire S understøtter 'kun' 3G på 900 og 2100 MHz båndet, og det er fint nok i Danmark, men virker ikke på dtac's net hvor 3G kører på 850 MHz båndet.

Det vil så sige, at hvis man ejer en HTC Wildfire S (DK model) og ønsker 3G i Thailand, så er DTAC udelukket, men man kan bruge f.eks AIS (12call) - Korrekt ?

THansen
PR52 skrev:Det vil så sige, at hvis man ejer en HTC Wildfire S (DK model) og ønsker 3G i Thailand, så er DTAC udelukket, men man kan bruge f.eks AIS (12call) - Korrekt ?

Nu er jeg ikke mobilekspert, men taler kun udfra egne erfaringer og hvad jeg kan finde på nettet af oplysninger.

HTC Wildfire S burde virke med 3G fra AIS, da dette kører på 900 MHZ båndet.

3G i Thailand kører på flg. frekvenser.

AIS - 900 MHz
DTAC - 850 MHz
TRUE MOVE - 850 MHz
TOT - 2100 MHz

@ THansen: Tak for info. Står for at købe ny mobil, og den skal virke (3G) i Thailand, uanset hvilket thai teleskab jeg vælger at benytte.

@ kisser: Undskylder for lidt 'off topic' i din tråd.
Redigeret af d. 01/06-2012 22:39

THansen
PR52 skrev:

@ THansen: Tak for info. Står for at købe ny mobil, og den skal virke (3G) i Thailand, uanset hvilket thai teleskab jeg vælger at benytte.

Mobiltelefonen skal være quad-band mht. den del som har med 3g at gøre, dvs. understøtte frekvenserne 850/900/1900/2100 MHZ

Der kan i manualen stå noget ala

Quad band UMTS 850/900/1900/2100 (Samsung Galaxy sII)
UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 MHz) (Apple iPhone 4S)
HSPA/WCDMA: Europe/Asia: 850/900/1900//2100 MHz (HTC One)

THansen skrev:

PR52 skrev:

Mobiltelefonen skal være quad-band mht. den del som har med 3g at gøre, dvs. understøtte frekvenserne 850/900/1900/2100 MHZ

Der kan i manualen stå noget ala

Quad band UMTS 850/900/1900/2100 (Samsung Galaxy sII)
UMTS/HSDPA/HSUPA (850, 900, 1900, 2100 MHz) (Apple iPhone 4S)
HSPA/WCDMA: Europe/Asia: 850/900/1900//2100 MHz (HTC One)

Tak THansen - Jeg printer dine oplysninger ud, og går på jagt efter en ny mobil mandag (hvis jeg får tid ! - Jeg er fra østjylland, og skal jo helst opleve lidt thai stemning i Aarhus både lør/søn/mandag Smile )

Spring til debat: