Se indlæg
 Udskriv debat
Visum til thailand
fjelle123
Hej,

Ved ikke om det er det rigtige forum at poste i men,...

Jeg skal til thailand engang inde i det nye år men vil gerne være der længere end de 30 dage man kan som tourist, altså mellem 30 - 60 dage,

Jeg har så set at man skal have et visum, men hvorfor egentlig ? og hvad kræves det af mig ? hvor lang er sagsbehandlingen?

godt nytår.

thaikurt1
fjelle123 du skal soger om det paa den Thailands ambassade i Hellerup tage det 5 dage eller i Hvide sande der skulle det gore samme dag.

Du skal havde en flyvebillet med,

http://nej
jeg kan fortælle den i hvide sande der går det hurtigt, du skal sende en ansøgning du kan downloade på deres hjemmeside, så skal du sende et billede og din rejseplan (kopi at din flyvebillet) og så dit pas, så går der vel ca 2 til 3 dage så har du det igen. Send det anbefalet det g´jorde jeg, så skulle man da være sikker på de får det og du får det og det ikke går i vasken hos post danmark. Deres hjemmeside er her
http://www.thai-c...
god tur jeg tager selv afsted på søndag men jeg skal desværre kun være afsted i små 6 uger.

thaikurt1
jsh71 taenk at glemme pas det skal man selvfolgelig huske.

ja det ikke godt kurt og en anden ting du skal huske er 175 kr men det står alt sammen i det ansøgnings blanket på siden, men ellers kan man ringe til dem, de er meget flinke at tale med.

thaikurt1
jsh71 du maa tilgive en gamle mand der er saa glemsom.

kan du saa havde en god rejse selv og du kun skal vaere der i smaa 6 uger ikke er meget er da bedre en at vaere i danmark lige nu med alt det sne der skulle komme.

Rasmus
Hej Fjelle123

Først vil jeg byde dig velkommen her på Dansk-Thai Web.
Du har helt bestemt fundet det rette forum - for at få svar på dine spørgsmål ang .Thailand. Og helt sikkert er der mange som her vil være dig behjælpelig i dette og andre spørgsmål.

Der er bestemt mulighed for at du kan blive i Thailand, mere end 30 dage som visumreglerne foreskriver for nu nuværende.
Jeg skal her kort give dig nogle muligheder: Du kunne kontakte Den Thailandske Ambassades visum Afd. i København Hellerup.

http://www.ambass...he-da.php3

Norgesminnevej 18
2900 Hellerup
Tlf: 39 62 55 75
Kl. 09.00 til 12.00

Der er også den mulighed, at du kan forlænge dit ophold i Thailand ved at henvende dig på ”Immigration Office” i den storby i Thailand du aktuelt måtte befinde dig i. Men denne løsning er noget bøvlet, endsige dyrt og langsommeligt.
Nu skriver du intet om at du har været i Thailand før. Så derfor går jeg ud fra at ikke har haft denne udsøgte fornøjelsen før. (?)

Jeg anbefaler dig at rejse rundt i dette herlige land, for at du kan se så meget som muligt. På din rejse vil du uundværligt komme ganske nær en af de grænser som omgiver Thailand. Her har du mulighed for at krydse grænsen til et af nabolandene – Laos, Cambodja og Burma.
Krydser du er af disse grænser, og efter et par dage vender tilbage til Thailand får du dermed ca. 30 dages ekstra ophold i Thailand.
Der er også den mulighed at du kunne krydse til Malaysia i det sydlige Thailand – men det er ikke noget som jeg vil anbefale dig. Nærmere forklaring skulle være unødvendig!

Inden du rejser, anbefaler jeg dig at du gennemlæser de indlæg som andre her på Dansk-Thai Web har skrevet. Disse kunne meget vel være dig behjælpelig i dit ophold i Thailand. Her er mange som har erfaringer på god og ondt!

God tur.

Hilsen Rasmus

Frank
Bare lige en kort bemærkning vedrørende "kopi af rejseplanen (kopi af din flybillet)":

Såvidt jeg ved, er det nok at sende/vise en kopi af den rejseplan, som man typisk får, når man har booket.

Man behøver altså ikke at vente til 2 uger før afrejse (normalt får jeg flybilletten ca. 2 uger før afrejse), før man kan ordne visum.

God rejse!

noidam
det er nok at sende en kopi af rejseplanen, den man får når man bestiller billetten.
prøvede det i sep, der var ingen problemer, og ja du skal huske passet.
go tur til dette dejlige land.CoolCool

Suk Rak Ning
Hvorfor gøre en elefant til en myg eller en myg til en elefant, ta til et naboland og du har 29 dage mere, jeg gør det selv.............så hvor svært kan det være..........Det koster ca. 1000 THB, tager selv til Cambodia............Sagsbehandlingstid - 1 time :-)

Mvh. Suk.............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

noidam
det kunne jo være at fjelle 123, ikke skal til et naboland.
så kan myggen ride videre på elefanten.GrinGrin

Suk Rak Ning
Det kan du da ha' ret i, men der er jo ikke så langt til nabolandene, og så får man jo også lige oplevet det.............det var jo bare et lille forslag Grin

Nytårshilsen Suk................Cool

Ja myggen kan ridde på elefanten eller omvent...............Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 29/12-2005 09:35
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ben
Ambassaden I KBH kan sagtens lave turistvisaet paa en uge - men man skal bede om det.
Husk ogsaa at du helst skal have en returbillet med dato indefor de 30 dage med mindre du faar dig et turistvisa. Ellers risikerer du at airline ikke vil lade dig flyve til Thailand (grundet Thai emmigrationsregler).
Skaal!

jesperfrb
Hej

Jeg er aldrig blevet bedt om at nogen skulle se min billet, og min er og har altid været en 6 mdrs billet og åben hjemrejse!
Ingen problemer, heller ikke i BKK hos imegrationenCoolCool

Men det var ikke det der blev spurgt om. 90 dages visum fås på Thai ambassade i Hellerup eller Thai konsul i Hvidesande. Det er nemmest i Hvidesande, men heller ingen problem på ambasaden, det tager bare lidt længere tidGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
Flyselskabet kender allerede din billet og de ser den saefoeli Cool. Det jeg siger er at man kan risikere at man ikke kommer omboard paa flyet hvis man feks har en booket hjemrejse dato 60 dage efter ankost til Thailand men intet visa. Hvis du HAR visa er det intet problem hvorfor min information var relateret til fjelles spoergsmaal.

Har du aldrig undert dig over hvorfor airline staf checker dit pas for visa?

Emmigrationen I BKK er sjaeldent problemet(har heller aldrig vist billet der).

Men jeg ville ogsa faa mig et visa fra ambassade/konsulat inden afrejse. Jesper; aar du siger "3 mdr" mener du saa et non-em B visa?

Skaal!
Redigeret af ben d. 30/12-2005 03:56

jesperfrb
Hej Ben

Ja, det er et non-imegrant visa, om det er b eller hvad ved jeg ikke.
Og nej flyselskabet ser ikke min billetShock
og de checker kun mit pas for udløbs dato, da jeg normalt ikke søger om visum før jeg tager afsted har jeg ikke noget.Og det er har aldrig været et problem
Jeg køber alle mine billet et sted, og det er standby, og de gælder 6 mdrShock
Sidst jeg i Thailand, gik jeg på imegrationoffice i Krabi. da jeg gerne ville være der mere end 30 dage. ingen problem : 30 dage ekstra 1900 bath( jeg blev ikke snydt, det regering der har sat prisen op, og man får kvittering),

Men de var så søde at infomerer mig om at da jeg er Thai gift kan jeg få visa til Thailand for et år, uden at skulle rejse ud hver 3 mdr. det kræver dog 400000 bath i en Thai bank når man søger!!GrinGrinGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

fjelle123
Hej alle,

Tak for jeres svar, og undskyld jeg ikke har skrevet mere,

@RASMUS jo jeg har været i Thailand før, men kun i 14 dage,

Nogle nye informationer, jeg har fået tilbudt en billet hos austrian air for 5500 kr. henne i April (en åben billet) men med en bookt hjemrejse dato ca 5 uger efter udrejse dato, hvis jeg nu ikke søger visum hjemme fra kan jeg så ricikerer at jeg ikke kan komme ind i landet?

Utrolig service i har herinde, takker for det :-)

ben
Fjelle; da det som naevnt (nogle gange!) er FLYSELSKABET der foretager checket (eller snarere; ground staff) saa ville jeg ringe og checke med Austrian Air eller din rejseagent.

Jesper; du fik 30 dage fordi du havde et turist visa vil jeg tro. Har man inge visa (bare stempel ved ankomst) faar man max 10 dage.
Jeg forstaar ikke hvorfor flyselskabet ikke kender data fra din billet? Wink det er jo dem so har lavet den (i sidste ende).

Jeg tror nogle flyselskaber er strengere end andre naar det kommer til at tolke emmigrationsreglerne. Grunden er at hvis de bringer en person til Thailand der ikke har visa (visa betyder passageren allerede ER godkendt til entry ind i Thailand) og det viser sig at passageren IKKE bliver tilladt ind i Thailand, faar flyselskabet en boede SAMT ansvaret for at flyve passageren retur. 30 dages reglen skal derfor overholdes normalt - med en flexibel billet kan det omgaas ret nemt ved blot at aendre afrejse dag efter man er ankommet til Thailand.

Skaal!

Robert Kronberg
Hej,

Alle (danskere) får automatik 30 dage, og det har intet med flyselskabet at gøre.

Man kan mig bekendt få et 60 dage turistvisum vd henvendelse til Ambassaden uden problemer, men det er billigere at foretage et visa-run, som Suk foreslår.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
fjelle123
Så er visum søgt og modtaget... må sige at der er hurtig ekspedition i hvide sande, jeg sendte pas, papier, billeder, rejseplan og en check til dem, de sendte jeg tirsdag så de havde det onsdag,.... torsdag havde jeg mit pas igen med et fint stempel 60 dages visum til thailand.. lækkert så skal det jo bare blive april :-)

Spring til debat: