Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Homebanking
|
|
| Pede |
Lagt på d. 16/07-2012 02:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. |
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 16/07-2012 05:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
Pede skrev: Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. Må sige vi har ingen problemr med at overføre penge fra en Dansk Bank til omtalte Thailandske Bank det går let og smertefriit hvergang. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/07-2012 05:36
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Pede skrev: Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. Jeg har ingen problemer med at overfoere fra Nordea til Bangkok Bank, saa hvorfor skulle der vaere problemer med at overfoere til Kasikorn Bank. Ved ansoegning om overfoerse hos Nordea skal man opgive den thailandske banks swift code og eller BIC nummer eller hvad det nu hedder. Ikke behov for SMS men transaktionen bekraeftes via NemID. Mvh |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/07-2012 05:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det er ikke den thailandske bank, der er et problem, det er din danske bank. Som sula skriver, kræver Danske Bank ikke brug af SMS. Du kan evt. prøve at kontakte Nordea for at høre, om ikke de kan hjælpe med at få overført, det kan være, de er mere professionelle end min bankrådgiver/support hos Lån & Spar Bank. Jeg prøvede at kontakte min bankrådgiver, da jeg skulle bruge nogle penge til at betale en tandlæge, men han og supporten rodede rundt i det, og kunne ikke finde ud af at få det til at virke med et thailandsk telefonnummer. Jeg har 9 mails liggende, som blev sendt over 3 dage, før jeg måtte opgive og hæve i automater over flere dage. Det kostede 2-300 kroner ekstra i forhold til en overførsel plus en masse besvær. Efterfølgende fortalte bankrådgiveren så, at han havde kunnet overføre for mig. Jo tak, det kunne han jo så bare have gjort eller fortalt, da jeg var i kontakt med dem fra Thailand. Jeg skiftede til Danske Bank, da jeg kom hjem. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/07-2012 05:43
|
|
hugoboerge skrev: Ikke behov for SMS men transaktionen bekraeftes via NemID. Mvh Hvordan/hvornår har du fået lavet den ordning? Da jeg skulle skifte bank, kontaktede jeg Nordea i marts/april for at få at vide, om de kunne overføre uden brug af SMS. Det kunne de ikke. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/07-2012 08:24
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Ikke behov for SMS men transaktionen bekraeftes via NemID. Mvh Hvordan/hvornår har du fået lavet den ordning? Da jeg skulle skifte bank, kontaktede jeg Nordea i marts/april for at få at vide, om de kunne overføre uden brug af SMS. Det kunne de ikke. @Kim, det er ikke nogen ordning jeg har, saadan er det bare, med mindre der er sket aendringer inden for den sidste maaneds tid. Mvh. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/07-2012 10:19
|
|
hugoboerge skrev: @Kim, det er ikke nogen ordning jeg har, saadan er det bare, med mindre der er sket aendringer inden for den sidste maaneds tid. Mvh. Underligt. Jeg var i kontakt med dem både skriftligt og mundtligt, og forklarede, hvorfor det var nødvendigt for mig med en bank, der ikke krævede SMS ved overførsler til udlandet. Men det var et krav fra deres side, og det kunne de ikke lave om på. Jeg kan dog ikke huske, om der var en beløbsgrænse for, hvornår der skulle bruges SMS. Er det små beløb, du overfører? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/07-2012 14:03
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: @Kim, det er ikke nogen ordning jeg har, saadan er det bare, med mindre der er sket aendringer inden for den sidste maaneds tid. Mvh. Underligt. Jeg var i kontakt med dem både skriftligt og mundtligt, og forklarede, hvorfor det var nødvendigt for mig med en bank, der ikke krævede SMS ved overførsler til udlandet. Men det var et krav fra deres side, og det kunne de ikke lave om på. Jeg kan dog ikke huske, om der var en beløbsgrænse for, hvornår der skulle bruges SMS. Er det små beløb, du overfører? Jeg synes ikke det er smaa beloeb jeg overfoerer. Jeg overfoerer bl.a. saa jeg har en minimum balance paa min Thai bank konto. Mvh. |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 16/07-2012 15:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Pede skrev: Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. Det er Nordea der sender denne sms til dig hvis du ikke kan modtage den kommer der en tlf. nummer frem du kan ringe til og bekræfte din overførsel. |
|
|
|
| Eigil |
Lagt på d. 16/07-2012 17:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Har sendt penge til kasicorn for 3 uger siden, der var ingen problemer, er det noget nyt at man skal mod tage sms????![]() |
|
|
|
| Pede |
Lagt på d. 16/07-2012 17:45
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Tror jeg formulerede mig lidt forkert. Jeg har Kasicorn netbank. Jeg kan hjemme fra DK logge ind og se min kontobevægelser, men jeg kan ikke overfører penge fra min thailandske konto til en anden thailandsk konto. (mener man får en sms på et thailandsk mobilnr. for at kunne gøre dette). Jeg har en lille webshop i DK og har derfor af og til brug at overfører lidt penge til Thailandske butikker hjemmefra DK. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/07-2012 17:48
|
|
Pede skrev: Jeg har Kasicorn netbank. Jeg kan hjemme fra DK logge ind og se min kontobevægelser, men jeg kan ikke overfører penge fra min thailandske konto til en anden thailandsk konto. Ah, det er noget helt andet, og har jo ikke rigtigt noget med Nordea at gøre. Hvad får du af meddelelse, når du prøver? Hvis jeg ikke husker forkert, skal du vist have opsat kontoen til at tillade overførsler. Jeg har ikke før hørt det med SMS i en thailandsk bank - sikkerhed er vist ikke det, de går mest op i. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/07-2012 17:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Pede skrev: Tror jeg formulerede mig lidt forkert. Jeg har Kasicorn netbank. Jeg kan hjemme fra DK logge ind og se min kontobevægelser, men jeg kan ikke overfører penge fra min thailandske konto til en anden thailandsk konto. (mener man får en sms på et thailandsk mobilnr. for at kunne gøre dette). Jeg har en lille webshop i DK og har derfor af og til brug at overfører lidt penge til Thailandske butikker hjemmefra DK. Ja så forstod jeg lige pludselig dit første indlæg. De mellemliggende indlæg gav ikke mening for mig. I øvrigt lignende bøvl i Krung Thai Bank. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 16/07-2012 18:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Pede skrev: Tror jeg formulerede mig lidt forkert. Jeg har Kasicorn netbank. Jeg kan hjemme fra DK logge ind og se min kontobevægelser, men jeg kan ikke overfører penge fra min thailandske konto til en anden thailandsk konto. (mener man får en sms på et thailandsk mobilnr. for at kunne gøre dette). Jeg har en lille webshop i DK og har derfor af og til brug at overfører lidt penge til Thailandske butikker hjemmefra DK. Ja, svaret må være man skal kunne 'roame' på sit thai nummer her i danmark. ved jeg har kunnet bruge'OTP ' som de kalder det =one time pin' Ellers må man slå den funktion fra. men så skal kontierne der skal overføres til - registresres med en application' for hver konto der skal kunne overføres til. Men nå først de er oprettet kan der overføres internent mellem thai konti. Men som jeg læser dit spørgsmål, kan det dreje sig om flere og måske pt. ukendte thai konti. Så ser jeg ikke andre løsninger end OTP. Er pt. ikke i Dk. så kan ikke se om mit thai mobil nummer stadig kan roame ( 12 call) Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 16/07-2012 21:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Pede skrev: Tror jeg formulerede mig lidt forkert. Jeg har Kasicorn netbank. Jeg kan hjemme fra DK logge ind og se min kontobevægelser, men jeg kan ikke overfører penge fra min thailandske konto til en anden thailandsk konto. (mener man får en sms på et thailandsk mobilnr. for at kunne gøre dette). Jeg har en lille webshop i DK og har derfor af og til brug at overfører lidt penge til Thailandske butikker hjemmefra DK. Så er det vel bare at købe en thai tlf nummer der også virker i Dk. mig bekendt kan 12call og dtac begge bruges i Dk. Og husk så at ændre dit nummer i banken dernede. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/07-2012 03:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Har du prøvet at kontakte Kasikorn Bank omkring problemet ?? Jeg synes min Afd er meget gear for at hjælpe os Fa-Rang. Og har forståelse for at vi måske ikke altid er i Thailand (Selv om jeg er) Kan jo nemt være der er en løsning på det med sms imod et gebyr, OPT til din mail konto, måske helt fjerne OTP hvis du godkender at din sikkerhed bliver meget mindre.... Men mener at havde læst for jævn tid siden at det blev vedtaget at der SKULLE bruges OPT for vores sikkerhed skyld... Har du prøvet at login på nettet, og under personlig / sikkerhed og se om der er en mulighed der for at lave om ang OPT ?? OPT blev indført for at sikker brugeren, og jeg synes personlig at Thai bank delen er en del mere sikker end det jeg kende fra lille Danmark... Jeg synes personlig det er kanon rart at vide, der skal bruge alle de oplysning for at andre kan misbruge mine konto, så som login og password, samt min mobil for OPT.. Oven i det har jeg sat en MAX grænse på hvad der kan bruges / overføres, skal det være mere, skal jeg forbi banken med bankbogen og mit pas og underskrive et stykke papir... Jeg får SmS, E-Mail hver gang der sker det mindste på konto / bliver login på nettet... Så ja, jeg føler altså at Thai bank er meget sikker... |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 17/07-2012 10:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Badedyr skrev: Har du prøvet at kontakte Kasikorn Bank omkring problemet ?? Jeg synes min Afd er meget gear for at hjælpe os Fa-Rang. Og har forståelse for at vi måske ikke altid er i Thailand (Selv om jeg er) Kan jo nemt være der er en løsning på det med sms imod et gebyr, OPT til din mail konto, måske helt fjerne OTP hvis du godkender at din sikkerhed bliver meget mindre.... Men mener at havde læst for jævn tid siden at det blev vedtaget at der SKULLE bruges OPT for vores sikkerhed skyld... Har du prøvet at login på nettet, og under personlig / sikkerhed og se om der er en mulighed der for at lave om ang OPT ?? OPT blev indført for at sikker brugeren, og jeg synes personlig at Thai bank delen er en del mere sikker end det jeg kende fra lille Danmark... Jeg synes personlig det er kanon rart at vide, der skal bruge alle de oplysning for at andre kan misbruge mine konto, så som login og password, samt min mobil for OPT.. Oven i det har jeg sat en MAX grænse på hvad der kan bruges / overføres, skal det være mere, skal jeg forbi banken med bankbogen og mit pas og underskrive et stykke papir... Jeg får SmS, E-Mail hver gang der sker det mindste på konto / bliver login på nettet... Så ja, jeg føler altså at Thai bank er meget sikker... Kort og godt det må være bedst som HFD skriver: og kan tilføje dette (igen) 1: Hvis der kan roames med Thai nummer i DK, (og man sørger for nummeret er aktivt, har charged 'tid nok' til man kommer derned igen) Ja så er der jo ikke noget at spørge Banken om. 2 : man kan sagtens slå OTP fra, Men det kræver så at kontoerne der skal sendes til er oprettet, på et ansøgnings skema for hver konto, Som jeg læser det er det ikke en brugbar løsning for trådstarter. 3 : Spørge om man kan få nedsat den i forvejen ringere sikkerhed der er med kort/bank i Thailand virker jo absurd. Sikkerhed thaibank vs DK bank (incl kort) med Nem id. Ja, det kan man opfatte forskelligt. :-) Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 17/07-2012 15:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Pede skrev: Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. Du skal mens du er i Thailand ændre din homebanking fra sms til en kode i stedet, det har jeg. Desværre skal du på forhånd via særlig blanket knytte de kontoer som du vil overføre penge til, til din konto i Kasikornbank. Når de forskellige konti er knyttet til din bank, kan du via kode overføre til disse. Får du brug for at knytte en ny konto til din bank, mens du er i Danmark, skal du downloade den særlige blanket, udfylde den, lægge en underskrevet fotokopi af dit pas sammen med blanketten, og sende den til Banken i Thailand. De accepterer ikke email, så det skal være i konvolut. Det er fandens besværligt, men Kasikornbank har valgt en høj sikkerhed. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/07-2012 18:43
|
|
Ok, jeg har nok misforstået sikkerhedsniveauet. Jeg har ikke selv prøvet at overføre penge fra min Kasikorn-konto, men havde fået opfattelsen, at man blot skulle aktivere muligheden, hvorefter man frit kunne overføre. Og det koblet sammen med et login med kun brugernavn og kode virkede usikkert. Det er glædeligt at høre, at ens penge er lidt mere sikre, end jeg frygtede.
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 17/07-2012 19:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
vandango skrev: Pede skrev: Jeg har en Kasicorn bankkonto, men jeg kan ikke hjemme fra overfører penge fra Nordea konto til min Thailandske konto, da det vist kræver man modtager en sms. Eller overfører penge mellem to thailandsk kontoer hjemme fra DK. Findes der en anden Thailandsk bank for man kan overfører penge mellem dansk/thailandsk-thailansk konto. Mit problem er at jeg syntes det er dyrt i gebyr at kun at kunne hæve ca. 2.000 dkr. ad gangen. Jeg er i Thailand de næste 10 dage så jeg håber at kunne løse mit problem, måske ved at skifte til en anden bank. Du skal mens du er i Thailand ændre din homebanking fra sms til en kode i stedet, det har jeg. Desværre skal du på forhånd via særlig blanket knytte de kontoer som du vil overføre penge til, til din konto i Kasikornbank. Når de forskellige konti er knyttet til din bank, kan du via kode overføre til disse. Får du brug for at knytte en ny konto til din bank, mens du er i Danmark, skal du downloade den særlige blanket, udfylde den, lægge en underskrevet fotokopi af dit pas sammen med blanketten, og sende den til Banken i Thailand. De accepterer ikke email, så det skal være i konvolut. Det er fandens besværligt, men Kasikornbank har valgt en høj sikkerhed. Du kan også vælge OTP (one time password) via sms når du skal tilknytte kontoer mens du er i Danmark eller andre lande. Forudsætter dog at dit thai nummer kan roame og modtage sms i udlandet. Michael B Kristensen
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.