Se indlæg
 Udskriv debat
Aergeligt
taxidriver990
Aergeligt at man, forbi man ikke skriver dato og klokkeslet og nummerer alt hvad man har oplevet i sin korte tid som aegtefaelle til en thai kvinde og bosat i Thailand, hele tiden bliver mistroet.
Kaere brugere af dette forum, hvad skulle jeg opnaa og have glaede af at dreje paa sandheden ?
Jeg proever simpelt og maaske lidt naivt at give et billede af hvad der er sket i den korte tid ( 5 maaneder ) jeg har vaeret her i Thailand
Jeg har ikke kendt min hustru laenge, korrekt !
Jeg har ikke rejst i 100aar til Thailand, korrekt !
Jeg er ikke expert i thailandske forhold og regler, korrekt !
Men jeg skriver direkte ud af posen, uden at proeve at faa det til at lyde som en god historie, alt er selv oplevet og ikke altid lige sjovt, men sandheden. Og det er den jeg gerne vil skrive om.
Der sidder maaske en eller anden dumpap, ( ligesom jeg var i andres oejne foer jeg tog afsted ) og har samme mulighed og droem som jeg havde. Han skal have muligheden for at se at det kan lade sig goere men er en haard vej der skal gaaes.
De af mine venner der sagde jeg var tosset har alle undskyldt og sagt at det var staerkt gjort, saa endnu engang hvis du tvivler paa mine ord saa kom og besoeg os, der er aabent hus d 17 november, starter tidligt men det varer hele dagen og aftenen....

Alle er velkomne, bare de komme med en positiv indstilling til tingene
Tak

Peder1968
Yo baby til dig. Dejligt med et frisk pust. Jeg ønsker det bedste for jer Smile

Desværre er der en masse fordomme om Dansk/Thai forhold. Hvad diverse TV udsendelser i hvert tilfælle har hjulpet godt med til.
Min erfaring siger mig der er stor sandsynlighed, lige som i rent danske forhold, vil et dansk/thai forhold kunne vare i mange år hvis bare både den ene og den anden accepterer hinandens kultur og øvrige forskelligheder mellem mand og kvinde.
Hvis en thai kommer til Danmark skal man ikke forvente at vedkommende kan tilpasse sig 100% dansk tankegang og kultur. Det samme hvis vi flytter til Thailand.

taxidriver990
Hej Peder,

Kunne ikke have sagt det bedre mig selv.

Kunne vaere jeg skulle sende en mail til Bubber eller Bjerrehus o Thisted, saa de kunne laere at virkelig ikke kun er sort men meget nuaceret

God dag

DKPete
Kør du bare på ! der vil altid være nogle der er mistroiske etc. sådan er det nu engang på www og i det virkelige liv. Ønsker dig held og lykke derude & håber i får et dejligt bryllup Grin Ville da gerne deltage - men nogen skal jo arbejde for føden her i Dannevang Headbanger - men håber da engang at have skrabet guld nok sammen så konen og jeg kan flytte derud.....

taxidriver990
Tak DKPete,

Jeg glaeder mig som en lille dreng juleaften, har jo kun hoert om hvordan det foregaar, saa nervoes er jeg ogsaa.

Kan vaere nogle ikke tror mig, det er ok op til dem, men de kan da i det mindste vaere saglige.
Nogle maa have braendt sig og derfor negative, kun hvad jeg tror, men del dog med af det.
Saa maaske vi andre kan laere og ikke havne i samme baad.

Og saa er min historie jo total modsat, jeg er den som er kommet med naesten ingenting og lever paa min hustrus naade....
Jeg har sagt farvel til alt i DK, ejer intet der mere og de penge jeg havde med herned er investeret i familien, men det er absolut smaa penge i forhold til hvad der allerede er her af vaerdier
Det er denne specielle situation eller kald det hvad du vil jeg gerne vil dele med mig

Haaber andre maa faa lov til at opleve lykken som jeg endelig har faaet lov til

flyer
Hey Capdriver

Sgu en fin beretning du kommer med, du har godtnok være heldig.... og det er dig vel undt, det er sgu ikke alle der skal være uheldige, jeg syntes selv at jeg er heldig, dog ikke lige så heldig som dig, men skide være med det jeg er lykkelig sammen med mig thaikone og hun siger da oz at hun er lykkelig sammen med mig, jeg ejer heller ikke alverden, men håber dog på at være gældfri om ca 5år, da er jeg tæt på de 55, så vi kan slå os ned i Thailand.

Min kone siger at det vigtigste er at man er et godt menneske, har jo tit spurgt hende hvorfor hun lige holder fast i mig, når jeg nu ikke har mange penge, men det er hun lige glad med og nu har det da holdt i snart fire år, så det skal nok gå... det!

Håber I holder sammen længe... måske vi kan ses engang, når vi flytter derned, vi bor godtnok 235km fra hinanden, men hvad gør det, vi skal jo nok ikke ses hver dagGrin

Jeg kan nu heller ikke få øje på hvad du skulle have ud af at smørre tykt på, håber blot du har det liv du gerne vil have eller i det mindste er på vej dertil, håber at godt for jer og god fornøjelse til november.

Dejlig du vil dele dine oplevelser med os.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

taxidriver990
Hej Flyer,

Du rammer klokke rent. Lige praecis det jeg mener, du er lykkelig med din hustru og jeg med min, og lad os saa dele erfaringer saa vi kan blive ved med at leve droemmen eller komme den naermere, for dem som ikke er naaet dertil endnu.
Jeg har som du spurgt mange gange, og skal nok til at stoppe med det; " Why me, you could have a rich farang ?"
Og svaret er at jeg er aerlig og taler lige ud, ikke noget med gaetterier, klar besked, og saa er der det med det "gode hjerte" mener det hedder jai dee
Nogen vil ryste paa hoved over det, men det er jo saadan thai kvinder taenker
Ja jeg ved godt jeg er heldig, meget heldig. Det fortaeller jeg hende hver dag, at jeg har "scorret" hende, bare rolig kun en maade at udtrykke mig her.
Jeg er kommet her med stor ydmyghed og respekt, ikke noget koebenhavner karlsmart, det har vist sig at vaere den rigtige maade, her !
Jeg har lovet at overholde nogle udskrevne regler og jeg forstaar dem til fulde: bl.a ikke noget med at drikke uden for murene, og det har jeg det fint med.
Har noget at goere med at svigerfar er "big boss" og respekten omkring familien.
Er godt nok traet af udtrykket "Big xxxx" og "Big xxx" men saadan er det bare her, skik foelge eller land fly
Apropos svigerfar, han er noget indenfor goverment har den "store" uniform med kors o baand og stjerner paa, dog meget sjaeldent han tager til kontoret, hoejst en gang om maaneden, saa aabenbart let at vaere big boss, og det giver godt, saa ingenting jeg skal have yttret noget om, bare acceptere at saadan er det.

Kom vaek fra traaden igen....daarlig vane...

Kaere Flyer
Din kommentar goer at jeg kan skrive om mine erfaringer, smaa som store
Og du skal da altid vaere velkommen i vores hus, her er doerene altid aabne, bogstavligt, alle gaar bare ind
Haaber at se dig herude en dag, saa al held og lykke herfra

chaingmai
taxideiver,du må forstå, at det næsten er umuligt og være lykkligt gift med en thaikone der er så mange herinde der ved bedre,påstår du at du er lykkelig så er du dum eller fuld af løgn,modsat bliver thaikvinder altid gift med brave danske mænd, flittige ,ryger ikke, rører aldrig alkohol, er 100% tro, mænd som kun har det ønske, at gøre deres thaikoner glade og lykkelige.............det må du vænde dig til, jeg er selv en af de dumme/løgnagtige der har været lykkelig med min thaikone i 15 årLOL LOL

Peder1968
chaingmai skrev:

taxideiver,du må forstå, at det næsten er umuligt og være lykkligt gift med en thaikone der er så mange herinde der ved bedre,påstår du at du er lykkelig så er du dum eller fuld af løgn,modsat bliver thaikvinder altid gift med brave danske mænd, flittige ,ryger ikke, rører aldrig alkohol, er 100% tro, mænd som kun har det ønske, at gøre deres thaikoner glade og lykkelige.............det må du vænde dig til, jeg er selv en af de dumme/løgnagtige der har været lykkelig med min thaikone i 15 årLOL LOL

Det samme her.... godt nok kun 5 år Grin

chaingmai god humor Wink

PATINYA
taxidriver990 skrev:

Aergeligt at man, forbi man ikke skriver dato og klokkeslet og nummerer alt hvad man har oplevet i sin korte tid som aegtefaelle til en thai kvinde og bosat i Thailand, hele tiden bliver mistroet.
Kaere brugere af dette forum, hvad skulle jeg opnaa og have glaede af at dreje paa sandheden ?
Jeg proever simpelt og maaske lidt naivt at give et billede af hvad der er sket i den korte tid ( 5 maaneder ) jeg har vaeret her i Thailand
Jeg har ikke kendt min hustru laenge, korrekt !
Jeg har ikke rejst i 100aar til Thailand, korrekt !
Jeg er ikke expert i thailandske forhold og regler, korrekt !
Men jeg skriver direkte ud af posen, uden at proeve at faa det til at lyde som en god historie, alt er selv oplevet og ikke altid lige sjovt, men sandheden. Og det er den jeg gerne vil skrive om.
Der sidder maaske en eller anden dumpap, ( ligesom jeg var i andres oejne foer jeg tog afsted ) og har samme mulighed og droem som jeg havde. Han skal have muligheden for at se at det kan lade sig goere men er en haard vej der skal gaaes.
De af mine venner der sagde jeg var tosset har alle undskyldt og sagt at det var staerkt gjort, saa endnu engang hvis du tvivler paa mine ord saa kom og besoeg os, der er aabent hus d 17 november, starter tidligt men det varer hele dagen og aftenen....

Alle er velkomne, bare de komme med en positiv indstilling til tingene
Tak

@taxidriver. jeg syntes der er nogle kanon goe inlæg du har skrevet, og jeg tvivler bestemt ikke på sandheden bag dem, jeg kom selv til Thailand som dig, uden den store formue, og havde rykket teltpælene op i DK, jeg fik også at vide af flere jeg var bindegal, og de har også måtte krybe til korset og indrømme ,det nok ikke var så dumt alligevel det jeg gjorde den gang, så min sitioation ligner næsten til forveksling din, dog er mig og min kone lidt yngre som jer (37-31) og jeg har nu boet i Thailand i snart 3 år, men har også haft et tidligere forhold til en Thai pige, og min kone i dag fandt jeg også på internettet.
Så jeg kan til aldeleshed følge dig og hvordan du lever og har det, og jeg vil også bare sige stærkt gået og forsæt, jeg har aldrig fotrudt noget som helst fra da jeg forlod DK, og til de negative og mistroiske svar du får her på siden kan jeg kun sige IGNORER dem, alt andet kan slet ikke betale sig at bruge kræfter og tid på.
Held og lykke fremoverWink

taxidriver990
Tak for de positive tilbagemeldinger, de varmer

Jeg har faaet en PB, hvor jeg maa staar til svars for noget eller alt det jeg har skrevet om her
Og det har jeg saa forsoegt at goere,: aerligt, reelt og koncentrerat.

Har dog glemt at svare paa et spoergsmaal om Sin Sot
Det vil jeg gerne goere her saa andre kan se hvordan det ogsaa kan goeres.

For det foerste er sin sot noget som parret aftaler skal betales eller ikke
Og vi har valgt at goere som foelger

Vi ( min hustru har betalt ) faaet lavet nogel "fede" ringe, er ellers ikke til ringe, de skal vis at jeg har "smidt" penge paa bordet
Derud over vil mine svigerforaeldre hver faa 25.000 Bath, ikke mere ikke mindre
De faar iforvejen loen hvert aar for at passe frugtplantagerne; 100.000 pr naese

De 25.000bath kommer fra min hustru, sorry men det er hende der har pengene.

Og en aden historie om sin sot og farang/ thai brullyp
En pige her i naerheden ( 21aar o barpige ( Phuket ) ), der kalder min hustru "mor" paa thai, skal giftes med en aussie mand ( 56aar )
Ioevrigt en flinker fyr, han har vaeret forbi og hilst paa, han vil dog blive i australien.
Han var her fordi der var krise i forholdet, undskyld igen, men min hustru skulle ogsaa loese det problem.
Det var en mega krise, samme dag som der var taget billeder til brug ved brullypinvitationerne gik der jalousi i den.
Og det vildt....vil ikke komme ind paa det dog konstatere at aussie mand tager et fly til Phuket for han har faaet nok af den unge piges udbrud
Og saa er der panik paa drengen....manden har jo allerede givet hende 400.000 bath, ( har set book bank ) og skal betale yderliger 2 mill bath......
Wow..heldige kartoffel....manden altsaa.
Jo da, da de var her sad vi og diskutere hvordan de kunne redde deres forhold, hun er meget ung og har meget at laere, og hvem vil ikke gerne laere for de penge.
Naa, men jeg snakkede med aussie mand og min hustru med pigen, og hver gang aussie sagde noget henvendt til pigen, drejede hun hovedet og det stoerste falske smil ( og meget usikre ) kom frem...
Foerste gang studsede baade min hustru og jeg til, men siden vidste vi jo det var aegte kaerlighed ( ironi, undskyld )

Lykken var genetableret og de skal giftes ugen efter os, lige i naerheden
Ioevrigt var det meget vigtigt at han fik de paa engelske skrevne invitationer med hjem, allerede dagen skulle han tilbage til aussieland.
Han har ikke faaet invitiationerne endnu, og det ved jeg for vi har brugt samme firma til brullyppet
Og for at prale lidt, for det er jo det jeg hele tiden goer, saa er mine paa dansk allerede sendt og de foerste positive svar er drysset ind her. Tog kun 5 dage for 2 breve fra Koebenhavns omraadet at naa hertil.
Nu mangler vi "bare" at dele de 300 andre ud. Heldigvis er thaier saa smarte at de paa invitationen skriver en undskyldning for at de maaske ikke selv kan komme og aflevere den, saa mom ikke vi slipper lidt over den del.

Men som skrevet Sin Sot er hvad du goer det til..... ( "smask" "smask" klar til oeretaever )

Hyg jer

Peder1968
For mig lyder det helt gak gak....
Han skal betale 2,4 mill baht for en barpige? Shock
Jeg håber jeg har misforstået det du skriver.

taxidriver990
He he....
Troede ogsaa jeg misforstod noget da jeg hoerte det, men lad os nu se, hun har en del hun skal betale saa ikke umuligt at det er sandt.
Hun har virkelig drejet hans hoved, men dem om det, han virker meget glad for hende saa fred vaere for det.
Jeg kan godt lide fyren, tidligere brandmand og meget lige ud af vejen

Har en til som er speciel i mine oere...
Vi har 'lejet" lidt penge ud ( dette var de penge jeg havde med ) til en tidligere bar girl som ogsaa er sammen med en aussie mand. Hun var helt i oploesing da hun kom her for at leje, normalt kunne hun altid faa penge ud af manden, om ikke andet saa ved at smide sig paa gulvet og tudbroele, men denne gang hjalp det ikke , han kan ikke lide store broest....

Bare til en oplysning, ja hun har betalt hver en bath tilbage og nej brysterne er ikke blevet synligt stoerre, laegen sagde det ikke var muligt, saa mon det har vaeret alle pengene vaerd.

Tilbage til min traad....

Jeg vil til en hver tid holde paa min "ret" til at fortaelle om mit liv her. Paa godt og ondt, naivt dumt eller idiotiskt ja det mon saa vaere op til den der laeser det
Og tilbudet til alle staar ved magt kom og vaer med den 17 november og dem som vil se dokumenter paa at det er hendes ejendele og ikke oevrige famile, ja de kan faa lov til at bladre loes i mapperne der ligger her ved sidan af hvor jeg sidder
Jeg har inget at skjule, lyve om eller goere rosen roedt
Jeg er ikke politkker
Kun en dum naiv, men ikke halv eller hel fed dansk mand som har taget en chance

jydetampen
klart skal du have lov til at fortælle om dit liv og oplevelser,men kan du ikke bruge den tråd du har lavet med livet i thailand 24/7??? jeg er lidt træt af at skal læsse om dit liv i flere tråde.

taxidriver990
Overskriften paa denne traad hedder; Aergeligt

Og aerger mig er hvad jeg goer her
Og for at forklare det maa der jo gives eksempler paa hvad det er der goer folk "pissed" naar jeg nedfaelder ord i den anden traad "Jydetampen" omtaler i sin kritik.

Jeg aerger mig over at jeg var saa dum at tro at janteloven ikke kunne naa mig herude, men det ved jeg nu den kan

Saa vidt jeg har laest " Om siden" her saa er den lavet for at dele erfaringer og oplevelser, bitter eller gode men dele dem fordi verden er blevet mindre og folk bosatter sig i andre kulture og forhaabentlig goer det for at;
" Skik foelge eller land fly "

Dette vil jeg gerne vaere med til at bedrage til, hvad enten nogen bliver boernehavefornaermet eller misundelige eller hvad ved jeg

Saa er skriver der hvor det passer med den tekst jeg har i sinde, hvis dn ikke passer er jeg sikker paa at webmaster nok skal fortaelle mig at jeg laver noget forkert

Hav en god dag

jydetampen
Det er hverken jantelov eller børnehave fornærmet.
Men alt bliver blandet godt og grundig sammen eller har jeg læst forkert ang den sin sot du har betalt ærger du dig over den???? ja måske ærger australieren sig men,det kommer vel ikke dine ærgelser ved?????
Din visa run tur men smøger og ikke smøger bliver til en historie om visa og tlf samtaler og whisky.
Så jeg mener bare ryd op i det.

taxidriver990
Til Jydetampen, og andre !

Jeg beklager hvis jeg kom til at "rode" billige cigaretter ind i en text om visa run, men det var under selvsamme tur

Whiskey'en er naevnt for at den fortaelle lidt om at man kan komme afsted med meget med at tale paent til folk;
her en immigrationsofficer, der sagde han gerne ville have en fl. whiskey for det

Cigaret historien er skrevet under "Sjove historier", beklager den ikke var sjov

Jeg oprettede traaden "....24/7" for at ikke oedelaegge "Dansker roevet... Mai" traaden

Den om Sin Sot kom fordi jeg har modtaget en mega PB med mange spoergsmaal omkring rigtigheden at jeg refste hertil uden de store penge
Og mange har intresse i Sin Sot, virker som vaerende et stort problem for nogen, derfor er den her
Jeg har ikke betalt Sin Sot, og skal heller ikke.

Saa er der vist ryddet op
Men kan da vaere jeg skal spoerge de erfarne ud i Thai hvor jeg skal oprette en traad for ikke at traede nogen over taeerne, for det vil jeg da ikke goere, det goer jo ondt

PATINYA
@taxidriver. Forstår jeg rigtigt at du har modtaget en PB med et "spørgeskema" fra en der ikke fattede du er kommet til Thailand uden at være velhavende???...............for så vil jeg da bare sige, du er ikke den eneste, jeg kender flere der har gjort det samme som dig inkl. mig selv, og de/vi lever et godt liv i Thailand, så det er bestemt ikke umuligt fordi man ikke er millionær, jeg kender selvfølgelig flere der er kommet med adkællige mill på kontoen, og hvem der så har det best i dag skal jeg ikke gøre mig til dommer overfor, det ved hver mand vel best selv.

jydetampen
det er ærgeligt at ting bliver blandet sammen og jo historien om smøger var sjov og som jeg læsser starten på denne tråd så handler det om den mistro folk har omkring dig og din historie.
Ang pb så er det vel heller ikke meningen at de skal blandes ind i en tråd eftersom de jo kun kan læsses af en person??

Anonym Bruger
Forsæt du da bare videre i samme stil..

Det er da et frisk pust fra din side...

Pyt da også med du springer lidt rundt i det hele, og hive lidt fra øst og vest med ind over, personlig synes jeg bedre om det, frem for du laver 1.000.000.000.000.000.000 nye forum post, hvor du "KUN" må skrive om det du begynder med....

Og helt ærlige, så svært er det nu nu heller ikke at finde rundt i det du skriver og fortæller...

Glæder mig til at læse mere fra din side, bare klø på......

Ang Sin Sot tro jeg det er svært, det er jo i bund og grund op til folk selv. om det er for meget, for lidt, om man skal betale eller ej, er igen helt op til folk selv...

Der er jo lige så mange forskellige syn på Sin Sot fra Thai side, så klart at Fa-Rang også diskuter det og er meget uenige om det.

Mvh Badedyret...

Spring til debat: