Se indlæg
 Udskriv debat
Et liv i Thailand 24/7
taxidriver990
Saa blev det min tur....

Efter kort tids mail correspondence og lange telefon samtaler, tog jeg kaempe skridtet ud i det ukendte uden sikkerhedsnet.
Jeg skulle se, haabede jeg, den kvinde som paa en saadan maade havde twisset mit hjerte og hjerne, in real life.
Som jeg har beskrevet i en forkert traad, undskyld, moedte jeg denne ukendte og intresante thailandske kvinde paa nettet kort efter at jeg havde afsluttet et forhold til den ( thai ) kvinde som jeg troede skulle vaere min for livet.
Nogle vil maaske sige at jeg handlede i panik, men hvornaar ved man hvad der er det rigtige og det forkerte naar man skal vaelge partner.
Det er jo ikke, som nogen vil sige/skrive en brugt bil vi koeber.
Jeg landede d 9 april, efter knap 1,5 maaned bekendskab via net o mobil, i CNX for at moede kvinden i mit liv, ja eller en maaned ferie. Heldigvis stod hun der, flankeret af en datter og maiden. Selv om jeg nu har naaet en efter min datter udsagn en hoej alder ( 48 ) saa havde jeg godt nok sommerfugle i maven, men er det ikke saadan det skal vare, suget skal vaere der.
Den foerste tid har helt klart vaeret den svaereste, nu skulle forventningerne indfri, passede vi overhovedet sammen, kemi....naa ja det er et fag i folkeskolen
Mange, rigtig mange, kaldte mig bindegal, at opgive lejlighed, job familie, sikkerheds nettet for det ukendte, jeg har ikke fortrudt det et minut.
Men Men men...det er ingen leg, det er haardt arbejde, hurtigt lavede vi den regel at vi aldrig gik i seng uden at have gjort rent bord, ingen sure miner, eller misforstaaelser inden sengetid og meget meget snak under dynen.
Alle dagen er begyndt og afsluttet med et: Phum rak khun
Skal siges at vi bor extremt lokalt, ikke et hvidt ansigte i naarheden saa ensomheden skulle kunne melde sig, men nej, jeg bliver samlet op lige saa snart der er tegn paa at jeg "keder mig"
Kommer fra en arbejdsdag paa ikke under 10 timer, nu laver jeg stort set ingenting.
Saa ja man skulle tro jeg ville kede mig, men nix, det gaelder om at bygge noget op, det kan vaere mentalt, d.v.s vise de lokale thaier at jeg er kommet for at blive, vise jai dee, kan jo altid sige sa wa dee krap og smile.
Nu er jeg ikke en attraktion laengere men en del af "bybilledet", folk ved hvor jeg hoere til og naar jeg er ude at gaa saa stopper de og vil koere mig hjem, jeg skal jo ikke gaa rundt der alene.
Vi har bygget en del til siden jeg kom, nej ikke med mine penge, jeg har ingen, og der troede jeg at nu kunne jeg vise at jeg ogsaa kunne arbejde med mine haender....glem det...lige saa hurtigt jeg tog fat i en cement saek saa var der 2 thaier der overtog, jeg skulle passe paa min ryg....hvorfor det den har aldrig fejlet noget.
Og saadan kan jeg blive ved, hver gang jeg forsoeger noget praktiskt saa overtager en thai.
Heldigvis kan jeg faa lov til at "bestemme" hvordan det ny byggede kontor skal se ud og vaere med til at bestille det nye koekken, men haardt arbejde det gaar bare ikke.
Vi har en del frugt plantager, har vaeret der for at hjaelpe...ja ja stil du dig under traeet og slap af. Heldigvis kunne jeg komme op med en ide om en nemmere maade vande traeerne paa, og saa bliver der lyttet, saa helt isoleret er jeg ikke.
Det har helt klart vaeret noget som jeg har skulle vaenne mig meget tid, men det er jo fordi jeg skal finde min plads i hierakiret, jeg er min hustru mand og hun er overhovedet i familien, derfor kan jeg ikke deltage paa samme maade som resten, ikke engang sammen med min hustrus broedre, altid vil de passe paa mig
Nogen vil sige fedt....bare slappe...ja maaske det...men alt har en graense

Jeg har nu vaeret her i 5 maaneder, og jeg har ikke fortrudt.
Vi har haft og vil stadigvaek faa en masse konflikter, helt sikkert, men vi snakker hele tiden semmen og MED hinanden, det virker som en god loesing.
Min hustru ser mig som en sparrings partenr, foer skulle hun traeffe alle beslutninger alene, nu siger hun : " Jeg skal hoere med min mand om det er iorden "
Ioevrigt saa "waier" mine nye broedre mig altid, det har jeg det svaert ved, ser dem jo som broedre ikke som undersaatter, men det er jo deres maade at vise respekt paa, det samme med deres koner.

Saa tro ikke at det at leve med en thai hustru i Thailand er en dans paa roser, men det er meget berigende og livsbekraeftigende.
Foeler mig lige saa ung som min hustru...38...jeg er dog 48, faktiskt glemmer jeg den aldersforskel der ret ofte, og det kan jo kun vaere en god ting
Haaber andre kan faa glaede af disse guldkorn....
Og nej der er ikke smurt tykt paa

bcnhunter
taxidriver990 skrev:

Saa blev det min tur....

Efter kort tids mail correspondence og lange telefon samtaler, tog jeg kaempe skridtet ud i det ukendte uden sikkerhedsnet.
Jeg skulle se, haabede jeg, den kvinde som paa en saadan maade havde twisset mit hjerte og hjerne, in real life.
Som jeg har beskrevet i en forkert traad, undskyld, moedte jeg denne ukendte og intresante thailandske kvinde paa nettet kort efter at jeg havde afsluttet et forhold til den ( thai ) kvinde som jeg troede skulle vaere min for livet.
Nogle vil maaske sige at jeg handlede i panik, men hvornaar ved man hvad der er det rigtige og det forkerte naar man skal vaelge partner.
Det er jo ikke, som nogen vil sige/skrive en brugt bil vi koeber.
Jeg landede d 9 april, efter knap 1,5 maaned bekendskab via net o mobil, i CNX for at moede kvinden i mit liv, ja eller en maaned ferie. Heldigvis stod hun der, flankeret af en datter og maiden. Selv om jeg nu har naaet en efter min datter udsagn en hoej alder ( 48 ) saa havde jeg godt nok sommerfugle i maven, men er det ikke saadan det skal vare, suget skal vaere der.
Den foerste tid har helt klart vaeret den svaereste, nu skulle forventningerne indfri, passede vi overhovedet sammen, kemi....naa ja det er et fag i folkeskolen
Mange, rigtig mange, kaldte mig bindegal, at opgive lejlighed, job familie, sikkerheds nettet for det ukendte, jeg har ikke fortrudt det et minut.
Men Men men...det er ingen leg, det er haardt arbejde, hurtigt lavede vi den regel at vi aldrig gik i seng uden at have gjort rent bord, ingen sure miner, eller misforstaaelser inden sengetid og meget meget snak under dynen.
Alle dagen er begyndt og afsluttet med et: Phum rak khun
Skal siges at vi bor extremt lokalt, ikke et hvidt ansigte i naarheden saa ensomheden skulle kunne melde sig, men nej, jeg bliver samlet op lige saa snart der er tegn paa at jeg "keder mig"
Kommer fra en arbejdsdag paa ikke under 10 timer, nu laver jeg stort set ingenting.
Saa ja man skulle tro jeg ville kede mig, men nix, det gaelder om at bygge noget op, det kan vaere mentalt, d.v.s vise de lokale thaier at jeg er kommet for at blive, vise jai dee, kan jo altid sige sa wa dee krap og smile.
Nu er jeg ikke en attraktion laengere men en del af "bybilledet", folk ved hvor jeg hoere til og naar jeg er ude at gaa saa stopper de og vil koere mig hjem, jeg skal jo ikke gaa rundt der alene.
Vi har bygget en del til siden jeg kom, nej ikke med mine penge, jeg har ingen, og der troede jeg at nu kunne jeg vise at jeg ogsaa kunne arbejde med mine haender....glem det...lige saa hurtigt jeg tog fat i en cement saek saa var der 2 thaier der overtog, jeg skulle passe paa min ryg....hvorfor det den har aldrig fejlet noget.
Og saadan kan jeg blive ved, hver gang jeg forsoeger noget praktiskt saa overtager en thai.
Heldigvis kan jeg faa lov til at "bestemme" hvordan det ny byggede kontor skal se ud og vaere med til at bestille det nye koekken, men haardt arbejde det gaar bare ikke.
Vi har en del frugt plantager, har vaeret der for at hjaelpe...ja ja stil du dig under traeet og slap af. Heldigvis kunne jeg komme op med en ide om en nemmere maade vande traeerne paa, og saa bliver der lyttet, saa helt isoleret er jeg ikke.
Det har helt klart vaeret noget som jeg har skulle vaenne mig meget tid, men det er jo fordi jeg skal finde min plads i hierakiret, jeg er min hustru mand og hun er overhovedet i familien, derfor kan jeg ikke deltage paa samme maade som resten, ikke engang sammen med min hustrus broedre, altid vil de passe paa mig
Nogen vil sige fedt....bare slappe...ja maaske det...men alt har en graense

Jeg har nu vaeret her i 5 maaneder, og jeg har ikke fortrudt.
Vi har haft og vil stadigvaek faa en masse konflikter, helt sikkert, men vi snakker hele tiden semmen og MED hinanden, det virker som en god loesing.
Min hustru ser mig som en sparrings partenr, foer skulle hun traeffe alle beslutninger alene, nu siger hun : " Jeg skal hoere med min mand om det er iorden "
Ioevrigt saa "waier" mine nye broedre mig altid, det har jeg det svaert ved, ser dem jo som broedre ikke som undersaatter, men det er jo deres maade at vise respekt paa, det samme med deres koner.

Saa tro ikke at det at leve med en thai hustru i Thailand er en dans paa roser, men det er meget berigende og livsbekraeftigende.
Foeler mig lige saa ung som min hustru...38...jeg er dog 48, faktiskt glemmer jeg den aldersforskel der ret ofte, og det kan jo kun vaere en god ting
Haaber andre kan faa glaede af disse guldkorn....
Og nej der er ikke smurt tykt paa

Ok, fint informativt indlæg Mr. TaxiSmile
Thai 4ever.....Grin

www.sawadee.com
maichai
Angel
Lyder sødt
jeg nægter dog at tro på man kan leve uden penge i Thailand Hvad med visa og så videre det skal da betales hvad med forsikringer Rolll
Nej den må du videre ud på BØHLANDET med
Sleeping good Sov sødt og drøm bare videre Headbanger
Med venlig hilsen
Maichai
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

AL 48
Fint indlæg.
Og, hvis du virkelig går ind for det, kommer du aldrig til at kede dig. - Allerhøjest en gang imellem at savne det at tale dansk. Men så findes mobilen og Skype jo heldigvis. Det kan fjerne de værste abstinenser.
Men som Maichai skriver, så må du jo have en vis form for indkomst/formue for at kunne få permanent opholdstilladelse
Al held og lykke.
Redigeret af AL 48 d. 11/09-2012 16:39

taxidriver990
Kaere Maichai
Penge....Havde nogen med ja men ingen gigant sum
Visa...fik mit pas tilbage igaar fra "visabutikken"
Nu er det gyldigt til 24 november 2013 ( tyve tretten )
Glemte at naevne forsikring, det er min hustru afdeling, hendes land hende der ordne det praktiske
Men har skam tegnet en: pris ( saa vidt jeg husker 8.900 Baht )

Du er velkommen herud, lige inaerheden af Chom Tong d 17 november, der har vi thai wedding ceremony, og jeg skal med glaede tage imod dig som gaest.

taxidriver990
Al 48:
Kan vaere jeg skal begynde at dreje paa sandheden saa tror folk maaske paa mig Grin
Kan ogsaa vaere jeg ikke skal skrive alt. Ved det ikke er ny her
Jeg har faaet lavet et visa, og saa vidt jeg ved kan alt koebes for penge her, det er bare ikke mine penge
Permant opholdstilladelse kraever vel 5 aar her....tror jeg.
Jeg har dog den gule bog og thai koeerkort, saa slipper jeg for at skulle betale farang priser ved parker o.lign
Jeg er maaske naiv, ja, men lyve hvorfor ?
Fortaeller bare ud fra hvad jeg oplever, bruger der her forum som min laenk til DK
Skype virker ikke her, bruger en lille "dims" i laptoppen og internet er extrem langsomt.
TOT siger at der ikke kan laves bedre forbindelse her, de har skam vaeret her....
Naa ja det er anden historie....
De ( TOT ) ringer paa fastnet telefonen kl 8.00 om morgenen og siger de er paa vej, vi er det foerste hus.
Fint, datteren bliver hjemme og venter.....
De kom 2 dage efter....
Velkommen til Thailand, TDC o TOT....samme firma?

baksida
jeg er på din alder og ugift, ka jeg også få årsvisa? jeg har penge men ingen pension, forklar lige visabutikken

AL 48
taxidriver990 skrev:

Al 48:
Kan vaere jeg skal begynde at dreje paa sandheden saa tror folk maaske paa mig Grin
Kan ogsaa vaere jeg ikke skal skrive alt. Ved det ikke er ny her
Jeg har faaet lavet et visa, og saa vidt jeg ved kan alt koebes for penge her, det er bare ikke mine penge
Permant opholdstilladelse kraever vel 5 aar her....tror jeg.
Jeg har dog den gule bog og thai koeerkort, saa slipper jeg for at skulle betale farang priser ved parker o.lign
Jeg er maaske naiv, ja, men lyve hvorfor ?
Fortaeller bare ud fra hvad jeg oplever, bruger der her forum som min laenk til DK
Skype virker ikke her, bruger en lille "dims" i laptoppen og internet er extrem langsomt.
TOT siger at der ikke kan laves bedre forbindelse her, de har skam vaeret her....
Naa ja det er anden historie....
De ( TOT ) ringer paa fastnet telefonen kl 8.00 om morgenen og siger de er paa vej, vi er det foerste hus.
Fint, datteren bliver hjemme og venter.....
De kom 2 dage efter....
Velkommen til Thailand, TDC o TOT....samme firma?

Jamen velkommen i klubben.
I starten sad jeg også bare med en "blue-tooth" forbindelse på formidable 56KbAngry
Men når nu i har fastnettlf., så må i have mulighed for internet den vej. Det fik vi. (Også langt ude på lars tyndskids mark). Vi fik så 1Mb via tlf.stikket.-Det kan Skype til nød køre på med camera.
Men ellers er der mulighed for parabol. Det er skide-dyrt, og ikke en disse værd (lovet hastighed op til 1 Mb. Men kom aldrig over 350 KCool.

taxidriver990
Hej,

Tror ikke det har noget med alder og ugift at goere, mere et spoergsmaal om man vil betale det det koster.
Ved ikke adressen paa butikken, men kan finde den, de har ogsaa en hjemmeside
Det er noget af en blandet landhandel, har vist ogsaa ejendomme, tror de kan lave det meste for penge
Bare saa vi taler samme sprog.... den ligger i Chiang Mai

taxidriver990
AL 48:

Jeg har helt opgivet det der TOT.
De har skam vaeret her og haft master oppe, tror ogsaa de tjekkede noget med telefonen.
Maa indroemme at jeg ikke helt har fidus til dem, ligesom med TDC
De er ungerne der vil have en hurtigt forbindelse, de har de saa i deres mobiltelefon.....
Tror jeg er blevet for gammel til alt det tekniske hurlomhej

Som skrevet ny herude, og stadigvaek irriteret over at folk ikke holder hvad de lover, saa jeg overlader det meste til hustruen, og det er hun selv ude om, for hun siger det er hendes land og jeg kan ikke goere noget...
Saa let kommer jeg uden om problemmerne

Har en AIS dims, 7.2 Mbps staar der paa den...men men...Violin

baksida
snakker vi om 20 - 25000 bath og så må man blive i landet eet år? eller ska man stille på immigration hver 3 måned. tror nogle her at jeg ka få års visa på hvide sande jeg er 50 år ingen pension.

AL 48
Prøv at køre denne:
http://speedtest....

taxidriver990
Prisen du naevner virker meget rigtig.
Jeg fik lavet lidt extra saa lidt dyrene.
Immigrations manden ringede til mig og sagde at jeg skulle stille min mobil kalender til at ringe hver 80 dag, saa ja skal vise min gule bog hver 3 maaned ellers boede 2.000 Bath
Mit visa gaelder til 24 november 2013
De har ikke spurgt om min indkomst, har ingen, eller andet.
Men 50 aar saa kan du vel faa retirement visa ?

taxidriver990
AL 48:

http://www.speedt...233791.png

baksida
tænkte på at flytte derned. med 2 mill. thaibath i bangkok bank. hvad er gul bog og hvor får man den? jeg får jo ingen pension

AL 48
[quote]taxidriver990 skrev:

AL 48:

http://www.speedt...233791.png
[/quote

Ja,-forstår godt at du bliver frustreret. Du har kun 120Kb at gøre godt med. Det går kun til at skrive med. Download af billeder vil tage ½år.
Prøv at gå hårdt til dem vedr. din fastnet-tlf.,- der kan du få en ordentlig forbindelse (1MCool til ca. 600baht pr. måned.
Og din upload kan du godt skrotte.

taxidriver990
Kaere Baksida;
Tror du spoerg den forkerte, jeg er meget ny i det her, faar al hjaelp fra min hustru og kontakter
Den gule bog er en bopaelsbog, kraever vist fast adresse, selv min svigerfar skulle gaa i god for mig foer jeg fik den
Det var let at flytte fra DK, sendte en mail til min gl komune men "boede" derefter 2 maaneder i cyber-space, ikke saadan lige at faa lov til at blive registreret her.
Skal siges at de ikke har haft en hvid mand paa det amphoe foer, saa nok derfor de var extra forsigtige i alt hvad de foretog sig
Selv da vi blev gift og alle papirer var 100% i orden blev vi afvist af nogle amphoe, simpelthen fordi de ikke havde proevet det foer.
Nu kan jeg traekke paa smilebaandet af det men naar man staar i det er det frustrerende, og du kan bare intet goere.
Men saadan er der jo saa meget og det er "charmen" ved at bo her.
Selv da jeg fik mit thai koerekort gik det galt. Skulle have en "laegeattest", he he fik den paa en klinik, d v s min hustru fik den, mig saa de aldrig. Koerekort kontoret ville saa tjekke mine oejne.....gys ... he he..skulle fortaelle en mand naar det var roedt, gult eller groent lys...jeg kan ikke thai, saa det var tolking igennem min hustru Grin
Godt hun ikke er farveblind
Da jeg saa faar koerekortet har jeg faaet thai personnummer ved en fejl, vi tror dog det er med vilje saa de er forberedte naar / hvis jeg skifter nationalitet, men agk....efter 5 timer ringer de og siger vi skal komme med det samme og faa det lavet om.....vi er kun 100kilometer fra kontoret.
Der var jeg lige en tur i det roede felt, spild af tid og benzin, men nikke nej, ikke tabe ansigt saa tilbage igen...
Men saadan er der jo saa meget, idag griner vi bare ad det...
Alle personner fra amphoe og koerekort kontor kommer til vores wedding ceremony, saa noget godt kommer der ud af det.

taxidriver990
Kaere AL 48;

Ganske rigtig at laegge billeder paa facebook tager en dag, og min hustru elsker at laegge billeder ud.
Vi fik taget 224 stk til brug for wedding ceremonyen, en hel dag i heden.
Men at laegge dem ud til familie og venner.....har givet lidt problemmer, bliver jo gal i skralden naar det ikke vil som man er vant til hjemmefra...havde bredbaand o extremt hurtigt..
Hustruen hun bare rykker paa skulderene og siger at vi ikke skal naa noget....
Det kan hun jo have ret i, men alligevel. Igen et kultur problem....
Kan kun smile ad det hele og saa kigge paa min hustru og se at det er det hele vaerd

rinpoche
Til Taxidriver,

Tak for din beretning, altid interessant at høre om udflyttereres oplevelser i Thailand.

Da jeg dumpede ned i en landsby i nordøst-thailand, var der intet internet, ingen mobilos og den nærmeste telefon med forbindelse til oversøiske destinationer var 100 km væk.
Dette gjorde også, at jeg havde den allerstørste motivation til at lære sproget. Min eneste interaktion var med ikke engelsk-talende lokale Esan-beboere.
Det blev så et hybrid-sprog mellem thai og Lao. Smile

Og hvis du vil tillade mig et råd?

Gør alt hvad du kan for at lære sproget, din "belønning" vil blive mangfoldig, din hustru vil respektere dig herfor, vil være stolt af dig og du vil kunne agere med de lokale på deres niveau.

Glem alt om Kham Muang, den lokale dialekt. Gå efter central thai, alle forstår det og alle taler det.

Når først du behersker det, har du færre "abstinenser" i forb. med undværelsen af europæisk selskab hvad sprog angår.

De fleste thai damer har forventninger om, at deres mand kan noget, træffer beslutninger, står som overhovedet af familien.
Mit råd til dig, hvad dette angår er som så: Træd i karakter, vis dig og vis hvad du kan.

Min svigerfamilie forsøgte aldrig at stoppe mig når jeg gik til hånde, når jeg spiste den lokale mad etc.
Tværtimod, dermed indlagde jeg mig respekt.

Jeg indser, at din kone har en god uddannelse, helt modsat min.
Men lur mig, om hun ikke ville værdsætte en indsats fra dig på mange fronter.

mvh
rinpoche

jydetampen
rinpoche skrev:

Til Taxidriver,

Tak for din beretning, altid interessant at høre om udflyttereres oplevelser i Thailand.

Da jeg dumpede ned i en landsby i nordøst-thailand, var der intet internet, ingen mobilos og den nærmeste telefon med forbindelse til oversøiske destinationer var 100 km væk.
Dette gjorde også, at jeg havde den allerstørste motivation til at lære sproget. Min eneste interaktion var med ikke engelsk-talende lokale Esan-beboere.
Det blev så et hybrid-sprog mellem thai og Lao. Smile

Og hvis du vil tillade mig et råd?

Gør alt hvad du kan for at lære sproget, din "belønning" vil blive mangfoldig, din hustru vil respektere dig herfor, vil være stolt af dig og du vil kunne agere med de lokale på deres niveau.

Glem alt om Kham Muang, den lokale dialekt. Gå efter central thai, alle forstår det og alle taler det.

Når først du behersker det, har du færre "abstinenser" i forb. med undværelsen af europæisk selskab hvad sprog angår.

De fleste thai damer har forventninger om, at deres mand kan noget, træffer beslutninger, står som overhovedet af familien.
Mit råd til dig, hvad dette angår er som så: Træd i karakter, vis dig og vis hvad du kan.

Min svigerfamilie forsøgte aldrig at stoppe mig når jeg gik til hånde, når jeg spiste den lokale mad etc.
Tværtimod, dermed indlagde jeg mig respekt.

Jeg indser, at din kone har en god uddannelse, helt modsat min.
Men lur mig, om hun ikke ville værdsætte en indsats fra dig på mange fronter.

mvh
rinpoche

Tak rinpoche.
Det er nok det bedste indlæg,der er skrevet længe her på siden og i en ordentlig tone med lidt af alting,men med mange gode råd.
bukker mig i støvet.

Spring til debat: