Se indlæg|
rejseforsikring
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2005 17:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
så lige den her artikel i bt. http://www.bt.dk/...id=410732/ Så er det jeg tænker hold kæft hvor er det dejligt man har lavet en forsikring når man er afsted. Jeg kender da nogle de er også ligeglade med at lave en forsikring, fordi de synes det er for dyrt, men når det drejer som om at bruge en masse penge de forskellige steder så gør det ikke noget. Ps Jeg ved ikke hvorfor men jeg har lavet en url flere gange men det vil ikke lykkedes for mig at lave et link dertil. Pps nu har jeg prøvet igen at lave en url men lige lidt hjælper det. Så også du havde rettet i det bamse, forstår ikke hvorfor det ikke kan laves Redigeret af d. 29/12-2005 19:16 |
|
|
|
| jhmh |
Lagt på d. 29/12-2005 18:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Ang dette. Jeg har lige hørt i TV2 nyhederne om en 48 årig der ligger i Thailand med en hjerneblødning. Jeg fatter ikke at nogen tør spare de håndører en rejseforsikring trods alt koster. Det lyder måske kynisk, men jeg mener udenrigsministeringet gør ret i at afvise at betale. Det må være folks eget problem at de er for nærige til en rejseforsikring. JHMH jhmh
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2005 19:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Ja det er latterligt ikke at tegne en rejseforsikring så fortjener man heller ikke nogen hjælp bamsen |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 29/12-2005 20:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Ja det kan åbenbart ikke blive billigt nok at tage på ferie til bla. Thailand Det er så en af de ting de kan takke sig selv for (Det sker jo ikke for dem selv kun for alle andre ) Vi benytter selv forsikringer som også dækker hjemtransport under feks.sygdom ved det selskab vi har forsikret hos og synes at de penge er godt givet ud hvis og hvis det skulle ske . Det har vi snakket om flere gange herhjemme da vi kender en familie på 4 som rejser uden forsikring lige på det grundlag at det er squ for dyrt for 4 personer , til det har jeg kun at sige at det er et forkert sted at spare . ![]() Hilsen Isaan
|
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 29/12-2005 21:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hold da kæft, hvor de bagkloge har en god aften her på Dansk-Thai !! Hvordan ved i, at manden har været for nærig til at tegne en rejseforsikring?? Sagen er vel den, at I ikke ved en skid! I ævler bare løs og røven den går !! [Til forundrede læsere, der læser denne tråd må jeg sige, at jeg normalt ikke anvender et sprog som i dette indlæg, men det er nok den eneste måde at trænge igennem til den slags mennesker på] Kort sagt: knyt dog sylten, det ligner sgu da ikke noget at komme med den slags gylle, det gør mig virkelig rasende, når i omtaler et sygt menneske på den måde. ![]() Mads |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2005 22:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Mads Ja du ser også syg ud.gå dog til læge bamsen |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 29/12-2005 22:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Der kan jo vaere en grund til at han ikke har en rejseforsikring som vi saa ikke ved. Mads_T det er ikke ret tid at vi er enig men denne gang har du ret |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2005 23:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mads_t Godt gået , fuldstændig enig med dig Jeppe |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 29/12-2005 23:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Hvis man ikke har råd til at betale 120 kr. om ugen til forsikring så har man heller råd til at rejse på drømmeferie, han skulle være blevet hjemme. Good for Falang
Redigeret af Good for Falang d. 29/12-2005 23:57 |
|
|
|
| jhmh |
Lagt på d. 30/12-2005 00:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
I må meget undskylde, men jeg kan ikke se nogen undskylding for den dumhed han har begået ved at spare på en rejseforsikring. i.flg TV2 nyhederne løb hans hospitalsregning op i 200000kr og hans evt. hjemrejse op i 800000kr som hans forældre ingen muligheder havde for at skaffe. Min kone er pt i Thailand sammen med min datter og deres forsikring kostede 1640kr for 2 mdr. Jeg ville aldrig kunne retfærdiggøre over for mig selv at spare de penge på bekostning af deres liv og helbred. Det er ikke for at nedgøre en syg mand, men det er sgu et dumt sted at spare uanset hvad grunden er. JHMH jhmh
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/12-2005 00:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg må indrømme at jeg er fuldstændig enig, i at det er for dumt at rejse uden forsikring. Og for at referere TV2 nyhederne: "Han var afsted i september måned, og da havde han købt en rejseforsikring" Hans forældre udtalte: " Han må havde troet at den galt endnu". Med risiko for at blive skældt ud her på siden! De tror jeg ikke på! Manden var godt klar over at han rejste uden forsikring, og nu står hans familie med et kæmpe problem!! Jeg mener personligt at han ikke ville bruge penge på en forsikring, det gik jo godt i september, så det gør det nok igen. Udover det ville han være i Thailand i 3 måneder, så han ville nok have lidt flere lommepenge!!! Forøvrigt var der en episode sidste vinter, som lignede til forveskling!! Og der var tossegode dansker som samlede ind gennem Ekstra Bladet så han kunne blive fløjet hjem! Det sker nok også denne gang! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Undskyld mads_t jeppe og thaikurt. Men der ingen undskyldning for ikke at købe forsikring
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 30/12-2005 02:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg er helt enig i at det er tåbe dumt ikke at købe en rejse forsikring. Manden selv har vel for så vidt betalt nok for sin dumhed, da han åbenbart kun venter på at dø. Jeg syntes derimod at det er forfærdeligt for de stakkels forældre, der jo nok reagerer som de fleste andre forældre i den situation - de vil være ved deres barns side i hans sidste tid. At sønnen måske har været et fjols er en ting, men hvorfor skal sådan et par pensionister straffes endnu hårdedere end de allerede er blevet? Lad dog dem som ønsker at hjælpe få lov til det! Det er så nemt at pege fingre og sige "han ligger sku som han har redt", men ingen kender de faktiske motiver ud over ham selv. Man har jo også før hørt om at folk har haft en rejse forsikring, men at familien ikke anede i hvilket selskab. Næ, når folk så billederne af Tsunamien så kom der gang i indsamlingerne - "der havde man jo selv været og drukket en pilsner på stranden osv.". For mig at se er det her en ligeså stor tragedie for den berørte familie. Det er jo også så dejligt nemt - man kan nemlig bare lade være med at give noget hvis man ikke har lyst. Måske er jeg tossegod... tja, men jeg håber da at der er mange ligesom mig - tænk hvis man selv eller ens nærmeste kom ud for noget lignende. Redigeret af high-tower d. 30/12-2005 02:54 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/12-2005 03:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Hightower!! Jeg er enig med dig i: Hvorfor skal det gå ud over forældrene. Det mener jeg heller ikke de skal!! Og den syge mand har da lidt rigeligt!!! Det der bringer mig til at lave indlægget, er at sidste år var der en familie der stod i samme situation, med en søn som heller ikke havde lavet forsikring. Der var indsamling i DK og han kom hjem! Det skaber en præcedens som jeg ikke kan lide: " Det sker ikke for mig og hvis det sker, er jeg ligeglad med mig selv, jeg bliver syg/dør, det kan jeg ikke gøre noget ved! Men min familie får hjælp alligevel, det har danskerne gjort før" Jeg mener bare man er selv ansvarlig for sig selv og sin familie, når man vælger at rejse hvo det gule kort ikke gælder!!!!!!! Håber I forstår hvad jeg mener ![]() Hightower>> Jeg kan ikke lide din samligning med tsunamien, for det er en situation hvor både regeringer og nødhjælpsorganisationer og FN går ind i! Redigeret af jesperfrb d. 30/12-2005 03:46 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 30/12-2005 03:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Jeg forstår godt havd du mener, men jeg har nu overordentlig svært ved at forestille mig at en sådan sag skulle skabe præcedens, således at folk undlader at forsikre sig. Tværtimod skulle bare nogenlunde fornuftige mennesker vel komme til den konklusion, at det vil man ikke udsætte hverken sig selv eller sine nærmeste for. Var der tale om en 20 årig ski turist der fik en pæn regning for hjemtransport med helikopter pga. et brækket ben og ingen forsikring, ville jeg sige at det var lige tilpas og ryste på hovedet. I det her tilfælde er der tilsyneladende tale om et pensionist ægtepar, som ikke har en jordisk chance for at skrabe de penge sammen alene. Helt ærligt, vi er en nation der magter at bruge millioner årligt på en latterlig krig i Irak - så burde vi også af ren menneskelighed kunne magte en sådan opgave. Jeg var engang ansat i FALCK koncernen - her havde man et særligt kodeks omkring at det gjaldt om at redde mennekser, dyr og værdier. I nogle tilfælde kunne man ikke regne med at der var nogen til at betale for en tur, men så kørte man turen som kulance ydelse - altså uden beregning. Så jo, jeg syntes ikke det være en skade at hjælpe den pågældende familie alt det man kan. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/12-2005 04:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Hightower!! Jeg er ikke uenig i dit argument, og forstår din holdning. Men jeg er enig med vores udenrigsminister:" Der er ikke lovhjemmel til at regeringen/staten kan gå ind og betale"! Jeg vil der også gerne give lidt til at forældrene for at få deres søn hjem. Men det skal siges: Det er for deres skyld, ikke for hans! PS de fleste der kommer til skade på ski, gør det i eruopa, og der betaler staten
Redigeret af jesperfrb d. 30/12-2005 04:05 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/12-2005 04:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
En frygtelig historie der giver stof til eftertanker, er selv i TH uden forsikring, men ikke ret meget længere.
Det med en indsamling kan jeg altså ikke se noget forkert i ( Stakkels forældre ) ![]() Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 30/12-2005 05:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Jeg koebte en dyr expat forsikring ogsaa - jeg toer ikke loebe den risiko. Billigste loesning paa dilemmaet er at foraeldrene flyver herud. Ikke billigt nok, men 800.000 dkk sparet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2005 05:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej suk har du regnet på hvad det vil koste at blive forsikret 30 x 120 det samme som 3600 om måneden , så er der ikke meget tilbage af pensionen .jeppe |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/12-2005 05:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det er rigtigt Jeppe, og på den anden side set, hvis jeg skulle dø her i TH ( Før tid ) ja så er det vel også bare en tændstik der skal til og den kan vel ikke koste mange Satang............. Ang. nytårsaften ...................sender dig lige en mail :-) Nytårshilsen Suk & Fru Suk
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 30/12-2005 06:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hos gouda kan man få en standard forsikring og med fravalg af personlige ejendele er den på lidt mere end 500 kr. pr. måned. Det burde enhver kunne overkomme, jeg turde ikke lade være lige meget hvor mange gange det er gået godt tidligere
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















30 x 120 det samme som 3600 om måneden , så er der ikke meget tilbage af pensionen .