Se indlæg
 Udskriv debat
Reality-deltagere dræber dyr for penge
phom

http://www.bt.dk/...-for-penge

TV3 får Fristet-deltagere til at slå kalv og hundehvalp ihjel for penge i Thailand

’Hvor langt vil du gå?’ lyder det æggende oplæg til TV3-programmet Fristet. Så langt som at dræbe dyr for penge er svaret for flere reality-deltagere, der for tiden er på optagelser i Thailand.

Sidste år tilbød TV3 sine deltagere 30.000 for at blende en guldfisk i programmet ’Fristet’. Der blev trykket på knappen, men strømmen var slukket. Men når der i år trykkes på knappen i programmet, så dør dyrene, kan BT fortælle.

Som noget af det første bliver en pige plukket ud af deltagerholdet og spurgt, om hun for en pengepræmie vil lade en kalv skyde med en boltpistol.

- Pigen tog det ret hårdt, særligt fordi de skulle spise kalven bagefter. Det virker i det hele taget voldsomt grænseoverskridende i år, siger en anonym kilde tæt på produktionen, som BT har været i kontakt med.

Senere bliver en anden deltager spurgt, om vedkommende vil lade en hundehvalp aflive. Mens to andre bliver spurgt, om de vil give en thailandsk familie mulighed for at blive boende i deres hus, eller tage en pose penge og dermed også nøglerne fra familien. Begge er igen enige om at tage pengene - til trods for, at familien havde ’små børn og ikke salt til et æg’, som kilden formulerer det.

- Det kan godt være, at de har grædt bagefter, men de har jo sagt ja. Det er ufatteligt, at de gør det! mener kilden.

Det mener sidste års Fristet-deltager Irina Babenko også.

- Det lyder helt vanvittig i år. Jeg er glad for, at jeg ikke er med i år. Jeg har ondt af det psykiske pres, de udsættes for. Men de har brug for større opmærksomhed og bedre seertal i år, og det skal de nok få - i hvert fald i første omgang, siger Irina Babenko.

Flere af de kilder, som kender til indholdet i anden sæson af Fristet, som BT har talt med, angiver også årets voldsomme udskejelser som grunden til, at optagelserne i år er flyttet fra Tyrkiet til Thailand.

- Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, om det er i orden at slå dyr ihjel på den måde for at lave underholdning til et tv-program, siger en anden anonym kilde tæt på produktionen til BT.

Sidste år udløste en skeløjet ged, tatoveret på en deltagers balde, 20.000 kroner i pengepræmie. Men i år fristelserne på alle måder skubbet ud til kanten. Udover at dræbe dyr, bliver fyrene i programmet bedt om at levere sæd til en thailandsk sædbank. Udfordringen accepteres, men ingen af dem er angiveligt i stand til at 'levere varen', da det kommer til stykket, og kameraerne snurrer.

Indholdet i årets Fristet efterlader flere spørgsmål, som BT gerne ville have stillet TV3. Men stationen vil ikke kommentere på indhold, der endnu ikke har været vist, lyder meldingen. Hverken TV3's pressechef Søren Hedman eller programmets vært Adam Duvå Hall ønsker at udtale sig om de udskejelser, som lige nu finder sted og optages i Thailand.

dutling68
fy for helvede de skulle skamme sig.....Til hest
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Anonym Bruger
jeg blev sgu trist første gang jeg hørte at TV3 skulle filme i Thailand...efter at have læst dette er det kun blevet værre....

PATINYA
JS skrev:

jeg blev sgu trist første gang jeg hørte at TV3 skulle filme i Thailand...efter at have læst dette er det kun blevet værre....

JA! jeg er faktisk også flov over at være Dansker i LOS lige nu, med den usmagelige opførsel TV3 ligger for dagen lige nuSad
FØJ FOR SATANAngry

flyer
PATINYA skrev:

JS skrev:

JA! jeg er faktisk også flov over at være Dansker i LOS lige nu, med den usmagelige opførsel TV3 ligger for dagen lige nuSad
FØJ FOR SATANAngry

Ja og de narehatte de har til at deltage har heller ingen skrubler! Godt man ikke har den skodkanal!!!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

chaingmai
boykot tv3Sad

vandango
Tror at TV3 skal passe lidt på omkring det med hunde, kongen er i forvejen pissesur over at de spiser dem oppe i Sakon Nakhon.

Han er noget øm over for hunde, jeg ved ikke hvorfor?

Den med fisken og kalven ville jeg ikke have nogen problemer med, dog ville jeg give fiskepengene til fattige børn i Thailand.
Kalvekødet ville jeg bare kaste mig over. Cheers
Redigeret af vandango d. 19/07-2012 09:45

flyer
vandango skrev:

Tror at TV3 skal passe lidt på omkring det med hunde, kongen er i forvejen pissesur over at de spiser dem oppe i Sakon Nakhon.

Send ham et tip.... Og få spærret de syge mennesker inde i et thaifængselAngry altså dem fra TV3
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Peder1968
Strider det ikke også mod hvad Budisme står for?
Hvis man dræber et dyr risikere man jo det kunne være ens afdøde onkel.........

sony
flyer skrev:

vandango skrev:

Send ham et tip.... Og få spærret de syge mennesker inde i et thaifængselAngry altså dem fra TV3

Hvorfor kun dem fra tv3, hvad med de hjernedøde deltagere de skulle hænges op af en væg allesammen.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

PATINYA
vandango skrev:

Den med fisken og kalven ville jeg ikke have nogen problemer med, dog ville jeg give fiskepengene til fattige børn i Thailand.
Kalvekødet ville jeg bare kaste mig over. Cheers

Hvis der findes noget, tror det er nemere at skrive hvad de IKKE æder deroppe,GrinCheers

Peder1968
sony skrev:

Hvorfor kun dem fra tv3, hvad med de hjernedøde deltagere de skulle hænges op af en væg allesammen.

Helt enig.

Skal vi lade disse sætninger hænge lidt?

Senere bliver en anden deltager spurgt, om vedkommende vil lade en hundehvalp aflive. Mens to andre bliver spurgt, om de vil give en thailandsk familie mulighed for at blive boende i deres hus, eller tage en pose penge og dermed også nøglerne fra familien. Begge er igen enige om at tage pengene - til trods for, at familien havde ’små børn og ikke salt til et æg’, som kilden formulerer det.

Vi har et Viaplay abonnement samt TV3 pakken som bliver opsagt hvis ovenstående er rigtigt.

Leif
Hvis man ellers fulgte med, så har de fortalt at den med at aflive hunde.
Var en avis and.

Og kan man få ondt i røven af de afliver en kalv, så skulle man nok blive vegetar.

paulsenp
@Leif

Hvis man ikke ligefrem tænder på at se dyr blive slået ihjel, har man næppe fulgt med på TV3, eller hvor avisanden nu er blevet omtalt.

Mht, kalven er det nok ikke det, at den bliver dræbt, som det, at det sker for underholdningens skyld, man har noget imod.
Peter

Leif
Sikke da noget bavl at fyre af.
Skulle man tænde på at aflive dyr, for at få mad, nu man ikke er vegetar ??

jeg indrømmer gerne jeg har aflivet mange dyr.
grise, høns, ænder, gæs, ko, fisk, osv.

Ikke fordi jeg syntes det er sjovt, men det er nu engang nødvendig, hvis man spiser kød. Og ikke bilder sig selv ind man er bedre fordi man køber det hele indpakket i plastik.

der står endda den kalven skal skydes med en boltpistol, mere human kan det næsten ikke blive, plus de skal spise den, Så det er for madens skyld.

Vil man endelig hidse sig op over at hunde aflives, kunne man jo starte med at true med at anmelde de tusinder af Thaier der render rundt og afliver hunde med gift.. Hvor hundene lider..

At nogen spiser hund.. jamen det står ikke på min spise seddel, men giver det mig så ret til at dømme dem..
jeg spiser jo andre dyr.. Hvad er forskellen.
altså ud over dobbelt moral.

PATINYA
Leif skrev:

Sikke da noget bavl at fyre af.
Skulle man tænde på at aflive dyr, for at få mad, nu man ikke er vegetar ??

jeg indrømmer gerne jeg har aflivet mange dyr.
grise, høns, ænder, gæs, ko, fisk, osv.

Ikke fordi jeg syntes det er sjovt, men det er nu engang nødvendig, hvis man spiser kød. Og ikke bilder sig selv ind man er bedre fordi man køber det hele indpakket i plastik.

der står endda den kalven skal skydes med en boltpistol, mere human kan det næsten ikke blive, plus de skal spise den, Så det er for madens skyld.

Vil man endelig hidse sig op over at hunde aflives, kunne man jo starte med at true med at anmelde de tusinder af Thaier der render rundt og afliver hunde med gift.. Hvor hundene lider..

At nogen spiser hund.. jamen det står ikke på min spise seddel, men giver det mig så ret til at dømme dem..
jeg spiser jo andre dyr.. Hvad er forskellen.
altså ud over dobbelt moral.

Sikke noget BAVL, du fyrer af, og hvor har du de påstande fra? at tusindvis af Thaier forgifter hundene, sikke noget ævl, de amputerer heller et ben på en hund end lade den dø, kig på alle de soi dogs der render forkummerlige rundt, de bliver sgu ikke forgiftet, TVÆRTIMOD, ikke en gang en giftig cobra eller skollopender slår de ihjel hvis de kan undgå det.....nej nej den må du længere ud på landet med.
Forsat go dag

paulsenp
@Leif
Du misfortolker mit indlæg.

Jeg er bestemt heller ikke vegetar, men du kan ikke bilde hverken mig eller ret mange andre ind, at TV3 har andre idéer med det her end ren underholdning.

Det er ikke for madens, men alene for showets skyld.

Mht spørgsmålet om hunde, eller for den sags skyld hvadsomhelst andet, behøver man vel ikke at inddrage resten af verden, fordi man mener at se et lokalt problem.
Peter

Leif
Hmmm ja det kan da godt være vi taler forbi hinanden.

Men jeg kan nu stadig ikke se det er noget at hidse sig op over, sålænge det foregår på en ordentlig måde og der er et fornuftigt formål med at slå dyret ihjel.
Som her hvor den skal spises, alternativet er at købe kød andre har slagtet..

At det så kan bruges som underholdning..
tjae men det viser vel mere om hvor langt mange har fjernet sig fra den virkelighed vi lever i.

patinya
jeg kan garantere dig der bliver aflivet hunde med gift..
Skidtet kan købes i enhver landhandel og er blå.

Bruges i øvrigt stækt fotyndet til at sprøjte afgrøder med.. Ja altså for at aflive diverse små dyr som ellers kunne finde på at smage på afgrøderne. Især en orange/rød bille i bønnerne.
Det er meget giftig og det tager ca 5 min for en hund at dø af det. yes jeg har set det.

Dakarb = skolependere, mangmau= scorpion, ja der er da sikkert nogen som ikke slår dem ihjel..
Men mon ikke det skyldes du færdes for meget i storbyen..
Selv slangerne skal være hurtige de fleste steder, ellers ender de i wok,en.

men det er da ikke første gang jeg hører historien om at Thaier ikke slår dyr ihjel.

phom
Chokerende beretninger om de kontroversielle reality-optagelser i Thailand vælter frem.

http://heltnormal.../20/131014

PATINYA
Grin nej Leif, jeg færdes ikke for meget i storbyen, jeg har boet nogle år i Pattaya men bor nu med konen ude iblandt rismarkerne i Suphan Buri, og jamen det er da korekt at de feks. slår en skollopender ihjel, det er ikke mere som 2 uger siden min kone kom ud på teressen og viste mig en død skollopender hun lige havde nakket i mine cowboybukser for enden af sengen, men det jeg faktisk mente var den generelle Buhdistiske/Thai kultur, og den siger jo man helst ikke slår dyr ihjel uden videre, og ja i Issan river de jo også hovedet af en høne for et godt ord, for at få mad, men vi køber det nu på markeder eller i Tesco lotus osv, og jeg lever gudskelov heller ikke i Issan. go weekendCheers

Spring til debat: